[SCH][WIP] 'Dandy' Brandy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oji

Berichten: 4247
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [SCH][WIP] 'Dandy' Brandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:52

Echt weer heel mooi! Schilder je nou ieder keer verder als de laag eronder nog nat is of laat je het echt helemaal drogen iedere keer? Ben zo jaloers op jouw talent!

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [SCH][WIP] 'Dandy' Brandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:17

Prachtig met die highligts :)

Jis_

Berichten: 11585
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 16:59

Dankjewel Annemiek!

Dank je henny!

@oji, ik doe beide, nat in nat worden de overgangen zachter. Op sommige plekken mooi vind ik maar wil ook wel wat haar laten zien en dan is even laten drogen wel weer handig. Schilder ik een korte gladde paardenvacht dan zal ik dat sneller alleen maar nat in nat doen, maar wel met meerdere tussen lagen die ik laat drogen.
Er zijn een aantal bestaande technieken maar elke schilder ontwikkeld daarnaast een eigen manier ook denk ik.

Ben nu net 11 jaar bezig met kleur, wel zonder les. En begin schilderijen aanprekend/spannend te maken door kleurgebruik steeds meer onder de knie te krijgen, of dat echt talent is weet ik niet maar heel lief dat je dat zegt. :j

Wat ik heel leerzaam vind bij realistisch werken is eens een replica maken, heel moeilijk maar zo leer je goed kijken hoe een bestaand schilderij in elkaar zit qua kleur en penseel streek.

Steefz

Berichten: 2081
Geregistreerd: 26-10-13

Re: [SCH][WIP] 'Dandy' Brandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:48

Wat wordt-ie mooi!