[TEK] Inktober 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pjer
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:36

wat gaaf die ridder!

Nog een nagetekende van mij vandaag, viel niet mee om het web patroon goed te krijgen...
Waarom spiderman: web-slinger... ik zat zo te denken over dat sling dat ik er niets echt leuks bij kon verzinnen dus toen iets verder gedacht: slingeren aan een liaan en toen kwam ik uit op spiderman...
Afbeelding
ik zie nog genoeg verbeterpunten.. maar goed ik had niet heel veel tijd en kreeg het nu niet beter.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 23:39

Afbeelding
Nog even op de valreep, dragon is af!
Opzich best tevreden, heb een andere techniek gebruikt voor de shading, best aardig gelukt.
Morgen doe ik even een reactie rondje en heb ik er hopelijk nog een paar af :j

pjer
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:53

niet zo'n inspirerende prompt vandaag maar goed, ik zie dat ik ook de eerste ben, dus ik was vast niet alleen in wat ik van deze prompt vond :-)
Afbeelding

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:27

Gaaf die spiderman Pjer, wat een lastige pose! Knap gedaan echt. En die van vandaag is grappig geworden. Ook om die haren op het been moet ik dan lachen. Superleuk!

E4D, mooi resultaat van je draak! Misschien ook leuk om eens te kijken of je de schubben kunt kleuren en daartussen de ‘lijnen’ dan uit te sparen als wit. Geeft denk ik ook een tof effect bij zoiets. :)

Mijn ‘tread’. Ik heb voor het eerst m’n nieuwe ecoline brushpen geprobeerd. Werkte heel fijn in combinatie met de fineliner. :) Ik heb me met het water een beetje vergaloppeerd. Knetter, wat is dat lastig, spiegeling maken. :Y)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elanor op 20-10-19 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

pjer
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:33

oh wat is die gaaf geworden Elanor. Ik kan me voorstellen dat die spiegeling moeilijk is, maar wel erg goed gelukt!

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:49

Eerst even een reactie rondje:

Daiyho mooie uitwerking van snow, leuk idee en mooie kleur combi! Heb je hier ook aquarel gebruikt?

Elanor die ash! Arme kipjes missen hun maatje :(:) en die overgrown vind ik ook hilarisch!

BarbaravdW bijzondere invulling van ash, simpel maar toch met een diepere boodschap. Met wat voor medium heb je de kleuren van legend gemaakt? Aquarel of markers?
Pjer vind hem wel iets heldhaftigs hebben deze legend *\%/*
Selina hele mooie luiaard heb je gemaakt!
Pauley ik moest bij jou legend ook meteen aan Zorro denken
Elanor deze build kan zo in een boek, leuk gedaan!
Pjer hele mooi ornament, je zou hem zo als kerstversiering kunnen verkopen! (de 1e)
Selina ik vind deze ornament juist heel schattig

Xyris deze legend vind ik leuk! mooi kleurgebruik inderdaad
Roodvos ik vind van deze 3jou dragon het mooiste
Elanor vind jou ornament ook heel mooi!
Daihyo bijzondere invulling van ornament, klopt het dat je je hebt laten inspireren op het universum?
BarbaravdW vind deze misfit heel goed gelukt! mooi ingetogen
Selina lief schaapje
Pjer heel leuk gedaan, ze zijn goed te herkennen
Fair zowel enchanted als frail vind ik goed gelukt. leuk om 2diverse stijlen bij een 1artiest te zien!
Selina leuke sling, lief aapje!
Elanor hilarisch, zie het helemaal voor me! _O-

Pjer ik vind deze spiderman echt wel heel goed gelukt!
Elanor op welk papier heb je de ecoline pennen gebruikt?

Afbeelding
Voor ashes wilde ik El Diablo van Suicide Squat maken, over sommige dingen ben ik al best tevreden maar de mond moet nog even wat aan gedaan worden. omdat ik zijn ex-vrouw als het vuurdanseresje in zijn hand wil plaatsen (ivm ashes) heb ik even een paar video's over handen tekenen gedaan en een huiswerkopdracht van proko. Kwam er nu alleen achter dat ik de grootte niet helemaal goed ingeschat heb :+
Hoop deze wel snel af te hebben, werk bij deze ook met grote kleurpotloden met dikke punt, deze hoeft van mij zo precies en perfect, wil weer even een inhaalslag maken.

Even offtopic, gaan er nog mensen naar de kunst 10daagse in Bergen?

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:35

Dankjulliewel!
Spannend deze E4D, wel een groot project voor Inktober maar ook leuk dat jou daartoe aanzet. :j
Ik doe al m’n inktobers in een Moleskine artbook. Er zit geloof ik 165 grams papier in. Dat gaat prima. :) Had trouwens ook een lyra brushpen geprobeerd. Maar daar ben ik later met de ecolinepen overheen gegaan. De punt was fijner, maar de inkt te paarsig.

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:28

Afbeelding
Sorry echt rete rete druk, volgende week volgt een mega bijleespost!!

Selina

Berichten: 14290
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:58

Gister overgeslagen door teveel koppijn, helaas vandaag alleen maar erger maar show must go on :Y)

Dag 20 - Tread

Afbeelding

Pjer: Ik kan je tekening hier ruiken :Y)
Elanor: Die is zo schattig <3
E4D: Benieuwd naar het eindresultaat
Barbara: Grappige interpretatie van tread

Selina

Berichten: 14290
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:56

Dag 21 - Treasure
Paar uur mee bezig geweest maar dan heb je ook wat. Tweede poging tot een achtergrond met aquarel en zelf heel tevreden.

Afbeelding

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:57

Afbeelding

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:57

Drie weken bezig vandaag!! *\o/*

BarbaravdW, leuke vondsten! Vooral die regenboog, geen moment aan gedacht echt!

