[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Telpeva
Berichten: 14667
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-18 21:43

Voor het 5e! jaar op rij is hier weer de Art Challenge :D

Het idee van deze challenge, is een doel stellen voor jezelf op gebied van tekenen en/of schilderen, en je daaraan houden. Vind je het leuk om élke dag een tekening te maken? schets je graag, of doe je liever tot in detail alles uitwerken en post je liever eens in de week iets groots? Wil je dit jaar oefenen met nieuwe materialen of technieken? 1 januari gaan we van start dus als je nog niet precies weet wat je wilt dan heb je nog een paar dagen om wat leuks te verzinnen als doel. Talent en ervaring zijn absoluut geen vereiste, iedereen is welkom!

Veel plezier allemaal!!

***

Om al een beetje in de stemming te komen heb ik wat tekenaars gevraagd om alvast wat leuks in te sturen voor in de OP! Hier komen ze :D


Sanneb
Vertel kort iets over jezelf, bijvoorbeeld jouw favoriete materiaal, favoriete onderwerp(en) om te tekenen, wat inspireert jou en wat kunnen we voor leuks van jou verwachten? Ik heb niet echt een favoriet materiaal. Ik ben na grafiet begonnen met olieverf en ben sindsdien nog steeds met verschillende materialen aan het experimenteren en ontdekken. Ik raak geïnspireerd door van alles. Dit jaar wil ik meer onderwerpen combineren en achtergronden en landschappen gaan oefenen.
Een inspirerende quote:

[ img ]

Werk van Sanneb:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]



Pleun (boktnaam Pleun02)
Vertel kort iets over jezelf, bijvoorbeeld jouw favoriete materiaal, favoriete onderwerp(en) om te tekenen, wat inspireert jou en wat kunnen we voor leuks van jou verwachten? Ik schilder vooral met olieverf. Dit doe ik sinds begin 2018. Ik schilder graag alles omtrend paarden, dieren, natuur of landschappen.
Ik heb vorig jaar meegedaan en heb er heel veel plezier aan gehad :j Het is vooral een goede motivatie en heel gezellig!


Voorbeeld van mijn werk:

[ img ]



Jis_
Vertel kort iets over jezelf, bijvoorbeeld jouw favoriete materiaal, favoriete onderwerp(en) om te tekenen, wat inspireert jou en wat kunnen we voor leuks van jou verwachten?
Lang geleden was ik graag bezig met potloden op papier, na toch jaren van niet meer tekenen ongeveer 10 jaar geleden begonnen met verf en penseel.
Ik werk graag met acryl en olieverf en inspiratie haal ik uit eigen foto's en andere kunstenaars.

- Eventueel als je het leuk vind nog iets anders leuks, grappigs, moois of speciaals. Misschien een leuke aanmoedigende tekst, een quote, of iets anders dat je leuk vind of wat jou inspireert!

Een dag niet creatief geweest is een dag niet geleefd. :') (ben niet zo creatief met woorden)

Schilderij van Jis:

[ img ]



Malenka
Vertel kort iets over jezelf, bijvoorbeeld jouw favoriete materiaal, favoriete onderwerp(en) om te tekenen, wat inspireert jou en wat kunnen we voor leuks van jou verwachten?
2018 was voor mij een jaar met veel obstakels. Het is me dan ook niet gelukt om zo veel te tekenen als ik van tevoren wilde doen. Wat wel is gelukt? Dat ik heel diverse onderwerpen heb vast gelegd op papier en dat ik naast mijn geliefde oliepastel af en toe ander materiaal uit heb getest zoals mijn nieuwe kleurpotloden. Dat zet ik graag door in 2019 met als doel een tekening per maand en dan ook eens iets anders dan harige beesten. Sowieso blijf ik bij veel kleur in mijn tekeningen. Een experiment met realistische kleuren eindigde namelijk in de schotse hooglander rechts bovenaan mijn collage…
[ img ]



Nevony
Vertel kort iets over jezelf, bijvoorbeeld jouw favoriete materiaal, favoriete onderwerp(en) om te tekenen, wat inspireert jou en wat kunnen we voor leuks van jou verwachten?
Ik heb het tekenen sinds kort weer opgepakt en ben nu vooral bezig om verschillende materialen beter onder de knie te krijgen: houtskool, kleurpotlood, pastel, conté, inkt, afgelopen jaar is er van alles voorbijgekomen. Lekker om te experimenteren. Daar wil ik in 2019 graag mee doorgaan. Ik vind het heerlijk om aan een tafel te zitten omgeven door al m’n tekenspullen. Ik heb dan ook veel meer dan ik nodig heb en er komt ook steeds maar meer bij :)) voor veel andere tekenaars een herkenbare situatie denk ik. In 2019 wil ik de materialen waarmee ik nu kennis heb gemaakt verder uitdiepen qua techniek en ik wil ook weer meer in zwart-wit werken, omdat ik zo houd van het contrast. Het is mijn streven om in 2019 in ieder geval twee keer per week de tekenmaterialen op te pakken. En natuurlijk ook om hier de werken van anderen te blijven bewonderen. Ik hoop dat we elkaar weer lekker kunnen motiveren!

