[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moon10
Berichten: 372
Geregistreerd: 30-10-11

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 08:50

En ik ben ook een stille meelezer.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 09:14

Ik lees ook sinds pagina 3 stil mee! :D

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:03

ja hier nog een meelezer echt een leuk goed en spannend verhaal

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:02

Hier ook een stille meelezer, wat schrijf je onwijs goed!

vionnesem

Berichten: 1366
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: vlijmen

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:21

Ook ik lees mee! Vind de schrijfstijl heel fijn om te lezen. Als het een boek zou worden dan zou ik het zeker kopen!

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:05

Hier ook meelezende sinds het begin. Vind het zo goed geschreven. Elke keer blij met een nieuw stuk.

Lisanne_

Berichten: 3262
Geregistreerd: 09-12-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:19

Hier nog een stille meelezer :)

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:55

Ook hier nog een meelezer!
Je schrijft echt ontzettend goed :)
Ben benieuwd naar het volgende stuk.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 18:15

Ontzettend leuk dat jullie allemaal meelezen! :):)

Ik ben alweer druk bezig met het volgende stuk :D

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:19

Ik lees ook mee!

herr_balou
Berichten: 1452
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:59

Tel mij ook maar op bij de stille meelezers.
Je schrijft duidelijk niet voor de kat z'n viool/r e e t/k u t.
Je schrijfstijl is van hoog niveau. Goed en verzorgd taalgebruik.
Ik vind niets onduidelijk of verwarrend.

justdjen

Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:50

Ik lees ook mee!

Mirjam_x

Berichten: 409
Geregistreerd: 02-02-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:25

Ik lees ook nog steeds mee! Je schrijft echt heel goed!

Pintopini
Berichten: 384
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Katwijk

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:07

hier ook een stille meelezer

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:30

Check, ik ook ;)

JoltsjeJarig

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:03

en we hebben wel weer zin in een nieuw stukje :o :D

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 14:06

@Joltsje; Your wish is my command :+

----

Ik pak de ene gin-tonic uit haar hand en wil een slok nemen, ik weet hier namelijk zo snel geen antwoord op te geven.
‘Ga je me alleen maar aanstaren of ik net een dirty little secret heb ontdekt of ben je gewoonweg je stem verloren?’
‘Biebs, het is niet wat je denkt.’
‘Ik denk helemaal niks, dus vertel.’
‘Sowieso niet hier, veel te veel mensen en te harde muziek.’

Ze pakt het glas gin-tonic uit mijn handen en zet beide glazen op een tafel, sleurt me mee naar buiten en begint;
‘Hier beter dan?’
‘Jee, doe niet zo.’ – Ik trek mijn arm los en zoek in mijn tasje naar mijn sigaretten.
‘Syl, je appt een collega van mij om half 4 ’s nachts terwijl we op stap zijn. Daar kan ik niet helemaal bij… Het is mijn werk hè, ik heb jou daar binnen gekregen, dus ik zou het niet erg waarderen wanneer je in het begin van het jaar drama gaat lopen schoppen.’
‘Hoezo drama schoppen?’
‘JE APPT OM HALF 4 ‘S NACHTS “IK GELOOF JE NIET” NAAR EEN COLLEGA VAN ME!! Wat zou jij daarvan denken als de rollen omgekeerd zouden zijn?’ – Verschillende mensen die buiten staan te roken, kijken ons nu enigszins verbaasd aan omdat Biebs zo tekeergaat.
‘Ik zou er niet zo’n groot ding van maken als jij nu doet Biebs.’ – Ze rolt met haar ogen en ik zie duidelijk haar frustratie.
‘Sorry dat ik de “je valt op vrouwen-kaart” op tafel gooi, maar dit is wat er nu in mijn hoofd afspeelt;
Daniëlle en Niels zitten momenteel in een lastige situatie, dat hebben ze niet openlijk bekend gemaakt, maar iedereen ziet de ruzies die op school onder de gordel uitgevochten worden. Jij bent gisteren met haar meegereden en nu sta je haar om half 4 te appen? Ik ben ook niet van gisteren, wát is er gisteren gebeurd?’
‘Biebs… Laat het gaan.’ – Ik steek een sigaret aan, kijk om me heen om te zien hoeveel mensen ons nog staan te bekijken om vervolgens weer naar Biebs te kijken. Zij lijkt dwars door me heen te kijken met haar ogen die nu staalgrijs lijken, ik wiebel wat op en neer op mijn voeten en weet me niet zo goed een houding te geven.
‘KOMOP SYL! Er staat bijna “schuldig” op jouw voorhoofd geschreven en je zenuwachtige gewiebel maakt het niet beter. Ik ken je langer dan vandaag.’
‘Zullen we naar mij gaan? Ik word een beetje nerveus van alle mensen die ons hier aanstaren.’ – Ik hoop zo wat tijd te kunnen winnen om iets te bedenken dat ik aan Biebs kan vertellen waar ze genoegen mee neemt, aan haar reactie kan ik wel opmaken dat ze waarschijnlijk ontploft als ik zeg dat Daniëlle en ik gisteren gezoend hebben bij haar thuis.
‘Prima.’ – Ze duwt me voor haar uit de straat met cafés uit en het moet voor omstanders een vreemd aanzicht zijn geweest.

