[Info] Het digitaal tekenen topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:54

Oeww die brushes zien er inderdaad goed uit, ga ik zeker naar kijken!! Ik vind gewoon googlen voor zoiets toch altijd lastig. Ik heb al te vaak photoshop brushes gedownload die echt afschuwelijk werkten (en ik ben niet zo goed in virusloos downloaden, ik weet niet hoe maar ik trek virussen aan), vandaar dat ik altijd graag hoor wat anderen aanraden :j

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 18:27

Op gumroad kun je veel brushes downloaden voor een klein centje, maar ook gratis packs, en die zijn allemaal virus vrij :j

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:02

Sorry dat ik hier inbreek. Ik ben op zoek naar iemand die een logo voor mij kan ontwerpen in lineart stijl.
Ik zoek iemand die deze stijl beheerst:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard tegen vergoeding.

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 09:21

Hey hey
Mijn digitaal tekenen stond op een laag pitje, maar ik wil er terug invliegen :D

Misschien kunnen we terug in dit topic blazen? ?

Ik zocht eigenlijk een manier om ook op verplaatsing te tekenen maar een laptop is hier niet handig voor dus ik dacht waarom koop ik geen tablet waar ik mee kan tekenen? Duss mijn vraag is welke tablet is goed om mee te tekenen? En kun je met een tablet ook met Photoshop werken?

En wat zijn de voor en nadelen van de tablet?

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 10:58

Persoonlijk zou ik voor een Ipad pro met Procreate gaan, hoewel er ondertussen ook ipad apps voor CPS en Photoshop zijn dacht ik.

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:02

De meeste scherm-tablets (wacom cintiq) moet je toch aan een laptop of pc hebben gekoppeld en de modellen die een soort computer op zich zijn kunnen niet heel lang zonder stroom. Ik sluit me aan bij Quebelle, iPad Pro met ProCreate is een zeer chille optie. Ik heb verder geen ervaring met andere teken apps voor de ipad maar die zullen er inderdaad vast zijn.
Een vriendin heeft recent een samsung tablet aangeschaft met speciale pen erbij is ze ook erg tevreden mee en is een goedkopere optie dan de iPad (mocht je het toch een te heftige uitgave vinden, zo'n iPad). Ik zou haar eventueel wel kunnen vragen welke apps zij gebruikt voor het tekenen op de samsung :j

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 16:21

Ik heb mijn Ipad Pro tweedehands op Coolblue gekocht. Véél goedkoper en je krijgt er 2 jaar garantie bij :j

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 17:22

Dat is ook zeker een optie!

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:59

@bimmerd je mag dat zeker eens vrangen :D weet je ook toevallig precies welke tablet ze heeft?

@Quebelle ik ga eens kijken op coolblue,ik wist niet dat ze 2de hands dingen verkochten :+

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:18

Ik heb even nagevraagd;
Het gaat om een samsung Galaxy tab S. Zit al een pen bij dus die hoef je niet nog los te kopen. Heeft een goede batterij die lang mee gaat. De tablet kost ongeveer 450-500 euro.
Qua apps gebruikt ze Medibang en sketchbookPro.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 20:38

Toch zou ik voor een ipad gaan, en 2de hands kun je zeker intressante prijzen vinden. Ik ben absoluut geen Apple fan, maar de Ipad + Procreate is een ontzettend goeie combi.

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:47

Haha ik persoonlijk ook hoor maar meer opties bekijken kan natuurlijk nooit kwaad ;) ook voor het geval iemands portemonnee ook niet dik genoeg is voor een 2e handse ipad met pen. Ik heb op de samsung getekend en de apps zelf vond ik wat minder (ook omdat ik procreate gewend ben nu; als je niet anders gewend bent (oftewel nog niet verwend bent hihi)) maar de tablet zelf en de pen werken goed genoeg om er mooie art mee te maken.

Koekeldoedel

Berichten: 64
Geregistreerd: 27-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:10

Hey

Ik ben met een YHH bezig maar ik ben redelijk wat aan het sukkelen met het hoofd, de nek en schouders. Voor mijn gevoel kloppen ze nu ongeveer wel, maar ik ben bang dat ik er gewoon al te lang naar gestaard heb waardoor ik de fouten niet meer zie. Iemand die me zou kunnen helpen? :)

Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:14

Ja hoor; de beentjes zijn wat aan de korte kant :')

.. Sorry, kon het niet laten, laat nu de experts met écht advies aan het woord.

_roodvos_
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:17

Het zou kunnen dat de schouder iets minder breed moet (dus het uitstekende stuk rechts iets verder naar binnen), maar dat weet ik niet zeker.

Wat me wel opvalt is dat het voor ons linker voorbeen te kort is, dat lijkt nu afgehakt te zijn en boven het water te zweven. Omdat die verder naar voren staat dan de rest is het wateroppervlak daar ook "lager" en moet het been dus iets langer dan de rest.

Koekeldoedel

Berichten: 64
Geregistreerd: 27-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:21

@Kuggur: hahaha, het is toch duidelijk een dwergpaard. Zijn benen horen zo kort te zijn. :+

_roodvos_ schreef:
Het zou kunnen dat de schouder iets minder breed moet (dus het uitstekende stuk rechts iets verder naar binnen), maar dat weet ik niet zeker.

Wat me wel opvalt is dat het voor ons linker voorbeen te kort is, dat lijkt nu afgehakt te zijn en boven het water te zweven. Omdat die verder naar voren staat dan de rest is het wateroppervlak daar ook "lager" en moet het been dus iets langer dan de rest.


Bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken voor de schouder.
En over het been heb je inderdaad gelijk. Dat was me nog niet opgevallen. Ik zal het aanpassen.
Bedankt voor de hulp! :)

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:21

Sorry, maar misschien het water ook iets veranderen, ik zag namelijk niet dat het water was :=

Koekeldoedel

Berichten: 64
Geregistreerd: 27-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:29

Photograph schreef:
Sorry, maar misschien het water ook iets veranderen, ik zag namelijk niet dat het water was :=


Ah ja het water gaat nog helemaal veranderen ook maar dat ga ik pas echt in detail maken als het paard af is. Dan kan ik ook de reflectie van het paard etc. toevoegen. Het is waarschijnlijk ook extra onduidelijk met de halfdoorzichtige witte laag die boven de achtergrond zit. :P Ik doe dit altijd als ik bezig ben met de lineart. Misschien is het hier al duidelijker? (Ik heb ook al het been en de schouder wat aangepast)

Afbeelding

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 23:19

2 tips:

1. Gebruik zeker referenties als je niet zeker bent. Het is geen valsspelen en het is zo belangrijk als je (semi) realistisch wilt werken. Referenties zijn zó belangrijk.

2. Spiegel je tekening vaak terwijl je tekent, zo kun je voorkomen dat je jezelf dood staard en springen je fouten er gemakkelijker uit zodat je die kunt aanpassen. ;)

(Dit is echt in 1 minuut gedaan dus het is super lelijk) maar je zat eigenlijk niet zo heel erg fout. Vanuit deze hoek zie je alle benen. De halsaanzet van je paard zat te hoog, en ook het hoofd was wat te groot + iets te hoog. Probeer ook in de voorgrond wat stenen/ planten te voorzien zodat je tekening minder vlak toont.
Afbeelding

Koekeldoedel

Berichten: 64
Geregistreerd: 27-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 00:17

Quebelle schreef:
2 tips:

1. Gebruik zeker referenties als je niet zeker bent. Het is geen valsspelen en het is zo belangrijk als je (semi) realistisch wilt werken. Referenties zijn zó belangrijk.

2. Spiegel je tekening vaak terwijl je tekent, zo kun je voorkomen dat je jezelf dood staard en springen je fouten er gemakkelijker uit zodat je die kunt aanpassen. ;)

(Dit is echt in 1 minuut gedaan dus het is super lelijk) maar je zat eigenlijk niet zo heel erg fout. Vanuit deze hoek zie je alle benen. De halsaanzet van je paard zat te hoog, en ook het hoofd was wat te groot + iets te hoog. Probeer ook in de voorgrond wat stenen/ planten te voorzien zodat je tekening minder vlak toont.
[ [url=m/doFWvz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bedankt voor de tips! Ik gebruik zeker een referentiefoto (anders kloppen mijn verhoudingen al helemaal niet :') ) Dat had ik beter vermeld. Dit is een link naar de foto op fb (hopelijk werkt dit)
https://www.facebook.com/stephaniehafnerphotography/photos/a.1411102839184027/1972607296366909/?type=3&theater

