[VER]Gebroken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Mer1980
Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:44

Wauw.... meer.... meer meer meer!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Paardenfann4
Berichten: 1332
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:46

Je weet het wel spannend te houden, ik wil ook meer.

pmarena
Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:16

Nou, berichtje terug in de trant van: "dat mag je vinden, maar als je mij en Nina niet met respect behandeld dan gaat de geldkraan dicht". Hoe simpel kan het leven zijn O:)

astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-20 14:12

Sorry, LANG!
Even ouderwets roddelen haha! Misschien wat herhaling... Maar hou het toch zo.

Heb het wel luchtig geschreven, dus hopelijk is het daardoor (ondanks de lengte) wel makkelijk te lezen.

Ik heb van Nina's vriend met een aangezichtsafwijking nu een neef gemaakt - wordt wel autobiografisch dan haha maar past inderdaad beter.

Taart, slingers en confetti als slaag voor de namenbingo!

22.
Maandag 11 november 2019

“Ik heb echt een gigantisch probleem met Prem en Baukje” appte ik Els gisteren, net nadat Prem me thuis af had gezet. “Misschien wil ik je er wel even over spreken. Ik ben er echt kapot van”.
Waarom ik precies haar Appte, weet ik niet – zo goed ken ik haar niet – maar ik denk vooral dat dat te maken heeft met het feit dat ik vol vragen zit. En omdat ik hoop dat juist zij daar misschien antwoorden op heeft omdat ze de hele familie al wat jaartjes kent.

En zo zit Els inmiddels tegenover mij in mijn studio in Warmond – “ik moet toch in de buurt zijn”, zei ze. Ik voelde me een beetje bezwaard om haar uit te nodigen in mijn kleine, niet zo luxe optrekje.
“Niks mis mee” prijsde ze echter bemoedigend toen de binnenstapte, “zoiets had ik ook toen ik 21 was” – met het verschil dat ik inmiddels 36 ben. Ik neem een slok van mijn filterkoffie nadat ik Els verteld heb dat we in Almelo waren en dat ik Prem vermaand had Baukje’s telefoontje te beantwoorden. Els kijkt me nieuwsgierig aan.

“Manuela had ‘heel toevallig’ mijn auto bij Prem zien staan en had vervolgens Baukje geAppt: “Je vader gaat nog steeds met Nina om!”
Ik las even een pauze in, waarna ik vervolg: "dus toen belde Baukje Prem op: “waarom doe je dat en als je Nina blijft zien wil ik niks meer met je te maken hebben”.

“Neeeeeeeeeee, wat gemeen.” roept Els verbaasd uit. “Waarom doet Manuela dit? En waar bemoeit ze zich überhaupt mee? Wat een manipulatieve vrouw!”.
Ik kijk naar de vrouw tegenover me. Zo zelfbewust, zo krachtig, gekleed in een zwarte power suit met een spierwitte blouse eronder. Ze lijkt met haar perfect gestylde, blonde haar net bij de kapper vandaan te komen. Onberispelijk is het woord wat perfect bij haar past – een schril contrast met mij – ik heb alleen mijn slaapknot uitgedaan en mijn zwarte paardrijbroek met vieze vegen aangetrokken waar het silicone grip langzaam afbladdert ‘omdat ik vanavond wel eens zou kunnen gaan rijden’.

“ZO gemeen en naar” beaam ik neergeslagen” zeg ik, waarna ik de koekjestrommel naar Els uitsteek, die vervolgens afkeurend haar neus ophaalt.

“Ik ben er helemaal kapot van” ga ik verder. “Prem en ik hebben ZO’N bijzondere band, maar zijn kinderen drijven een behoorlijke wig tussen ons” – er ontsnapt een snik – “Prem zegt ook dit gaan we niet redden”.

“Prem moet Manuela echt eens de les lezen! Hij moet echt grenzen stellen bij haar en dan komt het met Baukje ook wel goed” zegt ze resoluut.

Els is positiever ingesteld dan ik op dit moment.
“Ze gunnen hem het geluk niet, Els. Baukje had ook gezegd tegen Prem dat ik haar moet mij bellen en dat ze dan zal ik zeggen dat ik uit zijn leven moet verdwijnen. Echt ongelofelijk.
Ik heb geen relatie met de kinderen, ik zie ze zelfs niet eens. Ik heb niks met ze van doen”.

“Och, wat een ellendige dame” zegt Els troostend. “Maar dit heeft niets met jou te maken. Als je dat maar weet. Ik denk dat Baukje totaal geïndoctrineerd is - ze is precies haar moeder. Manuela weet wat ze doet. Ze heeft een opleiding tot kindercoach gedaan”.

