[TEK] Inktober 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 00:28

5 minuten? Das vlot! Leuk gedaan!

pjer
Berichten: 1573
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:29

ik weet niet zo goed wat ik met het woord van vandaag aanmoet... iemand ideeen?

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:49

Ash: een urn, begrafenis (ashes to ashes), cricket (the Ashes), vulkaan/pompei, of de boom (es)

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:57

Bij twijfel doe ik nog wel eens googlen op het woord, en dan kijken bij images. Als je daar ook niks uit weet te halen kan je nog googlen op 'inktober ash', dan kan je afkijken hoe anderen het hebben getekend en misschien daar ideeen uit op doen als je echt niks weet :)
Zo los ik het meestal op als ik een prompt heb waar ik echt niet uit kom

Voor ash is mijn 1e gedachte pikachu en Ash :D

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:01

Ik kom dan weer niet uit overgrown. Ik dacht aan gebouwen met planten eromheen maar ik haat gebouwen tekenen. Ik overweeg maar gewoon een Pokemon (Torterra) te tekenen :')

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 12:02

Wow, jullie gaan allemaal goed zeg! Ik zit zelf even in een impasse, de redenen dat ik twijfelde überhaupt aan inktober te beginnen hebben me inderdaad wat problemen opgeleverd.
Ik plan een inhaalslag.

_roodvos_
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:03

Ik kijk vaak in dit topic voordat ik begin als ik niets weet :P Of ik zoek op instagram op #inktober2019 maar dan komen er ook erg veel andere prompts voorbij (de meeste mensen lopen wat achter met uploaden geloof ik :') ) of ik doe wat Telpeva zegt inderdaad, googlen op het woord of op het woord met inktober erachter.

pjer
Berichten: 1573
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:05

De pokemon ash kwam ik ook steeds tegen op google.. maar daar ben ik net te oud voor (ahum) maar goed nooit pokemon gekeken.. Inmiddels wel een idee nou nog "ff doen" .. :-)

Bij overgrown dacht ik idd ook aan ruines met heel veel groen.. of misschien een beeld met mos...

_roodvos_
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:08

Vorig jaar heb ik een stukje van een andere promptlist gedaan waar "overgrown ruins" in zat dus ik moet bij overgrown steeds denken aan wat ik toen gedaan had. Aan de ene kant wil ik nu dus graag wat anders doen, aan de andere kant vond ik die toen niet zo geslaagd dus misschien dat ik dit jaar een nieuwe poging doe voor dezelfde tekening om te zien of ie beter wordt.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:16

Overgrown kan ook een weiland zijn met brandnetels, zuring en JKK ;)

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:26

Bij overgrown denk richting no shave november

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:28

Mijn overgrown wordt weer een ruïne :))
Ash sla ik over. Geen tijd.

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:30

Mijn ‘ash’. :=

Afbeelding

pjer
Berichten: 1573
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:08

Afbeelding

ff snel alleen een upload, ben weer niet thuis en als ik oversla vrees ik dat ik het ga vergeten.

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:31

Heb ik eindelijk goed internet en heb ik hem af, doet de Bokt upload het niet ..

Voor nu even zo, later volgende poging:
https://instagram.com/p/B3kRIkMBq20/

Gaaf idee, een phoenix, Pjer!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:27

Bij overgrown dacht ik meteen aan iets Dali achtig.. :D

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:43

Poging 2

Dag 13 - Ash
Werd niet helemaal wat ik wilde, zitten wat foutjes in. Maar ach hij is af.


Afbeelding

Pauley

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 07:39

Leuke dingen weer!

Mijn dag 13 nog, gisteren deed de bokt upload het niet.


Afbeelding

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:23

Pffff daar ging het uitgebreid reageren op iedereen, ik ben een aantal dagen echt kei ziek geweest en heb ook 2 inktoberdagen gemist helaas (misschien haal ik ze nog in)

Intussen gelukkig weer 4 dagen aan het tekenen geweest (die van vandaag moet nog komen)
Afbeelding
Pattern, Snow, Dragon en Ash (bij Ash dacht ik heel origineel te zijn maar zelfs op bokt kwam dit idee voorbij zie ik _O- )

En dan bij deze nog de beloofde reactie ronde O:)
Pagina 9
_roodvos_ ; die vliegende pony is echt geniaal. Blik van pony en ruiter zijn vrij simplistisch maar brengt de verbaasdheid kei goed over :j
nenahdm ; super mooie bloempjes, had nog nooit van die bloemensoort gehoord!
BarbaravdW ; wat een origineel idee van frail, en weer een heerlijke illustratie, lekker simpel qua stijl en het brengt de boodschap zeker over!
Kuggur ; achgut het vogeltje :( wel echt super mooi getekend.
pjer ; Ik weet niet hoe je frail eruit zag zonder kleuren maar met kleuren vind ik het een zeer geslaagde illustratie +:)+
Elanor ; bomen met blad, ik voel de struggle haha, maar je illustratie is echt kei leuk. Je hebt echt een toffe stijl.
Selina ; ik vind zo'n stilstaande schommel eigenlijk wel passen bij een bolle panda := Fijn stijltje, en ook tof dat je het zwarte van de panda niet hebt dichtgekalkt (wat ik wel altijd doe, oeps), die witte stipjes hier en daar geven de tekening juist extra diepte!
Warboel ; dat is weer eens wat anders dan een echte husky husky, mooi! En je Enchanted vind ik echt mega tof.
Pauley ; ik zou zeker op die schommel willen schommelen met dat uitzicht, die heuveltjes in de verte brengen een mooie diepte aan je tekening.
BarbaravdW ; toffe interpretatie van swing, en wederom super leuk uitgevoerd.
Daihyo ; mooi ontwerp! Meestal zie je bij zulke muzieknootjes dat mensen terugvallen op dezelfde 2 / 3 noten (qua vorm) maar je hebt er een mooie afwisseling aan patronen in weten te brengen.
pjer ; wat een prachtig model heb je daar! wel lastig met al die patronen in de veertjes maar je hebt dat goed vast weten te leggen in je tekening.
E4D ; ik vind de kleuren en dat wolkerige in die spiegel zeer geslaagd.
Warboel ; Hele mooie illustratie, en zeker heel frail om te zien.

Pagina 10
tHidJu ; mooie inktobers! vooral het beertje op de schommel vind ik super leuk en het patroon is ook super geslaagd.
Daihyo ; pfoe dat moet een werk geweest zijn?! wel echt een prachtig patroon.
pjer ; hele herkenbare plant, en een hele slim bedachte pattern met die bladeren met gaten!
Selina ; perspectief is inderdaad lastig, en het klopt misschien niet helemaal maar ik vind dat in jouw pattern tekening absoluut niet storend.
Nathalie__ ; een kleine maar hele duidelijke krant krabbel. Super leuk.
Warboel ; weer zo'n krachtige tekening. Hele goede compositie ook.
BarbaravdW ; waar halen jullie het geduld vandaan. Zeer mooi patroon!
Elanor ; mooie beer en mooie pattern op de achtergrond. Het niet-dichtsmeren is zeker gelukt! Geslaagde hoeveelheid "details" in de vacht +:)+
_roodvos_ ; zowel je frail als swing zijn super. Krachtig portret en de swing is dan weer vrij simpel maar toch ook weer heel interessant om naar te kijken door het contrast.
Warboel ; weer zo iemand met geduld om jaloers op te zijn. Prachtig die blaadjes!
Xyris ; Super mooi! ik vind je enchanted heel tof qua contrast, je frail is echt fantastisch, opa draakie <3 en ik wil die swing ook wel thuis hebben hoor. Ook je pattern is heel tof.
Pauley ; Simpel maar zeer geslaagde pattern. Ook je snow is super lief. Herkenbaar beeld, pjoes voor het raam.
Elanor ; echt MEGA LEUK, deze past echt zo in een kinderboek. Hij heeft ook echt een goed contrast tussen het dicht gemetselde en het wit.
pjer ; ik krijg zeker het idee dat ik door een autoraam aan het kijken ben van die tekening. En die arme sneeuwpop lijkt het toch wel erg koud te hebben. Leuke illustratie!

