[ART] Het lego topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

[ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 10:29

Gezien de omstandigheden lijkt het mij leuk om mijn oude verslaving terug uit de kast te halen: mijn favoriete speelgoed lego. Momenteel zit alles proper nog opgeruimd in dozen op zolder. Volgende week zit ik 2 weken verplicht op vakantie (lees thuis). Om die periode door te komen wilde ik graag mijn legocollectie terug boven halen.

Ik speelde als kind enkel met lego. Wij hadden een grote tafel van 5 op 3m waar wij een grote stad op bouwden (inclusief de zalige legotreinen). Na een half jaar waren we deze altijd beu en braken we deze volledig af om terug iets volledig nieuw op te bouwen. Rond mijn 16de is de lego helaas in de dozen verdwenen. Doorheen de jaren heeft het nog wel gekriebeld. Ik heb 2 bouwsetten gekocht: de london bridge en het volkswagen busje.

Ik ben zeer benieuwd of hier nog bokkers zijn die actief bezig zijn met lego of eventueel terug willen starten met het bouwen van lego?

Lijkt me een leuke locatie om hier creaties en eventuele tips te delen!

Daarnaast wil ik me nog wel verwennen met een nieuwe bouwdoos, maar ik heb géén idee wat ik moet kiezen. Iemand tips?? :+

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:22

Jaaa Lego! M’n vriend en ik hebben een flinke Star Wars Lego verzameling _O-

De eerste week van de quarantaine hebben we het ISS in elkaar gezet, geen Star Wars maar wel leuk om erbij te hebben :D

Afbeelding
Afbeelding

Vroeger speelde ik altijd met Lego Belville <3

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:04

Oeh, sinds vorige week door de quarantaine ook verslaafd geraakt aan de Lego! :D We hebben 2x het peperkoek huisje, Londen dubbeldekker bus, Volkswagen kever en het Volkswagen busje gekocht :)

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 08:04

Zalig Warboel! Ik was ook enorm verslaafd door Lego Belville. Mijn zus heeft dat allemaal meegenomen dus heb er helaas niks meer van liggen. Jammer dat ze daar niks meer van verkopen! Ik vond dat wel enorm leuk voor meisjes.

Justme_Lisaa, die londen dubbeldekker vind ik ook leuk! Op welke site hebben jullie deze besteld?

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:38

Valerie_91 schreef:
Justme_Lisaa, die londen dubbeldekker vind ik ook leuk! Op welke site hebben jullie deze besteld?


Bij www.playtoday.nl , Lego winkel in Gouda, erg betrouwbaar :).

dollyspikkel

Berichten: 1037
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:16

Met de zoekfunctie kwam in dit topic tegen.

Ik heb net deze af, 6020 stukjes :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 09:14

Graaf! Die is mooi gedetailleerd! Lang mee bezig geweest? :+

Ik heb vorige week een legotrein gekocht :P Dat was vroeger mijn grootste verslaving die elektrische treinen.

Hier staat een volledige curverdoos met legosporen 9V. Ik kon de treinen niet meer laten rijden omdat het kabeltje dat aan de sporen vast hangt, kapot was. Daarom dus de nieuwe trein op batterijen gekocht (met 40€ korting). Ik heb een heel leuk idee in mijn hoofd om een traject te bouwen met tunnels ect. Daar wil ik binnenkort aan starten.

Mijn vriend heeft dit weekend, uit verveling, toch naar het kapot draadje gekeken en deze uiteindelijk kunnen herstellen. Nu heb ik 3 rijdende treinen :') Héél plezant haha

Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:34

Hier ook een grote Belville fan vroeger, jammer dat ze dat nu niet meer verkopen.
Heb in de week alles van Playmobil en Belville uitgehaald voor mijn zoontje, maar die is er nog net te jong voor, het boeit hem nog niet zo. Maar mijn inner child kwam wel weer even boven.

Ik heb in de week ook naar Lego Masters gekeken en damn, daar zaten mooie bouwwerken tussen. Zoiets zou ik dus nooit kunnen bedenken, laat staan effectief kunnen bouwen.