Ik bied haar meteen een wijntje aan wanneer we bij mij thuis zijn gearriveerd, maar daar wil ze niets van weten.

‘Nee, je gaat nu zitten en je gaat me precies vertellen wat er gisteren gebeurd is dat je haar om half 4 in de kroeg gaat appen.’

Ik ga naast haar op de bank zitten en neem een flinke slok van mijn wijn voordat ik mijn glas op tafel zet. Van mijn handen kijk ik naar Biebs die met wijd opengesperde ogen naar me zit te kijken.

‘We hebben gisteren gepraat in de auto, over de situatie tussen haar en Niels. Ze was er nogal emotioneel over en heeft me toen gevraagd of ik bij haar thuis nog iets kwam drinken. Toen hebben zij, Niels en ik best een gezellige avond gehad en over van alles gekletst.’ – Ik kijk Biebs aan en probeer te peilen of ze genoegen neemt met dit antwoord. Met iedere vezel hoop ik van wel, want ik kan niet eens een leugentje om bestwil tegen Biebs vertellen, ze heeft me altijd meteen door.

‘En waarom app je dan “ik geloof je niet” naar haar? – “oliebol…”
‘Om iets wat ze me in vertrouwen heeft verteld.’ – Dat klinkt best geloofwaardig.
‘En dat is?’
‘Mij in vertrouwen vertelt, dus dat vertrouwen ga ik niet beschamen.’

Biebs lijkt te twijfelen of ik haar de volledige waarheid wel vertel. Zo goed als ik kan probeer ik mijn pokerface in de plooi te houden. Ik zie duidelijk dat ze me aan het inspecteren is.
‘Verder niks?’
‘Ik heb haar een knuffel gegeven. Ze was zo ontdaan.’
‘Oké dan. Maar alsjeblieft ga niet lopen rommelen daar, ze hebben het al moeilijk zat.’
‘Biebs, je reageert wel écht heel heftig... Is er iets aan de hand?’ – Ze kijkt me met haar staalgrijze ogen aan.
‘Nee, er speelt niks.’
‘Dat geloof ik dan weer niet.’

Even zie ik niet meer de zelfverzekerde Biebs die ik ken, ze zit wat in elkaar gezakt en lijkt bezwaard door iets.

‘Ze gaan me gewoon aan het hart Syl. Het zijn lieve mensen, die elkaar even kwijt zijn. Nou, schenk me een wijntje in, is het oké als ik hier blijf pitten?’
‘Tuurlijk!’ – al vermoed ik dat dit een afleidingsmanoeuvre is van het daadwerkelijke gesprek.

We drinken onze wijn op en begeven ons dan naar mijn bed. Biebs trekt een pyjama van mij aan en niet veel later vallen we beiden in slaap. Wederom slaap ik onrustig, heb veel dromen waar ik me maar vaag vlagen van herinner en wanneer ik wakker word, zie ik Biebs al op de bank zitten met een kop koffie.

‘Morgen..’ – mijn stem klinkt of ik gisteren 3 pakjes shag heb gerookt. Vandaag weer hoofdpijn, al is het gelukkig minder dan gisteren.
Biebs knikt een keer in mijn richting en neemt nog een slok van haar koffie. Ik rol mijn bed uit en loop naar mijn senseo, koffie is zo’n slecht idee nog niet. Met mijn kop koffie plof ik naast Biebs op de bank. We zitten samen een of ander wazig reisprogramma te kijken wanneer ze ineens zegt:

‘Ik ben niet helemaal eerlijk geweest Syl.’
Ik kijk haar verbaasd aan en het duurt even eer het kwartje valt.
‘Hoezo?’
‘Ik weet meer van de situatie af tussen Daniëlle en Niels dan ik je verteld heb.’ Ze zet haar koffiekop op tafel naast de ongewassen wijnglazen. Ik draai me in haar richting en probeer de nieuwsgierigheid niet van mijn gezicht af te laten stralen.

‘Vorig jaar ben ik wat nauwer samen gaan werken met Niels, omdat ik onder zijn afdeling zou komen dit jaar. We hebben veel gesproken over school, maar ook veel persoonlijke zaken besproken. Tijdens een van die gesprekken is het ook over Daniël gegaan en hoe hun huwelijk nog aan een zijden draadje hangt.’ – Ik merk dat ze wat ongemakkelijk wordt als ze haar benen optrekt en haar armen om haar knieën slaat.
‘Laat ik vooropstellen dat er niks gebeurd is tussen ons, ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om Daniël zoveel pijn te doen.’ – ze kijkt me serieus aan, zo serieus heb ik Biebs niet eerder gezien. Normaal is ze de vrolijke noot en weet ze de sfeer er wel in te houden. Nu klinkt in haar stem alleen een soort verontschuldiging.

