[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:51

Hij ziet er anders goed uit artfilicious
Heb je een voorbeeld foto? Heb ergens het idee dat het niet helemaal klopt bij het oog de plaatsing of het jukbeen of..

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:31

BIJLEESPOST Van laatste naar eerste post
Pagina 12
Lisette1205: Knap eindresultaat. Laat je ons ook weten welk cijfer je ervoor gekregen hebt? :)

Jis_: wauw knappe kater. Die kat van jou kijkt er ook erg geïnteresseerd naar lijkt het. Vind het grovere juist erg fijn hierin, toch is het een aaibaar resultaat :)

Seven: leuk gedaan al. Die bloemen zal je vast wel lukken zoals jij goed kan schilderen, dat moet toch gewoon goed komen. Heel benieuwd naar het eindresultaat :D

Selina: Prachtig resultaat van die hond. Echt heel mooi hoe je de vacht getekend hebt ook.

pagina 11
huricane: mooie kat. Misschien had je voor de snorharen een heel lichtgrijs/zwart randje kunnen doen zodat de snorharen meer naar voren kwamen, nu vallen ze weg in de witte borst.

Seven: sprakeloos ben ik. Ook knap hoe je dat tuig zo mooi die glans hebt kunnen geven

Viennanova: knap portret. In grafiet vind ik zelf moeilijker dan in pastel, ben altijd jaloers op mensen die dan wel met grafiet overweg kunnen :')

[b]pagina 10[/b]
Urosa: schets ziet er al veelbelovend uit hoor.

Harm0ny: Wauw die ogen zijn prachtig weergegeven dat kleurgebruik is ook echt top

Ibbel: Ik herken er al een hond in hoor, doet me wat denken aan een yorkshire terrier :p

nenahdm: Jouw werk is ook echt adembenemend mooi. Meer kan ik eigenlijk niet zeggen erover :P

Schemerdier: Knappe studies, mensen lukt mij al helemaal niet.

Michelle_S: Ziet er al veelbelovend uit. Benieuwd als het af is :) Welke pastelpotloden gebruik je? Lijken me fijne om mee te werken en een mooi scherpe punt aan te krijgen.

pagina 9
Daihyo: leuk, abstract maar wel aansprekend

Seven: WOW :wow:

Jis_: :wow: Mijn mond viel zowat open van verbazing, echt prachtig. Lijkt wel een foto.

Daihyo: Mooie boekenlegger

eva1969: Nou dit is wel leuk, eens wat anders dan mens of dier. Knap gedaan.

Pepperrr: Leuke tekeningen. Die roos spreekt me het meest aan ;)

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:06

Jis_ schreef:
Eerste is dus meer de juiste kleur? Gaaf!

Ik heb kater King af.
[ [url=m/0uvoFb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn kater Ronin. :=
[ [url=m/tpykEF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig Jis. En ja die snorharen, zo echt :D Tot zo'n 9 jaar terug was ik altijd intensief bezig met tekenen en schilderen maar als ik al die mooie dingen langs zie komen in dit topic begint het bij mij ook weer aardig te kriebelen om het weer op te gaan pakken :D

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:08

Seven schreef:
Begonnen met het portret van love, eerste laag zit erop
De bloemen moeten nog daar durf ik nog niet aan te beginnen :=

Achtergrond is meer groen grijs dan blauw maar OK :D

[ [url=m/eRuymb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1asPRV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha Seven, zo herkenbaar ;) Had ik ook vaak. Heb je er al een leuk begin op staan en dan ben je met een ander item in het schilderij bang om het te verprutsen. Maar het gaat vast gaaf worden :D

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:35

Ja dat inderdaad
Maar hij moet toch eerst weer droog zijn voor dat de bloemen er over heen kunnen dus kan nog even moed verzamelen

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:27

huricane: mooie kat zo, goede verhoudingen en details in de oren en ogen!

Seven: gaaf idee met die bloemen en succulents en het begin ziet er veelbelovend uit!

Heb toen ook eens een mooi schilderij van een andere bokker langs zien komen met bloemen in de manen, is die ook van 1 van jullie?

Selina: hij is echt heel mooi geworden! Je zou absoluut niet zeggen dat je honden lastig vind :D

Jis_: Kat is echt heel mooi geworden!! Statig portret met mooie schaduwwerk :)

Lisette1205: je gezicht is na de laatste aanpassingen echt veel mooier geworden!

Art_Ificious: ik vind het zo nog wel meevallen! Zie vooral in de neus denk ik nog teveel zwart, als je preciezer op de foto kijkt zie je waarschijnlijk wel meer tinten? Maargoed ik ben nog echt een rookie dus laat het echte advies over aan anderen :')

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:30

Beginnetje met de basislaag. Nog niet helemaal tevreden met de palomino kleur, dus afgesloten met een begin aan de neus. Wat makkelijker qua kleur haha. Morgen weer verder.
Afbeelding

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:42

Pffttt...ik loop achter. Erg druk op het moment.

Maar Jis, wat een gave kat weer!!! Superleuk en leerzaam om te zien en te lezen hoe jij zo'n schilderij en vacht opbouwt. Ik snap wel dat jouw kater er zo verliefd naar kijkt, hij spat vorstelijk van het doek!

Seven. Veel mooier nu er een stuk borst onder het tuig vandaan komt. Maakt het hele schilderij anders en veel mooier! Ook mooi dat het vervaagd, net zoals bij de rug.

Verder een paar prachtige honden, katten en paarden tegengekomen.

