[SCH][WIP] Op pad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

[SCH][WIP] Op pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-19 11:07

Ik dacht dit wordt niks, geen fijne compositie en stond op het punt om er een laag gesso overheen te doen, wat ik niet graag doe, zonde van de dure verf en tijd. Toen kwam ik op een idee vannacht :') en wilde dat nog proberen.

Erg fan, misschien wel grootste fan, van Jan Mankes en laat me door hem inspireren.

Nu maar kijken of dit schip nu blijft varen of toch alsnog gaat zinken. :D

Foto’s veulen komen uit het aanvragen topic.

Olieverf op linnen 50x40.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [SCH][WIP] Op pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:38

Succes ermee. Vind de eerste uitvoering er overigens helemaal niet slecht uitzien, hoogstens onaf....Maar als je er zelf niet tevreden mee bent is het inderdaad een goede weg er wat aan te doen, en je medium laat dat in ieder geval toe. Ben zelf wat aan net experimenteren met silverpoint, dat is alles of niets; zo goed als niet te corrigeren. Ik hodt het nog klein en eenvoudig. Weinig materiaalkosten, maar wél tijdrovend.
Benieuwd naar je eindresultaat.
Kende Jan Mankes niet, goed dat je dat gecorrigeerd hebt, interessante schilder (sommige schilderijen van hem komen me bekend voor).

Eleionomae
Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [SCH][WIP] Op pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:41

Ik zie het sfeertje van Mankes direct terug in je werk, mooi! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat :)

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-19 13:11

Dankjewel Kugger. Klopt, wel moet ik met verf opletten dat als ik niet zeker bent geen ietsje dikkere lijnen moet laten staan, verander ik de lijn dan blijf je de oude zien als het al droog is en dat is, bij mijn werk in ieder geval, niet mooi.

Jan Mankes werd maar 30 jaar helaas, wat was er anders nog uit gekomen.

Dank je Eleionimae!


Kleurgebruik van olieverf vergeleken met Golden Open blijft hetzelfde maar geeft toch een beetje andere kleuren bij het mengen, vooral de ultramarijn blauw valt wat anders uit, mooier vind ik. En ik heb in mijn olieverfpalet rauwe sienna toegevoegd.


[ img ]

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-19 13:15


Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Kitty
Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: [SCH][WIP] Op pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:43

Evening landscape! Ik vind de paarden erbij serieus een erg mooie aanvulling!
Ik vind op één of andere manier voor- en achtergrond nog wel wat los van elkaar staan.
Sfeertje en kleurgebruik spreekt me wel erg aan.

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 11:41

Dank je Kitty!

Vind ik ook, heb dat wel alleen met het paardje op het midden van het doek, vraag me af of ik daar nog verander in kan gaan krijgen.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 16:44


Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

CoonArt
Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: [SCH][WIP] Op pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:35

Kijk niet zo gauw opgeven want dan wordt het juist wél mooi! :) Ga zo door of is het schilderij al af? :)

Have You Hugged Your Horse Today?

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 18:29

:D De aanhouder wint, meestal. :D Nee nog niet af, krijgt nog aardig wat lagen en ook veranderingen in achtergrond vermoed ik. :P

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Bimmerd
Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [SCH][WIP] Op pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:28

Ik denk dat het door het perspectief van de achtergrond komt. Het voorbeentje die achter het lichaam zit (waarvan je de schouder niet ziet) mag ietsjes korter, het achterbeen die wij het beste zien ietsjes langer, ik denk dat dat een hoop scheelt.

Echt een heel mooi schilderij so far! Mooi kleurgebruik en fijne compositie _/-\o_

the one and only
The quick brown fox jumps over the lazy dog ♪

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 19:48

Dank je voor de feedback Bimmerd.

Voorbeentje ga ik even naar kijken. Achterbeen zag ik al dat het op het schilderij niet goed uit zou gaan zien, :j op de foto staat het namelijk wel zo, grappig hoe dat dan op een schilderij als niet koppend oogt. Te minste ik denk dat je dat bedoelt. Achterhoefjes komen er bij op, dan kijk ik of dat nog aan moet passen tot het voor het oog klopt.

Ben ook nog niet helemaal klaar met verhoudingen.

Dankjewel! :D

<3
[ img ]

Ik heb inmiddels iets bedacht om het linker veulen meer in het schilderij te zetten, ga ik morgen doen en laten zien, ook als het een fiasco blijkt te zijn. :D

Edit: Ik ga de voorbenen ietsje inkorten. :j +:)+

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Bimmerd
Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [SCH][WIP] Op pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:44

Dat bedoelde ik inderdaad :j

Als je toch de foto wat meer aan wil houden zou je ook de weg kunnen verbreden. Dan is het perspectief wat minder heftig en kan je de beentjes doen zoals op de foto als je dat liever doet (mocht deze uitleg onduidelijk zijn, laat het weten dan zet ik digitaal even wat lijntjes ter toelichting)

the one and only
The quick brown fox jumps over the lazy dog ♪

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-19 11:47

Dank je, :) ik denk dat het zo het paardjes al wel meer past in de achtergrond. Nergens nog tevreden over qua achtergrond en ga hem even een weekje apart zetten en dan kijk ik verder.

Foto gisteravond met daglamp gemaakt.
[ img ]

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Seven
Berichten: 21189
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [SCH][WIP] Op pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:06

Super dat je doorzet ik vind hem juist heel mooi, ik herken de sfeer er in terug.

Ik blijf jou stijl er ook in zien en die vind ik sowieso mooi :j

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Selina
Berichten: 14258
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [SCH][WIP] Op pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:29

Vind het met de rotsen dat het paard al meer 'in' het pad staat :j Ik dacht dat je de kleuren voor het veulen zelf had bedacht, maar zo ziet het veulen er echt uit. Apart beestje.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-19 14:24

Dank je Seven, leuk dat je ook mijn stijl er in terug zien. *\o/*

Dank je Selina, ja apart hè met die 2 kleuren. Geen verstand van kleur bij paarden maar denk dat hij wel helemaal vos wordt.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Seven
Berichten: 21189
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [SCH][WIP] Op pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 14:30

Tis een schimmeltje die zoals ik kan zien vos is geboren
Ieder veulen verschimmelt weer anders dus dat maakt het schilderij ook extra apart

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Jis_
Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-19 14:32

Ah andersom dus, leuk!

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: knockout1 en 41 bezoekers