[Info] Het digitaal tekenen topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 15:11

Af en toe gebruik ik texture brushes, maar heel weinig. Ik blijf ook weg van smudgers etc. Met zen ronde zachte brush kun je makkelijk mengen maar kun je ook harde edges verkrijgen.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:28

d4rkhorse schreef:
hey,
welke brushes gebruiken jullie voor paarden? :) welke textuur hebben die? :)
tegenwoordig struggel ik met welke brushes ik nu het beste moet werken … want tegenwoordig hebben mijn tekeningen een wazig effect :)

dus ben eens benieuwd


Ik heb eigenlijk nog maar 1 geslaagd paard getekend, en dit was een tinkertje in haar wintervacht (deze dus:)

Afbeelding

Ik heb daarvoor een vrij grove brush gebruikt met niet al te harde randen van het brushpack van Evenant Design.

Hieronder mijn 3 meest gebruikte brushes (naast de zachte brush die ik af en toe ook gebruik)
De bovenste gebruik ik hoofdzakelijk, niet alleen voor dieren maar ook voor landschappen. De andere twee gebruik ik als ik een wat gladder effect nodig heb. Maar ik moet zeggen dat ik er nog niet helemaal over uit ben hoe ik goed een gladde vacht krijg hoor, zo ver was ik nog niet.
Afbeelding

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:05

Xyris schreef:
d4rkhorse schreef:
hey,
welke brushes gebruiken jullie voor paarden? :) welke textuur hebben die? :)
tegenwoordig struggel ik met welke brushes ik nu het beste moet werken … want tegenwoordig hebben mijn tekeningen een wazig effect :)

dus ben eens benieuwd


Ik heb eigenlijk nog maar 1 geslaagd paard getekend, en dit was een tinkertje in haar wintervacht (deze dus:)

[ [url=m/bFfoyI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb daarvoor een vrij grove brush gebruikt met niet al te harde randen van het brushpack van Evenant Design.

Hieronder mijn 3 meest gebruikte brushes (naast de zachte brush die ik af en toe ook gebruik)
De bovenste gebruik ik hoofdzakelijk, niet alleen voor dieren maar ook voor landschappen. De andere twee gebruik ik als ik een wat gladder effect nodig heb. Maar ik moet zeggen dat ik er nog niet helemaal over uit ben hoe ik goed een gladde vacht krijg hoor, zo ver was ik nog niet.
[ [url=m/5rBKQZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


super dankjewel!

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:55

ik ben momenteel met een tekening bezig maar ik heb echt problemen met de knotjes... heeft iemand hier tips voor? :)


Afbeelding

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:49

Ik zou voor de knotjes even terug gaan naar de basis. Je bent nu al heel erg bezig met waar highlights kunnen zitten dat je de vorm een beetje kwijt raakt.

Geef de knotjes even een wat lichtere basiskleur en geef dan gewoon even met 'line-art' de constructie aan. Deze klopt niet helemaal hoor, was even een 5 seconden prutswerkje om het principe aan te duiden.
Afbeelding
Bouw het vanuit daar weer uit met schaduw en highlights.

Verder raad ik aan te denken in plukken en niet zo zeer in losse haartjes. De losse haartjes enzo komen vanzelf als je echt naar de details toe gaat.

Hopelijk heb je hier wat aan.

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:59

Bimmerd schreef:
Ik zou voor de knotjes even terug gaan naar de basis. Je bent nu al heel erg bezig met waar highlights kunnen zitten dat je de vorm een beetje kwijt raakt.

Geef de knotjes even een wat lichtere basiskleur en geef dan gewoon even met 'line-art' de constructie aan. Deze klopt niet helemaal hoor, was even een 5 seconden prutswerkje om het principe aan te duiden.
[ [url=m/qh36QW.png]Afbeelding[/url] ]
Bouw het vanuit daar weer uit met schaduw en highlights.

Verder raad ik aan te denken in plukken en niet zo zeer in losse haartjes. De losse haartjes enzo komen vanzelf als je echt naar de details toe gaat.

Hopelijk heb je hier wat aan.


super hard bedankt! ik ben er zeker wat mee :D

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 20:37

Hoe gaat het hier met iedereen?

Bij mij is het heel erg druk, ik studeer dit jaar af. Probeer ook procreate op de ipad wat onder de knie te krijgen. Heel handige app :j

Afbeelding

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:18

Hey! Het gaat hier redelijk, alleen is mijn pentablet kapot. :')

Gaat alles volgens planning met je afstuderen, Quebelle? :)

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 22:19

Welke planning? :')

Ik moet mid april een animatiefilm indienen. Alles is chaos :+

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:21

_O-

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zat te denken: "Is het wel een goed idee om een medestudent te vragen naar deadlines en projecten?" :')

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 22:32

Welke deadlines? :')

