[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:47

gaaf oji! Een collega vertelde mij een paar maanden terug over bob ross, heb er nooit mee gewerkt, maar het lijkt wel echt te werken inderdaad, vind het best een mooi schilderij! :P

En waar haal je de tijd vandaan Jis, wat een projecten, gaaf hoor.

@San87 heel mooi weer al die details er in!

Ik heb een tijdje niks van mij laten horen, mijn leven stond even op zijn kop, veel gedoe op werk waardoor ik zo onder stress stond dat een collega en ik tegelijk ontslag genomen hebben, dat was wel even heftig.
En wou wat gezonder gaan leven om mij beter te voelen, minder snoepen, en beginnen met sporten, en toen ontmoette ik een jongen in de sportschool.. Al jaren single, nu snap ik wat ze bedoelen met vlinders in je buik :') rare tijd.

Anyway, wel begonnen met het schilderij voor mijn moeder, dit zijn mijn eigen vogels, heb geen voorbeeld foto, dit is de eerste die ik op fantasie maak, best wel pittig, maar de opzet zit er op en daar ben ik best tevreden mee. Doe deze ook met paletmes, maar omdat het allemaal kleiner is, is dat toch best moeilijk, heb de basis van de eerste 3 linker vogels er op zitten, 2 rechter moeten nog, en voeten, ogen, snavels moeten nog bij allemaal


Afbeelding

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:05

Wat cool die combinatie :D heeft een mooi effect.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:14

Faelynn schreef:
gaaf oji! Een collega vertelde mij een paar maanden terug over bob ross, heb er nooit mee gewerkt, maar het lijkt wel echt te werken inderdaad, vind het best een mooi schilderij! :P

En waar haal je de tijd vandaan Jis, wat een projecten, gaaf hoor.

@San87 heel mooi weer al die details er in!

Ik heb een tijdje niks van mij laten horen, mijn leven stond even op zijn kop, veel gedoe op werk waardoor ik zo onder stress stond dat een collega en ik tegelijk ontslag genomen hebben, dat was wel even heftig.
En wou wat gezonder gaan leven om mij beter te voelen, minder snoepen, en beginnen met sporten, en toen ontmoette ik een jongen in de sportschool.. Al jaren single, nu snap ik wat ze bedoelen met vlinders in je buik :') rare tijd.

Anyway, wel begonnen met het schilderij voor mijn moeder, dit zijn mijn eigen vogels, heb geen voorbeeld foto, dit is de eerste die ik op fantasie maak, best wel pittig, maar de opzet zit er op en daar ben ik best tevreden mee. Doe deze ook met paletmes, maar omdat het allemaal kleiner is, is dat toch best moeilijk, heb de basis van de eerste 3 linker vogels er op zitten, 2 rechter moeten nog, en voeten, ogen, snavels moeten nog bij allemaal


[ [url=m/OmmHxw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die wordt mooi!

Heftig je ontslag nemen, en nu, al op zoek naar een nieuwe baan?

Leuk dat je iemand ontmoet hebt. :D

Soms gebeurd er iets waardoor een hobby op een laag pitje komt, was bij mij het afgelopen jaar en begin dit jaar. Drama met paard voornamelijk. Nu staat hij gelukkig weer gezond en blij te wezen in zijn nieuwe kudde dus weer veel meer tijd. Altijd voor de kinderen gezorgd maar die hebben me nu veel minder nodig.

Wil volgend jaar eindelijk eens na 11 jaar schilderen gaan exposeren en maak extra tijd vrij om werk daarvoor te maken. Mijn doel hier was 1 doek in 2 maanden maar ga harder. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:29

Jis_ schreef:
Wat cool die combinatie :D heeft een mooi effect.

Thanks! Vind ik ook :D. Ik wil de achtergrond ook goud maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:30

Faelynn schreef:
gaaf oji! Een collega vertelde mij een paar maanden terug over bob ross, heb er nooit mee gewerkt, maar het lijkt wel echt te werken inderdaad, vind het best een mooi schilderij! :P

En waar haal je de tijd vandaan Jis, wat een projecten, gaaf hoor.

@San87 heel mooi weer al die details er in!

Ik heb een tijdje niks van mij laten horen, mijn leven stond even op zijn kop, veel gedoe op werk waardoor ik zo onder stress stond dat een collega en ik tegelijk ontslag genomen hebben, dat was wel even heftig.
En wou wat gezonder gaan leven om mij beter te voelen, minder snoepen, en beginnen met sporten, en toen ontmoette ik een jongen in de sportschool.. Al jaren single, nu snap ik wat ze bedoelen met vlinders in je buik :') rare tijd.

Anyway, wel begonnen met het schilderij voor mijn moeder, dit zijn mijn eigen vogels, heb geen voorbeeld foto, dit is de eerste die ik op fantasie maak, best wel pittig, maar de opzet zit er op en daar ben ik best tevreden mee. Doe deze ook met paletmes, maar omdat het allemaal kleiner is, is dat toch best moeilijk, heb de basis van de eerste 3 linker vogels er op zitten, 2 rechter moeten nog, en voeten, ogen, snavels moeten nog bij allemaal


[ [url=m/OmmHxw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thanks!

En joh, wat heftig je ontslag nemen :oo. Verliefd zijn is dan weer wel heel leuk :o.

Tof schilderij +:)+.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 20:10

Ik ben weer sinds een tijd lekker digitaal aan de slag gegaan. Dit beeld had ik al heeel lang in mijn hoofd, maar nu heb ik het eindelijk getekend! Ik ben er stiekem wel heel trots op :o Er zullen vast genoeg dingen zijn die nog net even niet kloppen, maar ik heb besloten om het hierbij te laten en even te genieten van het afhebben van een werkje.

Afbeelding

Edit: ik heb nu even mijn oude posts in dit topic teruggekeken (bizar weinig, oeps :o) maar ik zie bij mezelf erg veel vooruitgang in de handigheid digitaal. Ben ik heel blij mee! :j

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:44

Idd een gave combinatie San. Ook mooi hoe je die glans van de huid er ook echt in krijgt! Wel nieuwsgierig wanneer je voor pastelpotlood kiest en wanneer voor gewoon potlood?

Veuli is ook gaaf Jis! Schilder jij altijd eerst de achtergrond helemaal af en dan de details in het onderwerp? Pelikaan is ook heel mooi.

Verrassend hoe strak je de lijnen krijgt met je paletmes Faellyn. Erg leuk die vogels met die kleuren. Wat voor achtergrond komt erachter?

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:51

Remembrance schreef:
Ik ben weer sinds een tijd lekker digitaal aan de slag gegaan. Dit beeld had ik al heeel lang in mijn hoofd, maar nu heb ik het eindelijk getekend! Ik ben er stiekem wel heel trots op :o Er zullen vast genoeg dingen zijn die nog net even niet kloppen, maar ik heb besloten om het hierbij te laten en even te genieten van het afhebben van een werkje.

[ [url=m/5oEWtk.png]Afbeelding[/url] ]

Edit: ik heb nu even mijn oude posts in dit topic teruggekeken (bizar weinig, oeps :o) maar ik zie bij mezelf erg veel vooruitgang in de handigheid digitaal. Ben ik heel blij mee! :j



Gaaf! Snap helemaal dat je hier trots op bent. Mooie plaatsing van het onderwerp.

Daar moest ik even over na denken oji, meestal wel denk ik. :D Maar gebeurd ook nog wel eens dat ik vond dat het klaar was maar dat ik toch nog de achtergrond een klein beetje bijschaaf.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:21

Citaat:
Heftig je ontslag nemen, en nu, al op zoek naar een nieuwe baan?

