[ART]Naaldvilten / Needlefelting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:31

Bedankt! Is ook vanalles en nogwat. Ik heb net ontdekt dat je ook prima kan prikken tijdens het leren

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:33

Dat is helemaal mooi meegenomen dan :))

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:50

Zo blij! Dit is echt zo leuk lekker voor tv, tijdens het leren,... Ben nu al verslaafd :')

Mijn katje is een sleutelhanger geworden

Afbeelding

Anoniem

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:51

Schattig :+:

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:52

Wat leuk!
Goed gelukt +:)+

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:49

Die is leuk geworden joh! En zo heeft ie ook nog nut ook, zo als sleutelhanger.

En die leren vingerhoedjes zijn wel een heel goed idee, ik denk dat ik wat leer op ga graven en moeders eens even lief aan ga kijken....

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:16

Super! En wat heb je lekker veel kleurtjes gekregen... ik heb er ook veel maar een groot deel ervan heb ik nauwelijks gebruikt. Gelukkig vroeg iemand om een regenboogbeestje, daar verheug ik me erg op. En die vingerhoedjes kwam ik ergens tegen..... maar ik prik niet meer zo heel vaak in mijn vingers dus ik waat het erop.

Anoniem

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:42

Morgen richting he ziekenhuis.. en dan gaat mn viltwerk mee :#

Anoniem

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:13

Ik ben eens aan het uitzoeken wat voor vilt ik het beste kan bestellen, vandaag 2 boeken gehad met mooie voorbeelden er in om te maken <3

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:34

Wat is het hier stil de laatste tijd..... Jans, heb je al iets gevilt? Ik heb net een krans met twee vogeltjes af als kerstcadeau voor twee vriendinnen, ik zal kijken of ik er vanmiddag foto's van kan maken als het licht wat beter is.

Anoniem

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:36

Nog niet, ben er nog niet helemaal uit wat voor vilt ik moet nemen :=

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:13

Bedoel je vilt of bedoel je wol?

En kijk, dit is de krans waar ik het over had... het rechtervogeltje stelt een winterkoninkje voor maar zo'n beestje heeft heel veel streepjes en daar zag ik even niet overheen. Het rechtopstaande staartje dat hem ook herkenbaar maakt is verdwenen in de bessen en nu lijkt het meer een mislukte kramsvogel maar goed..... :)


Afbeelding

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:28

ik ben hartstikke benieuwd naar het regenboogbeestje. :D :D :D

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:38

Ik ook! Ik heb me al verdiept in hoe ik de vleugels wil gaan maken en ik denk dat ik daar een oplossing voor heb :) Maar ik moet nog wachten tot ik er aan kan beginnen, er zijn nog een flink aantal beestjes dat eerst moet. Evengoed ben ik er in gedachten wel al mee bezig dus, ook hoe ik het kleurverloop mooi kan maken.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:02

Beetje stiekem oefenen tussendoor mag toch best? ;)

En wat is die krans mooi geworden!
Echt schattig, die vogeltjes <3

Anoniem

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:11

Oooh hij is leuk <3

Ik bedoel wol natuurlijk :+

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 00:09

Madelief schreef:
Bedoel je vilt of bedoel je wol?

En kijk, dit is de krans waar ik het over had... het rechtervogeltje stelt een winterkoninkje voor maar zo'n beestje heeft heel veel streepjes en daar zag ik even niet overheen. Het rechtopstaande staartje dat hem ook herkenbaar maakt is verdwenen in de bessen en nu lijkt het meer een mislukte kramsvogel maar goed..... :)


[ [url=m/jbC8KC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi zeg!

Anoniem

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:32


Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:32

Hoi!

Ik ben een paar dagen bezig geweest met het maken van een kat met ongelooflijk ingewikkelde vlekken. Het was een heel gepuzzel en het is ook beslist niet zo geworden als het echt is maar ik hoop dat ik er bij in de buurt gekomen ben.... De twee kleine beestjes zijn voor een mobiel op een kinderkamer. Daar moeten er nog acht in ongeveer dezelfde maat bij. Kater Funs is twintig centimeter hoog tot het puntje van zijn oren, het kleine oranje katje is zeven-en-een-half.... De kleintjes zijn niet zo gedetailleerd maar leuk om ook eens te maken omdat ze vrij snel klaar zijn.

Afbeelding



Afbeelding

Anoniem

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:59

Zo mooi weer <3 <3

Jammer dat bol.com geen viltwol verkoopt.. ik krijg morgen mn kerstcadeaubon van de baas :))

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:25

Zo mooi!! Jans misschien moet je je baas eens proberen te overtuigen ;)

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:59

Dank jullie wel voor de reacties, ook nog bedankt degenen die op de mislukte kramsvogelkrans reageerden :)

Jans, ik ben heel benieuwd naar je wol. Het lijkt me veel korter van vezel dan de merino die ik vaak gebruik en het heeft prachtige kleuren. Plaats je er wat foto's van als je het hebt, en laat je ook horen hoe het bevalt? Als het is wat ik denk dat het is is het prima viltwol, en dan ga ik er beslist ook eens iets van bestellen. Maar ik heb op dit moment nog zoveel dat ik daar eerst mee door ga.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:00

Mislukt??
Hij is superleuk!

En deze ook weer...

Die mobile zal ook leuk worden!
Allemaal verschillende diertjes?

Madelief

Berichten: 370
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:11

Ja, lijkt me wel. Ik moet daar misschien nog even contact over opnemen met de besteller. Maar ik heb me nu voorgenomen om elke dag te beginnen met het vilten van zo'n klein beestje. Ik heb heel veel moeite met de start van de dag, geen idee waarom. Ik heb een geweldig en erg leuk leven maar 's morgens word ik vaak nogal gedeprimeerd wakker. De eerste kop koffie maakt het beter maar het gaat pas echt goed als ik wat buitens gedaan heb, de ponystal en de kippen en zo. Maar in deze tijd is dat niet aantrekkelijk en ook niet goed mogelijk omdat het zo lang donker is.
Vanmorgen bedacht ik ineens dat ik meteen bij de koffie al ga vilten. Ik vind dat zo ontzettend leuk en ik heb zoveel bestellingen dat dat in elk geval gewoon een goed idee is. En nou blijkt dat ik zo'n klein beestje in ongeveer anderhalf uur af kan hebben. Dan heb ik iets leuks gedaan, en iets nuttigs ( want deze zijn besteld en als ik er meer heb heb ik leuke weggevertjes) en tegen de tijd dat ik klaar ben is het licht genoeg om buiten iets te ondernemen.

Dus over een paar weken, als de mobile ( geen idee hoe je het schrijft, jij weet het vast, Shirley, dus ik hou jouw schrijfwijze aan) in elkaar gezet gaat worden, heb ik meer dan genoeg beestjes. En dan kan degene die ze besteld heeft en die hier in de buurt woont gewoon langs komen en uitzoeken!
Ik vind het zelf een briljant idee, nou nog kijken of het werkt..... :)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:15

Lijkt me een prima plan!

En al helpt het jou maar om je er goed bij te voelen, dan hebben de beestjes al een belangrijke taak vervuld voordat ze een ander blij gaan maken *\o/*