Het paard op de foto heeft inderdaad meer jouw houding wat er inderdaad wel natuurlijker uitziet. Ik had graag gehad dat het paard er wat alerter uitzag daarmee dat ik het hoofd hoger probeerde te tekenen. Heb je een idee hoe ik dat kan doen zonder het er raar uitziet? Gewoon hoofd omhoog en nek veranderen is waarschijnlijk niet genoeg. Moeten de schouders dan ook wat anders?

Het spiegelen doe ik normaal ook, maar ik denk dat ik uiteindelijk zo veel spiegel dat ik langs allebei de kanten de fouten niet meer zie :') .
En echt indrukwekkend hoe je dit in een minuut kan tekenen haha.

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 00:58

O, hoe ben ik dit topic nooit eerder tegengekomen... bij deze een stipje. :Y) *\o/*

Ik ga morgen de tekentabletdiscussie aan het begin nog een rustig doorlezen, het wordt tijd dat ik er weer eens eentje aanschaf.

Complimenten aan de posters hier... heb gave dingen voorbij zien komen.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 09:35

Koekeldoedel schreef:
Quebelle schreef:
2 tips:

1. Gebruik zeker referenties als je niet zeker bent. Het is geen valsspelen en het is zo belangrijk als je (semi) realistisch wilt werken. Referenties zijn zó belangrijk.

2. Spiegel je tekening vaak terwijl je tekent, zo kun je voorkomen dat je jezelf dood staard en springen je fouten er gemakkelijker uit zodat je die kunt aanpassen. ;)

(Dit is echt in 1 minuut gedaan dus het is super lelijk) maar je zat eigenlijk niet zo heel erg fout. Vanuit deze hoek zie je alle benen. De halsaanzet van je paard zat te hoog, en ook het hoofd was wat te groot + iets te hoog. Probeer ook in de voorgrond wat stenen/ planten te voorzien zodat je tekening minder vlak toont.
[ [url=m/doFWvz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bedankt voor de tips! Ik gebruik zeker een referentiefoto (anders kloppen mijn verhoudingen al helemaal niet :') ) Dat had ik beter vermeld. Dit is een link naar de foto op fb (hopelijk werkt dit)
https://www.facebook.com/stephaniehafnerphotography/photos/a.1411102839184027/1972607296366909/?type=3&theater

Het paard op de foto heeft inderdaad meer jouw houding wat er inderdaad wel natuurlijker uitziet. Ik had graag gehad dat het paard er wat alerter uitzag daarmee dat ik het hoofd hoger probeerde te tekenen. Heb je een idee hoe ik dat kan doen zonder het er raar uitziet? Gewoon hoofd omhoog en nek veranderen is waarschijnlijk niet genoeg. Moeten de schouders dan ook wat anders?

Het spiegelen doe ik normaal ook, maar ik denk dat ik uiteindelijk zo veel spiegel dat ik langs allebei de kanten de fouten niet meer zie :') .
En echt indrukwekkend hoe je dit in een minuut kan tekenen haha.

De schouders moet je niet veranderd, houd eerder rekening mee met de kanteling van het hoofd en de dimenties van de nek :j

Koekeldoedel

Berichten: 64
Geregistreerd: 27-06-17

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:45

Bedankt voor de hulp Quebelle, ik ga het later nog eens proberen. :)

MimixDaina

Berichten: 207
Geregistreerd: 10-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:45

Hi! ik doe al een langere tijd digitaal tekenen, maar ben laatst weer begonnen! ik gebruik ibis Paint x op mijn telefoon en ik vind het erg fijn werken! Ik zou graag een tekening toevoegen maar ik krijg maar niet uitgevogeld heb ik dat op mijn laptop doen :') dus ik kijk zo even op mijn telefoon of het dan wel lukt haha.

MimixDaina

Berichten: 207
Geregistreerd: 10-04-18

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:50

Afbeelding

Aah kijk nu lukt het wel