[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:56

Hoe dan, Daniël?
Poeh ik zou dat na zo'n uitspatting niet meer durven, het heeft je het leven van je ongeboren kindje gekost.....

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is


MarrieLeen
Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:31

Wat een verrassing, alweer een stuk! <3

Poeh. Ben er weer stil van. Heel goed en intens geschreven. Oh oh wat gebeurt er allemaal in het hoofd van Daniël.

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Rocamor
Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:43

Ik krijg zo'n Primal Fear gevoel hierbij....

Rockes <3

ApplePapple
Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:45

Goed stuk weer. Bizar dat ze nu (weer) voor Niels kiest...

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:06

wauw ik zou juist verwachten dat het ziekenhuis politie had ingeschakeld om de dader van deze doodslag op te pakken, ik ben verbaasd, komt hij hier mee weg? Hij heeft een kind vermoord en poging tot doodslag gedaan op 2 vrouwen. Meer ts meer ts ik heb nog zoveel vragen.... Goed stuk en mensen in verdriet maken gekke beslissingen.....

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

heidiLOVER
Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:15

Nou inderdaad Mer1980.. Zou ook door beiden niet verzorgd willen worden op dat moment. :+

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:17

Jeeeej, een extra stuk op maandag! Dank!

primera
Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:21

O als ik syl zou zijn, zou ik echt het contact nu verbreken en sowieso nog aangifte doen van zware mishandeling.
Maar dan komen we niet aan bij waar we begonnen in het verhaal.

Maar wel nog steeds goed geschreven TS

Nikass
Berichten: 16548
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 23:01

primera schreef:
O als ik syl zou zijn, zou ik echt het contact nu verbreken en sowieso nog aangifte doen van zware mishandeling.
Maar dan komen we niet aan bij waar we begonnen in het verhaal.

Maar wel nog steeds goed geschreven TS


Syl is de persoon waardoor ik eigenlijk steeds op het punt sta om af te haken. Ik vind haar echt verschrikkelijk onsympathiek en egocentrisch.

primera
Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 23:50

Nikass schreef:
Syl is de persoon waardoor ik eigenlijk steeds op het punt sta om af te haken. Ik vind haar echt verschrikkelijk onsympathiek en egocentrisch.


Ik ben wel benieuwd naar waarom iemand zo vast blijft houden aan iemand die een relatie heeft met een ander die getrouwd is, die de relatie ondanks alles niet gaat opgeven

Ik heb een partner gehad die jarenlang aan de gang bleef met een relatieloos persoon. Ondanks dat hij van alles beloofde, kwam ik toch steeds weer van alles tegen. Ik herken ook een hoop in het vasthouden van een destructieve relatie

Ik vind het verhaal wel erg boeiend, goed geschreven. En herken veel in het hele verhaal.

soeboenoe
Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-22 15:10

Ik geniet optimaal van mijn sigaret terwijl ik probeer om wat structuur in deze chaos te krijgen. Ik probeer te achterhalen hoe ik in hemelsnaam in deze situatie terecht ben gekomen en waarom het me maar niet lukt om mezelf er los van te maken. Is dit wat ik wil? Is dit waar ik gelukkig van word? Of ben ik alleen maar bezig met het kapotmaken van hun levens en dat van mezelf?
Een halve beker koffie verder, is mijn totale verbazing en verontwaardiging wat weggezakt. Mijn moeder heeft me ooit eens gezegd dat wanneer je in een uitzichtloze situatie zit, je moet proberen om er afstand van te nemen door te doen of het iemand anders in diezelfde situatie is en jou om advies vraagt. Als ik advies zou moeten geven, zou ik mezelf moeten adviseren heel hard de andere kant op te rennen en ze vooral te laten voor wat en wie ze zijn. Misschien dat ze er zonder mij nog wel uitkomen samen, dat ze weer terug kunnen naar hun “happy married life”.
Terwijl dit door mijn hoofd schiet, voelt mijn hele lijf zwaar. Ik maak mijn sigaret uit in de daarvoor bestemde paal en giet de resterende, bijna koude koffie naar binnen. Ik begin weer aan de terugweg naar de kamer van Daniël, met in mijn achterhoofd dat ik me maar moet schikken naar wat zij wil. Als zij wil dat Niels voor haar zorgt in de komende tijd, wie ben ik om daar tegenin te gaan?