Prem is er wel van overtuigd dat het met mij persoonlijk te maken heeft. Gisteren haalde hij ook weer aan dat het allemaal begonnen is met mijn foto van de tattoo op Instagram “dus je hebt het zelf niet handig aangepakt”. Ik weet zeker dat, ook al had die foto nooit bestaan, ze wel wat anders hadden gevonden. Al was ik de koningin der Nederlanden!

Ik vertel Els over het appje wat hij ’s nachts naar Baukje gestuurd had – waar hij overigens verder niet meer op gereageerd heeft. Blijkbaar ben ik niet de enige die goed is in het beoefenen van Struisvogelpolitiek.

“Ik denk dat het goed is dat Prem dat gestuurd heeft. Grenzen stellen is enige wat werkt. Het is toch erg dat Baukje een van de belangrijkste dingen in het leven van Prem, zijn oratie, naar zichzelf draaide. Net of het haar feest was. Ongelofelijk”. Op dat moment denk ik nog dat Els doelt op het feit dat ze boos weggelopen was.

“Tijdens het afsluitende feest zei iedereen tegen Baukje: “ga nou zingen!”. Maar ze bleef maar roepen: “nee, nee ik ga niet zingen, is te eng... En het is Prem’s feestje”. Maar het was gewoon een show om de aandacht te krijgen: de laatste act eiste ze compleet voor zichzelf op namelijk. Hoe meer ik er over nadenk…”. Els schudt haar hoofd en ik denk willekeurig aan de filmpjes die ik van dit bewuste moment op Facebook gezien had. Nergens filmpjes van Prem’s optredens, alleen maar van Baukje’s bewuste slotact.

“Hopelijk krijgt ze gewoon snel eens een vriendje” verzucht ik. “Die gaat dit gedrag never nooit accepteren”. Ik denk aan hoe al mijn vriendjes in het verleden me toch gevormd hebben door grenzen te stellen en bepaald gedrag niet te accepteren.

“Prem vertelde in Portugal dat Baukje nooit een vriendje had gehad. En dat hij dat niet snapte omdat ze zo vreselijk mooi, knap en getalenteerd is. Maar ik denk dat ik het nu wel snap. Ik denk dat haar kijk op de wereld gewoon niet reëel is. Ik denk dat ze erg verwend is en erg gepamperd. Dat hebben Prem en Manuela samen gedaan. Maar daardoor is ze nog steeds het meisjes van 3 die op de grond gaat stampen als ze haar zin niet krijgt. Ze heeft die eigenschap nu omgezet in een enorme dosis kapsones. Ze wordt natuurlijk enorm geroemd om haar zangtalent. Maar laten we eerlijk zijn; ze is gevraagd voor volgens mij ‘The Voice’, maar dat durfde ze niet. Nee ze ging , zielig genoeg, als één van de honderd juryleden ‘anoniem’ bij het televisieprogramma ‘All Together Now’ zitten. Dat zegt een hoop over haar.

Ik denk dat haar carrière nooit echt zal lukken met omdat ze mentaal niet heeft wat nodig is. Maar ze zal een persoon worden die dan iedereen de schuld geeft van het mislukken”.

We zwijgen beide om alles even op ons in te laten werken.

“Maar waarom haten ze je zo?” verzucht Els. “Je hebt Prem niet afgepakt van Manuela. Ik bedoel: zij ging volgens mij vreemd met Rob. Of, althans bijna. Manuela heeft Rob en ze zijn volgens mij gelukkig. Waarom zich dan zo blijven bemoeien met het leven van Prem?”.

“Ik snap dat ook echt niet. Ze kennen me niet eens!”

“Het zal me niet verbazen als het allemaal puur en alleen om geld draait” vervolgt Els. “Van de zomer zat Manuela ook alleen maar te klagen: “ja, Prem gaat lekker naar Dubai, ik heb geen geld daarvoor” en “ ja, Prem gaat lekker naar Portugal. Ik zoek wel iets goedkoops in Friesland. Ik krijg geen alimentatie, he, ik red het allemaal niet”. Els zucht overdreven.

Ik moet van binnen lachen om de manier waarop Els Manuela imiteert, maar eigenlijk is het om te huilen. En ik weet zeker dat ze niet verteld heeft dat ze EUR180.000,00 van Prem ‘gekregen’ heeft en hij nog altijd alles voor haar en de kinderen betaalt.

