[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:04

mirthheee schreef:
Ik heb een simpel rekenschriftje gepakt, omdat ik even niks anders had XD ik doe niks met de kaft, maar je kan natuurlijk alles pimpen met stickers, calligrafie, stempels, sierlijnen, tekeningetjes, fotos, gedroogde bloemen etc.


zou je eens foto's kunnen maken van je opzet?

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 19:11

Het is wel heel lelijk hoor, papier van dit schrift is veel te dun en alles drukt door. En echte bullet journals worden in boekjes gemaakt met stippen ipv ruitjes.

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder een paar van internet/ wat handige dingen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:15

OMG DIT IS ZO MIJN DING.

Ik moet nog voor de nieuwe maand eventjes langs de action gaan om kleine rekenschriftjes te kopen. Dat chaotische qua doordrukken is zo nostalgisch. Dit is echt mijn hoofd in papier uitgedrukt. Ineens een enorme bron van inspiratie zeg. Hopen dat ik wat geld over hou deze maand voor die schriftjes, die kosten geen ruk maar toch :=

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 19:18

420BlazeIt schreef:
OMG DIT IS ZO MIJN DING.

Ik moet nog voor de nieuwe maand eventjes langs de action gaan om kleine rekenschriftjes te kopen. Dat chaotische qua doordrukken is zo nostalgisch. Dit is echt mijn hoofd in papier uitgedrukt. Ineens een enorme bron van inspiratie zeg. Hopen dat ik wat geld over hou deze maand voor die schriftjes, die kosten geen ruk maar toch :=


Haha precies! Ik wil alleen absoluut niet dat het doordrukt, maar een beetje kwaliteit is wel duurder :c helaas haah

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:21

Wat ben je al gaaf bezig!
Ik zit zo te twijfelen want ik heb al tig notitieboekjes waaronder:
- lijntjes
- zonder lijntjes
- ruitjes

maar stipjes lijken ook fijn!
Wat moet ik nou :')

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:22

Ik vind ruitjes leuk. 1x0.5cm <3
Maar dat zijn allemaal dingen die mij aan goede tijden doen denken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:26

Ik ben in januari begonnen met een bullet journal. Eerst helemaal 'volgens de regels' inmiddels een stuk losser. Ik heb geen monthly en future log meer, alleen de dagelijkse lijstjes. Naast de dagelijkse lijstjes schrijf ik tussendoor soms ook dagboekstukjes, en achterin heb ik lijstjes met dingen om te onthouden (eentje voor cadeau ideeën, eentje met boeken die ik nog wil lezen etc).
Decoreren doe ik dan weer niet. Ik vind het er supertof uitzien wat sommige mensen er van maken :j maar voor mij werkt het niet. Ik wil het dan té leuk doen en dan laat ik het hele journal links liggen... Terwijl als ik het zonder decoratie gebruik, ik wel echt heel veel aan m'n bullet journal heb.
Elke ochtend even gaan zitten en m'n lijstje maken geeft me een boel rust en dat is echt heel erg fijn :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-09-16 19:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:26

420BlazeIt schreef:
Ik vind ruitjes leuk. 1x0.5cm <3
Maar dat zijn allemaal dingen die mij aan goede tijden doen denken :P


Ik heb nog NOOIT een schrift met ruitjes van 1x0.5 gezien :Y)

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 19:28

Lonneke2001 schreef:
420BlazeIt schreef:
Ik vind ruitjes leuk. 1x0.5cm <3
Maar dat zijn allemaal dingen die mij aan goede tijden doen denken :P


Ik heb nog NOOIT een schrift met ruitjes van 1x0.5 gezien :Y)


Ik zou kijken naar wat voor kwaliteit papier je wilt haha. Ik vind ruitjes prima, als het maar niet door drukt.. met ruitjes en stipjes kan ik wel makkelijker tabellen trekken enzo

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:31

Lonneke2001 schreef:
420BlazeIt schreef:
Ik vind ruitjes leuk. 1x0.5cm <3
Maar dat zijn allemaal dingen die mij aan goede tijden doen denken :P


Ik heb nog NOOIT een schrift met ruitjes van 1x0.5 gezien :Y)


Ook niet bij rekenles? Elk cijfer moest in één hokje. Qua kwaliteit is het niet aan te raden nee, maar ik doe er altijd een a4tje onder zodat de onderste bladzijdes schoon blijven.

