[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-21 20:54

Helaas... ik vind het nog niet goed genoeg om te plaatsen... En het zou zonde zijn als ik het nu af ga raffelen. I'm sorry! Y;(

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 21:30

Ook begrijpelijk! Het moet wel goed voelen. :) Zie het als een compliment dat we graag doorlezen. :j

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 16:23

gelukkig geen volledige week wachten! ;)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wanneer ik hoor dat Niels in zijn kantoor verdwenen is, loop ik zo nonchalant mogelijk naar de docentenkamer die nagenoeg leeg is. Enkel Eric zit nog aan tafel, waar ik me graag bijvoeg. Ik merk aan Eric dat hij ook niet veel zin heeft om over het werk te praten, hij begint namelijk meteen over zijn weekend te vertellen. Aangezien ik wel wat afleiding kan gebruiken, probeer ik zo geïnteresseerd mogelijk door te vragen naar zijn wandeling door Gent en voor ik er erg in heb is het uur voorbij. Eric staat op om naar zijn les te vertrekken en als ik hetzelfde doe om naar het kantoor van Niels te lopen, trekt mijn maag zich nog strakker in de knoop.
Met iedere pas die ik dichter bij zijn kantoor in de buurt kom, voelt het of er steeds meer grond onder mijn voeten verdwijnt. Ik maak me niet eens het meest druk om Niels, daartegen kan ik nog wel wegkomen met een leugentje om bestwil, maar als ik straks Daniël tegenkom… Op de een of andere manier heeft zij altijd meteen door als ik iets achter probeer te houden en ik wil écht mijn woord houden tegenover Biebs.

Met een trillend handje klop ik op de deur van Niels zijn kantoor.
‘Binnen.’ – Ik open de deur en zie hem achter zijn bureau zitten met, waarschijnlijk, mijn verklaring.
‘Nou, ik heb hier jouw verklaring, ondertekend en wel.’ – hij kijkt me niet aan, maar schuift het papier naar de rand van zijn bureau.
‘Dankjewel.’ – ik wil me eigenlijk meteen weer omdraaien en weglopen, maar als ik mijn hand uitsteek naar de deurklink, hoor ik Niels zijn keel schrapen.
‘Syl, kun je nog even komen zitten?’ – fiets. Wat bibberig neem ik plaats. Hij richt zich op en kijkt me recht aan.
‘Is er een probleem Niels?’
‘Je had het over eerlijk zijn tegenover Daniël.’
‘Ja.’
‘Waarom denkt ze dat ik niet eerlijk tegen haar ben?’
‘Jeetje Niels, is dit niet iets dat je met Daniël moet bespreken?’
‘Zoals ik al eerder heb gezegd, praten gaat ons niet bepaald goed af.’ – misschien ligt dat aan het feit dat je je als een wilde gedraagt als het gesprek niet gaat zoals je wil.
‘Ik ga je geen gespreksverslagen geven als je het niet heel erg vindt. Dit zijn echt zaken die jij en Daniël onderling moeten bespreken. Je hebt me namelijk al eerder nadrukkelijk gevraagd me er niet mee te bemoeien, dus in dit geval willig ik dat verzoek graag in. Ik heb je al meer verteld dan ik van plan ben geweest.’ – De pen waarmee hij net mijn verklaring heeft getekend, wordt nu als een luciferhoutje in tweeën gevouwen en ik merk dat alle spieren in mijn lijf zich aanspannen om weg te kunnen komen mocht hij weer een woede-uitbarsting krijgen.
‘Zie je het niet?! Of wil je het niet zien?! Ik weet oprecht niet meer in welke houding ik me nu weer moet manoeuvreren om het allemaal op te lossen! En jij zegt hier doodleuk; “je moet eerlijk zijn tegen haar.” Eerlijk waarover in godsnaam?!’ – Zijn hand kleurt blauw van de inkt die langzaam uit de pen geknepen wordt. Speelt hij nu zo goed toneel? Zijn reactie komt niet overeen met de informatie die Biebs net gelekt heeft… Zou hij dit echt spelen? Zou Biebs liegen? Wat is dit voor ziek spel?
‘Hé Niels, ik voel me hier echt heel erg ongemakkelijk bij… Ik wil hier eigenlijk ook niet over doorgaan.’ – het liefst wil ik echt heel erg hard wegrennen en zo ver mogelijk bij deze man uit de buurt blijven…
Als een stortbui die ineens ophoudt, slaat zijn gedrag om naar de zakelijke afdelingsleider.
‘Natuurlijk, ik neem aan dat jouw opleiding nog contact opneemt mocht er iets missen.’ – met zijn rechterhand gebaart hij naar de deur en ik maak direct van de gelegenheid gebruik om heel snel zijn kantoor uit te komen.