Het linoleum dat op de vloeren van het ziekenhuis ligt, kraakt onder mijn schoenen. In de lift hangt een grote spiegel aan de achterwand, wanneer ik mezelf bekijk, herken ik mezelf haast niet. Ik ben spierwit, zie de rode plekken op mijn hals van gisteren en de donkere kringen rond mijn ogen. Ik wrijf over de plekken op mijn hals en besef me nog steeds niet wat er nu eigenlijk allemaal gebeurd is. Natuurlijk weet ik dat ik tegen de muur gezet ben en dat wat er gebeurd is, echt niet kan, maar ergens kan ik me wel een voorstelling maken van zijn woede en onmacht als ik mezelf in zijn schoenen zet.
Ik draai me weer weg van de spiegel als ik het belletje van de lift hoor en stap de lift uit, de gang in die uitkomt bij de kamer van Daniël.
Ik zucht nog eens diep voordat ik de kamer weer binnenga en zie dat het gordijn rondom haar bed dicht is. Ik wacht netjes tot het gordijn weer opengaat en de verpleegster wat noteert op haar patiëntenkaart om vervolgens het gordijn weer aan de kant schuift.
Als Daniël me ziet begint ze meteen tegen me te praten.

‘Niels is wat schone kleren halen zodat ik me uit dit geval kan hijsen.’ – ze plukt aan het gewaad dat ze aan heeft.
‘Oké.’
‘Ik wil dat je mee naar huis gaat.’
‘Ik niet.’ – Ze kijkt me verbaast aan, ergens ben ikzelf ook verbaasd door mijn antwoord.
‘Niels weet ervan, hij snapt het.’
‘Dat kan, maar ik wil niet in zijn buurt zijn.’ – onbewust wrijf ik weer langs mijn hals.

Ik zie dat de verpleegster ons gesprek volgt en haar conclusie trekt wanneer ze mij langs mijn hals ziet wrijven. Daniël ziet dit ook en wacht bewust met het vervolgen van het gesprek totdat de verpleegster de kamer uit is.

‘Wat wil je zeggen?’
‘Verwacht je nu van mij dat ik me in hetzelfde huis ga begeven als Niels? Dat we een verknipte versie van gezinnetje gaan spelen? Dat we een mooi schema op gaan stellen wanneer je iets met mij onderneemt en iets met Niels? Dat we ’s avonds fijn met z’n allen aan de eettafel gaan zitten en het hebben over onze dag?’
‘Doe eens niet zo recalcitrant zeg…’
‘Wat dan?’
‘Ik weet het niet, Syl. Ik heb ook nog nooit in deze situatie gezeten, ik wil je bij me houden, ik vind het fijn als je in mijn buurt bent, ik heb iemand nodig die me op kan vangen als het niet gaat, als ik me overweldigd voel, waar ik tegenaan kan hangen zonder me af te vragen wat voor reactie ik krijg.’
‘Je hebt Niels toch.’ – ik zie haar zuchten.
‘Niels en ik gaan scheiden.’ – aan haar gezicht lijk ik op te kunnen maken dat ze het meent.
‘Huh?’
‘Ik heb hem gezegd dat ik een scheiding wil. Ik kan niet meer met hem samen zijn na wat ik gisteren van hem gezien heb.’ – ik geloof niet wat ik hoor, ze gaat van Niels af?
‘Je, wat?’
‘We gaan scheiden, we zijn niet meer samen.’

Ik ben stil, ik weet niet wat ik moet zeggen, ik weet niet eens wat ik voel. Als ze me dit een aantal maanden geleden gezegd zou hebben, zou ik mijn geluk niet op hebben gekund, maar nu voelt het raar. Nu voel ik me nog meer verantwoordelijk voor het kapotmaken van hun levens.

‘Je hebt niets te zeggen?’ – ze kijkt me aan en ik zie aan haar dat ze hier heel onzeker van wordt.
‘Ik weet niet wat ik moet zeggen… Het is allemaal heel surrealistisch. Je hebt net je baby verloren, nadat je gisteren een heel betoog hebt gehouden over jullie huwelijk en nu ligt er ineens het besluit dat je van hem af gaat.’
‘Ik had een iets andere reactie verwacht…’ – je ziet duidelijk aan haar dat ze mijn antwoord niet helemaal weet te plaatsen. Ik ga bij haar op bed zitten en leg een hand op haar been.
‘Lieve Daan, ik wil er voor je zijn, ik wil bij je zijn, niets liever… Maar jij moet eerst zorgen dat je herstelt en dingen een plek gaat geven voordat je ergens instapt en er later spijt van krijgt. Je moet zaken met Niels netjes afsluiten en rouwen om je baby…’ – ze laat zich tegen het kussen achter zich zakken en kijkt me met een verbijsterde blik aan.

