[Info] Handlettering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

[Info] Handlettering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 08:15

Hoi bokkers,

Ik zag dat er nog geen topic was van handlettering! Nu ben ik heel benieuwd of er nog meer bokkers met handlettering bezig zijn? En of jullie het leuk vinden om hier lekker over handlettering te kletsen en te showen wat je maakt :)

Ik ben nu sinds een paar maanden met handlettering bezig, alleen had ik erg weinig tijd door school, nu ik vakantie heb ben ik het meer aan het oppakken! Als er wat reacties zijn, zal ik ook wat van mijn creaties laten zien!

Ik ben benieuwd!

Een aantal dingen die ik gemaakt heb :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jessica_1998 op 30-06-17 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Handlettering

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:20

Misschien een idee om ook uit te leggen wat handlettering dan is. Anders zou je zomaar kunnen denken dat daar dit mee bedoeld wordt.

Anke_Amigo

Berichten: 829
Geregistreerd: 16-04-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:21

Hai, leuk dat je er een topic over aanmaakt. Ik ben inderdaad ook al even bezig, weinig tijd en moet de inspiratie soms van erg ver halen, maar als ik dan eenmaal bezig ben, vind ik het zo leuk! Ik heb niet al die mooie spullen als veel die ik op Facebook zie, ik doe het met de spullen van mijn dochter :o maar gaat best

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:24

Ik ben er zelf op het moment niet actief mee bezig, maar vind het wel erg leuk!

Mijn tante is krijtbordstylist, die gaat naar restaurants enzo om krijtborden te stylen. Alles uit losse pols, zo gaaf! :))

ter inspiratie

Anke_Amigo

Berichten: 829
Geregistreerd: 16-04-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:32

wow zeker heel knap!! bij mij moet alles eerst 7x met een potlood en weeeer uitgummen voordat ik het er in het echt op zet hoor :=

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 08:51

Anke_Amigo schreef:
Hai, leuk dat je er een topic over aanmaakt. Ik ben inderdaad ook al even bezig, weinig tijd en moet de inspiratie soms van erg ver halen, maar als ik dan eenmaal bezig ben, vind ik het zo leuk! Ik heb niet al die mooie spullen als veel die ik op Facebook zie, ik doe het met de spullen van mijn dochter :o maar gaat best



Al die mooie spullen heb ik ook niet hoor, alles van de Action en toevallig een edding fineliner omdat die bij t werkboek handlettering doe je zo zat.

Wel zag ik dat ze bij de Action nu van die kalligrafie pennen hebben, een setje van 3 voor nog geen euro

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 08:51

linnnh schreef:
Ik ben er zelf op het moment niet actief mee bezig, maar vind het wel erg leuk!

Mijn tante is krijtbordstylist, die gaat naar restaurants enzo om krijtborden te stylen. Alles uit losse pols, zo gaaf! :))

ter inspiratie


Erg gaaf!

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:53

Jaaaaa super leuk!
Doe dit ook al een aantal maanden. Alleen te weinig tijd :o

Ook verschillende boeken!

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Handlettering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 09:05

Ik heb ook verschillende boeken, handlettering doe je zo, t boek en werkboek en een handlettering boek van de Action

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Handlettering

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:06

Ik ben er aan begonnen maar geen tijd meer voor. Wel een hele bak met boeken, pennen, potloden, en nog heel veel BuJo materiaal :)

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:07

Jaaaa ik ben van plan om een compleet onderzoeksplan voor school met handlettering in te vullen. (alle hoofdstukken, kopjes etc.)
Heb nu de staaltjes die ik geoefend heb thuis liggen, maar ik zal binnenkort eens wat dingetjes uploaden!

Ik heb ''het complete boek voor chalk letteren'' door Valerie McKeehan. Ik twijfelde tussen handlettering en chalklettering, maar in chalklettering stond veel meer uitleg hoe een letter getekend moet worden, vandaar de keuze!

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:45

Leuk! Ik ben ook begonnen, maar voornamelijk met voorbeelden van Pinterest. Afbeelding

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:56

Beetje doodlen in de klas!
Dit is mijn 3e creatie ooit, ben best tevreden!

Afbeelding

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: Handlettering

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:36

Ik heb er weer eentje af!
Ik heb een test gemaakt voor het voorblad van m'n ondernemingsplan, en dit gaat ie worden!

Afbeelding

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Handlettering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 14:40

Erg mooie dingen komen hier voorbij!

Ik haal veel inspiratie van de Facebook groep handlettering doen we zo. En natuurlijk van Pinterest idd. Die quote met wake up Hug yourdog have a Nice day komt van Pinterest als poster met gewoon getypte tekst, dus daar heb ik wel zelf de lettertypes gedaan

Jindai

Berichten: 1877
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Handlettering

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:48

Oeh, leuk topic, ik doe dit sinds kort ook. Bij de Action heb ik vanochtend nog een boek en die kalligrafie pennen gekocht. :D
Ik gebruik ook de fineliners, highlighters en writing pens van de HEMA, kost ook geen drol en zijn er in regenboogkleurtjes. Leuke dingen komen er al voorbij trouwens! :)

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Handlettering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 22:29

Heb je de pennen van de Action al gebruikt? Ik heb ze net ook gekocht en ben erg benieuwd

Jindai

Berichten: 1877
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Handlettering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:15

Ja, net vanavond nog uitgeprobeerd. :D Ik vind het wel heel erg wennen, maar moet er wel bij zeggen dat dit eigenlijk de eerste keer is dat serieus zoiets doe, ligt vooral aan de techniek. :j

Kennen jullie Dafont.com al? Daar staan heeeel veeeeel lettertypen op die je dus ook heel makkelijk kan oefenen/namaken, staan echt hele leuke dingen tussen en natuurlijk altijd handig om te oefenen. :)

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:36

Ik doe dit sinds december ongeveer! Ben er enorm verslaafd aan. Op dit moment richt ik me vooral op cursive schrijven en brush calligraphy omdat ik dat nu echt heel leuk vind. Heb jammer genoeg ook alleen maar fotos hiervan. Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Handlettering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:49

Ik ben hier pas aan begonnen maar heel weinig tijd, vind het wel supergaaf! Heb nog geen foto's, ben aan het oefenen met brush pennen maar is toch moeilijker dan het lijkt! :)

Anoniem

Re: Handlettering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:12

Ik vind het leuk om te zien, maar vraag me altijd af waar je handlettering nou voor gebruikt :o Wat doe je met alle tekeningen/teksten die je maakt?

Misschien simpel gedacht, maar na 1 of 2 van die teksten inlijsten lijkt het mij in je huis wel voldoende. Geef je de rest van je creaties dan weg?
Of gaat het jullie vooral om het plezier in het maken, en is het prima dat ze daarna op een stapel in de kast belanden?

*nieuwsgierig*

only18

Berichten: 342
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Handlettering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:17

Ik doe het zelf niet, maar het lijkt heel leuk om te maken!

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Handlettering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:24

Ik heb het ook een paar x gedaan maar maak er geen tijd meer voor vrij, hoewel ik het wel heel leuk vind!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tieneke

Berichten: 21671
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:59

Jaaa!!

Ik zit ook in de fb-groep. Is er een Bokker die ook naar de handletter Bingo in Heesch komt?

Ben nog niet zo lang bezig, maar dit zijn wat dingen die ik gemaakt heb:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Handlettering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:02

Jaa leuk topic! Ik doe het ook, bij deze even een stipje, zal zo even wat foto's zoeken.
Wat een leuke creaties komen er voorbij, heerlijk creatief!