Nog verwarder dan na het gesprek met Biebs, begeef ik me weer naar de docentenkamer, er is één ding dat ik zeker nog moet doen voordat ik hier vertrek. Daniël inlichten over de komende storm wanneer zij en Niels thuiskomen.
Met mijn verklaring nog in mijn hand geklemd, loop ik in de richting van haar lokaal. Ik kijk door het raam naast de deur en zie dat ze uitleg staat te geven aan een klas. Toch klop ik aan en open de deur. Gefronst kijkt ze in mijn richting.

‘Kan ik je heel even spreken?’
‘Ik zit midden in een uitleg, kan het niet even wachten?’
‘Nee, dit kan niet even wachten.’ – ik maak mijn ogen groot om aan te geven dat het serieuze zaken betreft.

Ze geeft haar klas nog een aantal opdrachten om aan te werken gedurende haar afwezigheid voordat ze het lokaal uitstapt en de deur achter zich sluit.

‘Wat is er in godsnaam zo belangrijk dat je me uit een les trekt?!’ – ze fluistert geagiteerd. Ondertussen gebaart ze naar een aantal nieuwsgierige leerlingen dat ze aan het werk moeten.
‘Niels…’
‘Wat is er met Niels?’
‘Lang verhaal, te lang voor nu, maar de samenvatting is dat hij aan mij heeft gevraagd wat jou dwars zit omdat hij het gevoel heeft geen contact met je te hebben. Waarop ik gezegd heb dat hij eerlijk moet zijn en ik heb het idee dat er nu een enorme storm naar je onderweg is. Ik werd er echt een beetje bang van.’
‘appelflap Syl! Serieus? Wat is jouw gedachte geweest?! Laat ik de situatie nog even een slag erger maken?!’ – ze brengt haar hand naar haar voorhoofd en zucht heel diep door haar neus.
‘Sorry, echt sorry… Zijn hulpvraag leek echt heel oprecht…’
‘Ik heb hier nu echt geen tijd voor. Na deze les heb je alle tijd om me het hele verhaal te doen, nu moet ik echt mijn les afmaken. Jij komt straks linea recta hierheen.’ – en nu voel ik me weer een 16-jarig meisje dat na moet blijven.
‘En als Niels hier ook heen komt, dan zijn de poppen helemaal aan het dansen.’
‘Jij hoeft je op geen enkel vlak druk te maken om Niels. Nou hup, ik moet echt verder.’ – ze loopt het lokaal weer in en schenkt geen aandacht meer aan mij.

Na het wachten op het einde van het lesuur, weet ik niet hoe snel ik me weer naar haar lokaal moet begeven. Ze zit achter haar bureau en voert, denk ik, nog wat gegeven in van de afgelopen les. Ik loop haar lokaal in en nog steeds geeft ze me geen aandacht.

‘Hey.’

Ze steekt even haar vinger op en typt daarna nog even door. Als ze klaar is, draait ze zich naar mij toe.

‘Waarom heb je dit tegen Niels gezegd?’