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:33

:oo :o

Sterkte is denk ik het meest op de plaats. :+

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:55


Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 18:11

Ik denk ook niet dat je bij je gemeente moet zijn maar moet kijken naar freelance statuut. Dat is eigenlijk hetzelfde als zeldstandige

Het is iets wat bij ons word afgeraden, omdat er namelijk geen valnet is als je er niet genoeg van verdient en niet rondkomt. Persoonlijk zou ik dan eens kijken om dit in bijberoep te doen, of via interim te werken :j

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:28

Ah dankjewel, het gaat inderdaad om bijberoep met de mogelijkheid uit te breiden mits ik voldoende cliënten heb. Mijn focus ligt voornamelijk bij cinematic design en internationaal (dus niet intern of lokaal). Daarnaast werk ik ook gewoon nog hij een flexibel restaurant en blijf dat doen todat ikd at vangnet niet meer nodig heb

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 18:37

Besef wel dat het een heel erg klein wereldje is met moordende concurrentie en waar de juiste connceties hebben echt wel belangrijk zijn.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:42

Ja ben ik me inderdaad bewust van, ik houd het in mijn achterhoofd +:)+

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 18:43

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om bij een studio te werken? Dat is echt de beste stap om een netwerk en de nodige skills en portfolio op te bouwen :j

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:29

Ik heb daar helemaal nog niet naar gekeken quebelle, ik werk op het moment bij mijn ouders in de zaak en met hun gaat het niet zo goed helaas, maar voor de toekomst is het misschien een optie.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:16

Ik word zo gelukkig van jullie creaties hier <3

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:16

Ik heb hele serieuze C&C nodig, dit is mijn 3e dierportret maar de 1e in kleur en met een waardeloze foto als referentie. Ik heb dus out of the box moeten denken en vind het doodeng om het 'eindresultaat' te tonen aan de opdrachtgever. Alle feedback is fijn! (Ik haat echt hoe boktupload + jpeg de kwaliteit verminderen)

Afbeelding
Afbeelding

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:16

Xyris schreef:
Ik heb hele serieuze C&C nodig, dit is mijn 3e dierportret maar de 1e in kleur en met een waardeloze foto als referentie. Ik heb dus out of the box moeten denken en vind het doodeng om het 'eindresultaat' te tonen aan de opdrachtgever. Alle feedback is fijn! (Ik haat echt hoe boktupload + jpeg de kwaliteit verminderen)

[ [url=m/mqi57J.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EWGBby.jpg]Afbeelding[/url] ]


heel mooi! je moet het helemaal niet eng vinden het is echt top! :D
en als ze er niet blij is dan moest ze maar een betere foto toe sturen ;) tenzij het niet kan door bv overleden huisdier :)

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:18

ik ben weer heel actief cartoons aan het tekenen :)
maar nu zit ik even vast... ik probeer me op de foto te baseren maar de kaak lukt me niet :/
ziet er iemand wat ik fout doe?

(cartoon tekening van vandaag)

Afbeelding

aan deze cartoon zit ik een beetje vast door de kaak :(

Afbeelding

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:33

d4rkhorse schreef:
Xyris schreef:
Ik heb hele serieuze C&C nodig, dit is mijn 3e dierportret maar de 1e in kleur en met een waardeloze foto als referentie. Ik heb dus out of the box moeten denken en vind het doodeng om het 'eindresultaat' te tonen aan de opdrachtgever. Alle feedback is fijn! (Ik haat echt hoe boktupload + jpeg de kwaliteit verminderen)

[ [url=m/mqi57J.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EWGBby.jpg]Afbeelding[/url] ]


heel mooi! je moet het helemaal niet eng vinden het is echt top! :D
en als ze er niet blij is dan moest ze maar een betere foto toe sturen ;) tenzij het niet kan door bv overleden huisdier :)


Dank je! Inmiddels doorgestuurd, ze zijn erg tevreden! (Moest toestemming van 4 man hebben, pfff). Ze hadden 59 foto's doorgestuurd, dit was de beste :'). Heb dan ook meerdere foto's gebruikt om tot een geheel te kunnen komen. Geen kwestie van een dood dier, gewoon een kwestie van wat mindere fotografische skills :p.

De volgende gaat wel lastig worden, gaat om 2 overleden honden en ik heb begrepen dat er maar minimaal beeldmateriaal is en dat dit niet van de beste kwaliteit is :=...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:38

En er is iets mis gegaan met mijn post >;) mijn feedback voor jouw post is verdwenen |o. Nogmaals dan: Je zoekt het materiaal wel uit :') allemachtig! Haha. Vind je stijl heel leuk! Maar ik denk dat het je zou helpen om met rasters te werken. Als je kijkt naar de hoek van de kaak, deze is op de foto horizontaal, maar op jouw tekening heeft deze een hoek van 45 graden, in jouw versie zou de achterste kaak dus meer weg moeten vallen dan op de foto zichtbaar is. Let op de hoek en de afstanden van de lijnen tov elkaar, ik denk dat je daar al heel veel mee wint!