Selina, de hamster op de band is een mooie draai aan de loopmolen. En wat een toffe aquarel, kan me voorstellen dat je daar erg tevreden mee bent. Wat een diepte zit erin en wat een fijne kleuren. Echt een mooie afbeelding om naar te kijken. Het verhaal gaat als vanzelf lopen in je hoofd. :)

Mijn treasure. Ik zat ook op de onderwater-tour. :D Ze voelt nog wat onaf, maar dit is het voor vandaag.

Afbeelding

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 03:36

Echt, petje af voor iedereen die nog bezig is :=

Heb te veel stress de laatste tijd. En dan heb ik er geen plezier meer in..

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:54

Afbeelding
Vanmorgen even snel

Het lukt met moeite om elke dag iets te tekenen, helaas echt geen tijd om reacties te schrijven. Ben steevast van plan dat volgende week te doen, dan heb ik tijd!! Bedankt iedereen voor de reacties tot nu toe en goed volgehouden!!

Selina

Berichten: 14290
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:18

Dag 22 - Ghost
Niet de meest creatieve uiting haha, maar ach zo kon ik even kliederen met aquarel.

Afbeelding

Barbara: Jammer dat je druk bent maar wel knap dat je dan nog even tijd vindt. Die van ghost is grappig
Elanor: Bedankt! Die schubben moet veel werk zijn geweest. Wat me opvalt is dat je in alles heel veel detail durft te stoppen behalve gezichten. Teken je vaker mensen?

pjer
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:37

Treasure: (moet een amethyst voorstellen)
Afbeelding

Ghost:
Afbeelding
Het zout zit er nog op want dat duurt altijd eeuwen voor het droogt..

De volgende keer dat ik bij de hobby winkel ben ga ik toch eens kijken naar duurder papier.. want vooral bij grote vlakken krijg ik mijn aanzet niet meer weggepoetst.

Selina

Berichten: 14290
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:41

Ik kan je papier van Arches aanbevelen :j

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:49

Arches is inderdaad superfijn papier. Wel ook meteen erg duur, iets goedkoper en ook fijn om mee te werken vind ik Windsor&Newton. Maar soms hebben lokale kunsthandels ook primua huismerken om eens te proberen. :)

Selina schreef:
Elanor: Bedankt! Die schubben moet veel werk zijn geweest. Wat me opvalt is dat je in alles heel veel detail durft te stoppen behalve gezichten. Teken je vaker mensen?


Argh, het gaat zelfs opvallen. :') Mensen niet veel en gezichten vind ik gewoon onwijs moeilijk. Helemaal met inkt en al met al zijn de gezichten vaak best klein omdat ik een heel vel vul met een scene. Dan heb je toch vrij snel een zwarte vlek als je schaduwen toevoegt. Of ik wel tenminste. :Y)
Naja, voor vandaag in elk geval een goede uitdaging gekozen... Ghost! :)

Afbeelding

Selina

Berichten: 14290
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:03

Mensen zijn ook super lastig, daarom teken ik alleen dieren :+ Daar kun je altijd nog vacht tekenen. Goed dat je vandaag de uitdaging hebt opgezocht! Veel meer detail al

_roodvos_

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:06

Oh dat ziet er wel goed uit hoor :) Op zo'n klein formaat is dat ook wel heel lastig, dan lijkt het ook zo snel op rimpels altijd, of één grote zwarte vlek inderdaad. Misschien gewoon eens op een blaadje 10 of 20 kleine gezichten met schaduw tekenen om te zien wat werkt? Dan verpest je er niet meteen een tekening mee als het mis gaat.

_roodvos_

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 00:01

Xyris schreef:
*knip*

En jij dacht zeker ook, daag ik ga geen mega draak tekenen XD

*knip*


Ik kom hier even op terug hoor, ik loop een dag achter en ben voor treasure toch aan een draak begonnen maar ik ben inmiddels úren verder en hij is nog niet af :') Kan wat te maken hebben met dat tot nu toe alles gedaan is met een 0.05 fineliner maar he.

Denk dat ik nog maar een dag een dag achter blijf lopen en die van vandaag morgen komt, tegen de tijd dat ik hiermee klaar ben...

Zag trouwens dat ik hier ook nog niet alles had geplaatst wat ik wel al ingescand had.

Overgrown:
Afbeelding

Legend:
Hier had ik écht geen inspiratie, en ik was moe en wilde naar bed :') Na uren staren kwam slechts dit er uit.
Afbeelding

Wild:
Goed excuus voor een vos :P
Afbeelding

Selina

Berichten: 14290
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:41

Dag 23 - Ancient
Arme T-rex kan niet bij de bal :(:)

Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 13:05

Selina schreef:
Dag 23 - Ancient
Arme T-rex kan niet bij de bal :(:)

[ [url=m/jhAs99.jpg]Afbeelding[/url] ]

Grappig tekening, maar hij heeft toch een mond...?
:D

Selina

Berichten: 14290
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:13

Dan wordt ie lek en met een lekke bal kun je niet gooien -O-

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 13:26

Selina schreef:
Dan wordt ie lek en met een lekke bal kun je niet gooien -O-

En het is een basketbal, misschien wil hij dribbelen. Arme T rex....

Eigenlijk vraag ik me af (nerd alert) of zo een dinosaurus in het echt niet in staat was dingen van de grond op te pakken. Het is bekend dat die voorpootjes in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt érg sterk waren.
Okay, ik neem dit véél te serieus ;)

Tijd om zelf weer eens een krabbeltje in te leveren, de laatste schapen van het seizoen zijn geslacht, en vanwege een voorproefje van de winter heb ik een surprise vrije dag, misschien spring ik weer op de wagen...