Leuk dat je iemand ontmoet hebt. :D

Soms gebeurd er iets waardoor een hobby op een laag pitje komt, was bij mij het afgelopen jaar en begin dit jaar. Drama met paard voornamelijk. Nu staat hij gelukkig weer gezond en blij te wezen in zijn nieuwe kudde dus weer veel meer tijd. Altijd voor de kinderen gezorgd maar die hebben me nu veel minder nodig.


ja ik zag het van mijzelf ook niet zo aankomen, de reden waarom is vooral best heftig, maar daar zal ik mij verder niet te veel over uitweiden. Normaal zou ik wel eerst een nieuwe baan nemen voor ik stop, maar dat was hier nu even geen optie. Heb besloten dat ik eerst ga reizen, dat wil ik al erg lang maar ging nooit met werk, altijd al eens een ticket willen boeken en toedeloe zeggen :') Nu is dus dat moment en ik heb wat spaargeld achter de hand om dat te kunnen doen.
Wil sowieso eigenlijk ook nog verder studeren, dus misschien was dit wel een goede knoop die doorgehakt werd, en anders zijn de banen in mijn sector voor het oprapen momenteel, dus dat komt ook wel goed :j

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:25

Citaat:
Verrassend hoe strak je de lijnen krijgt met je paletmes Faellyn. Erg leuk die vogels met die kleuren. Wat voor achtergrond komt erachter?


Dankje, ja dat is wel een dingetje, zoals je bij de 2e ziet ben ik ook wel wat uitgeschoten, maar dat werk ik later nog wel bij.
Ja ik had moeten beginnen met de achtergrond.. Geen idee waarom ik dat niet gedaan heb :')
Maar moet eerlijk zeggen dat ik het wel moeilijk vind een passende achtergrond te bedenken, er zit al zo veel kleur in de vogels dat ik het denk ik heel neutraal ga houden

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 23:52

Faelynn schreef:
Maar moet eerlijk zeggen dat ik het wel moeilijk vind een passende achtergrond te bedenken, er zit al zo veel kleur in de vogels dat ik het denk ik heel neutraal ga houden

Dat lijkt me inderdaad verstandig. Je zou zelfs kunnen overwegen de achtergrond te laten zoals hij is; wit. Ik vind het wel wat hebben zo.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:51

Ik vind dat een goed idee, wit laten. :j ...of misschien heel zacht gele tinten? Maar moet je moeder ook mooi vinden natuurlijk.

Snap echt niet hoe jij dit kan hoor met paletmes Faelynn. _/-\o_

Ik was toch nog niet helemaal tevreden over de schaduw bij de pelikaan, daarin helemaal de referentiefoto aangehouden. Kreeg daar van iemand kritiek op, of positiever gezegd feedback over, :D dus voor mij duidelijk dat ik daar nog wat aan ging veranderen en nu is het zo.

Misschien ga ik als dit droog is nog wat lichter.
Afbeelding

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:59

De achtergrond zou idd wat lichter kunnen. Verder vind ik de lichtval op de pelikaan echt heel mooi.

Hier schiet het met schilderen helemaal niet op. Heb zo weinig tijd op het ogenblik. Baal dr van.
Ik zie veel moois voorbij komen. Oji, San97, Faelynn allemaal heel productief met mooie schilderstukken
@remembrance, ik vind jouw raaf ook echt prachtig. Ook vanwege de lichtval.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:34

Wat jammer Babootje. Hopelijk snel weer wat meer tijd er voor.

Dank je, achtergrond is een stuk donkerder dan op de foto :j (wel harde schaduwen door felle zon wat terug te zien is op schilderij) daar heb ik heel bewust voor gekozen, zo springt de pelikaan er goed uit denk ik. :) Misschien word hij nog mooier als ik alles wat oplicht en meer invul maar vermoed dat ik daar spijt van ga krijgen. Schaduw Pelikaan wordt nog wat lichter. :j

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:35

Jis, ik vind het contrast tussen de donkere achtergrond en de lichte pelikaan juist erg mooi. Dat is wat voor mijn dit schilderij sterk maakt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:37

Malenka schreef:
Jis, ik vind het contrast tussen de donkere achtergrond en de lichte pelikaan juist erg mooi. Dat is wat voor mijn dit schilderij sterk maakt.

Same :j.

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:26

Jullie gaan hard zeg, wel leuk dat het topic weer zo actief is.