Tijd voor het vervolg van het gesprek hebben we niet, aangezien Niels de kamer binnen komt stappen met een weekendtas. In een reflex stap ik van het bed af, waarop Daniël mijn arm pakt en me tegenhoudt van het weglopen naar een stoel. Niels is de eerste die wat zegt;

‘Ik heb hier wat kleding en spulletjes voor je. Ik heb ook net gebeld met mijn ouders, de kinderen en ik kunnen daar blijven tot je hersteld bent. Ze weten van de scheiding. Als je het niet heel erg vindt, ik heb ze niet verteld van Syl of Bibi en wil eigenlijk ook niet dat ze dat weten…’ – Hij ziet er erg slecht uit, maar ergens lijkt er ook een last van zijn schouders te zijn gevallen.
‘Dankjewel Niels…’
‘Nou… Dan ga ik weer… Ik zal de sleutels hier laten zodat je naar huis toe kunt, ik heb al een taxi gebeld.’
‘Je hoeft niet meteen weg.’
‘Jawel Daantje.’ - Hij geeft haar nog een kus op haar voorhoofd en laat zijn wijsvinger nog even langs haar kaak en kin gaan voordat hij mij aankijkt.
‘Zorg je goed voor haar alsjeblieft?’ – Ik word ineens overmand door een enorme drang om in huilen uit de barsten, maar bijt hard op mijn wang om de tranen tegen te houden en het enige dat ik kan doen is knikken.

Hij loopt de kamer uit en laat ons met ons tweeën achter. Het voelt vreemd, het voelt alsof het zo niet hoort te zijn. Ik voel dat Daniël onophoudelijk naar me staart, maar ik wil niet dat ik haar aankijk en dan de tranen alsnog komen. Het laatste wat ze nu nodig heeft is dat ze mij moet troosten, ze heeft het al zwaar genoeg.

‘Syl?’
‘Uhuh.’
‘Het is goed zo, we zijn twee volwassen mensen die hier echt wel mee om kunnen gaan. Je hoeft dat echt niet op jouw schouders mee te dragen.’
‘Hij was zo kalm…’
‘Hij heeft ook ergens al wel geweten dat het na gisteren niet meer te lijmen zou zijn, hoe ontzettend veel spijt hij ook heeft. Hij heeft me nog wel gevraagd of ik jou wilde vragen of hij nog iets moest verwachten qua…’ – Ze haalt haar hand even langs haar hals en slaat haar ogen even neer om te vervolgen;
‘Ik ga dat niet doen, maar hij zou het begrijpen als jij dat wel zou doen.’
‘Ik wil dat het liefst vergeten… Dus nee, ik wil er niets mee doen.’
‘Dat is verder helemaal aan jou, maar hij schaamt zich echt enorm voor wat hij gedaan heeft en verzuipt in de spijtgevoelens.’
‘Daan, Ik wil het even niet over Niels hebben als je het niet erg vindt, anders zit ik hier zo meteen te brullen als een klein kind na hoe hij net gegaan is.’

Hard kan ze niet aan mijn arm trekken, maar ze probeert me wel bij haar op bed te krijgen. Ze schuift op en ik ga naast haar liggen, met haar arm om me heen terwijl ze zachtjes over mijn hoofd heen aait. Ik voel me echt een enorme kleuter, zij gaat door een enorme emotionele achtbaan heen en ze is zo rustig… En ik lig hier tegen haar aan tegen mijn tranen te vechten. Het zou andersom moeten zijn… Ik zou degene moeten zijn waar zij tegenaan kan kruipen en zich even niet groot hoeft te houden. Na een poosje zo gelegen te hebben, merk ik dat ze wat begint te wiebelen in bed. Ik kijk omhoog en zie dat ze een wat ongemakkelijke blik heeft.

