[SCH] "Oh Deer I" - Waterbok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

[SCH] "Oh Deer I" - Waterbok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 17:29

Eindelijk heb ik weer wat meer tijd om te schilderen.
Ik wil dolgraag wat verder met acryl, dus ik heb me in de kunstwinkel laten helpen aan een fijne basisset om mee te starten.

Omdat ik een tijdje in Afrika heb gewoond en gewerkt, wil ik een serie maken van verschillende antilope-achtigen. Er zijn zóveel mooie dat het lastig is om te kiezen; Greater kudu, sable antilope, impala, elandantilope, bushbuck, nyala...
Ik ben toch maar gestart met de waterbok. Een vrij stevige antilopesoort, die vooral herkenbaar is aan de ronde aftekening op zijn billen. Die werkt waarschijnlijk als een soort 'volgsysteem': in de kudde volgt iedereen heel eenvoudig de billen van zijn voorganger.

Reeves acryl op 4Art acrylpaper, 30 x 40 cm.
Tips zijn welkom, het is al lang geleden dat ik met de kwast bezig ben geweest! :D

Ik ben begonnen met wat schetsjes. Een goede pose vinden en de verhoudingen wat in de vingers krijgen.
Op deze eerste staat de kop mooi, maar het lijf moet eigenlijk wat meer gedraaid.

Afbeelding

Met deze ga ik aan de slag. De achterhand zit wel wat te laag, even rekening mee houden bij het opzetten.

Afbeelding

Je ziet dat de potloodschets wat te groot was uitgevallen, net de hoefjes van het vel. De opzet daarover in witte verf staat er beter op.

Afbeelding

Donkere delen wat aanzetten.

Afbeelding

Voorheen werkte ik altijd per lichaamsdeel alles gedetailleerd uit. Maar ik merk nu dat ik het liefste 'overal tegelijk' werk. Niet alles hoeft ook in detail uitgewerkt.

Afbeelding

Wat details op de kop gezet. Morgen verder!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 14-04-19 19:18, in het totaal 6 keer bewerkt
Reden: Tag aangepast

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [SCH][WIP] "Oh Deer I" Waterbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:31

wow wat gaaf!!!

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: [SCH] "Oh Deer I" - Waterbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:06

Wat fijn om weer eens wat van je te zien. Ziet er al mooi uit, ben benieuwd :)

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 18:55

Dank jullie wel! Hij zou zó af moeten zijn, maar ik ben nog even geveld met griep. Wordt nog vervolgd. :)

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [SCH] "Oh Deer I" - Waterbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:33

Ik vind dat zo knap als je zo uit je hoofd kan schetsen. Beterschap ook!