Morgen kan ik mijn daglichtlamp ophalen, en dan hoop ik weer eens wat tijd te krijgen om weer lekker te freubelen en experimenteren met olieverf.

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:50

Apart altijd he zo'n kleine aanpassing en dan toch zo'n verschil :D

Ik heb ze beide klaar dus heb nu tijd genoeg voor m'n eigen schilderij.

Beide opdrachten staan te drogen voor het aflakken en dat duurt lang :D

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:54

Lakken jullie het pas na een half jaar af bij olie? Dat werd mij in de winkel verteld....en dat is wel heel lang idd. Zeker als er een klant op zit te wachten lijkt mij.

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:45

Dank jullie wel!

Die wordt mooi urosa. :j

@ Art_Ificious, Heb het vermoeden dat het perspectief van je tekening wel overeen komt met die van de foto. Neusje zo naar voren maakt hem ook wat groter. Vind ik leuk en zie zelf geen verkeerde verhoudingen.
Ben niet zo thuis in pastel, maar ik dacht van licht naar donker werken? en nog wat lichte accenten toevoegen aan het eind? Oog is prachtig. :j En kleuren paars/blauw ook mooi. Zou dat nog wat doorwerken richting de neus.

@Oji, Tot nu toe alleen nog maar bij acryl een vernis laag aangebracht. Olieverf weet ik nog niet hoe ik dat dan bij een opdracht zou doen. Mee geven en later nog vernissen misschien, maar als iemand ver weg woont niet handig.

Leuk dat je daglichtlamp er aan komt.

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:22

Ik niet als hij droog is word hij gelakt
Nu gebruik ik water vermengbare olieverf dus dat droogt sneller dan die je enkel met terpentine weg krijgt :D
Alles gaat hier pas weg met een laagje lak dus daar willen de meeste mensen ook geen 6 maanden op wachten wat ik wel begrijp

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:39

Ik ga binnenkort weer wat doeken halen en ga daar eens vragen wat de consequenties zijn van olieverf al vernissen terwijl de verf nog niet helemaal droog is. Dat kan ik online eigenlijk nergens vinden.

Bij lakken misschien weer anders Seven? Dit las ik daar over; Zorg dat de verf voldoende droog is voordat je de laklagen opbrengt, anders blijft je werk kwetsbaar.

Maar wat is voldoende, dat staat er dan weer niet bij.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:35

Ik kan je uit ervaring zeggen wat er gebeurt als je vernist als je olieverf nog niet volledig droog is. Dan gaat de verf lopen. Je raakt al je details kwijt.

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:44

Ja inderdaad je bovenlaag droogt sneller maar je zachtere onderlaag moet ook drogen met gewone olieverf die zet je vaak ook veel dikker op.
Ik zet de eerste twee lagen expres erg dun op zodat ze sneller echt 100% droog zijn. De verf die ik gebruik droogt dus binnen 2 a 3 dagen volledig terwijl gewone olieverf daag 2 a 3 weken over kan doen. Dat maakt een heel verschil natuurlijk.

Ik lak het af met decorateurs vernis, speciaal voor acryl en olieverf. Werkt heel fijn, smeert makkelijk uit en droogt snel ligt glanzend op. Hij is uv beschermend, gaat vergelen en verkleuren tegen en beschermd tegen beschadigen.

Ik doe altijd op een volledig geschilderd werk 3 lagen en op de houten bordjes minimaal 3 extra omdat het hout snel 2 a 3 laagjes opzuigt naast het schilderij.

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:46

Dank je Ibbel, goed om te weten.

Ik werk vrij dun, zeker de onderlagen :j dus een half jaar moet genoeg zijn.

In het Frans Hals museum in Haarlem een werkje (De reiziger) van hem gezien die in opdracht gemaakt werd in 1 dag, :wow: ging zonder vernis met de nieuwe eigenaar mee. Vond het een leuk verhaal.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:49

Ja ik hoor ook wel termijnen van een jaar. is wel afhankelijk hoe dik je de verf opzet.
De reden waarom er zo lang gewacht wordt voor de vernislaag erop gaat is dat je anders barstjes kunt krijgen.

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:54

Ik ben daarom zo blij met de
water vermengbare olieverf, toch olieverf en de kleur intensiteit zonder het weken maanden tot jaar drogen.

Barstjes heb ik ook wel gezien bij mensen inderdaad die het heel dik hadden opgezet jammer is dat dan. Daar kwam het door te snel drogen van de buitenlaag door de omgeving en die onderlaag die nog wat zachter was.

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 16:15

M'n huidige projecten klaar en 2 het eerste laagje :D

Afbeelding

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:11

Ik ben heel benieuwd naar de bloemen Seven!

Het portret rechtsboven vind ik het mooist omdat het zoveel diepte heeft gekregen door de schaduwen en het licht, mooi gemaakt :)

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:27

Dank je wel Schemerdier die vind ik ook echt mooi, de bloemen ik durf nog steeds niet whahaha

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:18

Bah bloemen zijn duidelijk niet m'n ding :=
Eerste laagje er op
Afbeelding
Moet nog heel veel gebeuren wil dit mooi worden

vikawiek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:20

Het ziet er al mooi uit Seven
Komt echt helemaal goed :j

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:29

Dank je vikawiek voor de opsteker
Later maar verder voor nu vind ik het vreselijk hahaha

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:52

Seven foei... Dit is echt wel al prachtig hoor. Die details/diepte in de bloemblaadjes zelfs... dat lukt mij niet hoor