[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-21 21:31

Dank je! Ik zit in een fijne flow ja. :D Met nog meer bezig (geweest) dan ik hier heb laten zien. :P

En ik ga een Uil ruil doen met een stalgenoot. Zij schildert ook en had zo’n gaaf Kerkuiltje gemaakt. Wilde hem kopen maar toen zei ze dat zij daar voor in de plaats mijn Kerkuiltje wel wil hebben. Dus die ga ik nu rap afronden.

Wat een prachtig portret weer van jou vikawiek! heel mooi! :j

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-21 13:29

Vandaag had ik zin om verder te gaan met mijn Sperwer. Hoofd is vrijwel af.


[ img ]

[ img ]

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

horsiegek
Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:54

Helemaal geweldig weer Jis! Ik vind je koper-tin effect achtergrond echt mega cool

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-21 14:32

Dank je horsiegek! <3 Blij met de kleuren op de achtergrond. :j Mis nu alleen nog wat koele tinten op het hoofd, eerste even drogen daar en dat dan nog aanpassen.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-21 14:59

De komende 2 weken nog door stomen voor deze opdracht. <3


[ img ]

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-21 16:14

Met de Sperwer ook wat verder.

[ img ]

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 21:29

Prachtig Jis!

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 01:04

Lang niets meer geplaatst in dit topic! Ik heb wel wat tekeningetjes en schilderijen gemaakt afgelopen weken. Vooral heel trots op de napoleon :o ik heb hem eindelijk afgemaakt na echt een jaar verstoffen op m’n kamer :') het is een groot ding, 1.20x1.20. De rest is gewoon random portretjes. Kennedy, Arthur Shelby, sebastian stan en margot robbie en Ivan de Verschrikkelijke met zijn zoon. [ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
@Jis wat een mooie, zachte stijl heb jij zeg. <3 ik hou ervan.!

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-21 10:41

Gave werken Jeika! :wow: Je Napoleon, zo mooi, ik weet hoeveel werk daar in zit. :D

Dank je!

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

anniekow
Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:47

Wauw Jeika, wat een mooie werken!! :wow:

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:05

Dankjulliewel!! :D ja de napoleon was echt een rotklus :+ uiteindelijk maar half opgegeven bij de achtergrond maar ik vind het niet heel storend haha. De versie van jou vind ik nog steeds heel gaaf Jis, grappig om de verschillen in onze stijl te zien met hetzelfde voorbeeld. Hetzelfde plaatje maar toch heel anders :)

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-21 11:33

Jeika schreef:
Dankjulliewel!! :D ja de napoleon was echt een rotklus :+ uiteindelijk maar half opgegeven bij de achtergrond maar ik vind het niet heel storend haha. De versie van jou vind ik nog steeds heel gaaf Jis, grappig om de verschillen in onze stijl te zien met hetzelfde voorbeeld. Hetzelfde plaatje maar toch heel anders :)


Is zeker niet storend, vind je kleurgebruik ook erg gaaf! Jij had een nog wat groter oppervlakte om te bewerken. Die van mij is 80x100.

Ik ben groot begonnen met schilderen, want gaaf die hele grote doeken, en merk nu ik
veel vaker kleinere doeken pak dat dat zo prettig werkt. <3 Ben het kleine gaan waarderen. :D

Dank je!

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

vikawiek
Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:14

Die puppy Jis <3 de sperwer heeft al echt een krachtige uitstraling, alsof ie een prooi in het vizier heeft.

Mooie werken Jeika! Die napoleon :wow: ik vind het ook niet storend dat de achtergrond officieel niet af is, zie je niks van :D

Over replica's gesproken, ik ben bezig geweest met 2 Rembrandts. 1 in zijn eigen stijl (of hoever ik dat na kan doen met mijn materiaal en kennis) en hetzelfde portret maar dan in de stijl van Van Gogh.

[ img ]

[ img ]

Bij de eerste was ik al klaar met de krullen toen ik zag dat ik de achtergrond was vergeten, maar ik had geen zin om die krullen opnieuw te doen. Je ziet zo wel duidelijk wat een achtergrond kan doen voor het portret.
De Van Gogh Rembrandt had wat fijnere penseelstreken mogen hebben, maar ja, dat is altijd achteraf :D
Het was leuk om te doen en ik heb er veel van geleerd. Moeders heeft me uitgedaagd om nog eentje te doen maar dan in pointillisme. Ik denk dat ik het wel ga doen, maar ik vind het doodeng _O-

Cartoonist found dead, details are sketchy

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-21 21:11

De eerste vind ik geweldig! :wow: ook zonder achtergrond. Wat een fijne kleuren en de krullen lekker los er op gezet.

Rembrandt kraste op het laatst de licht krullen er in. De lichtere kleur er onder kwam zo weer tevoorschijn.

Benieuwd naar de pointillisme variant. :D

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

vikawiek
Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:28

Dankje! :D krullen erin krassen gaat met plakkaatverf niet zo mooi als met olieverf. Ik denk dat het wel mogelijk is als je het iets dikker gebruikt, tijd om uit te proberen dus :D

Ik heb laatst in het Rijksmuseum een boek gekocht met al het werk van Rembrandt wat het Rijksmuseum in bezit heeft, daarin krijg je ook meer informatie naar de betekenis en/of geschiedenis van het werk. Super interessant, en dat maakt de hand kramp van het boek vasthouden goed, want met dik 800 pagina's heb je dat snel :')

Cartoonist found dead, details are sketchy

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-21 10:43

Wat gaaf dat boek! Klikt enorm. :D

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-21 11:13

Rechter Ekster een 2e laag, linker voor de helft. Op de takken komt veel mos is het plan.


[ img ]

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

janouk
Blogger
Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:46

[ img ]

Pastel tekening gemaakt met krijt naar een voorbeeld van Fetmather and Fur op instagram. Ik houd van haar manier van tekenen

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-21 20:44

Ahh schattig en mooi gemaakt. :j

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-21 19:02

Een maand terug kreeg ik een aangename verrassing, werd benaderd door een uitgeverij of ze mijn Gaai op een vakblad voor dierenartsen mochten zetten, in het blad een stukje over mij er bij. :D Dit doen ze elke maand weer met en andere kunstenaar.
Had al een proefdruk binnen gekregen en nu net het resultaat. *\%/*
Stoute schoenen aangetrokken :P en de kunstcafé hier in het dorp gemaild en ik ga half/eind volgend jaar of in 2023 daar exposeren, het is even alles indelen en ze hadden al aardig wat kunstenaars benaderd. Dit gaat gebeuren met mijn serie vogels in Nederland.

[ img ]


[ img ]

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

horsiegek
Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:20

Geweldig Jis! Ik zal m in real life nog wel voorbij zien komen dan!

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

janouk
Blogger
Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:41

Gaaf ,Jis, gefeliciteerd

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-21 21:34

Dank je Janouk. :)

horsiegek schreef:
Geweldig Jis! Ik zal m in real life nog wel voorbij zien komen dan!


Thanx! Op je werk?

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Seven
Berichten: 21189
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:43

Geweldig jis
Wat heb je dat goed gedaan <3
Je werk is ook geweldig

Ik ben te druk met andere dingen om nu veel te doen, heel veel opdrachten afgerond en nu even op andere dingen storten
Een laatste bordje opdracht voor nu :D
[ img ]

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-21 10:00

Dank je Seven! <3

Lekker dat je zo druk bent met opdrachten. Heel gaaf en mooi weer dit bordje. :j

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers