[DIGI] Tux kitty tussen de herfstkleuren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

[DIGI] Tux kitty tussen de herfstkleuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 14:32

Heyy!

Ben ik weer, deze keer met een dierportret (in opdracht) van een prachtige zwart-witte kat! Ik heb zelf ook een tux poezel en ik heb dus echt een zwak voor tuxjes en veel plezier gehad aan het maken van deze opdracht :D.

Normaal gesproken deel ik een reeks van 3 plaatjes met 3 fasen van mijn werk, maar mijn opdrachtgever wilde zo ongeveer van elke stap een screenshot hebben, ik kan in dit geval dus heel mooi weergeven hoe ik stap voor stap te werk ga.

Afbeelding

Ik ga hier niet al te veel uitweiden over mijn technieken, ik heb namelijk een tutorial gemaakt met behulp van onderstaande plaatjes, deze is sinds vandaag beschikbaar op https://www.facebook.com/wildlifeandcreatures zowel in .jpeg als .pdf formaat. Deze tutorial is specifiek voor vachten, maar behandelt ook een aantal andere zaken, mettertijd zullen er meerdere tutorials beschikbaar komen ;).

De kat in kwestie:
Afbeelding

Grove schets, plaatsing van de anatomie
Afbeelding

Het aanpassen van de grove schets dmv lineart zodat alle vormen correct zijn en alle markers (ogen, neus, witpatronen etc) op de juiste plek zitten
Afbeelding

De eerste laag licht, ook hier let ik goed op of ik alles op de juiste plek zet, licht en schaduw bepalen immers de 3d vorm van alles om ons heen.
Afbeelding

Ik ga verder door meer contrast toe te voegen, maar werk nog niet echt aan details.
Afbeelding

Nog meer licht in de zwarte vacht en de eerste schaduw in de witte vacht, het begint langzaam tot leven te komen.
Afbeelding

Tijd voor de eerste details, op plekken waar de lichtval verandert (licht naar donker en vice versa) besteed ik extra aandacht aan de details, dit geldt nog meer voor extreme contrasten zoals de vacht die van wit naar zwart gaat. De andere plek waar ik extra aandacht aan besteed is het focal point, in dit geval het koppie. Hier voeg ik dus relatief veel detail toe in de vacht.
Afbeelding

De vlakken met weinig contrastverschil en die geen focal point vormen pak ik nu aan, ik voeg subtiel de texturen van de vacht toe, maar houd dit zo minimaal mogelijk.
Afbeelding

Het leukste deel: De finishing touches! De snorharen, de ogen, de haartjes in de oren, ineens komt ze tot leven!
Afbeelding

En nog een keertje het eindresultaat :D.
Afbeelding


Hope you enjoyed!
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 15-11-20 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

dioni

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Tux kitty tussen de herfstkleuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 14:52

Echt heel mooi. Die serie foto's naar het eindresultaat, echt prachtig.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Tux kitty tussen de herfstkleuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:23

Ontzettend knap seg! Mooi stukje digitale kunst!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Tux kitty tussen de herfstkleuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 17:05

Thanks :o