‘Ik moet echt gruwelijk plassen.’
‘Heb je geen katheter meer?’
‘Nee, die heeft ze er daarstraks uitgehaald omdat ik sowieso één keer zelfstandig moet plassen voordat ik naar huis toe mag.’ – ze drukt op het knopje voor de verpleegster en na een aantal minuten komt deze binnenlopen.

Wanneer ze Daniël helpt om uit bed te komen valt het me ook pas op dat ze niet meer aan een infuus ligt. Verschillende keren zie ik haar gezicht verschieten van de pijn en ze schuifelt naar de wc aan de arm van de verpleegster. De verpleegster roept me bij hen in de badkamer, zodat ze kan laten zien hoe je het best kunt helpen met gaan zitten en het weer opstaan omdat ze haar buikspieren niet te veel mag gebruiken. Ik probeer alles zo grondig mogelijk in me op te nemen, als het besef ineens indaalt dat dit straks de dagelijkse gang van zaken is totdat ze hersteld is. Het is natuurlijk niet iets vreemds, naar de wc gaan, maar toch is Daniël wat opgelaten en ik kan nu niet zeggen dat ik daar geen last van heb.
De verpleegster geeft instructies hoe ik Daniël het beste overeind kan helpen en terwijl ze haar armen om mijn nek heenslaat fluistert ze heel zachtjes maar met een sarcastische ondertoon waar je u tegen zegt:
‘Romantisch hè.’

Ik kan het grinniken niet onderdrukken en de verpleegster kijkt wat verbaasd naar het schouwspel. Met wat moeite komt Daniël overeind en samen schuifelen we terug naar haar bed, waarop me verteld wordt dat ik haar moet helpen met haar benen optillen, wat ik daarna braaf doe. Daniël op haar beurt legt de rug van haar hand tegen haar voorhoofd en gooit haar hoofd naar achteren om er weer een grap van te maken, totdat ze probeert om haar ene been zelf in bed te krijgen, haar gezicht verschiet van de pijn en er een halve “appelflap” uitgooit.

‘Zo te zien beginnen uw pijnstillers uit te werken. Ik zal meteen zorgen dat u zo wat pijnstilling krijgt en dat u voor u gaat nog even langs de apotheek kunt.’
‘Dank u.’

Ze gebaard naar de tas die Niels meegenomen heeft en wanneer ze deze open heeft gemaakt, haalt ze er een trainingsbroek en een t-shirt uit. Iets dat ik haar nog nooit heb zien dragen. Ze vraagt me om het gordijn even dicht te doen, want ze wil dat gewaad nu eindelijk eens uit. Ineens voel ik me heel verlegen worden als ze vraagt of ik haar wil helpen met uit- en aankleden en het is blijkbaar van mijn gezicht af te lezen.

‘Ja écht? Word je nu verlegen?’ – ze begint te lachen, maar dat houdt snel op als ze merkt dat dat pijnlijk is.
‘Nou lieverd, je gaat me de komende tijd nog heel vaak aan- en uitkleden, helpen douchen en regelmatig naakt zien, dus stap even over dat verlegenheids-dingetje heen.’ – ze zegt het met een glimlach om haar mond en ze heeft helemaal gelijk.

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:20

Goed stuk weer

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:41

wauw.... ik schoot vol toen Niels vroeg of Syl goed voor haar wilde zorgen.
Geeft alleen maar aan dat je heel goed schrijft, complimenten!

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:05

Goed stuk weer... Toch verdient dat stuk verdriet een gevangenis straf.... grrrrrrrr

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Rocamor
Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 18:28

Wat een rollercoaster, maar ik werd helemaal rustig van dit deel.

Wel merk ik dat Daan me op de zenuwen gaat werken.

Rockes <3

Sorriso
Berichten: 4888
Geregistreerd: 07-08-06

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:16

Meer, meer!! Ik vind het niet langdradig hoor, ik ga wel lekker op het drama van dit stuk. Vind het goed uitgediept en weer veel dynamiek toevoegen in de relaties.

I wonder, wonder, wonder... About the spell that you are under
Tell me it's some hocus pocus, Made to lose your focus

soeboenoe
Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-22 09:32

@bamisalami echt een hele grote Dankjewel! Vind ik echt een heel mooi compliment!

@Mer1980 vind je niet dat hij ergens al een enorme straf heeft gehad nu? Hij is zijn leven zoals ie dat kende kwijt.

@Rocamor was ook mijn bedoeling om even een adempuntje te maken in die hele ellende.

@Sorriso Dankjewel! Ik ben tegelijkertijd ook eerdere stukken aan het herschrijven, om de personages ook aan het begin al wat meer diepgang te geven, dus fijn dat ze hier in ieder geval meer diepgang hebben. :D

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:39

hij heeft een kind vermoord en bijna 2 vrouwen mwoah ja dat verdient hij.... ziekenhuis heeft ook een meldplicht bij dit soort doodsoorzaken en als ze sporen van geweld zien.... dus wacht in spanning af....

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Paardennamen
Berichten: 2124
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 11:44

Ik ben benieuwd hoe het verhaal gaat zijn van dit naar het eerste stuk wat geplaatst is.

Zoek je een leuke naam voor je paard? Kijk dan snel op www.paardennamen.nl!

soeboenoe
Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-22 21:01

Mer1980 schreef:
hij heeft een kind vermoord en bijna 2 vrouwen mwoah ja dat verdient hij.... ziekenhuis heeft ook een meldplicht bij dit soort doodsoorzaken en als ze sporen van geweld zien.... dus wacht in spanning af....


Het punt is dus dat er in het ZH niet precies vermeld is hoe ze in die situatie terecht zijn gekomen.

@paardennamen, daar komen jullie snel genoeg achter!

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

primera
Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 09:14

Ja dat, geen meldingen gedaan bij de politie tegen Niels. Dus geen hard bewijs later, gaat alleen maar in zijn voordeel werken.
Je moet stevig bewijs hebben en hulpverleners kunnen niks met vermoedens en of het onderbuik gevoel.

Maar ik vind ook dat hij niet genoeg "straf" heeft gehad, nu die "zijn" vrouw kwijt is.
Hij heeft voorlopig de kinderen (hij zegt tot ze weer beter uit de voeten kan, zoiets) maar zonder bewijs dat Niels hun zwaar mishandeld heeft, gaat dit nog wel een nare draai kunnen geven later. (Al heb je met verdeling van kinderen daar geen beperking voor, geweld was niet naar de kinderen gericht, maar kan wel het effect geven waarom ze geen afstand gaat nemen van Niels ).

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:09

Beide vrouwen kwamen toch zwaar gehavend het ziekenhuis in, op het moment dat het ZH vermoedt dat er sprake is van mishandeling en dat is vrij duidelijk wat ik heb gelezen moeten zij daar instanties voor inschakelen. Politie vraagt dan om aangifte, maar als zij dat niet willen doen maar er is een dode baby bij betrokken dan kan het OM alsnog tot vervolging overgaan.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Oakland1990
Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:24

Volgens mij zijn we amper 24u verder, zijn ze nog in het ziekenhuis dus kan er nog veel gebeuren voor ze daar weg gaan…

Joltsje
Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:37

gelukkig is dit een verhaal en niet real life
dus indd in het echt kan ik me niet voorstellen dat hier geen melding van wordt gedaan
maar voor nu wacht ik het verhaal even af

Be your best self

soeboenoe
Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-22 15:30

Mer1980 schreef:
Beide vrouwen kwamen toch zwaar gehavend het ziekenhuis in, op het moment dat het ZH vermoedt dat er sprake is van mishandeling en dat is vrij duidelijk wat ik heb gelezen moeten zij daar instanties voor inschakelen. Politie vraagt dan om aangifte, maar als zij dat niet willen doen maar er is een dode baby bij betrokken dan kan het OM alsnog tot vervolging overgaan.


Dankjewel voor je opmerking hierover :) Ik wist zelf inderdaad wel dat zorgpersoneel een melding kan maken wanneer de slachtoffers zelf kenbaar maken mishandeld te zijn, maar niet dat wanneer er niet over gesproken is, er in zo'n geval ook overgegaan zou kunnen worden tot vervolging vanuit het OM na een melding vanuit het zorgpersoneel.
Hoe zit dat dan wanneer er door de slachtoffers geen namen genoemd worden? Want in principe is er in het ZH niet gemeld dat Niels degene is die hen mishandeld heeft of dat er überhaupt sprake is geweest van mishandeling.

Mocht je dit verder in Pb willen doornemen, is dat ook prima! :)

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0 en 8 bezoekers