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:58

Mijn zoontje is ook gek op Lego. Dus er staan al wat leuke dingen in elkaar hier. Ik zou zelf heel graag die Harry Potter collectie willen, maar ja niet zoveel centjes daarvoor. Vind het ook erg leuk om hem te helpen bouwen.
Lego Masters ook gekeken was erg gaaf om te zien en zo knap hoe ze dat bedenken en bouwen. Ik heb echt die boekjes wel nodig.

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 10:07

Ik vond alleen jammer dat die belville zo makkelijk stuk ging, die poppetjes ontbraken allemaal handjes of voetjes bij ons. Ik kan me wel inbeelden dat het kleine kind terug in je naar boven kwam! Zalig om terug met dat nostalgie speelgoed te kunnen spelen. Dit weekend heb ik me ook rot geamuseerd met mijn treinen haha.

Die Harry Potter sets vind ik ook schitterend. Jammer genoeg kost het inderdaad genoeg...
Deze staat nog op mijn verlanglijstje:

https://www.lego.com/nl-be/product/asse ... uare-10255

maar die prijs... :$

Lego masters moet ik nog zien, dat was ik vergeten op te nemen. Ben ik heel benieuwd naar.

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:06

Hier ook een huis met Lego. Mijn man vindt het helemaal geweldig al van kleins af aan en ik ben er een beetje in meegenomen de laatste jaren. Hebben best al veel in huis:
- camper;
- Kever;
- Engelse rode bus;
- HP kasteel en uitbreidingen;
- Verschillende huizen en winkels uit de stedencollectie;
- een stuk of 10 brickheadz;
- het Disney Kasteel;
en dan nog zijn collectie die hij had als kind.

We hebben nu nog n doos staan om te bouwen, een Diner dus ben benieuwd :D

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 13:29

Zalig xlisza! Daar zitten hele leuke zaken tussen!

Ik val altijd in een zwart gat als mijn doos klaar is :+
Die Diner lijkt me ook heel leuk.

Anoniem

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:34

Oh wij hebben echt een flinke verzameling, alleen door verhuizen 3 jaar terug ligt er veel niet meer zo goed in elkaar.

Wat hebben we (uit het hoofd)

Creator Tower Bridge
Simsons Huis
Technic Schoepenrad
Technic sportauto
Technic de oranje porsche

De Palace Cinema van Creator
De mini van Creator

Volgens mij nog een kleine motorfiets van Technic en een setje architecture

Ik zal zo eens boven kijken.

Op mijn wensenlijstje staat de Bugatti Chiron <3

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:21

Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken en uploaden van de collectie :)

Oh leuk Hana, Simpsons huis <3, helaas niet meer verkrijgbaar :(

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 17:49

Donderdag komt bij mij de boomhut binnen! Ik ben blij dat ik niet de enige ben die een Lego fan is geworden. Toen ik het met een gekke bek op het werk had verteld wat ik tegen de verveling had gekocht, werd ik vierkant uitleggen. Ben blij dat ik niet gek ben haha

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:08

Die Bugatti is zo gaaf he <3 die zou ik ook heeel graag nog willen :))

Mijn broertje is ook dol op lego, ik kan al niet eens meer bijhouden wat hij heeft. Maar ik vind het ook altijd wel gaaf :j ik volg hier in elk geval even mee, want vind het supertof om jullie creaties te zien!

Trouwens, mijn kat is ook dol op lego, kan er gerust uuuren mee spelen, op en tussen liggen slapen, of gewoon vervelend doen en het expres slopen/weg tikken _O- ~~}>


Afbeelding

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:37

Die boomhut staat nog op onze lijst! Was m alweer vergeten.
Wij zijn vorig jaar bij de opening van de Legowinkel geweest in Utrecht, helaas toen niet verkrijgbaar en de laatste x in december hadden ze m ook niet.
En nu hebben we laatst de diner gekocht, dus maar weer even sparen :+

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 09:50

Katten en lego :+
Wij hadden vroeger een kat die het super vond om achter het treinmotortje van onze 9v trein aan te lopen. Dat ging razend snel en die kat bleef er maar achter gaan, heel komisch om te zien!

Vanmiddag eens foto's nemen van onze creaties. Wij hebben de oranje porsche, de VW bus en de london bridge. Voor de rest nog bakken vol lego liggen thuis :D Dus ik kan nog wel projectjes maken.

De london bridge vond ik heel leuk om te maken

Charlotte446

Berichten: 640
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:42

Mijn vriend en ik hebben Lego Masters gekeken. Wisten niet van elkaar dat we Lego vroeger leuk vonden. We verbaasden ons over de leeftijd van de deelnemers (hadden kinderen verwacht) en nu heb ik het Zweinstein kasteel via AliExpress besteld :D

Ik ben heel benieuwd wat we ervan vinden :P

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 17:33

Lego via AliExpress? Nee? Dat heb ik gemist :+
Veel voor moeten betalen?

Ik ben heel benieuwd naar een foto als jullie het af hebben!

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 17:45

Oh Lego! Jeugdsentiment. Ik heb nog Lego van mijzelf van vroeger ( ben zelf 50+, dus de lego is 40 jaar oud). Ik had idd ook een Legotrein (op batterijen), station en van alles erbij. Dat waren van die statische popjes, je kon niks bewegen. Ik weet niet meer wat ik allemaal had. Ligt hier op zolder. Mijn zoon kreeg ook Lego. Hij had best veel: brandweerkazerne met auto's , piratenboot, technisch lego. Ik weet het allemaal niet meer precies, ligt ook op zolder.
Ik heb vorige week ook gekeken naar Legomasters. Ik vond het erg gaaf, wat die mensen zoal kunnen bouwen uit hun hoofd. En nu ik het van jullie lees, dat je bouwdozen heb besteld, denk ik: Leuk, wil ik ook!

Charlotte446

Berichten: 640
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:01

Haha Misty12, wat houd je tegen? :D

Valerie91, ik wilde graag iets groots bouwen maar die prijzen van Lego... Via Google zoeken kwam ik toevallig AliExpress tegen. Het Zweinstein kasteel is ruim 3x zo goedkoop als de Lego versie. Scheelt dus behoorlijk.

daffieduck83

Berichten: 1747
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: [ART] Het lego topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:08

Wat een leuk topic. Playtoday is inderdaad een betrouwbare webshop en hopelijk kan over een tijdje hun fysieke filiaal ook weer open (daar woon ik vlakbij). Ik heb zelf de afgelopen periode twee droomauto's uit de speedchampionserie gebouwd (een Ferrari en een McLaren) en de trein uit Harry Potter. Binnenkort toch ook maar mijn ouders lief aankijken of ze mijn vroegere lego van zolder willen halen. Alleen waar zetten jullie je gemaakte bouwwerken neer? Ik woon klein, dus ik heb maar weinig ruimte, maar weer kapotmaken na het bouwen vind ik ook zonde.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:09

Let met AliExpress wel op; boven de 22 euro heb je kans dat je invoerrechten/btw moet betalen. En het is altijd maar de vraag of het binnen komt en of het van goede kwaliteit is. Weet niet of het daar verkocht wordt met een lego logo? Maar nep merkspullen verkopen is verboden en ook daar kun je flink gedoe mee krijgen... Niet om te zeuren, maar is wel even een puntje om bij stil te staan voor je daar bestelt. Ik bestel er zelf ook regelmatig, maar zulke dingen bestel ik liever gewoon uit NL..

Charlotte446

Berichten: 640
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:23

Pepperrr schreef:
Let met AliExpress wel op; boven de 22 euro heb je kans dat je invoerrechten/btw moet betalen. En het is altijd maar de vraag of het binnen komt en of het van goede kwaliteit is. Weet niet of het daar verkocht wordt met een lego logo? Maar nep merkspullen verkopen is verboden en ook daar kun je flink gedoe mee krijgen... Niet om te zeuren, maar is wel even een puntje om bij stil te staan voor je daar bestelt. Ik bestel er zelf ook regelmatig, maar zulke dingen bestel ik liever gewoon uit NL..


Boven de €22,- betaal je (als je eruit gepikt wordt) BTW en boven de €150,- ook nog invoerrechten. Het zit in een simpele kartonnen doos zonder (Lego) logo en zit qua prijs onder de €150,-.

We gaan het zien, waarschijnlijk komt het pas over een maand aan :')