Pagina 11
Selina ; goed contrast tussen die pikzwarte achtergrond en het witte van de grond en de onderwerpen in je tekening!
BarbaravdW ; weer eens wat anders dan letterlijk sneeuw! Schattige stijl.
Xyris ; misschien niet heel origineel maar wel sterk uitgevoerd. Mooie flow in de palen, fijn contrast!
Telpeva ; mega leuke stijl! die vogeltjes _/-\o_ wordt dat muisje ooit nog erbij getekend?
Pauley ; wat een schattig draakje <3
Selina ; ja hoor! Toothless en z'n vriendinnetje, super herkenbaar!
Elanor ; Leuk om te zien hoe iedereen draken anders tekent. Ik wil ook zo'n formaat draak.
E4D ; mooie swing! Zit een fijne flow in je tekening!
pjer ; een eenhoorn draak, ook erg leuk!
Xyris ; Ik vind het wel een erg mooi concept zo, goede compositie, mooie kleuren, en de draak lijkt echt gigantisch ondanks dat hij heel klein getekend is!
_roodvos_ ; hahahaha je pattern is echt fantastisch :=
Daihyo ; oewww hele mooie snow, prachtig dat blauw erin!
BarbaravdW ; in 5 minuten toch wel de draken koningin herkenbaar weten te tekenen!

Pagina 12
Elanor ; Hahaha weer zo'n super leuke illustratie :=
pjer ; Aah ook een slimme interpretatie, een feniks!
Selina ; ik vind hem erg geslaagd met die kleuren ook. Dat felle geel - oranje - rood trekt zeker de aandacht!
Pauley ; Mooi hoe je met die krullerige lijn onderaan de berg en vulkaan de illusie wekt dat daar een heel bos zit! Dat zoiets simpels toch zoveel kan toevoegen aan een tekening. Mooi!

Pfoe dat was nog een hele partij tekeningen _O-

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:27

Jouw stijl is zo leuk, je pattern is zo schattig <3

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:47

Eerst even deze pagina bijlezen. Zet ‘m op allemaal, al twee weken zijn we bezig!! *\o/*

Pjer, prachtig die feniks. Mooie combi ook met de vulkaan :j

Selina, ik vind ‘m netjes hoor. Lekker vol van kleur ook. En ook goed dat je het zo nodig ‘klein’ kan houden en zo toch wat kan maken.

Pauley, duidelijk en vlot neergezet die vulkanen.

Bimmerd, bedankt voor de feedback! Wat een mooie inhaalslag. Leuk hoe ze best verschillend van stijl zijn, heel divers. Vooral het draakje spreekt me erg aan, lekker eigenwijs koppie heeft hij. :D

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:49

En mijn tekening van vandaag. Bij overgrown dacht ik vooral aan de enorme berg boeken die ik nog wil lezen en die me bijna boven het hoofd groeit. :D. Dus dat als aanleiding voor vandaag. Ben er best tevreden over, er komt wat meer gevoel voor het arceren. :)

Afbeelding

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 22:07

Elanor schreef:
En mijn tekening van vandaag. Bij overgrown dacht ik vooral aan de enorme berg boeken die ik nog wil lezen en die me bijna boven het hoofd groeit. :D. Dus dat als aanleiding voor vandaag. Ben er best tevreden over, er komt wat meer gevoel voor het arceren. :)

[ [url=m/5zqGIB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Geniaal! Ik had boeken op vakantie willen uitlezen maar toen ontdekte ik een nieuwe serie en nu is de lijst nog langer :+

pjer
Berichten: 1573
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 23:35

kom op mensen waar blijven de tekeningen van vandaag?

Hier een snelle want ik moest vanavond naar mijn verzorgpaard. Haar vlechten moesten echt opnieuw en daarmee gelijk inspiratie voor deze tekening.. (bleh wat heb ik een hekel aan vlechten)
Afbeelding
ik teken paarden hoofden meestal de andere kant op, dus dit was ff klungelen..

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 23:46

Ugh, ik loop weer een dag achter XD jeetje bimmerd, zo trouw dat je reageert op iedereen! Je hebt zelf echt een hele fijne rustige stijl!

@Elanor, die boeken komen echt letterlijk op je af XD mooi gedaan weer!

@Pjer, mooi hoor! Is moeilijk he, de andere kant op kijken, heb dat zelf net zo XD.

Prachtig die vulkanen, ik vind het echt leuk hoe iedereen zijn eigen intepretatie eraan geeft! Allemaal een vulkaan maar allemaal zo anders!

Die van mij van gisteren :roll:
Afbeelding