[ART]Naaldvilten / Needlefelting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 02:15

Succes met je vos morgen!
Je kan ook vulwol gebruiken als basis voor de diertjes van aliexpress. Dat vilt wat makkelijker en scheelt wol :)

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:04

Eilish schreef:
Succes met je vos morgen!
Je kan ook vulwol gebruiken als basis voor de diertjes van aliexpress. Dat vilt wat makkelijker en scheelt wol :)


Zijn dat geen complete pakketjes dan? daar ging ik wel van uit namelijk.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 15:10

Ja, er is genoeg wol om het hele diertje te maken, maar dan maak je die helemaal van merino wol. En vulwol met merino aan de buitenkant vind ik zelf makkelijker.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:41

ah ok want nu met me vos kom ik erg tekort dus ja om nou de staart zwart te maken ipv de voskleur is ook geen gezicht. en de oren kom ik ook te kort voor, dus idd maar vulwol gebruiken voortaan, voor de grote delen.. dat was een les die ik echt nodig had. Dank je daarvoor.
Ik heb een kilo vulwol en nu kom ik te kort arghhh.. bij mij word alles groter dan nodig is -O-

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:29

Alie expres beestjes zijn binnen maar zit alleen een plaatje bij geen uitleg. ja een scan iets maar ik heb geen i phone dus ik zal maar gewoon proberen te maken. me vos wacht nog op wol, dus ik ben een andere aan het maken met wol wat ik wel genoeg heb ook vos kleur.. foto volgt als ik klaar ben :) maar nog steeds verslaafd hoor..

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:50

Fijn dat ze binnen zijn! Dat is snel.
Dat wat je kan scannen is een uitlegfilmpje denk ik. Is een qr code, kan je misschien ook met een ander apparaat scannen. Ik kan foto's voor je maken van het uitlegbriefje van het hondje met de sjaal :)

Ben benieuwd naar je vossen!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:49

Ja he 6 stuks maar ik had er heel veel besteld, dus er komt nog een lading alleen zit er bij elk beestje een kussentje en 3 naalden pff dan krijg ik er wel veel.
Me vos die wacht nog op een gezicht en oren en ogen en mondje maar daar heb ik nu even geen zin meer in. ben al uren bezig en moet straks de honden wandelen en eten en je kent het wel.
Morgen weer een dag..
Ik heb geen idee met wat ik dat kan scannen. ik heb alleen laptops en een oude Nokia. Maar goed dat moet wel lukken denk ik, en anders staan er op you tube nog filmpjes :)

Ik heb nu voorlopig heel veel wol ook Corriedale en Alpaca.. vooral naturel kleuren dus ik kan vooruit zeg maar, erg mooie wol trouwens. En jawel ik heb vulwol gebruikt deze x hihi.. En wat moet ik met al die felle kleuren wol maken. dieren hebben dat meestal niet. Er daar heb ik ook best veel van.
Ik heb nu 2 grote Ikea bakken met wol, 1 voor lontwol en de andere kaardvlieswol.
En een kleinere bak voor de DIY figuurtjes. doos met vulwol 1 kilo das best wel veel geweest, ja wist ik veel :)

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 18:20

Kan wel het voorbeeld laten zien van de vos maar de mijne is natuurlijk weer anders :)
Afbeelding
Deze kleur kom ik dus te kort, maar de webwinkel stuurt me een stukje na, dus morgen hopelijk in huis
Maar wat een mooie kleur dat oranje met zwart erin verwerkt. En wat werkt het fijn :)

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:43

Tadaaa de vossen zijn klaar, ik ben alleen niet tevreden over de ogen maar ja meer oefenen dan maar.

Afbeelding

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 21:05

Je kan ook plastic of glazen oogjes gebruiken :) En ze zijn goed gelukt. Leuk dat je er twee hebt gemaakt.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 21:37

Eilish schreef:
Je kan ook plastic of glazen oogjes gebruiken :) En ze zijn goed gelukt. Leuk dat je er twee hebt gemaakt.


Er zaten oogjes bij maar die waren veel te klein dan maar wol gebruikt.
Ik moet gewoon nog even verder oefenen op ogen maken met diepte erin :)
Maar ik ben wel tevreden hoor met het resultaat :)

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 17:08

Ik heb het snuitje en de ogen toch een beetje anders gemaakt.
En weet je wat leuk is? uit de groep naaldvilten nl, heb ik een mede naaldviltster gevonden die 4 min lopen van me vandaan woont, die het ook leuk vind om samen te gaan naaldvilten, ze doet het al een paar jaren.
En nu ga ik de alie beestjes proberen te maken, heb al een you tuber gevonden met tutorials van zo een 60 van die beestjes.. Ik heb er zin in..Waar fb al niet goed voor is hihi :) Daar ga ik morgen mee beginnen eerst goed filmpje kijken en dan vilten maar.. Hoe gaat het met jou shiba hond, ik ben erg benieuwd :)

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 20:21

Heb je een foto van je nieuwe ogen en snuitje? Wat leuk dat je iemand zo dichtbij hebt gevonden! Succes met de alie beestjes, fijn dat je daar filmpjes van hebt gevonden.
Ik heb deze week 1 of 2 keer aan mijn shiba gewerkt, maar het schiet nog niet op. Ik ben nog steeds bezig met de voetjes, heb er 1 opnieuw gedaan.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 21:36

ff vraagje ik krijg dat snoetje maar niet goed, hoe heb jij dat opgebouwd?
bedoel neusje en wangetjes dat 1 geheel word, van je chihuahua van Aliexpress.
waarom krijg ik die wangetjes en neusje niet goed, snap er niks van.. de vos ben ik niet tevreden mee. ik weet niet zit me niet lekker..

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 22:02

Ik heb het hoofd als een bol, met daarop witte wol voor de wangen. En de snuit is een losse bol die ik er aanvast gemaakt heb.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Misschien helpt het als je 1 laag wol over zowel de snuit als de wangen doet, dat die laag 1 geheel wordt.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 02:13

Shiba ziet er nu zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:42

Dank je wel voor de foto's hopelijk gaat het vandaag wel lukken,
en de Shiba ziet er al leuk uit hoor.
Er komt weer een bestelling binnen met wol en een 8 naaldenpen, ik zocht voor 5 maar ik kan er daar ook 5 in doen.. En ik dacht van die laden kastjes zijn wel handig voor me wol, nu zit het in grote bakken.
Naaldvilt ze :)

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:36

Dank je, jij ook!
Leuk dat er weer een bestelling binnenkomt. Ik heb mijn wol in plastic ziplockzakjes zitten, van die diepvrieszakjes. En mijn gemaakte werkjes onder een stolp. Beide is om te voorkomen dat er motten of stof oid bij komt.

De lama/alpaca die ik aan iemand heb gegeven is laatst stuk gemaakt door een kitten. Daar beschermt een stolp oid ook tegen :Y)

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:01

zie foto voor overzicht van me spullen :) ik heb voornamelijk lontwol zie ik nu. of gekaard wat op rol zit..
Ik vind gekaard makkelijker werken tot nu toe dan :) oh wat zonde van het stukmaken van de kat.
Ik heb nu een hoop naaldviltvrienden op fb aangezien het een naaldvilt account is. net bezoek gehad van de mevrouw die in de buurt woont, heeft krulletjes meegebracht en nog andere wol zo lief van haar..

en dan staan er nog wat losse bakken bovenop hihi, maar ik denk dat ik voorlopig wel even vooruit kan zo.

Afbeelding

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:46

Dat is veel! En netjes georganiseerd.
Leuk dat je veel naaldviltvrienden hebt op facebook. Je hebt mijn oma ook als fb vriend zag ik :+ Zij doet ook naaldvilten. En lief dat die mevrouw op bezoek kwam en wol had meegenomen.

Dit zijn mijn spullen:

Afbeelding

Bovenste plank zijn drie pakketten die ik nog wil maken. Een na hoogste plank is twee soorten vulwol, restjes merino, zwarte 19 micron wol en zwarte krulwol. Plank daaronder is het project waar ik nu mee bezig ben, met mijn yogablok en naalden. En de wol die ik daarvoor nodig heb: een beetje vulwol en 27 micron wol in vier kleuren (zwart, wit, honing en creme). Daaronder nog wat benodigdheden, oogjes, neuzen, ijzerdraad en pijpenragers enz.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 19:21

leuke Hobby is het he? bij jou is het toch ook netjes in de kast.
Heb even kopje gemaakt, moet alleen de wenkbrouwen en mondje nog even bijwerken en na het eten ga ik de rest doen van het hondje, en jawel is weer veel te groot uitgevallen moest grotere ogen erin doen..
ik heb nu al 40 naaldvilt vrienden leuk joh pas op de 27ste echt begonnen ermee..en wat leuk dat je oma in me lijst zit.. doe ze maar de groetjes van Marina de Zoete
Ik ben toch wel heel blij dat ik een fb account heb aangemaakt :)


Afbeelding
hoe vind je het tot zover?

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:30

Mooi!
Het rechter oogje lijkt groter dan het linker oogje. En misschien nog wat wit onder de ogen. Rechter wenkbrauw lijkt wat schuiner dan de linker. En bij het linker oor lijkt er een beetje wit te missen.
Maar dat zijn details, hij lijkt goed!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:37

Eilish schreef:
Mooi!
Het rechter oogje lijkt groter dan het linker oogje. En misschien nog wat wit onder de ogen.
Rechter wenkbrauw lijkt wat schuiner dan de linker. En bij het linker oor lijkt er een beetje wit te missen.
Maar dat zijn details, hij lijkt goed!


lol je hebt gelijk ik heb het verkeerde oogje gepakt uit het doosje zie het nu pas hihi
bedoel je helemaal opvullen onder de ogen?
wenkbrauw weet ik ga ik zo nog doen.
oren moeten verder uit mekaar vind je ook niet en wit doe ik er zo bij.
ik ga heel de avond lekker prikken *\o/*
wat is de maat van jouw chitje het kopje? want de alie ogen die er bij zaten waren veel te klein..

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:45

Haha :D
Ja, helemaal opvullen bedoel ik inderdaad. Oren kunnen iets meer naar buiten nu je het zegt, met de punten ook iets meer opzij denk ik, als dat lukt. Veel plezier met prikken!

Ik zal zo het hoofd van mijn hondje opmeten.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:56

Hoofd is 3 cm en oogjes 0,5 cm.