[vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lughnassadh

Berichten: 1804
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:55

Hij wordt echt heel leuk!

Afbeelding
Dit is de mijne tot nu toe. Een klein stukje dus nog maar.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:17

Oh, dat ziet er heel mooi uit al, enne... al heel veel knoopjes! Leuk met die patronen erin!
Wat voor materiaal gebruik je? Is duidelijk heel anders dan ik gewend ben (vrij dik garen dat bij de pakketten zit). Gaaf om weer eens wat heel anders te zien!

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:51

Laatste update voordat ‘ie af is, en “saving the best for last”, hehe. Arme hobbelpaardje...

Afbeelding

Lughnassadh

Berichten: 1804
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:31

Hij is nog wel een beetje onthoofd inderdaad.

Ik knoop met draad wat bestaat uit 50% katoen en 50% acryl. Dat is dus wel zegt, iets minder dik en geeft een moderner uiterlijk. Ik vind het ook erg fijn knopen.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 04:53

Lughnassadh schreef:
Hij is nog wel een beetje onthoofd inderdaad.

Ik knoop met draad wat bestaat uit 50% katoen en 50% acryl. Dat is dus wel zegt, iets minder dik en geeft een moderner uiterlijk. Ik vind het ook erg fijn knopen.

Koop je dat dan gewoon in de winkel als bollen en dan knip je ze zelf op lengte? Goed hoor!
Ik heb zoiets zelf pas één keer gedaan, maar alleen omdat ik draadjes te kort kwam (inc een paar kleuren helemaal) bij het Mickey kleed. Erg jammer, want ik kon natuurlijk niets vinden van dezelfde soort garen. :-(

En hopelijk krijgt het paardje vandaag zijn hoofd!

Lughnassadh

Berichten: 1804
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:06

Ik koop het online. Gewoon als cupjes. Ze hebben er diverse kleuren in. Er zijn maar weinig winkel die het verkopen. En ik bestel per keer. Als ik de hoeveelheid moet bestellen voor het hele kleed ben ik een vermogen kwijt.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:24

Oh ben wel benieuwd welke webshop je daarvoor gebruikt! Ik ken alleen maar een goede in de VS (Hersschners) en een winkel in Duitsland (Junghans Wolle), maar ja, verzendkosten / importkosten maken het dan meteen zo duur...

Deze beauty is klaar! Nou ja, het knopen. Nu moet ie afgewerkt worden en dan een mooie foto op kaarten laten drukken... en dan kan ik me uitleven op de kerstkaarten 2020. ;-)

Afbeelding

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 19:21

Dallista schreef:
Oh ben wel benieuwd welke webshop je daarvoor gebruikt! Ik ken alleen maar een goede in de VS (Hersschners) en een winkel in Duitsland (Junghans Wolle), maar ja, verzendkosten / importkosten maken het dan meteen zo duur...

Deze beauty is klaar! Nou ja, het knopen. Nu moet ie afgewerkt worden en dan een mooie foto op kaarten laten drukken... en dan kan ik me uitleven op de kerstkaarten 2020. ;-)

[ [url=m/mraJNG.jpg]Afbeelding[/url] ]




Wauw echt heel kleurrijk! Mooi hoor.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:51

lovelucydan schreef:
Wauw echt heel kleurrijk! Mooi hoor.

Leuk heh? Toen ik die zag, moest ik hem gewoon hebben!

Inmiddels bezig met een nieuw project(je). Dit is mijn eerste van een aantal kits van het merk J&P Coats, die ik op eBay Amerika heb gekocht.

Deze heeft zichzelf uitgekozen om nu te maken, dat leg ik nog wel een keertje uit als ‘ie af is.
Plaatje heb ik bewust even zwart gemaakt, want je kan de hele afbeelding erdoorheen zien. Die is erop gedrukt aan de andere kant. Dat doen sommige companies wel vaker. Is echt useless... vooral als ze het plaatje *scheef* erop afdrukken en het dus overloopt naar een volgende regel op het stramien. Hahaha 100 % onbruikbaar dus. Gelukkig zit er ook een chart bij, dus ik heb het kleed omgedraaid en werk nu aan de ‘achterkant’ van het stramien. ;-)
Ook humor: het plaatje op de voorkant van de doos is het spiegelbeeld van het plaatje op het kleed / chart.

