[vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 17:04

En verder met de Japanse brug!
Ben weer links begonnen, detail-foto van het nieuwe stuk. :-)
Gaat wel een stuk langzamer dan de unicorn!

Afbeelding

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 07:53

Lekker doorgeknoopt! Ben aan het focussen op de kersenbloesems (ivm een overzichtelijk aantal verschillende kleuren), vandaar de zichtbare en minder-zichtbare gaten. Er moet nog veel opgevuld worden. ;-)

Afbeelding

BelgenGek

Berichten: 2242
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:35

Gaaf zeg!! Erg mooi

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:19

BelgenGek schreef:
Gaaf zeg!! Erg mooi

:D Dank je, ben er ook erg happy mee!

Er zit schot in de zaak!

Afbeelding

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:24

Je gaat goed vooruit!

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:31

Veriye schreef:
Je gaat goed vooruit!

Yup! Heb de afgelopen tijd tegelijk ook drie x 1,5 seizoen van DC Universe TV series erdoorheen gedraaid. :o Heerlijk, lekker met kleed op bed, TV aan, beetje meeluisteren en af en toe kijken. Dan gaat zo’n kleed ineens toch best hard!

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 18:46

Zou leuk zijn als ik hem nog voor 2020 afkrijg, maar dat gaat krap worden. Rechtsboven is moeilijk deel.
Nog 1.500 knoopjes plus nog wat gaatjes opvullen. Zo’n honderd per dag... klinkt niet onmogelijk, maar ja! O:)

Afbeelding

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 23:00

Dallista schreef:
Zou leuk zijn als ik hem nog voor 2020 afkrijg, maar dat gaat krap worden. Rechtsboven is moeilijk deel.
Nog 1.500 knoopjes plus nog wat gaatjes opvullen. Zo’n honderd per dag... klinkt niet onmogelijk, maar ja! O:)

[ [url=m/iedyYa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hij is wel erg gaaf hoor!

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 06:24

lovelucydan schreef:
Hij is wel erg gaaf hoor!

Ja, het is wel een schatje, heh! Ik ben zelf echt dol op dit (totaal afgezaagde) thema, heb ook een aantal (!) Paint by Number schilderijen met min of meer dezelfde inhoud (rode brug, Mt Fuji, sakura in bloei etc.), maar het blijft gewoon leuk. <3

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 09:23

Wow het is echt al erg mooi, maar 100knoopjes per dag vind ik wel veel :+

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 09:37

Veriye schreef:
Wow het is echt al erg mooi, maar 100knoopjes per dag vind ik wel veel :+

Thanks!
Ik bedacht me later dat het eigenlijk niet zoveel is. Het lijkt veel, maar de handeling zelf kost echt maar een paar seconden... Ben nu alweer een aardig eind op weg met zes vlakjes (600).
Het helpt wel als je de kleuren goed gesorteerd hebt en het patroon goed uitvergroot, en consequent alle vakjes die je hebt gehad op het patroon wegstreept.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:42

En hij is af!
https://www.herrschners.com/product/her ... rom=Search

Cherry Blossom Bridge latch hook rug
15.150 knoopjes!
Laat hem nog wel afwerken aan de randen, maar voor mij zit het werk erop.

Afbeelding


En nu? Nu... iets anders. Paint by Number of toch maar eens wat diamond art proberen. In elk geval ben ik door mijn voorraad latch hook rugs heen (!), en ik heb wel rondgekeken, maar eigenlijk nog niets gevonden waar ik helemaal enthousiast van ben om te maken.

Telpeva

Berichten: 14716
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:51

Hij is heel gaaf geworden zeg!

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:04

Heel gaaf!

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 22:12

Ja heel gaaf geworden!

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:46

:D Bedankt!
Ja, hij is leuk geworden, heh! Ging toch sneller dan ik had verwacht, op een gegeven moment kan je de symbolen sneller matchen met de benodigde kleuren, je raakt toch wat bekender met welke kleuren er vaak bij elkaar gebruikt worden... en verder blijft het natuurlijk dom knoopjes leggen. :') Heerlijk!!

Mis het nu al, heb wat diamond painting gedaan vanmiddag, maar vind dit toch een stuk leuker.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 23:09

Ja hij is echt leuk geworden. Je hebt het trouwens ook snel gedaan.
Ik vind het knap

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 07:56

lovelucydan schreef:
Ja hij is echt leuk geworden. Je hebt het trouwens ook snel gedaan.
Ik vind het knap

<3 Thanks, ja, het liep gewoon erg lekker, zeker het tweede deel. Zijn ook echt mijn kleuren en stijl. Ik heb van dit type plaatje (Japans tafereeltje, cherry blossoms, Mt Fuji, rode brug etc.) in elk geval drie paint by numbers gemaakt, als het er niet meer zijn. Heerlijk met al dat roze, en zo lekker kleurig.

Nou mag ik van mezelf voorlopig even niet meer, eerst wat ander hobby-spul wegwerken. :o

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 06:31

Heel eerlijk, het begon toch al snel weer te kriebelen. Verslaving noemen ze dat, geloof ik. :+
Wat rondgeneusd on-line en kwam een aantal hele mooie nieuwe Amerikaanse pakketten tegen. Dus wat doe je dan? Yup, jezelf schrap zetten voor de torenhoge verzend- en inklaringskosten, het maar accepteren als kerstcadeau aan jezelf, en wachten tot de goodies ooit arriveren. Duurde bijna een maand (100 % te wijten aan de NL douane, waar het bijna al die tijd heeft liggen onderstoffen, hallo), maar dan heb je ook wat. <3

Overigens, als je er ooit over denkt om ook te importeren, wees erop bedacht dat "handwerkpakketten bestaande uit weefsels en garen" zwaar getaxed worden door de douane. 12 % invoerrechten over bet bedrag van de bestelling, plus 21 % over het bedrag van de bestelling *en* de invoerrechten, en daarna standaard nog 13 euro afhandelingskosten.

