[vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:54

Suusjepluus schreef:
Wat leuk zeg, ik kende dit helemaal niet. Kun je zoiets eigenlijk wassen? Het lijkt me heel leuk om te doen. Gaan die draadjes makkelijk los? Ik zit een beetje met de honden :o

Het zou wel wasbaar moeten zijn, de garen in elk geval wel, maar heb het zelf nooit gedaan.
Als je de knoopjes een beetje stevig vasttrekt, zouden die wel moeten blijven zitten, maar er zullen altijd wel wat draadjea losser zitten dan anderen. Ik heb een aantal kleden op de grond liggen en de teckels vinden het heerlijk om op te zitten, lekker warm. ;-) Er is nog nooit iets losgegaan.

Updeetje:
[ img ]

Ik ben een vergevorderde amateur pianiste, dus deze *moest* natuurlijk!


Suusjepluus
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 07:32

Wauw jij gaat snel zeg :wow: Staat leuk met het contrast tussen het zwart en wit zo.
Ik heb er ook een besteld :):)

De beste is niet altijd de leukste

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:36

Suusjepluus schreef:
Wauw jij gaat snel zeg :wow: Staat leuk met het contrast tussen het zwart en wit zo.
Ik heb er ook een besteld :):)

Leuk, tipje van de sluier wat het gaat worden?

Mijne weer een stukje verder.


[ img ]

Een bovenstuk eerst doen is dus NIET handig, maar ik was naar CHIO Aken en wilde op de kamer ‘s avonds iets doen waarbij ik niet alles hoefde mee te sjouwen. Dus wat hoekjes gemarkeerd en voila, heel veel dezelfde kleur erin.

Het mooie stuk komt nu. :-)

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:51


BelgenGek
Berichten: 2223
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:20

Dat word al mooi zeg!

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:34

Dank, ja, wordt zo'n uber romantisch plaatje, erg leuk om te maken. En de kwaliteit van de wol is echt geweldig goed, dat werkt zo veel fijner dan die vorige van Mickey.

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:13


Suusjepluus
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:17

Dat heb je snel gedaan! Hij is mooi geworden +:)+

De beste is niet altijd de leukste

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:23

Suusjepluus schreef:
Dat heb je snel gedaan! Hij is mooi geworden +:)+

Dank! Haha ja, normaal werk ik niet zo snel! Maar het was zo heet dat ik naast werk weinig anders kon dan aan de tafel zitten en dit doen. ;-)

Volgende projectje ligt klaar sinds Aken, ik ga mijn Waldi knoopkleed wat aanpassen (het was een knoopkleed van Junghans Wolle, en de kleuren kloppen niet met de foto, sommige dingen komen niet goed uit, dus heb nu andere tinten groen en rood gekregen van ze).

BelgenGek
Berichten: 2223
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:08

Prachtig geworden!

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:01

BelgenGek schreef:
Prachtig geworden!

:) Ta! Ben er zelf ook wel happy mee!

Inmiddels bijna klaar met mijn Waldi kleedje aanpassen, zal dit weekend wel een voor en na foto laten zien.

En aan het rondspeuren om zelf een keertje wat te maken ipv een kant-en-klaar 'kit' te maken. Maar dat valt tegen als je niet bekend bent met lokale / Nederlandse on-line webwinkels die dit soort spul verkopen.

Ik heb wel van dat dubbele stramien voor smyrna kleden, maar dan moet je dus van die dubbele, beetje scheven knopen maken, en dat vind ik wat minder leuk dan de simpelere enkele knoop.

Ik zoek dus:
1. stramien zoals deze: https://www.amazon.de/gp/product/B073PZ ... JKEO&psc=1
kennelijk ook bekend onder merknaam Zweigart.

Nou gaat dit wel lukken, dat kan ik bij amazon bestellen en op ebay is het ook overal te krijgen. NL webshop mag uiteraard ook!

Maar dan... de wol/garen die hierbij passen, dus niet dat hele dikke smyrna, maar ook niet dun. Moet wel redelijk dik zijn, maar niet zo stevig/hard als smyrna. Ik kan heel veel varianten vinden op ebay, maar dan komt het of uit Hong Kong /China (lees: ben niet overtuigd dat ik dan ga krijgen wat ik wil, met name op gebied van kwaliteit van de garen, plus, ben niet zo van het twee maanden wachten op mijn pakketje) of het komt uit de VS, en dan zit ik met importkosten, of het komt uit de UK... laatste heb ik weinig op tegen, lijkt me de beste oplossing, maar nog liever heb ik natuurlijk een NL webshop, dat is toch wat handiger qua evt. retourneren (en goedkoop wat garen bestellen om te testen) en uiteraard goedkoper met verzendkosten.

Ik zoek zoiets:
https://www.herrschners.com/product/her ... als&page=3

Dus... hebben jullie misschien wat tips, met name qua materiaal? Liefst ook nog pre-cut dat niet erg rafelt. :-)

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:38

Oud en Nieuw
[ img ]
[ img ]

De groen van het hoedje en de schaduw onderaan komt nu veel beter tot z’n recht. Je moest het echt weten dat het een andere kleur groen was, die tint die ze hadden gestopt in het pakket klopte echt niet.
Het rood van de veer is nu ook veel sprekender.

En ik heb de buitenranden rechts en onder 1 rij extra gedaan en links en boven twee. Dit omdat het kleed afgewerkt gaat worden, en vooral links en boven zat het plaatje tegen de rand aan. Als je dan het stramien naar achteren werkt en vastzet, ziet dat er heel lelijk uit. Misschien dat ik onderaan ook nog een rij moet toevoegen, even afwachten hoe het eruit ziet bij het afwerken. Maar vooralsnog is dit het even. ;-)

Telpeva
Berichten: 14667
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:25

Wat een verschil inderdaad, ik vind hem een stuk leuker zo!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:40

Telpeva schreef:
Wat een verschil inderdaad, ik vind hem een stuk leuker zo!

Ja heh! Dit is veel meer zoals het zou moeten zijn. Ze gaven in de winkel ook wel toe dat het gewoon niet klopte met het plaatje van hun eigen website (het was een kit van hunzelf, met eigen kleuren, maar kennelijk hadden ze destijds in 2015 dus al de juiste kleuren niet meer en hebben ze maar wat kleuren in het pakket gestopt wat er op leek). Ik heb dan ook wel keurig gratis vervangende kleuren gekregen die we zelf hebben uitgezocht. Ook niet perfect, maar wel een stuk beter!

En ondertussen ligt deze zooi op mijn bed... ;-)

[ img ]

Ik doe alles altijd in plastic zakjes, vind ik veel fijner werken.

Dit is trouwens weer een kit van Herrschners / Craftways, en de garen is van het merk Sunrise. Dit is wat Herrschners ook op hun website verkoopt in losse zakjes (pre-cut), en dat zou ik dus heel graag in Europa willen kopen; die yarn is echt heerlijk om mee te werken (het kleed met de pianotoetsen en rozen heeft die yarn ook).
Zal vast wel ergens te vinden zijn...

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:56

Pril begin van een meesterwerk. En ongetwijfeld ook de moeilijkste die ik ooit gemaakt heb. 8)7
[ img ]
Zes tinten bruin, vijf blauw, vijf roze, vijf rood, zeven (!) groen etc.

Ben niet echt te spreken over het stramien, dat hadden ze wel ietsje ruimer mogen nemen!
Het patroon is 101 bij 150 (ja, 15.150 vakjes).
Het stramien en het patroon zijn ingedeeld in 10 bij 10 vakjes. Daar kan ik dus niet van afwijken (okay, in theorie zou dat wel kunnen, maar in de praktijk wordt het dan een onmogelijk iets, dan gaat het echt helemaal fout met tellen).
Ik heb ook extra ruimte nodig aan alle kanten voor het afwerken.
Met de manier waarop ze het geknipt hebben, houd ik dan onderaan precies 1 rij over, links 5, boven een volle tien rijen en rechts ook bijna tien rijen.
Niet eerlijk verdeeld dus, 5 is toch wel wat ik minimaal zou verwachten, en onderaan is 1 gewoon veel te weinig.
Zou het stramien kunnen omkeren, maar dan zit ik aan de bovenkant met het probleem, en als het nog afgewerkt wordt later wil ik liever dat er onderaan een rij of twee wordt opgeofferd ipv bovenaan.

Maar goed, eerst het patroon maar eens uitvergroten!

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:01

Updeetje. Dit gaat wel een tijdje duren... ;-)

[ img ]

lrm
Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-11-08

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:54

Kom even jullie topic in. Ik ben zelf niet zo rustig om dit te doen. Maar bij het leeg halen van onze zolder kwam ik dit setje tegen.

Kan ik iemand blij maken tegen ophalen of verzendkosten? Anders gooi ik het weg.

[ img ]

Weet dat je extra goed moet zaaien, wil de oogst wat beter zijn

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:08

Wat is het? Ik bedoel, zit er een plaatje bij van wat het moet worden?
Geloof niet dat de kleuren mij aanspreken, maar wie weet, misschien is het wel een heel leuk ding. :-)

Misty12
Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:39

Mijn moeder deed dat vroeger. Zij heeft een aantal wand - en vloerkleden en kussens geknoopt. Eentje heb ik hier thuis nog op de slaapkamer liggen , de erfenis, : merrie met veulen. Het ding is al meer als 30 jaar oud volgens mij.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:03

Dergelijke hobbies worden gewoon weer in. Ik zie toch steeds meer dat mensen behoefte hebben aan andere dingen dan de hele dag naar een scherm staren. ;-)

Zelf vind ik het heerlijk om te multitasken met een simpel te volgen TV serie op de achtergrond erbij aan, bijvoorbeeld een comedy waarbij ik 90 % luister en 10 % kijk.

lrm
Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:17

Dallista schreef:
Wat is het? Ik bedoel, zit er een plaatje bij van wat het moet worden?
Geloof niet dat de kleuren mij aanspreken, maar wie weet, misschien is het wel een heel leuk ding. :-)



Voel je niet verplicht hoor. Prullenbak is er ook haha

[ img ]

Weet dat je extra goed moet zaaien, wil de oogst wat beter zijn

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:52

Heh, nee, denk dat ik die liever aan mij voorbij laat gaan, maar misschien iemand anders? In elk geval bedankt voor het aanbieden!

Doet trouwens erg denken aan de jaren tachtig met die kleuren, wow! Denk dat die dertig jaar oud wel klopt!

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:42

Updeetje. Hier gaat heel veel tijd inzitten om dit af te krijgen... maar gelukkig kan ik aan de linkerhelft een groot “makkelijk” deel gaan doen (veel lijnen van dezelfde kleur).
[ img ]

lovelucydan
Berichten: 2064
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-19 13:57

lrm schreef:
Dallista schreef:
Wat is het? Ik bedoel, zit er een plaatje bij van wat het moet worden?
Geloof niet dat de kleuren mij aanspreken, maar wie weet, misschien is het wel een heel leuk ding. :-)



Voel je niet verplicht hoor. Prullenbak is er ook haha

[ [url=m/UVmEcN.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik wil hem proberen te maken.
Ik zal je een pb doen. Leuk!

my haflinger horse lucydan!

BelgenGek
Berichten: 2223
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:16

Mooi! Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet als je het af hebt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lipstick, Stybba en 41 bezoekers