[ART] Miniatuur paarden schilderwerk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equinssa

Berichten: 106
Geregistreerd: 22-04-16

[ART] Miniatuur paarden schilderwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 13:22

Beste allemaal!
Zo, wat heb ik lang niet meer op dit forum gezeten.. Ik kreeg opeens de kriebels en wilde toch wel weer eens iets plaatsen. Nou, daar ben ik dan..

Al een aantal jaar houd ik me bezig met het schilderen van model paarden. Sinds kort ben ik opdrachten gaan aannemen en schilder ik nu ook voor mensen hun paarden na op schaal. Het leek mij leuk om wat van mijn recente werk met jullie te delen.

Project 'Andalusiƫr'
Afbeelding
Dit is een opdracht geweest die ik afgelopen november heb gemaakt. Met pastel heb ik subtiele schaduwen in de vacht gebracht waardoor het paardje niet spierwit bleef.

'Project Flynth'
Afbeelding
Ook dit paard heb ik rond november geverfd. Met pastel heb ik de donkerdere kleuren in de vacht gemaakt. Door pastel te gebruiken ontstaat er een zachtere overgang.

'Project Arthur'
Afbeelding
En dan is dit de laatste, mijn eigen paardje.. Deze heeft nog iets nieuws.. Ik heb de manen zelf aangepast. Het originele model had een manenboog. Deze heb ik er af gesneden en met klei heb ik er nieuwe manen op gemaakt.

Ik zit er aan te denken om in deze blog regelmatig updates te posten van mijn werk en eventuele 'work in progress' foto's.

Dit was het voor nu. Bedankt voor het lezen van mijn post,
tot snel weer!
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 26-01-19 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:06

Leuk, ik verf zelf ook modelpaarden

Waarmee verf je precies?
Wat me opvalt is dat ze wat vlak zijn kwa kleur wat diepte missen zoals bij een echte vacht.
Bijv bij flynth die heeft echt veel verschillende kleur gradaties, het model paard lijkt meer 1 kleur

Equinssa

Berichten: 106
Geregistreerd: 22-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 18:08

Het is een tijdje geleden dat ik dit topic heb geopend, maar ik heb inmiddels nog een aantal opdrachten afgerond. Het leek mij leuk om deze met jullie te delen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [ART] Miniatuur paarden schilderwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:12

Leuk! :D