Stipjes lijkt mij ook wel fijn werken, lijntjes niet.

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:49

Ik meld me! Ik heb sinds begin 2016 een bullet journal en ik vind het superleuk :D Als ik het druk heb gebruik ik 'm gewoon als to do-list en agenda maar ik teken er ook in als ik tijd heb.

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 19:51

Char_lotte schreef:
Ik meld me! Ik heb sinds begin 2016 een bullet journal en ik vind het superleuk :D Als ik het druk heb gebruik ik 'm gewoon als to do-list en agenda maar ik teken er ook in als ik tijd heb.

Showen graag!

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:02

Foto's zijn meer dan verplicht hier :j
:')

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 20:04

Lonneke2001 schreef:
Foto's zijn meer dan verplicht hier :j
:')


Idd :o

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:09

Haha zo mooi is het niet hoor :P

Maar goed, dit is de eerste bladzijde:


Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Een random tekening ergens middenin mijn weekplanning :') (hij is nog scheel ook zie ik nu :+ )

Afbeelding

Maar meestal ziet mijn weekoverzicht er gewoon lekker saai zo uit

Afbeelding

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:11

leuk hier haal ik ook ontzettend veel inspiratie vandaan!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:21

Leuke ideeën!

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:29

Erg mooi gedaan. Wat dat betreft vind ik het nog altijd jammer dat ik gewoon echt niks weet om erin te zetten - ik knutselde altijd met veel plezier mijn schoolagenda in elkaar (om 'm vervolgens vrijwel niet te gebruiken := )
Nu staan de paar dingen die ik wil onthouden in mijn foon - met alarmsignaal. Maar daar knutsel je niet zo leuk aan.

Omdat ik ontzettend nieuwsgierig ben: waarom de namen van de maanden en dagen in het Engels?

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:34

Ik ga dit even volgen!

Heb nog altijd moeite met plannen en het is altijd wat chaos, maar als mijn agenda leuk is zou dat misschien kunnen helpen. :)

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:34

Thanks! Ja als ik niet naar school zou gaan zou er bij mij ook bijna niks in staan haha.

Ehm ja.. Ik ben aan mijn bullet journal begonnen tijdens een IB les (tto Engels) op de middelbare school en omdat we daar Engels aan het praten waren heb ik alles in het Engels opgeschreven en daarna ben ik daar mee doorgegaan :') Niet echt een specifieke reden dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:35

Shadow0 schreef:
Erg mooi gedaan. Wat dat betreft vind ik het nog altijd jammer dat ik gewoon echt niks weet om erin te zetten - ik knutselde altijd met veel plezier mijn schoolagenda in elkaar (om 'm vervolgens vrijwel niet te gebruiken := )
Nu staan de paar dingen die ik wil onthouden in mijn foon - met alarmsignaal. Maar daar knutsel je niet zo leuk aan.

Omdat ik ontzettend nieuwsgierig ben: waarom de namen van de maanden en dagen in het Engels?


Ik maak dus elke dag een lijstje, met alles wat ik die dag wil doen.
Lijstje van vandaag;
-Tandarts terugbellen
-Zadelmaker bellen
-Mediteren
-Lezen
-Was draaien
-Soep maken
-[***] rijden

Weinig spannends, maar omdat ik het opschrijf en afvink motiveert het toch om het allemaal gedaan te krijgen. En ook om dingen die er niet op staan (ik moet nodig de badkamer poestsen := ) te negeren en er pas morgen weer aan te denken, omdat het qua belastbaarheid vandaag niet haalbaar is.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:53

Char_lotte: hele heldere en logische reden ook :j

Blijheid, je brengt me wel op een idee trouwens. Die lijstjes, hoe laagdrempelig ik ze ook maak, werken voor mij nog altijd stressverhogend dus dat doe ik alleen als ik het nodig heb om ook echt dingen af te werken, de rest komt zoals het komt.

Maar ik ben mezelf wel bonuspunten aan het geven voor allerlei dingen, waarbij ik 'klusje uitgevoerd' bonuspunten geef, maar 'grenzen in de gaten houden en het niet doen' ook, winwin! Dat doe ik nu via een paar websites, maar daar loop ik toch een beetje tegen de limiet aan. Maar waarom zou ik dat niet ook in een wat creatievere eigen vorm gieten?

Leuk topic dus, en ook de anderen qua inspiratie: zo leuk om te zien. :j

vanspeijk
Berichten: 889
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:01

Ik heb het een tijdje gedaan, maar ik ben vrij chaotisch, heb last van uitstelgedrag, en dan merk je dat het toch vrij veel werk is om een bullet journal mooi te maken en goed bij te houden. Ook bleef ik het lastig vinden om afspraken 'ver weg' te plannen - binnen een week of eventueel een maand gaat nog wel, maar zit je in de volgende maand dan moet je alweer een nieuwe spread maken voor die maand, of het anders in je jaaroverzicht [als je die hebt] zetten, en dan blijf je maar heen en weer bladeren, enz - voor mij werd dat dus te chaotisch en toen begon ik dingen te vergeten.

Ik heb inmiddels dus weer een normale agenda. Toch maak ik nog wel gebruik van sommige bullet journal dingetjes, zoals symbooltjes enzo, om mijn agenda meer overzichtelijk te houden. Maar het creatieve aspect ervan blijft me trekken.. dus ik lees graag mee :D

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:16

Hoe bizar ben ik nu weer bezig :')
Ik heb nu dus heel saai de dag, en daaronder de dingen die ik moet doen.
En om de een of andere manier ben ik bang om het te veranderen, dat het dan niet meer werkt of zo.
Help |(

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:27

Ik heb geen bullet journal, maar wel een "things to do today"-notitieblok van m'n werk :j Daarin kan ik op de linkerpagina dingetjes kwijt op een tijdstip (elk kwartier) met een hokje ernaast voor een aantekening. Op de rechterpagina staat een zelf in te vullen lijst; zo'n hokje ervoor om af te vinken en een hok aan de zijkant om op te schrijven wat ik moet doen. Meestal heeft elk project / elke arts waar ik meerdere dingen voor moet doen z'n eigen pagina.

De korte-klap lijstjes (dingen die ik op vrij korte termijn kan / moet afhandelen) schrijf ik vooraan, de hersenspinsels, de "als ik daar een keer tijd voor heb"-dingen en de "in een ideale wereld"-dingen staan achteraan, net als een lijstje voor het volgende werkoverleg.
De korte-klap lijstjes werk ik uiteraard bij als ik iets gedaan heb (zo'n afvinkhokje is leuk, maar een vette streep ergens door is leuker :D ), maar op een gegeven moment wordt de pagina me te vol of te onoverzichtelijk (drie dingen wel gedaan, dan één niet, dan weer twee wel etc.) en dan scheur ik die pagina eruit en zet ik de dingen die ik nog moet doen op een nieuwe (mooie schone :o ) pagina.

Echt versieren met kleurtjes, tekeningen en frutsels doe ik niet, maar één van de artsen doodled soms op mijn linkerpagina's (die gebruik ik toch niet). En ik vind het wel leuk om alle pagina's van één project even een gekleurd stipje boven in de hoek te geven zodat ik ze sneller kan vinden.