Verwacht dat ik hier wel wat jaartjes mee vooruit kan. Knoopjes: 72.976, waarvan twee kleden van de Japanese Garden grootte, en twee die nog een stuk groter zijn. En eigenlijk eerst nog wat werken aan een paar diamond paintings, maar heb een van de kleden op het oog om als kerstkaart 2020 te gaan gebruiken (een foto ervan als 'ie af is), dus dan moet ik wel op tijd aan de slag.

Afbeelding

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:46

Dat zijn inderdaad flinke kosten! Ben benieuwd wat je als volgend projectje gaat doen!

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:35

Veriye schreef:
Dat zijn inderdaad flinke kosten! Ben benieuwd wat je als volgend projectje gaat doen!

Ja, dat soort grapjes moet je niet te vaak uithalen. Ik bestel eigenlijk nooit rechtstreeks uit de VS, maar voor een keertje kan het wel.
Ik zal als ik aan de slag ermee ga wel weer wat updates plaatsen. :o

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:20

Deze kwam ik trouwens nog tegen bij het opruimen. Een hele oude, een van de eersten die ik ooit heb gemaakt. De niet-teckels gedeeltes / achtergrond is niet met knoopjes gemaakt, maar een soort borduren met grote platte, verticale steken en heel dik wol.

Afbeelding

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 10:52

Dallista schreef:
Heel eerlijk, het begon toch al snel weer te kriebelen. Verslaving noemen ze dat, geloof ik. :+
Wat rondgeneusd on-line en kwam een aantal hele mooie nieuwe Amerikaanse pakketten tegen. Dus wat doe je dan? Yup, jezelf schrap zetten voor de torenhoge verzend- en inklaringskosten, het maar accepteren als kerstcadeau aan jezelf, en wachten tot de goodies ooit arriveren. Duurde bijna een maand (100 % te wijten aan de NL douane, waar het bijna al die tijd heeft liggen onderstoffen, hallo), maar dan heb je ook wat. <3

Overigens, als je er ooit over denkt om ook te importeren, wees erop bedacht dat "handwerkpakketten bestaande uit weefsels en garen" zwaar getaxed worden door de douane. 12 % invoerrechten over bet bedrag van de bestelling, plus 21 % over het bedrag van de bestelling *en* de invoerrechten, en daarna standaard nog 13 euro afhandelingskosten.

Verwacht dat ik hier wel wat jaartjes mee vooruit kan. Knoopjes: 72.976, waarvan twee kleden van de Japanese Garden grootte, en twee die nog een stuk groter zijn. En eigenlijk eerst nog wat werken aan een paar diamond paintings, maar heb een van de kleden op het oog om als kerstkaart 2020 te gaan gebruiken (een foto ervan als 'ie af is), dus dan moet ik wel op tijd aan de slag.

[ [url=m/JIFCUh.jpg]Afbeelding[/url] ]



:wow: wat een geld
Denk wel dat je er lang plezier van gaat hebben 73000 knoopjes

Heb je ook een afbeelding van wat het zou moeten worden?

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 10:52

Dallista schreef:
Deze kwam ik trouwens nog tegen bij het opruimen. Een hele oude, een van de eersten die ik ooit heb gemaakt. De niet-teckels gedeeltes / achtergrond is niet met knoopjes gemaakt, maar een soort borduren met grote platte, verticale steken en heel dik wol.

[ [url=m/PNLLYZ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Die is wel mega leuk stiekem....

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 13:22

lovelucydan schreef:
:wow: wat een geld
Denk wel dat je er lang plezier van gaat hebben 73000 knoopjes

Heb je ook een afbeelding van wat het zou moeten worden?

Ach, je moet iets voor je hobbies over hebben. ;) Nee, normaal doe ik het dus ook niet zo. Ik kom elke paar jaar wel in Amerika voor vakantie, dus dan heb je betere (goedkopere!) opties om iets thuis te krijgen. :o

Overigens had ik er nog een leuk incidentje bij.

1 van de kleden was een combo met een hanger, zo’n mooie stang met sierknoppen die je aan de muur kan bevestigen, en het kleed aan kan hangen. Nou was ik daar niet in geinteresseerd, maar ja, de niet-hanger versie was uitverkocht en kwam pas ergens in januari weer beschikbaar. En de met hanger versie was maar een paar dollar duurder, dus die maar besteld.

Wat was er nou gebeurd, de stang kwam in een aparte doos.
Okay, fine, zou je denken, hun probleem, als ze twee dozen willen versturen ipv eentje.
Maar... ze hadden op beide pakketten dezelfde contents gezet op de douane papieren, lees, de vier kits. En dus ook op alletwee de complete kosten van de bestelling.
Je kan je voorstellen dat de douane in Nederland dat heel leuk vond, maar ik vond het niet zo grappig!

Maar alle kosten die ik hier had bij de import van de tweede doos zijn keurig en uitermate vlot aan mij terugbetaald door herrschners. Niets dan lof voor hun service.

Ik laat de plaatjes voorlopig nog even achterwege, beetje verrassing erin houden. (Maar ja, komt dus van Herrschners, dus als je daar gaat browsen... De eerste wordt een kerstplaatje!)

En ja, die teckeltjes zijn wel cute, heh! Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wanneer ik die gemaakt heb. Moet echt een van de eerste zijn geweest! Misschien kan ik er nog wel achterkomen...