[TEK] Prompt- ketting challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 00:32

Apotheek, sepia, monochroom:Afbeelding

Nieuwe prompt, kerk
Zal later even op de geplaatsen werken reageren

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:18

Aargh, ik wilde net mijn vijzel gaan opduikelen om te tekenen :))
Hij is wel anders volgens mij, hij heeft knoppen ipv handgrepen. En ik heb geen idee waar het ding gebleven is - original family heirloom :+

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:52

Ik heb net vandaag mijn oude hondje laten inslapen, dus was even niet in de mood afgelopen dagen (en misschien morgen en overmorgen ook nog niet) maar ik ga binnenkort weer aan de slag hoor.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:12

Heel veel sterkte Ibbel! ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:13

Wat vervelend, sterkte, Ibbel! :knuffel:

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 00:16

Wat erg Ibbel, sterkte!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 01:28

Inderdaad een naar bericht Ibbel. Hoe oud is ze geworden?

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:19

Dank voor jullie woorden.

Grise is bijna 14 geworden, beetje 'par for the course' - Pyreneese herders worden gemiddeld 14-15 jaar oud, 't zijn over het algemeen taaie rakkertjes.

Grise mankeerde helaas van alles de laatste jaren, ze heeft vermoedelijk een hersenbloeding gehad 2 jaar geleden, en daarnaast had ze spondyloses in haar nek en rug (vergroeiingen van de wervels) met als gevolg uitval. Dus dubbele zenuwuitval, én door haar rug én door de hersenbloeding. Op zich was de pijn door de hernia's met pijnstilling goed onder controle te houden gelukkig.
Maar tenslotte werd ze ook nog dement (al dan niet ook door die hersenbloeding). Toen ze echt helemaal de weg kwijt was en paniekerig werd was het genoeg.

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:30

Veel sterkte, niet niks een trouwe vriendin verliezen na zoveel jaar :knuffel:

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:31

Heel veel sterkte Ibbel :knuffel:

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:10

Mijn best gedaan op herfst, in acryl. Toen ik even naar de wc was bleek dat de kat me geholpen had :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:40

:') :') :')

_roodvos_
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:51

Ach, sterkte Ibbel!


Molfre :') :') :')

Anoniem

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:56

Whahaha, oh dear. :') Leuk schilderij wel! :D

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:05

Ik vind de poezenpootjes wel iets hebben, hihi.

Dat soort kunst in heel erg in trek :D Cincinnati Zoo verkoopt neusafdrukken van oa Fiona, het wereldberoemde hippo-jong dat 2 maanden prematuur werd geboren en het overleefde. Maar ook van Kris, het cheetah-jong (dat ook al prematuur werd geboren volgens mij), en nog een heel zwikkie dieren.

http://cincinnatizoo.org/events/animal-art-auction/

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 23:29

Het valt mij op dat het topic al even stil ligt en dat kerk de laatste prompt is. Ik heb deze maand toevallig meerdere keren de binnenkant van een kerk geschetst voor een fantasy stripverhaal waar ik mee bezig ben, daar is momenteel een scene in een kerk bezig. Ik heb hem dus niet specifiek voor dit topic gemaakt, hij is ook niet uitgewerkt want daar heb ik momenteel echt geen tijd voor, sorry dat hij zo onduidelijk is. Hopelijk is dat niet erg.
Maaarrr hier is kerk! Nu kunnen we weer door naar een volgende prompt :D

Afbeelding


Volgende prompt:
iets dat op je verlanglijst staat

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 00:32

Ziet er goed uit Telpeva, en natuurlijk maakt het niet uit dat hij niet "speciaal" voor dit topic is gemaakt, en het idee van het topic is juist het plaatsen van snelle werken, schetsen enzo. Ben je in de kerk wezen schetsen of is het van foto referentie?
Ik heb véél respect voor mensen die het uithoudingsvermogen hebben strips te maken, hoe ver ben je?

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 01:03

Tot nu toe heb ik een stuk of 50 geschetste pagina's zoals de stijl hierboven, op die manier probeer ik voor zo ver mogelijk in elk geval alvast de basis van het verhaal op papier te krijgen. Ik heb nog niks uitgewerkt, ik blijf namelijk erg steken op character design, dat vind ik het moeilijkste.
Referenties voor de kerk heb ik deels van google images en deels verzonnen op basis van interieurs die ik ooit op tv of in computerspellen heb gezien.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Prompt- ketting challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 01:41

Ik volg nog mee maar heb zondag mijn hond moeten laten inslapen.. En ik merk dat ik daardoor wat stil lig kwa tekenen. Teken wel. Maar binnen mijn comfortzone.

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 01:50

Ayasha schreef:
Ik volg nog mee maar heb zondag mijn hond moeten laten inslapen.. En ik merk dat ik daardoor wat stil lig kwa tekenen. Teken wel. Maar binnen mijn comfortzone.

Ik begrijp je helemaal, sterkte met je verlies :knuffel:

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:12

:(:) Ach Ayasha, jij ook al. Heel veel sterkte, ik weet veel te goed hoe het voelt. En het zet idd een rem op je tekenneigingen - bij mij ook.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:34

Ibbel schreef:
:(:) Ach Ayasha, jij ook al. Heel veel sterkte, ik weet veel te goed hoe het voelt. En het zet idd een rem op je tekenneigingen - bij mij ook.

Zelfde leeftijd ook ongeveer. :\
Ze kreeg ineens orgaanfalen. ;(

Ben er echt kapot van, ze was 24/7 bij me.

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:42

Ik heb gelukkig nog 2 honden, dat scheelt wel ontzettend, het huis is in ieder geval niet leeg.

Onze buren hebben hun Bobtail een paar weken eerder moeten laten inslapen, daar is het huis nu wel leeg, en dat is zo akelig. Zij zijn 73 en 83, dus dit was hun laatste hond (zeggen ze nu), maar voorlopig kunnen ze ook nog niet erg aan de stilte wennen.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 24-04-22 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:07

Hier loopt nog een mechelse herder rond van een jaar oud. Hij is heel lief en doet behoorlijk zijn best om op de schoot te komen zitten zoals Don dat 's avonds ook altijd deed, alleen komt ie er elke keer achter dat hij niet echt past. := En dan legt ie zich na wat geworstel toch maar langs me met zijn hoofd op mijn benen met een diepe zucht. :)) Hij kan normaal niet stilzitten (Tja, jonge mechelaar, die dingen hebben allemaal ADHD :)) ) maar hij heeft nu al twee avonden bij me gelegen. :+: Hij lijkt nu pas door te krijgen dat Don weg is. :(:)

Maar toch voelt het huis hier ook leger. Ze was de laatste maanden heel rustig en toch laat ze heel duidelijk een leegte achter. :\ Ik verwacht ook nog steeds als ik thuis kom, dat ze aan de trap gaat staan om me te begroeten, of als de Mechel een koekje krijgt, dat zij dan ook aan gedenderd gaat komen alsof we een hele kudde Jack Russels hadden zoals ze altijd deed... :\

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:50

Ik ga hier weer wat leven inblazen :D

Heb eindelijk ons 'heirloom' - een vijzel - even als onderwerp gebruikt om 'vloeibare waterverf' aka ecoline-achtig spul uit te testen. Verschillende potjes met blauw/groen en rood/geel tinten, dus niet veel variatie, maar wel lollig spul. Het is waterverdunbaar, dat klopt, maar je krijgt het met geen geweld van je vingers af, dus die hebben nu alle tinten paars, groen en oranje :=

Afbeelding