En dus bevestig ik Els’ vermoeden: “ja, ik denk dat eerlijk gezegd ook. Baukje had eens een bonnetje gevonden van een fles Champagne waarvan ze een foto had gemaakt en naar Prem gestuurd van: “zooo, ga je lekker, dure champagne drinken met Nina!”. En Prem verdedigt zich dan tegenover haar terwijl hij eigenlijk gewoon moet zeggen dat het haar zaken niet zijn”.
Ik zucht. “Maar ze weten hem met succes te bewerken, want hij blijft alles betalen en denkt er nu over met mij te stoppen voor ze”. Het kost me moeite om dat laatste uit te spreken.

“Ik schrik hiervan. Wat triest. Als ik Prem was zou ik per 1 januari stoppen met betalen. Ze is volwassen!”

“Ja, of zoiets afspreken van: “als je me niet met respect behandelt en niet respecteer dat ik mijn eigen leven heb, ga ik ook niet meer dokken”. Maar DAT doet hij niet. Hij pikt het allemaal en verdedigd haar zelfs. En betaalt nog meer als ze erom vraagt”. Ik pak nog een speculaasje uit de koektrommel.

“Ik heb allemaal van dit soort bizarre voorbeelden” ga ik verder als ik mijn mond leeg heb, blij dat ik eindelijk écht eens mijn hart kan luchten. “Ze had foto's rondgestuurd van zijn huis aan mensen dat ze niet naar de WC wilde bij Prem omdat het zo vies was. Totaal niet waar!”. Prem had dit via-via ook onder ogen gekregen.

“En eerst zei ze altijd van "dan kom ik niet naar je oratie" en nu is het "dan mag je niet op mijn verjaardag komen". Echt bizar”.
Opeens schiet me iets te binnen waar ik nog niet eerder bij stil had gestaan. “Later schijnt ze trouwens gezegd te hebben: “kom sowieso maar niet, want Rob komt ook en dan wordt het ruzie”. Dus het had waarschijnlijk ook gewoon weer helemaal niets met mij te maken.

“Wow, die Rob!” roept Els verbaasd uit. “Die heeft zijn kont er wel tussen gewrongen. Ik ken Rob heel goed en ook al heel lang. Die man is een slang; hij praat met gespleten tong! Op en top manipuleerder”.
Els’ gezicht betrekt. Er is meer aan de hand, iets wat ze nog niet wilt delen. Dat voel ik aan alles. Zal ze een verhouding met hem hebben gehad?

“Blijkbaar past hij er leuk tussen” antwoord ik met spot. “Ik ben echt niet heilig of wat dan ook, maar dit is puur pesten. Ook naar Prem toe. "Je mag niet naar mijn feestje komen" is toch gewoon niveau kleutelklas?”. Hoe meer ik erover nadenk, hoe absurder ik het vind.

“Ach, heb je gehoord wat Baukje over zijn familie heeft gezegd? Over haar eigen Oma?” Omdat ik niet weet waarop ze doelt, schud ik ontkennend mijn hoofd.

“Prem’s moeder werd geëerd door de Nederlandse medische wereld bij de oratie omdat ze zo wijs was om haar enige zoon een kans op geluk te geven en niet aan haarzelf te denken, dat ze hem nodig had. Het enige wat Baukje erover zei, was dat ze stinkt. Haar eigen Oma! Maar moest je vroeger Manuela over zijn familie horen spreken. Baukje heeft niet anders geleerd.

“Het zijn allemaal krankzinnige dingen Els, die overigens niks met mij te maken hebben. En wat denk je van Manuela, die aan Prem's bed ging ruiken om te kijken of ik daar geslapen had, Manuela die aan Prem's buurman vraagt wat hij ervan vindt dat Prem met zo'n jonger iemand gaat, et cetera, et cetera, et cetera.

Els’ mond valt letterlijk open. “Nou, ik begrijp het eigenlijk totaal niet... Dat hij zich ZO laat behandelen! Ik heb Manuela altijd ZO eng gevonden. Maar nu snap ik mijn onderbuikgevoel” zegt ze op een mysterieuze toon.

“Manuela was zelfs in huis geweest he, die avond voor de oratie, om Baukje ‘op te halen’. Maar het lijkt er steeds meer op dat het gewoon een geplande act was om een wit voetje te halen bij zijn familie”. Prem vertelde dat Manuela het vreselijk vond dat ze niet mocht komen op Prem’s oratie. Volgens haar heeft Prem de titel aan haar te danken en ze wilde maar wat graag met de veren strijken. Ze noemde zichzelf blijkbaar altijd Prem’s Trophy Wife.

Els knikt.

