Zelf kinderboek laten drukken, kraam cadeau

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Zelf kinderboek laten drukken, kraam cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 01:00

Hallo allemaal,

Als alles goed gaat wordt ik deze zomer voor het eerst tante. Mijn kleine zusje is in verwachting van een meisje *\o/*

Nu heb ik een tijdje zitten nadenken over een origineel kraam cadeau, en na een tijdje kwam ik op het idee zelf een kinder boek te schrijven. Heb zelf altijd veel geschreven en over de tekst maak ik mij dan ook niet zo druk.

Idee is dat ik verhaaltjes schrijf waar mijn zusje zelf als klein meisje de hoofdrol in gaat spelen, samen met de knuffel die ze altijd bij zich had (die nu een ere plaats heeft in de baby kamer)

Maar hoe pak ik dit nu praktisch aan? Ik zou graag wat dromerige aquarel achtige illustraties willen. Maar hoe kom ik daar aan, en als ik iemand vind die dat voor mij kan tekenen, hoe scan je zoiets dan kwalitatief goed in?

Ben erg benieuwd of er bokkers zijn die ervaring hebben met het drukken van een eigen boek en hier tips voor hebben :)

Dit is de sfeer die ik een beetje zoek, mocht iemand een goeie tekenaar in dit genre kennen, let me know!

Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Zelf kinderboek laten drukken, kraam cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 02:13

Ik vraag me af wat je bereid bent te besteden aan een dergelijke opdracht. Je vraagt bepaald niet weinig; een heel boek illustreren kost tijd, en je wil een kwaliteits illustrator, je betaalt óók voor talent en ervaring.
Dat wordt een erg duur kraamkado.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Zelf kinderboek laten drukken, kraam cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 02:58

*Insert memes over werken voor exposure hier*

Ik kan me alleen maar volledig bij Kuggur aansluiten.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Zelf kinderboek laten drukken, kraam cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 09:15

Dank voor jullie reacties! Een professional inhuren zal inderdaad erg prijzig zijn. Nu heb ik wel iemand in mijn omgeving die erg mooi kan schilderen. Stel zij wil mij helpen, hoe pak ik het dan op?

Dala8
Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-14
Woonplaats: Friesland

Re: Zelf kinderboek laten drukken, kraam cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:35

Je kan een boek altijd laten drukken als fotoalbum. Zo heb ik het eerder gedaan met projecten waarbij ik zelf een boek had geschreven. Je hebt tegenwoordig zoveel sites waar dat kan en dus enorme keuze qua papier.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 09:47

Dala8 schreef:
Je kan een boek altijd laten drukken als fotoalbum. Zo heb ik het eerder gedaan met projecten waarbij ik zelf een boek had geschreven. Je hebt tegenwoordig zoveel sites waar dat kan en dus enorme keuze qua papier.


Oh dat is een goed idee! Helemaal nog niet over nagedacht :)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Zelf kinderboek laten drukken, kraam cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:09

Mag ik bruut inhaken en vragen waar je zo een fotoboek kunt laten drukken?
Ik heb al jaren een boekje liggen maar vanwege de kosten bleef het daarbij!

EvaLuna

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:31

Wat leuk en lief dat je voor je zus een boekje wilt schrijven en laten illustreren :)

Zelf werk ik als illustrator van kinderboekjes en als je er meer over wilt weten mag je mij altijd een berichtje sturen.

Het is inderdaad een heel proces als schrijver en illustrator om samen te werken aan een boekje. Je moet soms wel denken aan 3 tot 6 maanden werk, twee tot vier uur per illustratie.

Zelf zit ik op dit moment vol en heb ik momenteel meer opdrachten aangenomen dan ik eigenlijk aan kan :o

Mijn stijl is vrolijk, kleurrijk met een beetje humor. Heel anders dan de dromerige stijl die je aanspreekt. Wel kan ik je doorverwijzen naar andere illustratoren.

Dit is een van mijn sites; https://www.hoofdkraan.nl/freelancers/Eva/71905

Ik sta ook op schrijver zoekt illustrator en op fb en insta sta ik onder The garden of Eva, illustrations

Veel succes en plezier!

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Zelf kinderboek laten drukken, kraam cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:43

Hoi! Dit topic is echt op een goed tijdstip gekomen hahah.
Ik heb namelijk vandaag mijn eigen kinderboek binnengekregen van de drukker! Was mijn eindexamenopdracht voor tekenen. Super leuk idee als kraamkado!
Je kunt je eigen boek super voordelig laten drukken bij www.ezbook.nl hier heb ik het ook laten doen. Kost echt weinig vond ik. Prijzen staan duidelijk op de site.
Ik ben erg blij met het resultaat het is kwalitatief en stevig en mooi papier (meerdere opties). Denk wel na over hoe veel blz je je boek wil laten hebben. Moet bij ezbook door 4 deelbaar kunnen zijn, anders krijg je achterin witte blz ter compensatie. Staat allemaal duidelijk op de site uitgelegd! Succes en zou leuk zijn als we het eindresultaat hier nog tegenkomen!!

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Zelf kinderboek laten drukken, kraam cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:53

Ik heb eens een boek laten drukken via probook. Was erg mooie kwaliteit.

Ook ben ik zelf erg aan de kunst en illustratieweg aan het timmeren en wil ik wel met je in gesprek gaan of ik qua illustraties iets voor je kan betekenen. Via PB wil ik best wat van mijn werk laten zien en meer vertellen en ook natuurlijk alles horen over jou ideeën.
Ik wacht met smart op een berichtje :D

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Zelf kinderboek laten drukken, kraam cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 11:44

Dank voor jullie reacties :)

@Maylotje, ik stuur je een pb!

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: Zelf kinderboek laten drukken, kraam cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:21

De illustraties in een fotoboek van albelli/aldi/hema gooien is natuurlijk ook altijd nog een optie. Ik heb zelf eens illustraties laten drukken in een aldi fotoboekje en die kwamen er mooi uit. Of een boekwerkje via print&bind. Is mogelijk goedkoper dan probook en ezbook (ik ken de prijzen van die sites niet dus kan zijn dat de prijzen niet veel verschillen, maar heb je iig wat opties) :j