‘Vorig jaar tijdens de afsluitende borrel waren Niels en ik een van de enigen die nog in het café waren, we hadden allebei genoeg achter onze kiezen en ondanks dat ik echt klaar was om naar huis te gaan stelde Niels voor om nog een drankje te doen. Ik ben toen aan de bitter lemon gegaan, ik kon geen bier meer zien. Halverwege het drankje begon Niels weer over Daniël en dat ze er die dag weer zo’n drama van gemaakt had. Ik kon er op zich wel inkomen, gezien Daniël toch een beetje een scène geschopt had in ’t café. – ze doet haar ogen dicht en zucht.

‘Hij heeft toen voorgesteld om met mij mee naar huis te gaan, dit heb ik in de eerste instantie afgeketst. Ik zag het helemaal niet zitten om beiden flink aangeschoten bij mij thuis te gaan zitten, terwijl hij en Daniël midden in een ruzie zaten. Hij bleef erop aandringen en uiteindelijk is hij met me meegelopen tot aan mijn voordeur. Toen ik die goed en wel open had wilde hij meelopen naar binnen, nog even “gebruik maken van het toilet". Toen hij terugkwam van het toilet heb ik hem vriendelijk gevraagd of hij nu toch wel echt wilde gaan. Ik voelde me er behoorlijk ongemakkelijk bij dat hij bij mij thuis was. Ik ben met hem meegelopen naar de voordeur, maar toen ik deze open wilde doen vroeg hij of we niet toch nog één drankje konden doen. Ik heb hierop geantwoord dat ik daar écht niet meer voor in was en dat hij naar huis moest gaan. Hierna is hij gegaan, maar dat was duidelijk niet zijn initiële plan.’ – ze kijkt me weer aan en de ernst straalt van haar gezicht.
‘Jezus Biebs…’ - Meer weet ik op dit moment niet uit te brengen.
‘Ik heb de dag erna nog wel telefonisch excuses gekregen, dat hij zich nooit zo had mogen gedragen. Maar ik voel me immens schuldig naar Daniëlle toe, ik heb het nooit zo bedoeld!’
‘Die twee zijn het pad echt helemaal kwijt hè…’ – verbijsterd kijk ik naar Biebs, die op haar beurt met een verslagenheid naar me terugkijkt.
‘Daarom wilde ik weten of er iets gebeurd is gisteren, het zou me namelijk niet verbazen als ik af ga op de verhalen van Niels. Daniël zit namelijk al een hele poos met zichzelf in de knoop.’

Een enorme twijfel baant zich een weg door mijn lijf, nu Biebs zo eerlijk is geweest voelt het bijna als verraad om het belangrijkste deel van mijn avond met Daniëlle te verzwijgen. Ik weet alleen niet of het wel echt verstandig is om dit aan Biebs te vertellen… Ze lijkt er al zo mee in haar maag te zitten, dat dit het waarschijnlijk alleen maar verergert.

‘Ik heb haar geknuffeld Biebs. Ze is een ontzettend mooie en lieve vrouw, die zich op dat moment ontzettend kwetsbaar opgesteld heeft en daar ben ik enorm door geraakt waardoor ik haar een knuffel heb gegeven.’

Ik laat mezelf tegen Biebs aan zakken en leg mijn hoofd zijdelings op haar schouder.
‘Biebs?’
‘Ja?’
‘In het kader van zaken opbiechten; Ik ga er een punt achter zetten met Marit. Ze is een ontzettend lief en leuk meisje, maar het voelt voor mij meer als een vriendschap dan dat ik daadwerkelijk een relatie voor me zie met haar.’
‘Als dat voor jou goed voelt, moet je dat doen. Betekent wel dat je volgende week gewoon mee kunt doen met het gala op school!’ - Ze duwt me aan de kant en steekt haar tong plagerig naar me uit.
‘Jij nog koffie? Ik moet die tequila van gisteren even afschrikken met een berg cafeïne.’ – Ze pakt automatisch mijn koffiekopje en loopt naar de keuken.
In de verte hoor ik mijn telefoon afgaan, de schrik slaat me om het hart, “zou het…?”.
Ik probeer om nonchalant naar mijn telefoon te lopen, maar de priemende ogen van Biebs voel ik in mijn rug. Uiteraard wil ze weten of het Daniëlle is die mij een bericht terugstuurt.
Ik open WhatsApp en zie dat het niet Daniëlle is die me geappt heeft, een lichte teleurstelling manifesteert zich als ik zie dat het Marit is.

“Hee Syl, heb je vanmiddag even tijd voor me?”

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:47

Ik weet denk ik al wat ze te zeggen heeft :P

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:55

Oeeeeeeeeeeeeeh......!

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 21:42

balance schreef:
Ik weet denk ik al wat ze te zeggen heeft :P


Haha Syl of Marit? :+

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 03:11

Marit

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:08

Ook ik ben een meelezer. Je schrijft zo fijn!

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:02

Ik lees ook nog steeds mee.. :j

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:18

Ik ook, tijdens de wachttijden van m'n afgelopen nachtdienst in een ruk voorgaande stukken gelezen en heel erg benieuwd naar een vervolg

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:33

Ik zal dan ook maar zeggen wat ik denk dat Marit gaat zeggen... Ze ziet de relatie niet meer zitten. Maar ik kan me vergissen hoor.