“Baukje was de enige die bleef zitten tijdens de staande ovatie van hem, hoorde ik, omdat hij mij had bedankt?” ga ik verder. “Ze is er echt van overtuigd dat ik iets lelijks gezegd heb. En het erge is dat zelfs Prem haar neigt te geloven en daar baal ik vreselijk van. Waarom weet ik niet, maar op de een of andere manier ben ik echt GEK op Prem en ik vind het vreselijk dat ze er met zijn allen van smullen hoe het allemaal gaat en van de enorme pestcultuur die ontstaan is.

We zijn allemaal verliezers. En ik sta met lege handen want hij heeft zijn gezinnetje. Raar te bedenken dat ik nu zwanger zou zijn geweest. Prem denkt dat de kinderen als de dood zijn dat ik een kindje zou krijgen. Ze moesten eens weten” zeg ik verloren.

“Ja, en wat dan nog als jullie een kindje hadden gekregen! Misschien moet je Baukje eens bellen, vragen wat je dan gezegd hebt.

Het zou inderdaad misschien waardevol zijn om te weten wat ze zo dwars zit – wie weet is het iets wat ik helemaal niet zo bedoelde. Maar ik heb het gevoel dat ik toch niks goed kan doen in haar ogen. Ze weet gewoon dat ze Prem mee heeft en dat hij haar nooit de "schuld" zal geven.

“Dat dacht ik eerst ook; of een keer gaan zitten met zijn allen met iemand erbij die neutraal is erbij. Maar Baukje gaat dat never nooit doen. Die heeft alleen maar 'baat' bij deze ruzie.” antwoord ik dan ook.

“Prem was ZO verliefd in Portugal en wij hadden zo een leuk beeld van jou. Ook door Man - die was ook zo enthousiast over jou!”

“Het is gewoon ZO lastig, Els! Want ik denk echt: wat is het probleem? Ik zie ze nooit. Maar Baukje en Manfred weten donderdsgoed dat ze Prem met dit, met mij, kunnen pakken. En dat ze gewonnen hebben als het over is tussen ons.

“Tuurlijk moeten jullie doorgaan! Weet je; stel dat jullie stoppen - dan stopt dit echt niet. Dan vinden ze wel wat anders. Maar de sleutel ligt bij Prem, dat is een ding wat zeker is.

“Ik weet het niet, Els. Gister zei Prem: “hier gaan we beide aan onderdoor - hier moeten we niet mee door willen gaan”. Ik snap ook dat het voor hem moeilijk is. Maar Prem verdient gewoon respect van zijn familie, of het nu om mij gaat, of niet. Toch?”.

“Zeker! Ik ga wel met Prem praten. Hij moet toch verdorie zijn eigen leven kunnen leiden! Of het met jou is of niet. Daarom: de sleutel ligt bij hem.
Ik glimlach dankbaar. Els is, als vervend advocate, meer bedreven in communiceren dan ik ben.

Mijn neef Rogier heeft eens verteld dat hij een cursus “geweldloze communicatie” gedaan heeft: een vorm van communiceren die draait om empathisch luisteren en proberen niet iets te eisen, maar je behoefte uit te spreken en te onderzoeken waar de behoefte van een ander liggen. Hij vertelde dat we allemaal opgevoed zijn om agressief te communiceren en over andermans grenzen te gaan. Dat grensoverschrijdende zit soms in kleine dingen, zoals heel lang praten over hoe je je voelt zonder dat je hebt gevraagd of iemand hier wel open voor staat of er überhaupt tijd voor heeft. Misschien moet ik me er nog eens in verdiepen. Rogier is geboren met het syndroom van Muenke, een aangezichtsafwijking, en heeft zijn hele leven al te maken met grensoverschrijdend (pest-)gedrag. Maar ook van hem weet ik dat je zelf wel die cursus kunt doen, maar je je moet realiseren dat anderen dat niet hebben. Wat ook bij hem wel eens de nodige frustratie oplevert.

“Ik denk dat er meer speelt” gaat Els verder. “Jij bent niet de oorzaak van het gedoe met de kinderen. Maar de gevolgen van een slechte relatie tussen hun ouders reageren ze op jou af. Onthoud dat goed”.
Misschien moet ze dat eens tegen Prem zeggen, denk ik sarcastisch.

“Je komt hier wel uit met Prem, hoor. Don’t worry” zegt ze, terwijl ze opstaat. En ze lijkt er op dat moment zekerder van de zijn dan ik dat zelf ben.

wordt vervolgd
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 01-12-20 14:18, in het totaal 2 keer bewerkt

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Myka
Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:15

Wie is Nancy ook al weer :Y)

Ik vind het inderdaad enerzijds wel lang, anderzijds laat het wel weer goed haar denkwijze zien!

live laugh love

astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-20 14:19

HAHAAH toch weer gezakt voor de namenbingo! Die naam zat nog niet in mijn controle-systeem. Is aangepast, dankjewel.

Was een hell om te schrijven dus hoop vooral dat het stuk "loopt".

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Sintara
Berichten: 7377
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:33

Goh, ze is geen eens meer boos op prem over dat ze gedegradeerd was tot geheim vriendinnetje

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Mer1980
Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:33

Wanneer plaats je het vervolg? ben zo benieuwd....

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-20 14:41

Sintara schreef:
Goh, ze is geen eens meer boos op prem over dat ze gedegradeerd was tot geheim vriendinnetje

Goed dat je/ jullie dit soort dingen plaatsen. Had ik inderdaad naar moeten blikken.

Boosheid is het denk niet echt, meer teleurstelling. En het (nog) niet op willen geven, je er niet bij neer willen leggen.

Het komt ook nog terug (helaas voor Nina) in de volgende stuk(ken).

Vervolg ga ik eerst aan breien! Nu staan er diverse dingen te gebeuren...

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:07

Ik ben inmiddels wel eens benieuwd hoe het nu echt zit met de familie van Prem. Ik heb het gevoel dat hij alles bij elkaar liegt en dat hij degene is die mensen manipuleerd. Tegen Nina zegt hij het ene en tegen zijn familie het andere..
Nina is wel echt wanhopig. Met zo'n man wil je toch ook gewoon niet zijn. Ze zal nooit prioriteit hebben voor Prem. Maarja ze zeggen niet voor niks; liefde maakt blind..


Ik hoop dat Nina haar bril af gaat en dat ze toch voor Wouter valt en met hem een gezinnetje kann stichten.

Prem komt dan uiteindelijk weer bij Manuela. Hij heeft alles vedraait en was eigenlijk gewoon stik jaloers en probeerde Manuele weer jaloers te maken met Nina en dat is gelukt.

Genoeg gespeculeerd. Ik ben erg benieuwd naar het volgende hoofdstuk.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:41

SumSum schreef:
Ik ben inmiddels wel eens benieuwd hoe het nu echt zit met de familie van Prem. Ik heb het gevoel dat hij alles bij elkaar liegt en dat hij degene is die mensen manipuleerd. Tegen Nina zegt hij het ene en tegen zijn familie het andere..
Nina is wel echt wanhopig. Met zo'n man wil je toch ook gewoon niet zijn. Ze zal nooit prioriteit hebben voor Prem. Maarja ze zeggen niet voor niks; liefde maakt blind..


Ik hoop dat Nina haar bril af gaat en dat ze toch voor Wouter valt en met hem een gezinnetje kann stichten.

.


Met dit stuk ben ik het echt helemaal eens ja.

Wave after wave

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:48

Ik dacht dat Wouter helemaal niet single is?

zorro
Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 00:22

Ik was er op de een of andere manier van overtuigd dat Wouter mannen leuker vond. Was dus ook stomverbaasd toen hij aangaf Nina leuk te vinden.

pmarena
Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:05

Wouter komt ook gewoon wel over als de typische beste homovriend van de vrouwelijke hoofdpersoon zeg maar :))

Maar tijden geleden stond er volgens mij ergens dat hij meer interesse in stoeipartijtjes met vrouwen dan echte relaties had....?

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:54

en geen kinderen wilde? Of was dat die andere?

:D

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

PoelieWoelie
Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:00

Ik moet héél eerlijk zeggen dat ik me niet echt meer bezig houdt met de vele 'vrienden' van Nina. Ik hou het allemaal niet meer uit elkaar!

Ligt overigens totaal niet aan het verhaal of de schrijfstijl hoor! Ik heb in het echt ook moeite met gezichten, namen en dingen van vrienden uit elkaar houden :+

astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-20 14:46

Haha, echt leuk de reacties!

Ik ga daar later op in, want heb nu een beetje haast (te lang doorgeschreven).

Nog even hoofdstuk achtergrond/ GTST haha.

PoelieWoelie, goed dat je het aangeeft! Zal ze nog iets "levendiger" proberen te maken. Ik heb echt al ZOveel mensen erbuiten gelaten of samengevoegd haha omdat ik ook het idee had dat het anders teveel characters werden.

23.
Woensdag 13 november 2019

Een echte verschrikking is om op een ochtend wakker te worden en te ontdekken dat je middelbare-schoolklas het land bestuurd, zei Kurt Vonnegut eens. Maar met mijn leven nu blijft het ook spannend. Zeker omdat Prem en ik vanavond weer een nachtje weggaan.
Gapend rek ik me uit waarna ik mijn telefoon pak – en daar begint het al - een screenshot van Prem zie:

Baukje: Papa komt niet naar mijn verjaardag.
Manuela: Huh, omdat?
Baukje: Hoezo doe je nu ineens zo? Jij wilde toch dat ie niet kwam.


Het is een bloemlezing uit een groepsappgesprek van Rob, Manuela, Baukje en Manfred en blijkbaar kan Prem het via zijn computer lezen.

“Dit is waarom ik niet op Baukje’s verjaardagsfeest mag komen; M wil het niet. Wat een ku*t” lees ik eronder.

“Je zou ze toch een draai om de oren willen geven” app ik vrolijk terug - wellicht omdat ook ik opgelucht ben dat het niets met mij te maken had dat hij niet komen mocht.
“En zeg dan gelijk even dat ze de volgende keer beter een lapje over mijn auto halen in plaats van er foto’s van te maken”.
Prem lacht.

“Baukje is sinds gisteren het huis uit” schrijft hij.
Ik wist dit al omdat Els me de screenshots door had gestuurd van Manuela’s Facebook:
“Van drie naar twee. Bijna 21 jaar dagelijks bij mijn kleine meisje geweest en door dik en dun het leven aangegaan. Nu loslaten, een stukje meer op afstand maar voor altijd in mijn hart dichtbij. Maar ik ben ook trots op mijn zoon, daar heb je recht op na een leven waarin je veel tegenslagen hebt meegemaakt. Voor nu wel even genoeg life changing events gehad…”
‘Tegenslagen’ dacht ik nog, toen ik het las. Hij is 13 jaar oud, gezond, en heeft een dak boven zijn hoofd. Ik zou er direct zelfmedelijden van krijgen.
Lang leve Facebookouders, of ‘curling parents’, zoals mijn moeder altijd zegt: het wegpoetsen van alle obstakels voor het kind om tegenslagen en teleurstellingen te besparen en het heilige geloof van maakbaarheid in geluk. Net zoals bij de sport curling, dus.
Een schril contrast met de "niet aanstellen maar doorgaan"-methode waarmee ik opgevoed ben.

“Ik zie je vanavond” app ik Prem terug. “Dan kom ik weer met mijn vriend. Lekker romantisch hoor; weer een nachtje weg” zeg ik met enige spot. “De enige die de vorige keer in Almelo de nacht van zijn leven had, was de hond". Een ding is zeker: 3 wezens in 1 bed is er 1 teveel.
Prem moet lachen. Vanavond mag Bubbles niet in bed. Prem heeft twee dagen een congres in het Hyatt Hotel Schiphol (welke overigens gewoon in Hoofddorp ligt) en Prem vroeg of ik een nachtje wilde komen. Dat wilde ik wel, op één voorwaarde en dat was dat Bubbles mee mocht.

Ik ben nog altijd benieuwd wanneer Prem gaat zeggen dat hij met me wilt stoppen. Het is bizar. Het ene moment ben je zwanger, dan uit elkaar, vervolgens praatte we vrijdag nog over een kind samen en zondag zei hij weer dat we beter kunnen stoppen.
Toch voel ik me een stuk opgewekter; het gesprek met Els heeft me goed gedaan. Of eigenlijk: de gesprekken (meervoud), want inmiddels praten we zoveel dat het lijkt of we elkaar al jaren kennen.

“Moet ik Prem nog bellen of appen” vroeg ze bij ons afscheid maandag. Ze had haar lange, zwarte jas al aangetrokken.

Ik schudde mijn hoofd. “Je kunt er toch niks aan doen. Hij zal altijd voor zijn kinderen kiezen. Zelfs als ze zeggen: “val dood en geef ons al je geld”. Ik had Els kort verteld van de Appjes die ik gelezen had.

“Maar ik ben niet echt het type om als een hondje achter iemand aan te rennen” ga ik verder, hoewel het er de laatste tijd wel op lijkt. “Om uiteindelijk alsnog zo makkelijk aan de kant geschoven te worden”.

“Nee, nooit doen. Maar ik denk niet dat Prem jou kwijt wil. Maar hij weet het echt niet meer....”

“Ik wil hem ook echt-echt-echt-niet kwijt” antwoord ik. “Maar ik ben wel bang om zo makkelijk afgedankt te worden”. En daarom neig ik er steeds meer naar om ‘Speltip 6’ toe te passen: spreid je winkansen - een grap die Nienke en ik altijd maken over mensen die meerdere hengeltjes uit hebben hangen.