En om te bewijzen dat ik ook niet altijd even slim ben... voor en nadat ik in de gaten had dat het symbool voor light blue (vierkantje met stip erin) iets anders is dan een stip. En ja, het is natuurlijk ook logischer dat er drie tinten groen in hulstblaadjes zitten ipv twee en lichtblauw. ;-) (Ik kijk nooit op het voorbeeld plaatje.)


Afbeelding

Afbeelding

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:16

Updeetje!
Afbeelding

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:56

Waar haal je het patroon vandaan? Vind 35 euro voor een kussentje best prijzig om te proberen namelijk :Y) @dallista, ik zag dat jij geen voorgedrukt patroon hebt, waar haal je dan je patroon vandaan?

Lughnassadh

Berichten: 1804
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:11

Ik ontwerp zelf. Maar je kan ook prima een borduurpatroon nemen en dan de spullen er los bij kopen. En 35 euro is niet zo veel hoor. Daar zit je echt zo aan als je zelf iets ontwerpt.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:47

idylle schreef:
Waar haal je het patroon vandaan? Vind 35 euro voor een kussentje best prijzig om te proberen namelijk :Y) @dallista, ik zag dat jij geen voorgedrukt patroon hebt, waar haal je dan je patroon vandaan?

Ik heb (in dit geval!) wel een voorgedrukt patroon. Op de achterkant van het stramien. Maar die gebruik ik niet, want het patroon is scheef erop gedrukt. En dus onbruikbaar.
Sommige merken hebben het patroon er wel op afgedrukt en geven er geen patroon bij, sommige doen beide (bij deze dus maar goed ook), en sommige hebben alleen een patroon.
Eerlijk gezegd vind ik voorgedrukte patronen altijd waardeloos. Het is nooit echt netjes afgedrukt en soms heel moeilijk te bepalen welk vakje nou welke kleur moet zijn.

Ik koop altijd kant-en-klare pakketten. Dus stramien met/zonder patroon, en alle acryl yarn op maat geknipt. En dan is 35 euro niets, hoor. Dat red ik met mijn grote kleden echt niet, en met deze kleinere trouwens ook niet na het importeren uit de VS. ;-)

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:44

Poh wordt wel een dure hobby dan :j

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:23

idylle schreef:
Poh wordt wel een dure hobby dan :j

Tja... acryl garen wol whatever is sowieso niet goedkoop!

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:00

Hebben jullie nog tips, wil er best aardig in investeren , maar dan liever geen kussentje met een poes :Y)

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 06:51

Heb nu eerst maar een klein pakketje op Ali besteld om te kijken of het wat is en hoe het allemaal werkt. Als ik het leuk vind vogel ik wel uit hoe ik zelf een patroon of iets kan maken.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:28

Oh... wees erop voorbereid dat je het stramien misschien eerst ff in de was moet gooien. ;-)

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:33

Thanks voor je tip!!

Als je stramien los koopt, heb je dan nog een bepaalde maat nodig voor de mazen?

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:45

Ik werk volgens mij alleen met 3.75 inch mesh. En met 10 x 10 vakjes blauw omlijnd. Maar dat zit dus standaard bij al die pakketten.

Heel soms is het anders, dan is het voor een vloerkleed oid, en krijg je hele dikke smyrna, en dan heeft het stramien twee horizontale lijnen per vakje ipv eentje. Dan moet je ook een andere soort knoop leggen, die uit twee stappen bestaat, en een beetje scheef komt te zitten.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:59

Thanks!

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:56

Updeetje. Moge wel duidelijk zijn nu wat dit is, eh? ;-)Afbeelding

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:01

wat gaaaaf, Garfield!!

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:11

Veriye schreef:
wat gaaaaf, Garfield!!

*\o/* Kon deze niet weerstaan! Garfield is kewl!

Telpeva

Berichten: 14717
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:20

Garfield <3