Ik vertel Daniël het hele verhaal en probeer daarbij zoveel mogelijk details te geven en het lijkt vrij goed te gaan, tot ik een kleine verspreking doe;

‘… en toen kwam dat gedoe met Biebs ook nog tussendoor.’ – ik schrik zelf van mijn verspreking.
‘Gedoe met Biebs?’ – ze wil het een neutrale vraag laten lijken, maar uit alles blijkt dat ze maar wat geïnteresseerd is in “dat gedoe met Biebs”.
‘Ja, een stomme ruzie die iedere keer weer opvlamt.’ – ik moet echt op mijn tong bijten om er niet uit te gooien waar die ruzie dan over gaat… Aangezien dat wel de essentie is van het hele probleem tussen hun twee.
‘Oké, maar wat heeft dat met de situatie met Niels te maken dan?’
‘Niks, maar dat kwam tussen de twee gesprekken met Niels door. Uiteindelijk heb ik tegen Niels gezegd dat het iets is dat jullie samen uit moeten spreken. Maar het feit dat hij een pen net zo makkelijk als een luciferhoutje in tweeën heeft gebroken, maakt dat ik er niet heel erg gerust over ben.’ – begin nu niet weer over Biebs alsjeblieft, laten we het even bij Niels houden, ik wil namelijk niet tegen je liegen lieve Daniël.
‘Oké, even rustig worden. Ik vind het niet heel netjes dat hij je zo bespeeld heeft, maar je moet wel echt op gaan houden met Niels te zien als een agressieveling. Hij kan niet altijd even goed met zijn woede overweg, daarin geef ik je helemaal gelijk, echter heeft hij nog nooit zijn woede op iemand geuit.’ – Ze wrijft even over mijn schouder als ze een arm om me heen slaat.
‘Ik wil jou gewoon niet in een lastig parket brengen omdat ik beter mijn mond had kunnen houden, zeker niet nu je je nog steeds niet 100% voelt.’
‘Hé Syl, ik ben gewoon een volwassen vrouw hè, ik kan prima voor mezelf zorgen hoor. En ik kan ook echt wel dealen met de man waar ik al zoveel jaar mee samen ben.’ – ze haalt haar arm weer van mijn schouders af en staat me met opgetrokken wenkbrauwen aan te kijken.
‘Ik weet het, maar dan nog wil ik het niet moeilijker maken dan het al is.’
‘Goed, ik weet het nu, ik kan me enigszins een voorstelling maken van wat er zich straks thuis af gaat spelen en zullen wij het er nu even niet meer over hebben? Ik ben toe aan een kop thee en even op mijn gemak zitten. Ga je mee?’

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:43

Oehh, wachten op de storm!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:14

Laat die storm maar komen!!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:22

Ik wil meer!!

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:24

Ze kan het ook nooit goed doen hè... élke beslissing die ze neemt, strijkt iemand tegen de haren in.

Ben wel benieuwd of Biebs nooit de boze Niels meegemaakt heeft

Anoniem

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:26

Ik vraag me af of er nou wel wat is gebeurd bij Biebz en Niels of dat Syl het allemaal bedacht heeft..

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:03

Hanafubuki schreef:
Ik vraag me af of er nou wel wat is gebeurd bij Biebz en Niels of dat Syl het allemaal bedacht heeft..


Syl heeft het niet bedacht

Biebs heeft zelf gezegd dat ze s*ks heeft gehad met Niels

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:10

Nou maak de deur van de schuilkelder maar alvast open, storm op komst.
Goed stuk weer ts

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 20:10

Ze heeft niets letterlijk gezegd :x

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:50

Ik zou het verhaal ooo wel vanuit de kant van Niels willen lezen :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:18

Maar er is duidelijk meer aan de hand waarom huwelijk van Daniël en Niels niet lekker gaat.. wel of geen seks gehad met biebs..

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:27

meiske1577 schreef:
Ik zou het verhaal ooo wel vanuit de kant van Niels willen lezen :D


Jaaaaaa spin-off maken

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:29

Titel: Wijven-gezeik. :))

Fijn stuk weer TS! Ben erg benieuwd waar dit heen gaat... Idd, volgens mij is er geen seks geweest tussen Biebs en Niels. :=

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:34

nu moet ik toch echt terug gaan lezen....

