[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 19:57

Gut die eekhoorntjes! Leuk ook dat iedereen nieuwe dingen aan het proberen is, ik heb laatst ook wat spullen besteld maar dat verwacht ik pas volgende week in huis. Een beetje om mijzelf te motiveren voor de challenge voor volgend jaar :)

Enne wat vind je er van Wendy? Ik vind het zelf altijd leuk dat een kroontjespen gevoelig is voor druk, en dat je daarmee gevarieerde lijndiktes kan maken in tegenstelling tot fineliners. Dat zie je ook terug in het staartje van de eekhoorn, het ziet er altijd leuk en speels uit vind ik!

Selina jouw eekhoorn vind ik ook super cute, en wat leuk dat bruine papier, die gelpen geeft echt een leuk extra effect zo

En Viennanova, bij jou kan ik alleen maar zeggen wow, jeetje. Wat een detail, ik vind dat echt heel knap met potlood, zijn oma gaat daar denk ik echt heel blij van worden!

Jis, elke keer maak je van die kunstwerken _/-\o_

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:57

Ik heb mijzelf niet meer in het stramien van 1x per maand gekregen maar het toch wel een beetje bijgehouden om de verschillende onderdelen van het tekenen te oefenen. Ik probeer mij vooral te richten op het zien van de verschillende tonen. Kleur vind ik nog een extra moeilijke stap dus dat is misschien iets voor volgend jaar.

Knap van iedereen die het een jaar vol heeft gehouden. Ik heb nog wel een beetje meegelezen en mooie tekeningen/schilderijen voorbij zien komen.

Dit was de laatste tekening die ik gemaakt heb:
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:41

Gaaf vikawiek! Heel tof dat landschap. :j

Dank je Wendy. Wat mooi dat indische inkt, heel gaaf geworden.

Viennanova, Goed gelukt, heel mooi portret. Enige wat ik wel denk te zien is dat het oor net iets lager moest.

Wat mooi met dat wit en de kleur van de achtergrond Selina.

Dankjewel Telpeva, Leuk! :D

NESCAFE, Mooi beeld, Ik voel de wind en hoor hem/haar briesen.



Ik ben de laatste dagen heel hard bezig geweest met de leerzame replica van Whistlejacket van George Stubbs. Was het plan maar krijg hem net niet af dit jaar.
Oudste zoon zat er op te azen, heeft hem kado gekregen met kerst. Alleen nog niet af dus. :D Maar dat duurt niet lang meer.

Foto van afgelopen Augustus,

Afbeelding

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:45

Dank je wel Jis, ik ben benieuwd naar hem als hij klaar is :).

Wendy15

Berichten: 11096
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 16:22

Jouw eekhoorn is gaaf geworden selina!

Telpeva ik vind het echt ontzettend leuk. Ben druk aan het uitproberen wat het materiaal doet en wat ik ermee kan. Het grote voordeel van inkt over finelers vind ik sowieso al dat dit écht watervast is en niet uitloopt. Dat doen mn fineliners wel als ik er met ecoline overheen ga ondanks ik ze heb gekocht als watervast.

Mooi nescafe!

Heel gaaf jis en wat onwijs leuk dat je zoon m zo graag wil hebben.

Hier lekker aan het kliederen met inkt en ecoline. Was niet mn beste schets om mee te beginnen :') maar het gaat me nu vooral om "loslaten" en ontdekken van het materiaal.


Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 16:51

Mooi Wendy!!

@Jis_ super gaaf..

Ik ben met gouache aan het proberen. Vind het heel leuk, maar probeer te ontdekken wát ik vooral leuk vind om met gouache te maken!

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 16:55

Lekker vrolijk die kleurtjes bij de fjord!

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:26

Wauw wat zie ik een mooie dingen voorbij komen zeg! Echt, ik heb er gewoon geen woorden voor!

Ik wilde zelf ook even iets plaatsen, maar wees voorbereid het is echt lang niet zo mooi als wat jullie allemaal maken :')
Afbeelding
Ik heb tekenen gekozen als eind examen vak, misschien niet de makkelijkste keuze, maar ik ga ervoor! Hierbij maak je 2x per jaar een grote tekening/schildering. Nu moest het een' superheld' zijn, dus heb ik voor katniss everdeen gekozen uit the hunger games. Op dit moment ziet het er dus zo uit, maar ik ben echt nog lang niet klaar. Hoopte wel dat jullie alvast wat tips hebben :o dan kan ik die meteen meenemen!

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:46


Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:48

Jis_ schreef:
Hi Lisette, mooi werk! Er is een nieuw topic waar we in het nieuwe jaar verder zijn gegaan.
Je kan je bericht daar even plaatsen als je wilt. [UK] [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020


Dankjee! Zal ik doen :D