“Dat snap ik” antwoordt Els. “Maar ik weet dat Manuela ook steeds tikkies stuurt. En dat Rob een geldwolf is. Rob ziet Manuela als pensioenfonds en Prem betaalt wel. Dus ze zitten goed.
Geloof me, Rob is ZO fout. Ik kan echt slechte verhalen over die man vertellen. Hij heeft al zoveel vrouwen kapot gemaakt”. Weer zie ik Els’ gezicht betrekken.

“Ik had wel gezien dat zelfs hij mijn Instagram-story checkt” zeg ik. Iets wat mij nog altijd bevreemd; met hem heb ik helemaal niets van doen. Maar blijkbaar voelde ook hij de noodzaak te checken wat ik plaats om daar een mening over de kunnen vormen.

Els gaat verder over Rob: “toen mijn oudste dochter drie was, ging ze op zwemles bij Rob. Hij gaf aan veelal joodse kinderen les en stond bekend dat hij die joodse moeders het hoofd op hol joeg met zijn praatjes, zeker omdat sommigen redelijk streng gelovig waren en soms al zeer jong getrouwd. Dus die zwemleraar in zijn strakke zwembroek en zware stem werkte nogal op die dames hun hormonen. En toen was hij nog iets van 45 en zag er goed uit”.
Natuurlijk heb ik Rob opgezocht op Facebook. Hij heeft op de foto’s een guitige kop met bruine krullen, kuiltjes in zijn wangen en hij komt zelfverzekerd over. Prem zegt dat hij een dikke buik heeft, maar Prem vindt iedereen dik. Wat ook niet zo gek is, als hij het met zichzelf vergelijkt.

Els gaat verder. “Ik wist dat hij net weer een huwelijk kapot had gemaakt en inmiddels een andere relatie had. Maar toch begon hij redelijk snel avances te maken en ik was totaal flabbergasted want ik wist dat hij een relatie had. Ik ging er niet op in, maar hij is altijd opmerkingen blijven maken....”.

Ik hou mijn adem in. Gelukkig gaat Els snel verder.

“Maar toen ging Emma later óók bij Rob zwemmen, want lesgeven, dat kon hij wel. Ze zat toen met Manfred in het groepje. Blijkbaar had Rob weer een nieuwe relatie: weer met een jonge, joodse en vooral rijke moeder.
Hij had dus eerst haar huwelijk stukgemaakt, maar toen hij haar had en bleek dat haar ouders de geldkraan dichtdraaide omdat ze Rob niet moesten, was hij gelijk minder geïnteresseerd in haar...

En nu zijn ze weer als de dood dat er iets naar jou gaat. Beide, dus”. Mmm, Manuela heeft er dus ERG veel belang bij dat het geld binnen komt stromen. Prem’s geld.

“Dat is alles behalve waar!" verdedig ik mezelf. "Ik ben nog nooit zo weinig cadeaus gekregen. En dat hoeft ook niet. Ik heb mijn eigen geld en baan. Ze hoeven helemaal niet bang te zij; al geeft Prem zijn hele vermogen aan ze, het is mijn geld niet. Dus in bemoei me daar niet mee”
“Ja, jij hebt een super baan, je bent onafhankelijk, ambitieus, ga maar door... Allemaal zaken die Manuela nooit heeft gekund, of gedaan, behalve profiteren”.

Els gaat weer verder over Rob: “maar het erge was, toen Emma haar A diploma haalde, omhelsde hij mij net even verkeerd en zei hij: “jij bent ook nog steeds leuk, hoor”. Nou, ik heb Emma daar niet meer verder laten zwemmen voor haar B”.

Ik sta met mijn mond vol tanden.

“Toen ik een paar maanden geleden naar een schoolfeest ging, zag ik Rob rijden. En ineens zie ik Manuela in zijn auto zitten. Ik schrok zo! Zelfs mijn man had zoiets van “wat doet ze met die oplichter?”.
Toen ik ze later op het feest zag, floepte ik eruit: “wat? Zijn jullie een setje?”, waarop hij antwoordde: “ja leuk hè?”. Ik kon het niet laten en antwoordde: “leuk? Nou, bij jou weet je nooit wat je kunt verwachten!”.

Toen ik even later met Rob stond te praten, bekende hij letterlijk dat hij al wat met Manuela terwijl ze officieel nog met Prem was: “ja, ze was zo verdrietig, dus ik bood een schouder om op uit te huilen. En toen is er meer gebeurd...”.
Hij vertelde ook dat Baukje en Manfred hem niet ‘moesten’, maar dat hij het in een oogwenk voor elkaar zou krijgen om ze om te turnen”

Hij heeft dat uiteindelijk wel voor elkaar gekregen, denk ik met enige jaloezie.

