[ART]Naaldvilten / Needlefelting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
kionasuppie
Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:10

Dankjulliewel!
Ik gebruik vulwol als basis en lontwol voor de kleurtjes..

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)


Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 02:20

Ik heb de snuit opnieuw gedaan :Y)
[ img ]

furioso
Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:09

Hi iedereen! :D

Is er hier iemand bij die ook op aanvraag een vilten diertje maakt?
Liefst met eigen haar van de kat aangezien ze nogal speciale en vele kleuren heeft :D

Wie dit graag zou willen doen stuur me een pb met de prijs en hoelang dit ongeveer duurt (zou het graag rond kerstmis willen geven)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Kaatastrof
Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:51

Mijn derde creatie en eerste paardje. Eens in 2D. :) Vond het zelf best leuk gelukt. Is onlangs overleden paardje van een vriendin en zij is er alvast erg blij mee.
[ img ]
[ img ]

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 04:59

Mooi gemaakt Jackytje en wat lief dat je dat voor je vriendin hebt gemaakt.

Ik heb het kattenhoofd af

[ img ]

Daarna nog een katje op een bal gemaakt

[ img ]
[ img ]

En net een pinguïn

[ img ]

Nu ga ik aan de slag met een uil van een pakket wat ik nog heb liggen.

Kaatastrof
Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:55

Oh wauw heel mooi dat kattenhoofd! Heb je de ogen zelf gevilt? Bij het tweede katje zijn het kraaloogjes denk ik? Die zijn wel mooi.

Ik ben ook op zoek naar betere wol, dus moest iemand tips hebben waar ik deze kan bestellen.. Ik heb nu zo'n goedkoop pakketje maar ben dus erg beperkt in kleuren en de grootte van mijn projecten.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:12

Dank je! Bij het kattenhoofd heb ik ook glazen ogen gebruikt en die zelf geschilderd.

Waar heb je de wol besteld die je nu hebt? Zo'n beetje alle Nederlandse webshops verkopen goede wol, bijvoorbeeld Viltorama, Meervilt, Naaldvilten.nl enz. Ook bij creawolwebwinkel, Bodyflower en Atelierwilmacreatief heb ik weleens besteld. Het katje op de bal is gemaakt van acryl van het merk hamanaka. En er zijn verschillende keuzes qua wol, zoals merino lontwol of corriedale vlies. Ook kan de wol grof of zacht zijn, dat is het aantal micron. Gebruik je vulwol?

Kaatastrof
Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:35

Eilish schreef:
Dank je! Bij het kattenhoofd heb ik ook glazen ogen gebruikt en die zelf geschilderd.

Waar heb je de wol besteld die je nu hebt? Zo'n beetje alle Nederlandse webshops verkopen goede wol, bijvoorbeeld Viltorama, Meervilt, Naaldvilten.nl enz. Ook bij creawolwebwinkel, Bodyflower en Atelierwilmacreatief heb ik weleens besteld. Het katje op de bal is gemaakt van acryl van het merk hamanaka. En er zijn verschillende keuzes qua wol, zoals merino lontwol of corriedale vlies. Ook kan de wol grof of zacht zijn, dat is het aantal micron. Gebruik je vulwol?

Ik heb geen idee welke wol ik gebruik :+ Heb dit setje besteld via Bol.com. Wou nog niet te veel geld erin investeren want wou eerst even zien of ik het leuk vond. Maar aangezien mijn creaties wel aardig beginnen te lukken wil ik er graag wat verder mee gaan.

Daarom weet ik ook echt niet welke soort wol ik nodig heb? Had al wat zitten kijken. Dat van het aantal micron wist ik niet, interessant! De wol die ik nu heb is echt maar mwah van kwaliteit. Als ik het uit elkaar trek om dichtere plukjes te verkrijgen frutselt het snel in elkaar en krijg je knoopjes.. Het is echt synthetisch.

Waar haal je je oogjes als ik vragen mag? :D

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Amber_anne
Berichten: 6902
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:05

Ik heb thuis wol van de witte engel, werkt echt heel fijn en snel en merk meteen verschil met een ander merk

Ben momenteel even gestopt maar moet maar weer wat wol bestellen

Dit waren mijn eerste creaties
[ img ]
[ img ]

Momenteel bezig met dit schaap maar mijn wol is dus op
[ img ]
[ img ]

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:09

Jackytje schreef:
Ik heb geen idee welke wol ik gebruik :+ Heb dit setje besteld via Bol.com. Wou nog niet te veel geld erin investeren want wou eerst even zien of ik het leuk vond. Maar aangezien mijn creaties wel aardig beginnen te lukken wil ik er graag wat verder mee gaan.

Daarom weet ik ook echt niet welke soort wol ik nodig heb? Had al wat zitten kijken. Dat van het aantal micron wist ik niet, interessant! De wol die ik nu heb is echt maar mwah van kwaliteit. Als ik het uit elkaar trek om dichtere plukjes te verkrijgen frutselt het snel in elkaar en krijg je knoopjes.. Het is echt synthetisch.

Waar haal je je oogjes als ik vragen mag? :D


Die wol komt uit China denk ik, dat heb ik ook in het begin gebruikt, maar andere wol werkt fijner waarschijnlijk. Ik heb wol van 19 micron, dat is zacht en pluist minder, maar ook wol van 27 micron, want grovere wol vilt beter. De 27 micron gebruik ik voor kleine onderdelen die ik niet van vulwol maak, zoals oren en pootjes. En de 19 micron vaak voor over de vulwol heen. Maar het is ook een kwestie van proberen wat jij prettig vindt om mee te werken.

