[vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:24

Zo, ff eraan getrokken vandaag. Was niet helemaal de bedoeling, maar ja, het regende en regende en regende maar door. :-(

Nou hoop ik wel dat ik de kleuren goed heb... ik twijfel tussen de Caramel en Spice en Brown, en heb het voorbeeldplaatje niet hier.

Afbeelding

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:31

Beetje voortgang. :D

Afbeelding

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:38

Goed bezig!

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 00:34

Oooh wat leuk!

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 04:17

<3 Thanks!
Het blijft een domme simpele hobby, maar het is zo heerlijk verslavend. :=
Er zitten wel een paar plekjes in waarvan ik denk, zou een andere kleur nou niet logischer zijn geweest? Maar wellicht dat het er beter uitziet als het hele kleed af is.
Mag nu lekker veel roze tinten doen!

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:51

Weer een beetje aan gewerkt. Ondertussen veel andere hobbies gedaan, dus het gaat niet heel hard. Het is ook geen fijne kwaliteit draadjes om mee te werken, beetje te kort en te dun.

Afbeelding

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:13

Mooi vooruitgang!

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:22

:D Dank je!
Mag nog wel wat sneller van mij, hij valt tegen, toch wel lastig te maken. Het is duidelijk mindere kwaliteit dan dat spul van Hersschners uit de VS. Dat ligt veel fijner in de vingers.
Maar ooit gaat ie afkomen!

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:28

Er begint vaart in te komen! En vind hem stiekem toch wel erg mooi worden nu. <3
Afbeelding

SassyMoon
Berichten: 288
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:37

Dallista schreef:
Er begint vaart in te komen! En vind hem stiekem toch wel erg mooi worden nu. <3
[ [url=m/6J2ffK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat kan ik me voorstellen, best mooie vrolijke kleuren!

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:58

SassyMoon schreef:
Dallista schreef:
Er begint vaart in te komen! En vind hem stiekem toch wel erg mooi worden nu. <3
[ [url=m/6J2ffK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat kan ik me voorstellen, best mooie vrolijke kleuren!

Ja, daar houd ik heel erg van. Ik omring mezelf graag met veel en vrolijke kleuren, en ik ben mijn meisjes-fase gewoon nooit echt ontgroeid. Roze tinten zijn mijn favoriet, dus als muzikante kon ik deze echt niet weerstaan!

SassyMoon
Berichten: 288
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:09

Dallista schreef:
Ja, daar houd ik heel erg van. Ik omring mezelf graag met veel en vrolijke kleuren, en ik ben mijn meisjes-fase gewoon nooit echt ontgroeid. Roze tinten zijn mijn favoriet, dus als muzikante kon ik deze echt niet weerstaan!


Ha ha, dat kan ik me voorstellen! Jouw avatar in Smyrna lijkt me trouwens ook heel mooi.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:01

SassyMoon schreef:
Jouw avatar in Smyrna lijkt me trouwens ook heel mooi.

Mwah.... Dat valt tegen, hahaha! Dit is de officiële smyrna versie van Dimensions. Veel te klein en dus niet gedetailleerd.
Afbeelding

De paint by number (mijn avatar) is ook van Dimensions Paintworks. Er is ook een borduursetje van, die heb ik ook ergens liggen, maar borduren is niet mijn ding.

Maar, ik heb nog een tweede exemplaar van de PbN, met het patroon, en natuurlijk die van het borduursetje, dus als ik echt zou willen, zou ik een van die patronen kunnen gebruiken voor een smyrna project. Maar dan moet ik wel eerst de kleuren erbij zoeken, en het zijn heel veel verschillende tinten grijs, dus da’s niet zo makkelijk. :(

SassyMoon
Berichten: 288
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:56

O jammer, valt inderdaad tegen. Geborduurd in klein formaat zal vast mooier zijn.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 18:30

SassyMoon schreef:
O jammer, valt inderdaad tegen. Geborduurd in klein formaat zal vast mooier zijn.

Ja, ik neem aan dat dat een wat gedetailleerder patroon is dan dit... rare ding. :o

De PbN hoort gewoon bij mij, was destijds mijn allereerste “volwassen” paint by number, en de oorzaak van mijn verslaving. :D
Helaas, omdat het mijn eerste was, heb ik hem niet zo mooi gemaakt als dat ‘ie zou kunnen zijn (dat zie je zo niet, maar als je echt up close kijkt op het schilderij, zie je dat ik niet supernetjes echt op de lijntjes / de vakjes heb geschilderd. Tegenwoordig heb ik veel betere penseeltjes. En ook te dunne verf gebruikt. Ik was toen nog heel erg bang dat ik te weinig verf zou hebben. Inmiddels weet ik beter!).
Ik heb een paar jaar geleden nog een tweede exemplaar op de kop kunnen tikken, die ga ik ooit nog maken.

Enfin, het smyrna en het borduurset een paar jaar geleden in de VS gevonden, dus die kon ik niet laten liggen!!

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:55

Whoop, “Serenade” nog in 2020 afgekregen, phew!

Wat ik heel leuk aan dit patroon vind, is dat de bloemen / blaadjes door de rand lopen. Geeft het net iets extra’s! <3

Nog geen idee wat ik hierna ga maken. Lego, diamond painting, of nog maar wat latch hooken. Neig naar nog een kleed, heb er heel veel op voorraad en het is zo makkelijk met TV kijken / multitasken!

Afbeelding

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:01

Heel leuk geworden
Wat doe je met al die kleden die je hebt gemaakt?

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:23

Wat zijn jullie leuk bezig!

Ik heb niet meer aan smyrna gedacht sinds..... the seventies denk ik.

Als kind hielp ik mijn moeder wel eens met haar bruin-oranje creaties. Gezellig was dat :)

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:34

Veriye schreef:
Heel leuk geworden
Wat doe je met al die kleden die je hebt gemaakt?

Eh.. uhm... nou ja... om precies te zijn... Helemaal niets? :D Ze liggen her en der verspreid door het huis, vooral in de voorkamer op een kleed.

Het gaat me niet echt om het eindresultaat, ik bedoel, is natuurlijk wel leuk, maar de lol zit ‘em in het maken.
Ik houd nogal van TV series kijken, maar gun mezelf niet makkelijk de rust. Ik word erg onrustig als ik niet iets met mijn handen kan doen, dus tenzij het echt een heeeeeele interessante serie is waar ik alle aandacht bij nodig wil hebben, is dit ideaal voor multitasken. Heb ik het gevoel dat ik nog iets min of meer nuttigs doe (houd mijn vingers lekker los, fijn met pianospelen).
Heb net alle oude Stargate sg-1 en Atlantis seizoenen erdoorheen gedraaid. :')

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 20:58

En omdat ik de verslaving flink te pakken heb, en nog wel wat TV series wil kijken...

Heel Veel Zwart. <<) Soms mag het ook gewoon lekker simpel!
En dit is eentje van Hersschners, top kwaliteit, draadjes knopen zo makkelijk en liggen gewoon heel fijn in de hand.

Afbeelding

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 06:54

Boras schreef:
Wat zijn jullie leuk bezig!

Als kind hielp ik mijn moeder wel eens met haar bruin-oranje creaties. Gezellig was dat :)

<3 Ja leuk heh! Heel simpel tijdsverdrijf om mezelf niet te schuldig te voelen als ik weer eens uren lekker voor de TV hang. :o

Gelukkig zijn de knoopkleed patronen tegenwoordig wat mooiere kleuren dan dat zeer-ouderwetse oranje en bruin. Vind dat zo lelijk! Maar snap dat je daar fijne herinneringen aan hebt zo. <3

SassyMoon
Berichten: 288
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:58

Dallista schreef:
En omdat ik de verslaving flink te pakken heb, en nog wel wat TV series wil kijken...

Heel Veel Zwart. <<) Soms mag het ook gewoon lekker simpel!
En dit is eentje van Hersschners, top kwaliteit, draadjes knopen zo makkelijk en liggen gewoon heel fijn in de hand.

[ [url=m/jT2LLE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Alleen maar zwart of zit er ook nog een patroon in? ;)

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:22

SassyMoon schreef:
Alleen maar zwart of zit er ook nog een patroon in? ;)

:+ Ja, er zit een patroon in, no worries. Nou ja, niet in het zwart natuurlijk! Het zwart vormt de achtergrond van het geheel, zeg maar. Het plaatje springt er straks lekker uit, denk ik!

SassyMoon
Berichten: 288
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:49

Heb je afbeelding? Ik ben nu wel heel benieuwd.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:18

Jouw projectjes zijn zó leuk Dallista.
Iedere keer weer leuk om te volgen wat het deze keer gaat worden.