“Het is toch van de zotte; ik zie zijn kinderen nooit”, antwoord ik, mijn paardrijinstructrice citerend: “het enige wanneer het lastig zou zijn, is met kerst”.

“Het gaat niet om jou, maar ze willen de macht over Prem niet kwijt. Ze zijn als de dood voor een baby omdat ze dan minder macht hebben. Ik zou Manuela wel eens willen aanspreken”.

“Vlak Baukje niet uit” antwoord ik. Ik zal haar ijzige blik nooit vergeten.

“Manuela zet Baukje in om jullie dwars te zitten. Want als Manuela tegen Baukje zou zeggen dat ze het een kans moet geven, zou het wel makkelijker gaan. En nu stookt ze. Want Baukje bellen om te zeggen dat jouw auto bij Prem staat, is manipuleren.”

Els neemt het nog altijd voor Prem op. Ik denk nog steeds dat juist hij degene is met macht: zonder hem zijn ze nergens. En dan heb ik het niet alleen over geld.

“Laat me even denken wat ik kan doen voor jullie” zegt ze nogmaals, terwijl ze inmiddels met een been buiten staat.
“Ik zal eens tegen mijn man zeggen dat hij weer met Prem af moet spreken ... lekker ‘only the lonely’ met elkaar. Hij heeft Prem al eens eerder gezegd dat hij moet optreden tegen Manuela”.

“Ja, dat is misschien ook wel een goed idee” beaam ik, ook omdat ik denk dat Prem dit niet met iedereen ‘durft’ te bespreken, want hij heeft natuurlijk – voor zijn gevoel - zijn grote naam en reputatie hoog te houden.

Els steekt haar hand op en draait zich om, klaar om weg te lopen. “En niet vergeten: het komt allemaal goed”.

Misschien heb ik alles wat meer losgelaten, misschien heb ik op dat moment de hoop al een beetje laten varen: het lijkt of mijn ogen een beetje open zijn gegaan.
Vanaf nu ga ik alleen maar genieten van alles wat deze relatie ons nog te bieden heeft, maar ga ik geen verwachtingen meer koesteren. En zo ga ik vanavond ook naar het hotel en is mijn enige zorg hoe ik mijn hondje ongezien naar binnen kan smokkelen.

wordt vervolgd

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:15

Ik denk dat dat komt door de namenbingo's en doordat er steeds tijs zit voordat je door kunt lezen. Ik heb ook moeite met vrienden uit elkaar houden. Misschien in een overschrijfsessie de mannen beschrijven: bruine krullen, blond justin bieber kapsel oid? Zodat we een beeld meer erbij krijgen

Zertab
Berichten: 12157
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:39

Ik heb echt totaal geen moeite om ze uit elkaar te houden...

Summerdreams
Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:05

Ik ook niet :=

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:56

Ik heb er ook geen moeite mee. In het vorige deel waren het er een stuk meer en dat kon ik ook wel goed bijhouden.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:00

Ik ook niet hoor.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

smurffie
Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:23

Ik heb, en had bij vorige stukken ook niet, geen problemen met de namen uit elkaar te houden.
Ik lees ook echt geen namenbingo.
Ik vind dat nina een bijzonder kleine sociale kring heeft, dat is zonder moeite uit elkaar te houden.

Rocamor
Berichten: 10815
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:56

Ik dacht dat de namenbingo meer was dat de buurvrouw in het verhaal Truus heet, maar in het echt Margje. En dat ts zich wel eens vergist door ineens Margje te schrijven ipv Truus.

Bovenstaande namen zijn door mij verzonnen en komen, hoop ik, niet voor in het verhaal

Rockes <3

PoelieWoelie
Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:28

smurffie schreef:
Ik heb, en had bij vorige stukken ook niet, geen problemen met de namen uit elkaar te houden.
Ik lees ook echt geen namenbingo.
Ik vind dat nina een bijzonder kleine sociale kring heeft, dat is zonder moeite uit elkaar te houden.


Als Nina een kleine sociale kring heeft ben ik denk ik de meest eenzame persoon op aarde :') Terwijl mijn vrienden niet op één hand te tellen zijn!

Maar nogmaals, het ligt niet aan je schrijfstijl hoor, maar aan mijzelf!

Ik hoop steeds weer op een nieuw stuk als ik dit topic aanklik (en dat doe ik nogal vaak :P )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers