[VER]Gebroken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:14

Nou super leuk toch!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 14:19

Blue_flower schreef:
Volgens mij doet TS mee aan married at first sight....

*Geeft een zachte, maar trefzekere schop onder de tafel*

Haahahha en ik maar hopen dat ik niet te zien zou zijn. Maar wel dus; op het foto-bord en lekker vol in beeld ook nog. Ik was het alweer haast vergeten, is allemaal al heel lang geleden opgenomen. En zoals in de Blog te lezen is, was het zeg maar niet echt mijn ding hahaha...

Nee, de ontwikkelingen die er nu gaande zijn, zijn veel meer boek-waardig eigenlijk haha. En ik ga het gewoon doen, dat "vreemde" concept wat ik in mijn hoofd had voor het vervolg, ook al zal het niet makkelijk zijn. Eerst nog even een week of twee pauze en inspiratie opdoen <<) .

pmarena

Berichten: 48096
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:24

Niet nieuwsgierig ofzo hoor O:) Maar is het weer een raar verhaal of lijk je nu een blijvertje aan de haak geslagen te hebben...? En hoe is het met het USA avontuur afgelopen...? Lijkt me spannend zat, en dan ook nog zo precies op het moment dat het hele Corona-gebeuren ontplofte :=

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 14:40

Haha, "weer een raar verhaal" :)) jullie hebben wel vertrouwen in mij/ mijn alter ego haha (alleen maar leuk, overigens :D ).

Het verhaal heb ik al, maar de manier waarop ik het ga verwerken wordt "anders". Anders wordt het ook teveel van hetzelfde en wil het gewoon proberen.

Ik denk dat je nog even nieuwsgierig moet blijven over de afloop.............

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:24

Nou hier ook een hele trouwe meelezer (die wel wat achter liep) maar ook dit deel was weer heerlijk! Ik wacht in ieder geval met smart op deel III

Anoniem

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:42

Jaaaaa ik mis nina

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 00:25

6 plus 14, vind die week of twee wel om nu ;-).


Succes met schrijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 01:15

Hoe is het nu met nina ?

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-21 14:18

pimaude schreef:
Hoe is het nu met nina ?


Wat lief dat je het vraagt :knuffel: !

Er kan veel gebeuren in een jaar,
Vorig jaar was ik overtuigd snel door te gaan met schrijven (had toen zelfs al een deel af) en dacht ik: het volgende deel wordt puur en alleen “Genieten”.

Maar ook het leven van mijn personages heeft niet stilgestaan.
Een iemand heeft zelfmoord gepleegd i.v.m. Coronamaatregelen (en dat is mij weer niet in de koude kleding gaan zitten omdat ik er niet echt met iemand over kan praten),
Een is overleden (en ook al zat dat eraan te komen: op zulk verlies had niemand me kunnen voorbereiden),
Prem was van de week nog op TV en zijn grootste zorg is dat hij ondertiteld werd,
Inmiddels heeft zijn personage zich wel weer interessant ontwikkeld en heeft hij een BN’er aan de haak geslagen die dus perfect in zijn leven past (Baukje blij), maar die BN-er is ook de reden dat ik wat terughoudender ben – door de aard van haar beroep (journaliste) is ze overmatig geïnteresseerd in mijn leven en ben ik elke dag nog dankbaar dat ze dit verhaal niet gevonden heeft haha.

Ze is overigens zeker niet de enige reden dat ik niet meer heb geschreven. Want god weet dat ik veel schrijf/ probeer! Maar ik ben aardig met beide benen op de grond gezet en heb daardoor een soort van faalangst ontwikkeld waardoor ik alles wat ik schrijf afkeur, niet goed genoeg vind. Zelfs als ik nu mijn eerdere verhalen teruglees – soms om dingen terug te zoeken - ben ik niet tevreden – en dat was eigenlijk iets waar ik heel trots op was. Erger nog; ik merk bij het teruglezen dat ik veel dingen nog lang niet verwerkt heb.

“Schrijf het van je af” zei mijn collega al, “begin gewoon ergens”. En dat ben ik toevallig vorige maand weer gaan doen.
Er is zoveel gebeurd dat een begin zoeken moeilijk was, maar elke begin is moeilijk en het voordeel van weer even heel klein te zijn, je alleen maar weer groter kan groeien.

Time wounds all heals.

Sky_As

Berichten: 4715
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:56

Ik mis "het verhaal" en de personages eigenlijk ook best wel. Door jou ben ik weer gaan lezen (zie het als een compliment :))
Overigens ben ik ook niet verder dan jouw verhaal gekomen, maar ik denk dat ik misschien weer eens opnieuw ga lezen, want ik weet nog goed hoe ik "in" het verhaal zat!

Ik begrijp dat het behoorlijk over je eigen leven gaat, dat maakt het natuurlijk een heel stuk lastiger. (en je bent natuurlijk overal behoorlijk makkelijk terug te vinden, dus kan me voorstellen dat dat je tegenhoudt). Hoe dan ook, ik hoop dat je snel weer gaat schrijven en dat wij het kunnen lezen :)

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:07

Ik word nu wel heel benieuwd wie die Prem in werkelijkheid is }> :D

s_casper

Berichten: 488
Geregistreerd: 13-12-08

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:13

Behoorlijke ontwikkelingen. Sterkte!

Ook ik blijf nieuwgierig naar het verhaal. Groot compliment dus!

Anoniem

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:31

Ach lieverd.. die onzekerheid is zo niet nodig, maarja wie ben ik..

Ik hoop dat je jezelf mag hervinden. Welke personages zijn er overleden/zelfmoord gedaan?

Veel sterkte met de gebeurtenissen, en ik hoop dat Nina en jij er beide bovenop komen en wij weer mogen genieten van je prachtige verhalen !!

Anoniem

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 21:40

Ik wil je gewoon een dikke knuffel geven, al dat verlies :(:) :*

zorro

Berichten: 8761
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 00:01

Hmmm, klinkt alsof er inderdaad enorm veel op je bordje is gekomen de afgelopen tijd. Sterkte meid!

Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:12

TS: sterkte, na een hele tijd dit topic weer eens opgezocht en ik hoop echt op een vervolg.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-22 14:53

Doet me onwijs goed <3 !

En hoe kan ik dat beter uitdrukken hoe ik me nu voel dan in een schrijfsel:

December 2021

“Help!” schreewt ze, wild watertrappelend. Het is schemerig en het enige wat ze ziet, is water. De paniek slaat toe. Weer schreeuwt ze, maar ze merkt dat dit veel energie kost. Ze heeft geen idee hoe ze hier terecht gekomen is en waarom ze haar kleding nog aan heeft. Wild begint ze te zwemmen in een richting die ze kiest op haar gevoel, ze moet hier weg zien te komen. Dit houdt ze niet lang vol en dat weet ze. Ze wil terug naar het vertrouwde, want het vertrouwde is in haar gedachten veilig. Opeens ziet ze een vissersbootje dobberen en ondanks dat het donker is, is het bootje helder verlicht. Ze slaakt een zucht van verlichting als ze het bootje bereikt. Hij gooit haar nonchalant een rubberen reddingsboei toe. Wat ziet hij er goed uit. Nog beter dan de laatste keer toen ze met ruzie uit elkaar gingen.
“Ik wist wel dat je zou komen!” jubelt ze, aan het einde van haar krachten, “ik wist altijd dat jij het was. Het komt goed tussen ons, toch?” vraagt ze, maar hij antwoordt niet. Zijn gezicht betrekt snel, een voor haar zo bekend gezicht. Opeens voelt ze dat haar reddingsboei snel leegloopt, maar het bezorgt haar geen paniek: ze is vlakbij zijn boot. Alles is bijna weer zoals het zou moeten zijn. Maar dan ziet ze het bootje wegglijden, eerst langzaam, dan steeds sneller. “Hoe kun je!” schreeuwt ze hem achterna, met haar laatste krachten. Ze voelt zich opeens nog veel zwakker dan net, verlaten en leeg. Ze weet dat ze het niet in haar eentje gaat redden, ze heeft hem echt nodig om het gat in haar ziel wat hij achterliet weer op te vullen. Paniekerig slaat ze met haar handen in het water en probeert ze het bootje van de liefde van haar leven te volgen. Maar ze komt niet vooruit, alsof iemand haar aan haar voeten vasthoudt. “Help!” schreeuwt ze weer.

Net op het moment dat ze kopje onder neigt te gaan, schrikt ze wakker.

“Nee, dit nooit meer” neemt ze zichzelf voor.

einde

...Nu dit van mijn hart is, wil ik gelijk zeggen dat ik dit weekend begin met het nieuwe verhaal plaatsen, aansluitend op dit verhaal (Gebroken).

Ik ben er al zo super lang geleden mee begonnen, maar vind het elke keer "niet goed genoeg". Ik heb een soort faalangst ontwikkeld waarvan ik nooit had kunnen denken dat dat mij zou treffen.

Misschien vinden mensen het nieuwe stuk (ik vind het meer een "tussenstuk") saai of wat dan ook ,maar ik heb bedacht dat het voor mij ook gewoon een goede "therapie" is, en ik vind het tenslotte erg leuk! ...hoe spannend ik het ook weer vind om te beginnen. Ik ga ervoor!

Ik zal een link hier plaatsen. En hopelijk zijn er toch mensen die mee gaan op deze "reis" :) .

Anoniem

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:56

Jij! Bent! geweldig!! Wauw, wat een verrassing een laatste einde! Een Nina die het licht lijkt te zien!! Of niet....?

Ik ben reuze benieuwd naar je vervolg! Niet te hard zijn naar jezelf, ik zou je 1e boek direct kopen!

prompter

Berichten: 11070
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:56

Ik ben terug op bokt en ben heeeeeeeeel benieuwd ;)

zorro

Berichten: 8761
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:59

Ik ben heel benieuwd en ga zeker mee lezen!

Sky_As

Berichten: 4715
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:22

jaahaaaaa, zo lang op gewacht, je hebt me ook gelijk weer met je schrijfstijl

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:01

Kippenvel na zo'n lange tijd. Zelfs al schrijf je niet door, hier ben ik blij mee.
Maar eigenlijk moet je wel doorgaan want dit kleine na/voorgerechtje heeft me hongerig gemaakt!

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:48

Heuj! *\o/*
Ik was ook altijd trouwe fan van je schrijven.

Een heel klein verzoekje, mocht je straks een nieuw topic aanmaken voor het nieuwe verhaal: Altijd als ik je eerste topic's titel zag [VER]Gepest - dagboek van een bonusmoeder, dan las mijn brein dat als "Verpest" en dat vond ik heel toepasselijk in het verhaal vanwege de stiefdochter. Nu ook in dit tweede topic, las ik vaak [VER]Gebroken als "verbroken" wat ik heel toepasselijk vond toen het bekoelde met Prem.
Please, please, breng dit tot een heilige drie-eenheid waarin weer de [VER] tag perfect past bij de titel.

Just kidding, ;-) voel vooral geen druk hiervan, maar weet dat mocht het toevallig weer zo mooi uitpakken ik een vreugde dansje achter mijn laptop doe. ^^

Succes met schrijven, Astrid :)

Anoniem

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:49

Alpha: Wat mooi dat je dat zo leest! Nu ik er terug naar kijk zie ik dat ook! Misschien gaat TS hier iets mee doen, en anders zien we vanzelf welke mooie titel ze bedenkt! Of kwam het nu op een website te staan?

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-22 17:19

Wat een reacties :oo :+: !
Normaal "durfde" ik na iets geplaatst te hebben nooit op Bokt te kijken hahaha!

Ik ga mijn best doen! Eerst komt wel een heel ontspannen stukje hoor, haha, maar ik ga het "al gaande" wel verbeteren. Moet ook gewoon beginnen, want nu kijk ik er elke keer maar naar en wil ik het zo graag delen. Maar durf ik het niet :') . Dus ga het gewoon doen! En ik zie wel. Hoop dat het makkelijk mee te lezen is en wat ontspanning biedt. En naar mate het verhaal vordert misschien wat meer hoofdbrekers...

HAHAHAHA die titel!
Ik had eigenlijk in mijn hoofd [VER]Genieten, is dan gezien ook niet het beste hahaha! Ik heb nog een paar dagen om erover na te denken. Aan de andere kant dekte de titels hiervoor ook de lading niet uitstekend achteraf, maar neem het mee LOL.

Het komt trouwens op Bokt! Door jullie ga ik het ook weer doen en ben ik superdanbaar ook voor alles in het verleden!

PS Ik kreeg dus een PB (yeah <3 ), gelijk eerst lichtelijke paniek: "F*CK, geen namenbingo, toch" :)) :)) :))