[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Jis_
Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-21 11:52

Het 7e teken/schilder challenge topic op een rij!

Nieuwe ronde nieuwe kansen in 2021, welke creatieve doelen heb jij?




Het was weer genieten van al dat moois dat voorbij kwam in 2020! [UK] [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020 Ik wens voor iedereen een creatief 2021! Veel succes en vooral ook veel plezier!




And don't forget,


:D *\o/*


Vorige topics:
[UK] [CHALLENGE]2015: een paard per dag.
[UK] [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week
[UK] [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand
[UK] [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018
[UK] [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019
[UK] [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Selina
Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:57

Op naar een creatief 2021 **\O/**

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:11

Ik ben er weer bij! :D

Beste wensen allemaal!

Solleke_Noah
Berichten: 11051
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:14

Jeuj, nieuw topic! Leuke opening!

Vorig topic hadden we doelen voor 2020 gesteld, maar dat ga ik dit jaar niet meer doen :P oa dankzij covid is er van mijn doel toen (kettingzaagkunst verder in verdiepen) weinig terecht gekomen -O-


Hier last minute nog een kerstkadootje afgewerkt voor de oma van een klant. Een hele oude foto (korrelig zwart-wit :+ ) branden in een houtje, van de oma in jonge jaren op een tractor. Het is niet mijn beste werk, maar ze was er wel heel blij mee :D

19 cm - kersenhout

[ img ]

[ img ]

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Napie
Berichten: 9071
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:21

Ik ben erbij. Nu 10 maanden aan het tekenen. Ik hoop aankomend jaar nog verder te ontwikkelen en naast dieren ook portretten te gaan oefenen. In dit topic hoop ik op inspiratie en feedback.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

kallipooh
Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:27

Joepie, nieuw topic! Ik ben ook van de partij en heb grootse plannen :D

Seven, wat een prachtig cadeau!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:33

Beste wensen allemaal.

Ook ik ben weer van de partij :D

Leef en laat leven.

huricane
Berichten: 785
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:34

Yep, ik doe weer mee. *\o/*
Beste wensen iedereen!

Jis_
Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-21 12:38

Hij is gaaf Solleke! wat een klus. Leuk die foto van ontvanger. <3

Doelen stellen is wat mij betreft ook zeker niet verplicht, kunst plaatsen wel. :D Kidding maar wel graag. :):)

Leuk Napie!

Gezellig dat je er ook weer bij bent Tallie en Selina!

Gezellig kallipooh (je maakt me nieuwsgierig), Art en huricane, ook de beste wensen!

Mijn doel, denk ik nog steeds in 2 maanden tijd 1 werk af hebben. Volgens mij kwam ik daar best dichtbij vorig jaar.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Selina
Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:43

Ik heb teveel wat ik wil :')
Ik wil met pastel een ijsvogel, uil, rode panda en kat tekenen. En met acryl een Arend en veel paarden :D
Gelukkig over 2 maanden meer tijd.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Jis_
Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-21 12:46

Hahaha! :D herkenbaar, ik wil veel vrij werk en met name vogels schilderen maar heb nu alweer wat huisdier opdrachten, ook leuk maar ik neem nu even niks meer aan om wel dat vrije werk nog te kunnen maken dit jaar.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:48

Yes! Leuk! Mijn doel voor dit jaar is iedere maand een werk maken, dat moet lukken, ook met werk en de honden :P.

Gelukkig nieuwjaar iedereen en Art On :D.

Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:48

Na vorig jaar te hebben meegelezen, een halve inktober challenge te hebben gedaan en af en toe te hebben gepost op mijn 'kunst instagram' ( :') ) wil ik dit jaar misschien proberen ook wat mee te posten en wat tekeningen te plaatsen.

Helaas teken/schilder ik niet zo vaak als ik wil, want ik moet heel veel tijd uitrekenen voor mijn studies en mijn thesis die dit jaar af zouden moeten raken en daarnaast nog televisiekijken met vriendje, schaken (ook ik heb naar The Queens Gambit gekeken :D ), lezen en huishouden...

Ik denk dat ik eindelijk heb gevonden hoe ik het liefst een eigen plekje kan creëren in ons 50m2 appartementje waardoor ik me er wat meer kan toe aanzetten om ook eens kort wat te schilderen/tekenen.

Maar sowieso vind ik het ook al erg interessant om naar jullie werken te kijken, en zo productief dat sommigen van jullie zijn, jaloers!

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

Solleke_Noah
Berichten: 11051
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:53

Jis_ schreef:
Hahaha! :D herkenbaar, ik wil veel vrij werk en met name vogels schilderen maar heb nu alweer wat huisdier opdrachten, ook leuk maar ik neem nu even niks meer aan om wel dat vrije werk nog te kunnen maken dit jaar.


Heb ik net op tijd mijn schilderij bij jou besteld :D <3


En ja leuk he, foto's van de ontvangers/klanten vind ik altijd zo leuk om te krijgen.

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Jis_
Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-21 13:14

Yes San, Art On! :))

Leuk Schemerdier, succes en hopelijk komt er wat van jouw hand voorbij. Vorig jaar had je wel even in het begin wat mooi werk geplaatst zag ik.


Solleke_Noah schreef:
Jis_ schreef:
Hahaha! :D herkenbaar, ik wil veel vrij werk en met name vogels schilderen maar heb nu alweer wat huisdier opdrachten, ook leuk maar ik neem nu even niks meer aan om wel dat vrije werk nog te kunnen maken dit jaar.


Heb ik net op tijd mijn schilderij bij jou besteld :D <3


En ja leuk he, foto's van de ontvangers/klanten vind ik altijd zo leuk om te krijgen.



:))

:j dat is heel leuk om mee te krijgen.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Seven
Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:21

Jeej nieuw topic

Ik wil dit jaar meer achtergronden gaan maken met pastel maat ook schilderen, ik wil een schilderij of een tekening van een grote katachtige maken en een mn droom is nog steeds een oude meesters achtig statie schilderij te maken van mn paarden samen. Maar dat komt vanzelf eens :D

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Napie
Berichten: 9071
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:49

Dat herken ik wel Seven. Achtergronden durf ik ook nog niet aan maar ik vind ook vaak mijn antraciete pastelmat al voldoende. Ik wil dat paard van Stubs tekenen. Of iets van Vermeer. Meisje met de parel heb ik met grafiet gedaan maar die zou ik ook nog in pastel willen doen.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Selina
Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:53

Achtergronden gewoon proberen hoor. Ik durfde ze ook nooit, maar het voegt wel echt wat toe aan een tekening vind ik. Voor m’n kat heb ik er dus gewoon zelf een achtergrond bij bedacht. Juist leuke van zo’n challenge dat je dingen probeert.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:06

Ik vind een achtergrond meestal minder mooi, ik teken ze ook bijna nooit :)).

Ik hoop eigenlijk dit jaar weer een olieverf schilderij te kunnen maken. We hebben een mooie overkapping nu, dus ik zou straks als t mooi weer wordt lekker buiten kunnen schilderen :).

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:10

Hooooi allemaal, ik ben er ook weer bij. Leuke openingspost!

Mijn doel is vooral doorgaan en productie maken zodat ik zelf ook wat aan de muur heb weer :=
En verder wil ik meer mensen gaan tekenen, het puttertje van Fabricius reproduceren voor een vriendin en vooral blijven doen wat me happy maakt.

De materialen blijven pastel en acryl. Ik heb eenvoudigweg daar al minder tijd voor dan dat ik eigenlijk zou willen.

Ik hoop zover in het topic bij te kunnen blijven dat ik op al jullie kunst kan reageren, maar vorig jaar gingen jullie af en toe zó hard!

Op naar een creatief en productief 2021 *\%/*

Insta: ArtbyEvaRoeters

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:16

Ik heb trouwens The boy, the mole, the fox and the horse van Charlie Mackasey besteld, zo benieuwd :D. Het schijnt een superlief en positief boek te zijn, hopelijk inspireert het.

Selina
Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:34

_San87_ schreef:
Ik heb trouwens The boy, the mole, the fox and the horse van Charlie Mackasey besteld, zo benieuwd :D. Het schijnt een superlief en positief boek te zijn, hopelijk inspireert het.


Die heb ik gekregen met kerst. Super lief boek. Had hem direct uitgelezen. Maar is wel een boek dat je vaker even opent.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:35

Selina schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb trouwens The boy, the mole, the fox and the horse van Charlie Mackasey besteld, zo benieuwd :D. Het schijnt een superlief en positief boek te zijn, hopelijk inspireert het.


Die heb ik gekregen met kerst. Super lief boek. Had hem direct uitgelezen. Maar is wel een boek dat je vaker even opent.

Mijn schoonmoeder heeft m in het Nederlandams en zegt t zelfde :D. Volgende week wordt ie geleverd, ik vind de kaft ook zo mooi <3.

Ik heb m in het Engels besteld omdat ik denk dat de boodschap dan beter overkomt :P.

E4D
Berichten: 481
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:41

Leuk leuk weer een nieuw topic!
Bedankt voor het aanmaken Jis en mooie, inspirerende quotes!
Allereerst wens ik iedereen een gelukkig 2021, hopelijk zijn jullie oud&nieuw goed doorgekomen *\o/*

@Solleke_Noah mooi origineel cadeau, zo te zien was de ontvanger er ook erg blij mee :j

Ik zie mooie doelen voorbij komen, leuk!
Zelf was ik gisteren nog in een creatieve mood en toen ik bij mijn ouders een "schatkist" vond met verschillende soorten verf, o.a. acryl, acryl in metallic goud en zilver, gouache en nog meer begon het heel erg te kriebelen dus ben meteen maar aan de slag gegaan.
Eerst 3kleurencirkels gemaakt maar dan niet helemaal traditioneel, ik heb magenta i.p.v. rood gebruikt. Eigenlijk wilde ik ook cyan gebruiken i.p.v. blauw maar dat heb ik niet. Dus toen eerst maar turkoois gebruikt omdat dat het meeste in de buurt kwam. Gaf niet helemaal het gewenste resultaat dus weer (phtallo) blauw gebruikt en ook nog een waarbij ik de turkoois en blauw gemixt heb.
Vind magenta wel veel mooiere kleuren geven, in combi met traditioneel blauw kreeg ik er hele mooie (blauw) paars tinten uit. Zou nog wel een kleurencirkel met cyan willen maken maar royal talens amsterdam en windsor newton verkopen die allebei niet als acryl verf? Heeft iemand een tip?
[ img ]

Met de restjes heb ik een paar snelle mini werkjes gemaakt voor de lol, beetje in impressionisme stijl, toen ook meteen even de metallics uitgeprobeerd. Vooral de bloem vind ik mooi en leuk geworden, van het ijsvogeltje vind ik het vooral het kopje grappig, vlinder eigenlijk niet zo maar dacht doe hem er toch bij.
[ img ]

Mijn doelen ga ik nog even over nadenken, kom ik later op terug.

Selina
Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:43

_San87_ schreef:
Mijn schoonmoeder heeft m in het Nederlandams en zegt t zelfde :D. Volgende week wordt ie geleverd, ik vind de kaft ook zo mooi <3.

Ik heb m in het Engels besteld omdat ik denk dat de boodschap dan beter overkomt :P.


Ik heb hem ook in het Engels.
Gaf m’n man nog stress want hij had hem blijkbaar in het Nederlands gekocht en al onder de boom gelegd. Toen kwam hij erachter dat ik hem in het Engels wilde, heeft hij hem omgewisseld :')

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 1 bezoeker