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-21 14:33

Ze loopt weer naar haar bureau en pakt haar spullen in, kijkt nog een keer achterom omdat ik nog geen antwoord heb gegeven. Ik sta nog even verbijsterd haar richting in te kijken, hoe kan zij er zo koel onder blijven? Ik heb haar zojuist verteld dat haar man bij mij navraag is komen doen over haar mentale gesteldheid en hoe zijn reactie naar mij is geweest. Ik kan me alleen maar een voorstelling maken van zijn reactie naar haar toe…

‘Ga je mee of blijf je hier staan wortelschieten?’
‘Hoe kun je zo rustig blijven?’
‘Lieve Syl, wil je alsjeblieft niet zo panisch doen over Niels. Niels en ik gaan straks gewoon een gesprek hebben met elkaar waarin ik hem kan vertellen wat jij bedoeld met “eerlijk zijn”. Ik kan het jou ook niet kwalijk nemen dat je die uitspraak hebt gedaan, jij weet natuurlijk ook niet wat er thuis allemaal besproken wordt.’
‘Ik snap er nu helemaal niks meer van.’
‘Dit is dus precies de essentie van het probleem.’ – ze sluit de deur van haar lokaal.
‘Ik snap dat het verwarrend is allemaal, dat geldt voor mij net zo goed, maar je lijkt iedere keer opnieuw te vergeten dat je niet de redder in nood hoeft te zijn. Ik heb het heel fijn met je en dat meen ik echt, maar als ik heel eerlijk ben, lijken jij en Niels best wel op elkaar.
‘Pardon?!’ – Ze lacht hardop. Ik kijk haar nog meer verontwaardigt aan.
‘Jullie doen precies hetzelfde. Als eenieder iets doet waarvan jullie denken dat diegene bij mij uit de gratie zou vallen, komen jullie aangerend met een beschuldiging aan het adres van de ander. Ik heb het gevoel dat we weer op het punt zijn van voor het gesprek dat we met ons drieën hebben gevoerd een tijd terug.’
‘Ik heb al die tijd geen pogingen gedaan om hem slecht af te schilderen… Heb jouw gevoelens naar hem gerespecteerd en geluisterd naar jullie perikelen… Hoe kom je er dan bij dat ik met beschuldigingen kom?’
‘Lieverd, het is niet erg, maar in jouw beleving is Niels de vijand, terwijl hij dat voor mij niet is. Snap je? Niels voelt zich bedreigd door jou, dat laat hij maar weer zien door zo’n toneelstuk af te draaien en eerlijk… Geef hem eens ongelijk? Als ik kijk naar hoe ik me gevoeld heb toen ik erachter ben gekomen dat hij op een bepaalde manier met Bibi om is gegaan en daar gevoelens bij zijn gekomen, kan ik hem niet kwalijk nemen dat hij datzelfde idee heeft bij jou en mij en er alles aan wil doen om dat te voorkomen.’
‘Waarom geeft hij me dan een verklaring zodat ik mijn stage hier voort kan zetten? Hij had heel simpel kunnen voorkomen dat ik nog meer in jouw buurt zou zijn.’
‘Eén heel simpel antwoord; hij weet dat we elkaar toch blijven zien, ook als je geen stage meer zou lopen hier. Hier heeft hij naar zijn idee de controle, dat geeft hem een stuk gemoedsrust.’
‘Dus hij wil me in de gaten houden?’
‘Ja. Kunnen we nu gewoon even die kop thee gaan drinken? Ik heb dat namelijk echt even nodig.’
‘Oké.’ – ik heb nog steeds het gevoel dat mijn hersenen in de knoop liggen.

We lopen samen naar de docentekamer, ze kletst over Feline en Tygo en dat ze zo ontzettend snel groot worden, wat ze allemaal al wel en niet kunnen en dat ze ervan baalt dat ze zo vaak bij iemand anders zijn. Als ik haar over haar kinderen zie praten, krijgt ze een bepaalde uitstraling over zich; haar gezicht staat zacht en ze heeft een continue vage glimlach om haar mond. Zelfs als ze vertelt over de driftbuien die Feline wel eens kan hebben, zie je aan haar dat ze ontzettend veel van hen houdt. Ik probeer om het gesprek met haar gaande te houden, probeer geïnteresseerde vragen te stellen, maar ik heb zo ontzettend weinig ervaring met kinderen dat dat me de grootste moeite kost. Ik kan me bijvoorbeeld totaal niet voorstellen dat “potjes-training” een mijlpaal is als ouder. Mij lijkt het vooral een lastige aangelegenheid met veel extra was vanwege de ongelukjes. Als ze mijn gezicht ziet dat waarschijnlijk in een vrij ongemakkelijke positie zit, schiet ze weer in de lach. Die lach, ondanks dat ik hem al vaak heb mogen zien, laat die lach de vlinders in mijn buik iedere keer opnieuw op hol slaan. Ik slaak een diepe zucht en zie haar naast me even knipogen. Na nog een poosje naast haar te hebben gezeten en geluisterd te hebben naar haar verhaal over de kinderen, besluit ik om naar huis te gaan. Ik wil namelijk niet dat ik straks de confrontatie met Niels aan hoef te gaan. Ze laat terloops nog even vallen dat we binnenkort maar weer eens een kop thee moeten drinken buiten school om en laat me dan naar huis gaan.

Thuis lijk ik alles op de automatische piloot te doen, ik blijf namelijk het gesprek in mijn hoofd afdraaien. Ergens heb ik het gevoel dat we op een dood punt zijn beland, dat zij zich misschien realiseert dat wat we nu aan het doen zijn, niet voor altijd zo door kan modderen. Het zal me ook benieuwen wat de uitkomst van hun gesprek gaat zijn. Na het avondeten en naar de tv te hebben gekeken zonder echt te beseffen waarnaar ik heb gekeken, kan ik mijn nieuwsgierigheid niet langer bedwingen. Ik pak mijn telefoon om haar een bericht te sturen.

“hey, alles oké daar?”

Ik zie dat ze het bericht leest, maar meteen weer verdwijnt zonder een reactie te geven. Zouden ze nog steeds aan het praten zijn? Nog voor ik mijn gedachten verder kan zetten, gaat mijn telefoon.

‘Hey?’
‘Ik slaap vannacht bij jou.’ – Het gesnotter is duidelijk te horen.
‘Huh, wat is er gebeurd dan?’
‘Ik zit nu in de taxi, ben er met een kwartier, oké?’
‘Ja, prima, laat maar weten wanneer je voor de deur staat, kom ik er meteen aan.’

Ik krijg geen reactie terug, er wordt meteen opgehangen. Dit klinkt niet alsof het een goed gesprek is geweest… Ik was zo snel ik kan mijn vieze vaat af en verschoon mijn bed. Als ik de afgehaalde lakens in de wasmand heb gemikt, krijg ik een appje met dat ze nu in mijn straat rijdt en er dus zo is. Ik loop naar beneden toe en open de deur. Ik zie haar met een trolley naar mijn deur lopen en haar gezicht ziet rood. Ze loopt in een streep langs me heen en ik sluit de deur achter ons.

‘Daniël? Wat is er gebeurd?’
Ik hoor haar snikken, maar proberen om dat niet te doen.
‘Kom, ik pak je koffer, dan gaan we eerst naar boven.’

Haar koffer voelt zwaar, niet alsof ze er maar een dag tussenuit is, boven aangekomen rol ik hem door naar de slaapkamer terwijl ze op de bank gaat zitten.

‘Daan… Wil je erover praten?’ – Als ik haar goed aankijk, zie ik dat haar ogen helemaal opgezwollen en rood zijn.
‘Hij is eerlijk geweest. Doodeerlijk geweest.’ – Haar stem klinkt rauw en ik schrik van haar complete voorkomen.
‘Hoe bedoel je Daniël?’
‘Hij heeft álles verteld, Syl. Álles. Hij heeft geen detail overgeslagen, in alle geuren en kleuren verteld waar ik al die tijd zo bang voor ben geweest.’ – Ze haalt beide handen door haar krullen en laat ze op haar hoofd rusten. Ik wil een arm om haar heen slaan, maar deze houdt ze af.
‘Hij heeft me zo’n zeer gedaan… En hij bleef maar doorgaan, hij bleef maar herhalen dat hij luid en duidelijk begrepen had dat hij eerlijk moest zijn en dat hij 100% zeker wilde zijn dat hij niets zou vergeten. De avond dat hij op mijn verzoek gegaan is, heeft hij bij haar aangeklopt. Dat hij daar geslapen heeft, dat er in de eerste instantie vanuit hem écht geen intenties zijn geweest om iets te doen, dat hij gewoon op de bank geslapen heeft. Behalve een avond… Eén avond is hij in haar bed gaan liggen, is ze tegen hem aan gaan liggen en heeft alles uit de kast getrokken. Het is begonnen met dat ze zijn arm over haar heen heeft gelegd en ervoor heeft gezorgd dat zijn hand is verdwenen in haar ondergoed… – Ze verteld het emotieloos, alsof ze een bandje afdraait.
‘Hij voelde dat ze er meer dan klaar voor was en dat zorgde er bij hem voor dat er iets geprikkeld werd. Ze hebben gezoend, waarbij ze net zo lang gewreven en gevoeld heeft tot hij er niet meer omheen kon. Ze is bovenop hem gaan zitten, heeft hem
Spoiler:
droog geneukt
tot hij bijna zover was en daarna het “echte” werk om het af te maken…’ – Ze draait haar hoofd in mijn richting en zit me met een soort lege blik aan te kijken.
‘Ik geloof dat hij wel 100x zijn excuses heeft gemaakt, hij heeft me op zijn knieën gesmeekt om niet weg te gaan, dat dit het domste is wat hij heeft kunnen doen, maar weetje wat het ergste is? Ik kan niet eens boos op hem zijn… Ik ben alleen maar verdrietig om wat voor een verschrikkelijke bende we ervan gemaakt hebben.’

Ik sta compleet perplex, weet niet wat ik hierop kan zeggen dat het voor haar wat verzacht. Ik trek haar deze keer tegen me aan om beide armen om haar heen te slaan en voel dan pas hoe ze onophoudelijk aan het trillen is.

‘Jezus Daniël…’
‘Zeg dat…’
‘Je mag zo lang blijven als je wil.’
‘Hoogstens 2 dagen, ik moet ook weer naar huis voor de kinderen, maar ik moest echt even uit zijn buurt.’
‘Wat voor jou werkt, je kikt maar en ik doe het voor je.’ – Ik plant zacht een kusje bovenop haar hoofd.
‘Ik wil naar bed. Mijn hoofd zit vol en ik moet morgen weer enigszins normaal op school verschijnen.’
‘Wil je dat ik op de bank slaap?’
‘Nee, ik heb je nu echt even nodig.’
‘Dan gaan we naar bed.’

Ik laat haar de badkamer zien en vertel er wel meteen bij dat dit een gedeelde badkamer is, dus als ze wil douchen, ze écht niet moet vergeten de deur op slot te doen. Ik merk dat ze hier wel wat ongemakkelijk van wordt, het is voor haar natuurlijk ook wel een heel andere wereld dan wat ze gewend is met een eigen huis. Goed en wel weer boven verkleedt ze zich in de slaapkamer en ik doe mijn uiterste best om een pyjama te vinden in mijn kledingkast die zich in mijn woonkamer bevindt. Als ik de slaapkamer weer in kom lopen zie ik haar al in bed liggen, op haar zij gedraaid en ik kruip naast haar. Ik durf niet zo goed tegen haar aan te gaan liggen, ik wil namelijk niet dat ze denkt dat ik andere bedoelingen heb dan enkel een knuffel en slapen, na wat ze me net verteld heeft.

‘Kom je bij me liggen alsjeblieft?’

Ik schuif me tegen haar aan en sla mijn arm om haar heen, ik voel dat ze zich nog dichter tegen me aanduwt en haar hele lichaam is aan het schokken. Af en toe hoor ik dat ze haar neus ophaalt en ik heb oprecht met haar te doen, ik zou willen dat ik het voor haar weg kon nemen. Ik kan op dit moment ook niet eens blij zijn dat Niels zijn ware aard heeft laten zien en dat het echt de klootzak is waar ik hem voor aanzag. Bullshit dat hij het niet tegen heeft kunnen houden. “Nee” kan altijd, hoe opgewonden je ook bent, dus ergens zal het verlangen nog steeds gezeten hebben om seks te hebben met Biebs.

‘Daan.’
‘Ja?’
‘Wat er verder ook mag gebeuren, je bent echt een fantastisch persoon.’
‘Lief van je Syl, maar zo voel ik me even niet.’
‘Zal ik je maar gewoon laten slapen?’
‘Als ik al kan slapen…’
‘Ik wil het zo graag voor je wegnemen…’
‘Ik ben minstens zo schuldig Syl, dus ik ben hier niet het enige slachtoffer.’
‘Hoe bedoel je?’
‘Dit, wij, ik ben ook de fout ingegaan. Nog eerder dan hij, dus ik ben minstens even schuldig aan heel deze ellende.’
‘Geloof je dat er niet eerder iets gebeurd is?’
‘Dat maakt geen verschil. We zijn beiden buiten het boekje gegaan, alleen ben ik degene die er nog steeds over liegt.’
‘Wil je het hem vertellen?’
‘Ja en nee. Ik wil heel graag alles op tafel gooien, eerlijk zijn en kijken waar dat op uitloopt. Aan de andere kant wil ik dit ook niet opgeven, hoe egoïstisch dat ook klinkt. Er is nog nooit iemand geweest, zelfs Niels niet, die ondanks alle ellende zo achter me heeft gestaan, die zo aan mij denkt en bij wijze van spreken de wereld voor me over heeft. Dat betekent echt heel veel voor me.’
‘Ik wil er altijd voor je zijn. Wat de situatie ook is.’ – Ze geeft me een kusje op mijn voorhoofd.
‘Ik ga wel echt proberen te slapen nu lieverd.’ – Ze draait zich weer op haar andere zij en ik vlij me weer tegen haar aan, zonder bijbedoelingen, gewoon fijn.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:14

Ik wist het, kon gewoon niet anders.
maar Daan is wel eerlijk, ze is net zo erg als Niels.

Goed stuk weer!

Nikass

Berichten: 16694
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:14

kiki1976 schreef:
maar Daan is wel eerlijk, ze is net zo erg als Niels


En Syl ook wat mij betreft.

Ben benieuwd hoe het verder gaat ;)

Anoniem

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:23

En als wat Niels zegt waar is dan is Biebs ook niet heilig :+

Lekker stel op die school _O-

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:58

WOW.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:46

Wat fijn, zo ineens een extra stuk!! :):)

En dus toch. Erg goed weer, ik werd gewoon in de emotie gezogen merkte ik. Ben erg benieuwd naar hoe dit verder gaat! :j

Ik ben bang dat Syl uiteindelijk aan het kortste eind trekt...

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:25

Hanafubuki schreef:
Lekker stel op die school _O-

En dat behoort dan het "goede" voorbeeld aan kinderen te geven _O-

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-21 23:02

Hanafubuki schreef:
En als wat Niels zegt waar is dan is Biebs ook niet heilig :+

Lekker stel op die school _O-


Ze zijn inderdaad niet heiliger dan de paus _O-

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 08:30

Kortom, wat ik eerder schreef, de oorzaak was er eigenlijk niet echt, maar het gevolg werd wel de oorzaak.

Wat een wespennest. Een soort van splinters en balken en ogen bij alle 4 de personen