En twee foto’s van mijn werk van dit jaar
[ img ]

[ img ]



Bijna mijzelf vergeten :')
Telpeva
- Vertel kort iets over jezelf, bijvoorbeeld jouw favoriete materiaal, favoriete onderwerp(en) om te tekenen, wat inspireert jou en wat kunnen we voor leuks van jou verwachten? Mijn voorkeuren gaan naar potloodschetsen en marker tekeningen (realistisch en cartoons vind ik beide erg leuk). Afgelopen maanden ben ik bezig geweest met een stripverhaal, hier gaan jullie het komende jaar waarschijnlijk ook het een en ander van zien.

[ img ]


[ img ]

Hier de links naar de vorige topics:
[UK] [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018 (2018)
[UK] [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand (2017)
[UK] [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week (2016)
[UK] [CHALLENGE]2015: een paard per dag. (2015)
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 24-12-18 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Syzygy
Berichten: 103
Geregistreerd: 29-09-18

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 21:47

Leuk! Ik wil graag mee doen. Weet nog niet zeker hoe en wat en wat mijn regeltjes worden maar dat zie ik nog wel :)

Roihi
Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:01

Ik wil dit jaar ook (nog) eens een poging doen.

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:05

Mooie openingspost!
En alle respect voor iedereen die vorig jaar het hele jaar volgemaakt heeft met alle kunstzinnige en creatieve uitspattingen! +:)+ _/-\o_

Ik twijfel over of ik dit jaar mezelf weer inschrijf, ik heb genoeg te schilderen maar ik wil me niet vastpinnen op deadlines, want dat ging vorig jaar ook al zo goed. :+ Dus mijn doel wordt lekker concreet 'meer schilderen'. ;)
Maar ik ga dit topic sowieso volgen, iedereen alvast heel veel succes gewenst!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41530
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:06

Even een stipje... Kijken of dit iets is om mijn motivatie te tekenen terug te krijgen :).

*Gaat andere topics teruglezen.

Malenka
Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:11

Dank je! Super leuk om te zien en te lezen en goede tips als afsluiter.

Sjolvir
Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:57

Mooie op geworden en bijna ontmoedigt door al het moois daar... waar ik niet aan kan tippen meld ik me toch maar weer. Ga er 1 per maand proberen, worden het er meer dan is dat gelukje.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

lovelyfiefy
Berichten: 5091
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:58

Ik volg graag weer mee om jullie mooie werken voorbij te zien komen <3

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

Malenka
Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 00:12

Sjolvir schreef:
Mooie op geworden en bijna ontmoedigt door al het moois daar... waar ik niet aan kan tippen meld ik me toch maar weer. Ga er 1 per maand proberen, worden het er meer dan is dat gelukje.

Leuk dat je er bij bent. En zoals in de OP al staat; vergelijk je werk niet met dat van een ander maar met je eigen werk van eerder.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41530
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 00:20

Is er eigenlijk een thema? Of kies je gewoon zelf je afbeelding?

xdandelion
Berichten: 76
Geregistreerd: 08-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 00:23

Ik meld me ook weer! Vorig jaar erg snel afgehaakt, maar ik ga voor de herkansing! *\o/*

Malenka
Berichten: 7552
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 02:20

Je kiest zelf wat je maakt. Maar als je even geen inspiratie hebt is er vast wel iemand die iets wil roepen.

Wendy15
Berichten: 11091
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 09:33

Wat leuk. Ik ga het sowieso volgen, leuk om jullie werk en ontwikkeling te zien.
Zelf ben ik net het tekenen weer wat aan het oppakken. Doel is om in ieder geval elke week even iets te doen. Of dat nou een snelle schets is of een stukje aan een schilderij werken maakt me niet uit. Maar zorgen dat ik weer wat bezig ga en blijf.

Telpeva
Berichten: 14667
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-18 11:36

_San87_ schreef:
Is er eigenlijk een thema? Of kies je gewoon zelf je afbeelding?

Er is geen thema, in het eerste jaar van de challenge was dat er wel (het thema was toen paarden) maar dat is behoorlijk moeilijk om vol te houden, bovenop dat het al moeilijk is om de challenge zelf vol te houden. Het is een extra moeilijkheidsgraad die niet voor iedereen haalbaar is, maar als je zo' uitdaging leuk vind kan je dat wel voor jezelf als doel nemen natuurlijk!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Victory-Boy
Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:09

Mooie OP!
Mijn doel van vorig jaar (1 tekening per week of 52 in het jaar) heb ik helaas niet gehaald. Enthousiast begonnen, maar op een gegeven moment werd het meer een "moeten" en was het plezier weg.
Voor dit jaar stel ik even geen doelen, maar wil ik gewoon weer het plezier terug vinden met nog steeds genoeg tijd voor andere leuke hobby's. :)

<|- Fijne kerstdagen iedereen! <|-

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:30

Super leuk geworden Telpeva, bedankt voor de moeite.

Leuk om te zien dat er weer meer mensen mee doen. Hopelijk hou ik het dik jaar langer vol :')

merry X-mas allemaal!

Pluizebolpum
Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:51

Jaha! Ik moet van mijzelf echt weer meer gaan tekenen en zo. Heb het ernstig laten versloffen :o . We gaan er gewoon weer voor. Lekker fris en fröbel het nieuwe jaar in. *\o/*

Daarnaast is het ook altijd gewoon een feestje om het werk van anderen te zien. Of het is al ontzettend mooi, leuk en/of grappig, of je ziet de vooruitgang, beiden vind ik ontzettend leuk om te zien.


Sjolvir schreef:
Mooie op geworden en bijna ontmoedigt door al het moois daar... waar ik niet aan kan tippen meld ik me toch maar weer. Ga er 1 per maand proberen, worden het er meer dan is dat gelukje.

Onzin meid, ik weet van jou dat jij een paar echt heel leuke tekeningetjes hebt laten zien waar ik in ieder geval erg vrolijk van werd. Ik zou het heel leuk vinden om weer wat van je te mogen zien.

* Love Always 1991 - 2018 *

Jis_
Berichten: 11564
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 18:18

*\o/* Leuk! Bedankt voor je inzet Telpeva.

Op naar een knallend creatief jaar! :):)

Fijne feestdagen {:)

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Nienke15
Berichten: 1642
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Nederland

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:36

Hoi!
In 2019 wil ik ook weer een poging doen om elke dag (of iig 3/4 dagen per week) iets te tekenen :D en het is dan de bedoeling om niet na 2 weken al op te geven...

Tekeningen in opdracht, stuur voor meer informatie een pb!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41530
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:38

Ik ga mee doen :). Ik ga voor 1x in de maand een tekening/schilderij/whatever.

Alles meer is mooi meegenomen :).

Remembrance
Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:46

Ik wil dit jaar ook heel graag meedoen! Ik heb vorig jaar al meegelezen maar ik durfde niet zo goed zomaar binnen te vallen :o

Ik ben nog niet zo lang creatief bezig en ik ben nog een beetje aan het experimenteren met wat ik fijn vind om mee te werken. Tot nu toe gebruik ik graag potloden, kleurpotloden, acrylverf, en markers. Ik ga proberen om elke maand iets af te maken :) Dit zal vaak meer zijn, maar ik zet maar even een makkelijk doel zodat ik het ook red met school, stress, proefwerkweken etc.

Nog een klein extra doel is dat ik ga proberen om mezelf minder met anderen te vergelijken. Ik vergeet daarbij dan ook vaak het verschil in leeftijd en ervaring mee te rekenen, wat dus echt niet handig is omdat het logisch is dat bijvoorbeeld beroepsschilders of überhaupt al mensen die al lang bezig zijn met kunst beter zijn dan ik. :o

eclair98
Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:19

Ik heb het nu 2 / 3/ 4 jaar ofzo niet volgehouden. Ik merk nadat ik gestopt ben, dat ik gelijk minder teken. Ik hoop het vol te houden met 2 tekeningen per week := En dan ook in 1 stijl.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41530
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:21

eclair98 schreef:
Ik heb het nu 2 / 3/ 4 jaar ofzo niet volgehouden. Ik merk nadat ik gestopt ben, dat ik gelijk minder teken. Ik hoop het vol te houden met 2 tekeningen per week := En dan ook in 1 stijl.

Als je t steeds niet vol hebt gehouden, kun je dan niet beter je doel wat lager stellen :)?

eclair98
Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:26

Eerst wilde ik er elke dag 1 en toen een keer in de twee dagen ofzo. Dus dit is voor mij al lager :P En daarbij, ik werk best snel, want als ik er langer over doe, wordt het niet beter :P

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41530
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:27

eclair98 schreef:
Eerst wilde ik er elke dag 1 en toen een keer in de twee dagen ofzo. Dus dit is voor mij al lager :P En daarbij, ik werk best snel, want als ik er langer over doe, wordt het niet beter :P

Dat wist ik niet :D.

Succes iig +:)+.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers