[TEK] Inktober 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:41

Ook weer erg sprekend Elanor. :j
Kuggur, een redding fineliner.

Ik heb wat ingehaald deze avond. :)

Build:
Afbeelding
Ik had zin om gewoon een beetje te krassen en zien wat er uit komt.

En Husky:

Afbeelding

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:45

Die sneeuwman! Wat een heerlijk plaatje! <3

Haha, leuk Kuggur. Ik vind haar juist altijd zo vreemd dik op de omslagen van de geïllustreerde pockets. ‘T is een pinnige opoe voor mij. :Y)

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:49

Ik lees al een tijdje mee hier. Geweldige tekeningen komen er voorbij. Ik kan zelf echt alleen maar met conté en houtskool overweg, inkt is niet echt aan me besteedt.

Granny Weatherwax vind ik ook een tanige tante, meer sinew dan fat. Moet ook wel, ze loopt zich iedere keer te pletter bij het starten van haar bezem :))
Nanny is wel een 'dumpling' met een 'face like a wrinkled apple' - volgens Terry himself.

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:52

Oooo, die scene met de bezem. (Terwijl zowel de twijgen als de steel al meermaals zijn vervangen, heerlijk. :') ) Kijken of ik die er ook ergens in kwijt kan komende maand. :D

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:54

Misfit past wel, of anders ride :+

_roodvos_
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:59

Ik zie Granny altijd voor me als lang en dun (pinnig inderdaad :P ) en Nanny als klein en rond, ja.

De tekening deed me ook meteen aan Granny weatherwax denken, dus ik was blij om te zien dat dat ook zo was :D
Oh en die bezem! Het is dat ik net wat bedacht heb voor vandaag.

Fair, ik vind m mooi hoor. Vooral dat subtiele blauw.

De mijne van de afgelopen paar dagen, had ze hier nog niet gepost omdat ik zo achter liep met reageren maar dat ga ik maar laten zitten denk ik, pak wel gewoon hier en daar wat mee en dan is het ook nog leuk voor mezelf :P

Freeze:
Telkens als ik dit nummer hoor: https://www.youtube.com/watch?v=tSz4I1vCG58
Moet ik denken aan een rare man in een vriezer, vandaar :+ Ben er verder niet heel tevreden over, hij is een beetje vreemd geworden. Klopt niet helemaal of zo.

Afbeelding

Een bodybuilder voor build:

Afbeelding

En voor husky, ik wilde per se niet gewoon een hond tekenen dus dan maar zo. Was eigenlijk van plan om ook een achtergrond te maken (iemand hier deed dat en eigenlijk vond ik dat wel een goed idee, goede oefening enzo :P ) maar zoals te zien is is dat niet helemaal doorgegaan.

Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 21:09

Ibbel schreef:
Ik lees al een tijdje mee hier. Geweldige tekeningen komen er voorbij. Ik kan zelf echt alleen maar met conté en houtskool overweg, inkt is niet echt aan me besteedt.

Ik houd ook van houtskool, maar juist omdat inkt zó anders is spreekt dat me óók aan , variatie is niet slecht, deze inktober challenge helpt wel om me een tijdje op inkt te concentreren. Misschien moet het gewoon doen, je hebt vast een fineliner of zo liggen.... ;)

@ Fair, mooie tekeningen, je build had je kunnen combineren met freeze (was je inhaalrace gemakkelijker geworden :D ). Die husky doet me denken aan Fenrir, ziet er geschikter uit voor Ragnarok dan voor de slee...

@Roodvos; geweldig, vooral je interpretatie van build vind ik geslaagd, origineel, en goed uitgevoerd!

Selina

Berichten: 14283
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:47

Dag 7 - Enchanted
Unicorn uiteraard. Dacht dat bloemetjes makkelijk waren maar viel tegen dus toen had ik al geen zin meer in de rest :Y)

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:11

Prachtig weer! En opnieuw zo verschillend. Leuk :D
Ik heb geen tijd gehad vandaag. En heb zo’n leuk idee voor enchanted -O-
Ik hoop morgen ff tijd te hebben.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 22:32

Kijkt guitig die eenhoorn.

pjer
Berichten: 1575
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:48

Even nog heel snel
Afbeelding

Ik kon niet echt kiezen en had eerder wel wat ideeen maar nog niet de kunde om het te tekenen en dan is het ineens 23:30 dus even heel snel wat gemaakt.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 00:28

Ik ken het probleem; je hebt een interessant idee, maar niet het zelfvertrouwen dat het gaat lukken. Daarbij komt in zo'n challenge ook nog eens de tijdsdruk, je kunt niet al te lang over één prompt doen.
Maar je olielamp is mooi gelukt. Gewassen inkt?
Ik vraag niet "waar is de djin".... :D

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 03:15

Ik zie weer prachtige dingen voorbijkomen <3 heb jammergenoeg weer geen tijd om op iedereen te reageren

Mijn “enchanted”
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:30

Prachtig Nenah!

Herkenbaar pjer.

Mijn enchanted staat inmiddels met potlood op papier in schets. Ik ben bang dat ik anders het idee kwijt raak :+
Ik hoop vanavond uit te kunnen werken met pen.
Frail moet ik nog over nadenken. Lastige :j

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:17

Nenahdm: Ik vind je husky echt prachtig geworden, zo knap!
Amy_leftover: Het valt me niet op dat ie zogezegd te donker/uitgelopen is, vind hem mooi gelukt.
Kuggur: Heb je zelf je inkt gemaakt? Wat cool
Pauley: Herkenbaar en toepasselijk onderwerp, mooi
BarbaravdW: Ik vind 'm echt superleuk!
Fair (Freeze): Ik vind je ijskoningin wel goed gelukt, het valt me niet op dat de witte inkt niet pakte hoor. Mooi met dat blauw.
Elanor: Jeetje, op een uur! Wat werk je snel. Ik vind je stijl heel herkenbaar en supermooi. Ik ben ook fan van je creatieve concepten.
Fair (Build): Haha, leuk idee, en mooi uitgewerkt. Heel dromerig en sfeervol. Je husky vind ik ook heel knap.
_roodvos_: Mooie, eenvoudige tekeningen, heel effectief!
Selina: Schattige eenhoorn, frisse kleuren
Pjer: Goed gevonden, knap dat je zo laat nog iets hebt gemaakt, en het is nog goed gelukt ook.
Nenahdm: Ik had je pegasus al voorbij zien komen op IG, knap hoor.

Ik volg intussen de prompts niet meer, wil me meer richten op wezentjes. Vanavond post ik er even twee tegelijk, nu snel verder werken!

Selina

Berichten: 14283
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:18

Dag 8 - Frail
De Maleise tijger is bijna uitgestorven dus vond het wel passend bij het thema.

Afbeelding

Mijn God wat is het internet hier traag. Dus ik hou het weer voor gezien. Succes!

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:24

Ik had echt een super tof idee voor enchanted. Maar de uitwerking lukte niet. Toen dit maar in elkaar geflanst.
Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 18:29

Mooie "enchanted" hoor nenahdm, heel magisch.

@ Selina Niet direct de eerste associatie bij "frail", maar ik zie de logica. Zier er goed uit zeg, je tijger.

@Daihyo Ik dacht eerst wat is er nu enchanted aan een paar paddestoelen, tot ik het verlegen kaboutertje zag. Niks mis met een snelle schets (maar ben toch een beetje benieuwd naar je super toffe idee ;) )

Ik heb al wel een idee voor "frail", hoop dat ik hem uitgewerkt krijg vanavond, wat onverwachte werkstress vandaag.Misschien wordt het ook een noodoplossing...

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:37

Ik heb ‘m al verscheurd :+
Ik had een heel mooi kasteelraam getekend, waarbij je uitkeek op een sprookjeskasteel en waterval. Het raam was super gelukt en met de rest heb ik het verpest. Zeker toen ik kleur wilde gebruiken.
Dus toen maar paddenstoelen met een kaboutertje :+

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 18:43

Haha, "rage quit"
Misschien had je hem niet moeten verscheuren, soms valt de mislukking mee als je hem later met een frisse blik bekijkt (maar soms ook niet :D )

Pauley

Berichten: 688
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:12

Dag 8 frail


Afbeelding

Ben er niet heel blij mee, maar ik had geen zin om wat anders te maken. :+

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:48

Oh jee, ik heb ook iets met paardenbloemen. :D Vond ze nog best lastig, je hebt ze goed neergezet. :j

Jammer dat het niet naar je zin lukte Daihyo. Misschien later nog eens proberen, het idee heb je nog! Ik vind je alternatief ontzettend leuk gevonden. :)

Prachtig weer Selina. Je krijgt echt een dierenserie!

Nenahdm, wat een plaatje. Prachtig hoe je schaduwen hebt neergezet ook, wat krijgt hij veel diepte daarmee!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 19:51

ikvind je paardenbloempluisjes er óók prima uitzien Pauley; het brengt de boodschap goed over, en dat is moeilijk genoeg.

Pauley

Berichten: 688
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:36

Dank jullie wel :o
Ik heb nooit geweten dat ze zo moeilijk te tekenen waren. _O-

Ik ben nu wel erg nieuwsgierig naar die van jou elanor. Ik vind jou tekeningen altijd erg mooi :D

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:36

Ik heb er best mee geworsteld. Hij leek steeds onaf terwijl ik niet wist wat ik er dan nog aan moest doen. Gelukkig zat ik in de trein, want bij gebrek aan wat anders blijf ik dan wat langer dóór gaan waar ik thuis zou hebben gedacht ‘naja, dit is het’. Niet geheel tevreden, maar wel echt super leerzaam deze. :j

Afbeelding