De oogjes bestel ik bij aliexpress, ze zijn van glas en doorzichtig, zodat ik ze zelf kan schilderen.

[ img ]

De neusjes maak ik van polymeerklei (fimo), hoewel je ook neusjes kan kopen.

Amber_anne, De Witte Engels is met Meervilt samen gegaan zag ik. Schattige konijntjes! En je schaap wordt ook leuk, mooie vacht!

Amber_anne
Berichten: 6902
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:01

Eilish schreef:
Jackytje schreef:
Ik heb geen idee welke wol ik gebruik :+ Heb dit setje besteld via Bol.com. Wou nog niet te veel geld erin investeren want wou eerst even zien of ik het leuk vond. Maar aangezien mijn creaties wel aardig beginnen te lukken wil ik er graag wat verder mee gaan.

Daarom weet ik ook echt niet welke soort wol ik nodig heb? Had al wat zitten kijken. Dat van het aantal micron wist ik niet, interessant! De wol die ik nu heb is echt maar mwah van kwaliteit. Als ik het uit elkaar trek om dichtere plukjes te verkrijgen frutselt het snel in elkaar en krijg je knoopjes.. Het is echt synthetisch.

Waar haal je je oogjes als ik vragen mag? :D


Die wol komt uit China denk ik, dat heb ik ook in het begin gebruikt, maar andere wol werkt fijner waarschijnlijk. Ik heb wol van 19 micron, dat is zacht en pluist minder, maar ook wol van 27 micron, want grovere wol vilt beter. De 27 micron gebruik ik voor kleine onderdelen die ik niet van vulwol maak, zoals oren en pootjes. En de 19 micron vaak voor over de vulwol heen. Maar het is ook een kwestie van proberen wat jij prettig vindt om mee te werken.

De oogjes bestel ik bij aliexpress, ze zijn van glas en doorzichtig, zodat ik ze zelf kan schilderen.

[ [url=m/D9iTP5.jpg]Afbeelding[/url] ]

De neusjes maak ik van polymeerklei (fimo), hoewel je ook neusjes kan kopen.

Amber_anne, De Witte Engels is met Meervilt samen gegaan zag ik. Schattige konijntjes! En je schaap wordt ook leuk, mooie vacht!


Dankjewel, de konijnen ben ik niet zo blij mee maar was een prutswerkje dus heb het schaap gelijk maar lekker groot gemaakt haha.
Even gezocht en de wol die ik bestel is bhedawol

tienus63
Berichten: 12008
Geregistreerd: 09-08-05

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:44


#trotsoponzeboeren

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:01

Mag ik hier ook meekletsen?

Mn eerste mini pakketje binnen van ome Ali.
Super grappig om te doen. Nu vraag ik me alleen af wat voor soort wol iedereen hier gebruikt. Ga eerst het topic eens doorlezen.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:45

Van mij wel hoor :D

Leuk, welk pakketje en heb je een foto van wat je gemaakt hebt?

Ik gebruik vulwol en een bovenste laag van merino, 19 micron. Soms ook 26 micron voor pootjes en oortjes enz en dan gaat daar ook een laag van 19 micron over want dat pluist minder. En ik heb Aclain van Hamanaka, dat is acryl. Dat gebruik ik soms als bovenste laag in plaats van merino. Of over de merino heen.

Ik ben bezig met een kerkuil, lijf en poten zijn nog niet af. En hij moet nog vleugels :Y)
[ img ]

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:43

Nou, mn eerste werkje is faliekant mislukt :+ was me te priegelachtig voor een eerste keer. Zat ook geen uitleg bij hoe het moest, dus 1 grote flop.
Maargoed. Nu maar eens kijken wat ik ga bestellen

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:01

Mijn uil is af. Hij heeft zijn eigen topic op UK, maar ik wilde hem hier ook delen. Zijn er nog mensen aan het vilten?

[ img ]

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 02:14

En ik heb een walliser schwarznase schaap/valais blacknose sheep gemaakt:

[ img ]

soesita
Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:40

Oh, dat schaap is geweldig! <3 Hoe heb je die krullen gemaakt? Of zijn die enkel bovenaan in het lichaam vastgevilt?

RubyRed
Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:15

Wat gaaf!

Voer geen oorlog, voer de eendjes.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:14

Bedankt!
Ik heb zelf krullen gemaakt door lontwol om een satestokje te wikkelen en heet water eroverheen te doen. En die heb ik bovenin vastgeprikt inderdaad.

soesita
Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:04

Eilish schreef:
Bedankt!
Ik heb zelf krullen gemaakt door lontwol om een satestokje te wikkelen en heet water eroverheen te doen. En die heb ik bovenin vastgeprikt inderdaad.


Prachtig gedaan, mijn complimenten. _/-\o_

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 15:34

Dank je :D

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:02


Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 03:03

Mijn meest recente creatie:

[ img ]

Dit is een van de drie katten van mijn oom, de andere twee ga ik ook maken, daar ben ik nu mee bezig.

Hopelijk gaan er hier weer mensen meepraten :)

Amber_anne
Berichten: 6902
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:19

Ik ben ook weer aan het prikken

[ img ]
Moeten nog armen en benen aan maar die vind ik altijd lastig om te maken

Die kat is ook heel mooi, staat wel op mijn verlanglijstje om te doen. Moet alleen nog wat oefenen met simpele dingen haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Solleke_Noah en 70 bezoekers