Faelynn: Wat knap dat je dat zo uit je hoofd kan. Zou de achtergrond heel subtiel houden denk ik, de beestjes zijn natuurlijk al zo kleurrijk.

Jis: Mooi die pelikaan, knalt er echt uit zo

--

Het vorige paard met aquarel was niet zoals ik het in mijn hoofd voor me zag dus gister een nieuwe poging gedaan en deze is wel geworden zoals ik in mijn hoofd had. Ik ben zelf erg perfectionistisch dus mijn uitdaging hierin is om wat los te laten en niet (letterlijk en figuurlijk) binnen de lijntjes te kleuren.

Aquarel van Van Gogh en Staedtler fineliners op Arches Cold Pressed, A5.

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:43

Heel mooi Selina, hele leuke stijl!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:37

Selina schreef:
Jullie gaan hard zeg, wel leuk dat het topic weer zo actief is.

Faelynn: Wat knap dat je dat zo uit je hoofd kan. Zou de achtergrond heel subtiel houden denk ik, de beestjes zijn natuurlijk al zo kleurrijk.

Jis: Mooi die pelikaan, knalt er echt uit zo

--

Het vorige paard met aquarel was niet zoals ik het in mijn hoofd voor me zag dus gister een nieuwe poging gedaan en deze is wel geworden zoals ik in mijn hoofd had. Ik ben zelf erg perfectionistisch dus mijn uitdaging hierin is om wat los te laten en niet (letterlijk en figuurlijk) binnen de lijntjes te kleuren.

Aquarel van Van Gogh en Staedtler fineliners op Arches Cold Pressed, A5.

[ [url=m/sRQSIN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh, dat is een leukje :j.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:37

Laatste foto van de pelikaan hier, :o ook de andere schaduw plekjes een beetje bijgekleurd, vond ik er niet meer mooi bij.
Gelijk maar de lijst showen die ik er voor gevonden heb bij de kringloop, heb hem wat breder gemaakt. Moet nog wel een laag zwart krijgen en dan zet ik hem er in vast en gaat hij ergens aan de muur, tot de vernis er op kan.

Doekje is 30x30 en met lijst 43x43
Afbeelding

_roodvos_

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:44

Selina: Ik had m op instagram al langs zien komen en daar viel hij me ook al op, de combinatie tussen bruin en grijs/zwart wit vind ik echt heel gaaf zo. Mooi gelukt.

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:14

Bedankt :D
Vandaag even pauze van aquarel en begonnen met een kat met pastel maar die is nog niet toonbaar :+

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:45

Vandaag begonnen met het hoofd. Maar na 3 uur kreeg ik zere schouders dus hij krijgt volgende week maar een bekje :+

Afbeelding

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:28

Selina, mooi die aquarel. Heel zacht. Kat wordt erg mooi maar die oogt veel harder. Grappig dat het materiaal zo veel invloed heeft.

Jis, net echt met de lijst. Lijkt een oude meester zo.

Ziek op de bank, dus weer tijd voor potloden. Nog steeds geen kleur O:) .

Zwart en wit houtskoolpotlood, grijs vulpotlood en fineliner:
Afbeelding
Vulpotlood en wit/zwart houtskoolpotlood:
Afbeelding

Zijn de ogen van mijn zoon, die het wat twijfelachtig vindt om het onderwerp van mijn krabbels te zijn :+

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:40

Leuk dat dit topic ineens weer helemaal opleeft en iedereen zo actief is! *\o/*

Faelynn het is natuurlijk heel persoonlijk maar ik zou misschien een vleugje goud toevoegen, of als achtergrond of misschien zelfs als klein accentje op de vogels. Weet natuurlijk niet of je dat zelf mooi vind.

Rememberance ik vind deze heel mooi gelukt! Het is altijd fijn om vooruitgang in je eigen werk te zien <3

Selina net echt deze kat, die ogen kijken je ook echt aan.

Viennavo ook mooi werk. Gebruik jij houtskool in potlood vorm of de traditione "staafjes/krijtjes?" en gebruik je ook witte houtskool? Wil dat binnenkort misschien eens gaan proberen