[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:56

Shadow0 schreef:
Char_lotte: hele heldere en logische reden ook :j

Blijheid, je brengt me wel op een idee trouwens. Die lijstjes, hoe laagdrempelig ik ze ook maak, werken voor mij nog altijd stressverhogend dus dat doe ik alleen als ik het nodig heb om ook echt dingen af te werken, de rest komt zoals het komt.

Maar ik ben mezelf wel bonuspunten aan het geven voor allerlei dingen, waarbij ik 'klusje uitgevoerd' bonuspunten geef, maar 'grenzen in de gaten houden en het niet doen' ook, winwin! Dat doe ik nu via een paar websites, maar daar loop ik toch een beetje tegen de limiet aan. Maar waarom zou ik dat niet ook in een wat creatievere eigen vorm gieten?

Leuk topic dus, en ook de anderen qua inspiratie: zo leuk om te zien. :j


Dat kan inderdaad ook prima :j Lekker overzichtelijk ook om het bij elkaar te hebben staan ipv op een paar websites :)

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 16:48

Ik heb vandaag gekleurde fineliners gekocht :o

aNoa

Berichten: 273
Geregistreerd: 06-08-14
Woonplaats: Nooord Brabant :)

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:26

Leuk topic, ik ga dit even volgen. Toevallig vorige week besloten dat ik maar eens ga kijken of dit werkt voor mij. Ik als enorme chaoot heb een nieuw systeem nodig, merk nu op het HBO dat plannen toch best belangrijk wordt. Laat dat iets zijn wat ik totaal niet kan.. :+

Ik vind het creatieve deel van een Bullet Journal super leuk. Ben wel extreem lui en heb een chronisch tekort aan tijd (handige combinatie ook..). Iemand tips hoe ik dan toch een bullet journal leuk bij kan houden? Zodat ik het niet ga verwaarlozen en weken over ga slaan..

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:40

Ik ben ook begonnen vandaag! Ik heb even een fijn boekje met ruitjes gekocht. Maar ik vraag me af of dit voor mij echt als agenda kan fungeren. Ik denk dat ik voor afspraken en toetsen en huiswerk bijhouden beter mijn agenda kan gebruiken en het journal gebruiken om to-do lists te maken en dingen bij te houden. Zo schep ik een beetje orde in de chaos die mijn agenda is en kan ik beter plannen, denk ik zo.

edit: en met dingen in het journal bijhouden bedoel ik dan boeken die ik nog wil lezen, series die ik kijk etc. Dingen die niet echt in een agenda horen.
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 28-09-16 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:49

Felicxa schreef:
Ik ben ook begonnen vandaag! Ik heb even een fijn boekje met ruitjes gekocht. Maar ik vraag me af of dit voor mij echt als agenda kan fungeren. Ik denk dat ik voor afspraken en toetsen en huiswerk bijhouden beter mijn agenda kan gebruiken en het journal gebruiken om to-do lists te maken en dingen bij te houden. Zo schep ik een beetje orde in de chaos die mijn agenda is en kan ik beter plannen, denk ik zo.


Ik denk dat het op de manier zoals jij noemt voor mij ook wel eens een uitkomst kan zijn.
Eventueel met een puntensysteem, want ik heb een hekel aan huiswerk, maar ben dol op wedstrijdspelletjes :+

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:50

Zo doe het ook Felicia. Het leuke en fijne van een bullet journal is ook dat je hem zo kan vormgeven als jij graag wilt.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:50

Lienie_F schreef:
Felicxa schreef:
Ik ben ook begonnen vandaag! Ik heb even een fijn boekje met ruitjes gekocht. Maar ik vraag me af of dit voor mij echt als agenda kan fungeren. Ik denk dat ik voor afspraken en toetsen en huiswerk bijhouden beter mijn agenda kan gebruiken en het journal gebruiken om to-do lists te maken en dingen bij te houden. Zo schep ik een beetje orde in de chaos die mijn agenda is en kan ik beter plannen, denk ik zo.


Ik denk dat het op de manier zoals jij noemt voor mij ook wel eens een uitkomst kan zijn.
Eventueel met een puntensysteem, want ik heb een hekel aan huiswerk, maar ben dol op wedstrijdspelletjes :+


Je moet een doolhof tekenen, en onderweg je todo dingetjes zetten, en aan het eind van de dag als je alles hebt gedaan heb je je to do ding dan af en je doolhof ook! :j

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 20:17

Je hoeft niet perse een agenda deel te doen he?

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:32

Nee, dat is juist het leuke. Je kan hem vormgeven en gebruiken zoals je dat zelf wilt.

_kimm

Berichten: 1787
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:33

Ik meld me ook even. Ik wil na m'n studie beginnen met een bullet journal. Momenteel heb ik het gewoon te druk met andere dingen. Je hebt van uitgeverij blossom books nu ook een bullet journal. Misschien een tip voor degene die niet zo creatief zijn? Deze is met stipjes waardoor het tekenen makkelijker gaat.

http://www.blossombooks.nl/nieuws/artik ... ournaling/

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:15

Lonneke2001 schreef:
Lienie_F schreef:


Ik denk dat het op de manier zoals jij noemt voor mij ook wel eens een uitkomst kan zijn.
Eventueel met een puntensysteem, want ik heb een hekel aan huiswerk, maar ben dol op wedstrijdspelletjes :+


Je moet een doolhof tekenen, en onderweg je todo dingetjes zetten, en aan het eind van de dag als je alles hebt gedaan heb je je to do ding dan af en je doolhof ook! :j


Die is wel geniaal :')
Denk alleen dat ik dan zo lang bezig ben met een doolhof maken dat ik aan het echte werk niet toekom

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:32

Lienie_F schreef:
Lonneke2001 schreef:
Je moet een doolhof tekenen, en onderweg je todo dingetjes zetten, en aan het eind van de dag als je alles hebt gedaan heb je je to do ding dan af en je doolhof ook! :j


Die is wel geniaal :')
Denk alleen dat ik dan zo lang bezig ben met een doolhof maken dat ik aan het echte werk niet toekom


Kan je niet in het weekend een hoop doolhoven tekenen? Of gewoon een simpele lijn over de pagina een beetje zo:



Afbeelding

Heel simpel maken, doodlopend is een pauze, je gaat van rood naar groen en je schrijft ernaast wat je moet doen (of erin). Je kan dan je doolhof zo makkelijk of moeilijk maken als je wil :')

Echt een gek idee dit maar het is best leuk

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:59

Het is wel serieus een goed idee! _/-\o_

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:42

Ik vind hem heek interessant, maar ik snap hem niet helemaal.. kan iemand me uitleggen via pb? :o

Heb t filmpje ook gekeken, maar kom er niet uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:03

Leuk topic! Door dit topic ging ik eens rondkijken op internet aangezien ik nu alle lijstjes op losse briefjes zet, maar dat is ook niet echt handig. Om zelf zo'n heel bullet journal vorm te geven vind ik echter ook weer wat veel werk, en toen kwam ik op etsy dit tegen:
Afbeelding
Afbeelding
Hier te vinden op Etsy
Dit is een bullet journal waarvan de lijstjes al per dag zijn aangegeven. Dit is gewoon een PDF bestandje dat je zo vaak kunt uitprinten als je wilt, op verschillende formaten verkrijgbaar, van zakboekje tot A5 (half A4tje per pagina).
Ook erg handig als je meer ruimte wilt hebben om dagelijks alle to-do dingen op te schrijven zonder het zelf vorm te moeten geven. Je kunt die pagina net zo vaak uitprinten als je wilt en eventueel zelf een boekje van maken. :)

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 17:52

xyzutu2 schreef:
Leuk topic! Door dit topic ging ik eens rondkijken op internet aangezien ik nu alle lijstjes op losse briefjes zet, maar dat is ook niet echt handig. Om zelf zo'n heel bullet journal vorm te geven vind ik echter ook weer wat veel werk, en toen kwam ik op etsy dit tegen:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hier te vinden op Etsy
Dit is een bullet journal waarvan de lijstjes al per dag zijn aangegeven. Dit is gewoon een PDF bestandje dat je zo vaak kunt uitprinten als je wilt, op verschillende formaten verkrijgbaar, van zakboekje tot A5 (half A4tje per pagina).
Ook erg handig als je meer ruimte wilt hebben om dagelijks alle to-do dingen op te schrijven zonder het zelf vorm te moeten geven. Je kunt die pagina net zo vaak uitprinten als je wilt en eventueel zelf een boekje van maken. :)


dat kan idd ook, voor de mensen met weinig tijd of die denken het niet te kunnen. blossombooks heeft er ook een uitgebracht!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:35

Ik had hier dus echt nog nooit van gehoord, maar ben na het lezen gelijk naar de winkel gerend haha. Zo'n boek met stipjes hadden ze helaas niet, maar ze hadden wel een bullet journal-achtige planner in de aanbieding die stiekem toch wel erg leuk was. <3

Afbeelding

Eerst heb je een overzicht voor elke maand, met vakjes voor "notes" en "important things"
Afbeelding

Dan een weekoverzicht met bij elke dag "to-do" lijstjes en een vakje voor "don't forget." Je kan ook bovenaan je top prioriteit aangeven en onderaan is nog een vak voor random "notes", waar ik zelf extra to-do dingen aan toevoeg.
Afbeelding

Achterin het boek zit nog een gedeelte voor willekeurige lijstjes en dergelijke.
Afbeelding

Ik heb zelf al gelijk tabjes met de maanden erop er in geplakt (die zie je bij de eerste foto aan de bovenkant uitsteken), zodat ik makkelijk alles kan vinden. Welke pennen gebruiken is nog even uitproberen, nu lekken sommige door op de volgende pagina en dat vind ik niet zo mooi.

Heel erg bedankt voor het delen! Ik ben razend enthousiast en hoop dat ik zo mijn leven iets meer op orde kan krijgen :))

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:47

Ik ben zelf toch begonnen, heb wat leuke dingen die ik wil bijhouden :P

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 18:47

Lonneke2001 schreef:
Ik ben zelf toch begonnen, heb wat leuke dingen die ik wil bijhouden :P

Showen! *\o/*

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:49

Tussenstandje?
Hij is echt nog laaang niet af en begin pas vanaf oktober maar heb enkel 2 opzetjes gedaan :')
kan hem ook vanavond laten zien dan ben ik mss iets verder :)
(of morgenochtend)

femmelz

Berichten: 321
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:50

Hoi allemaal,

Wat leuk, een topic over Bullet Journalling. Ik heb ook een bullet journal, sinds februari dit jaar en vind het echt geweldig, het is eigenlijk gewoon mijn brein, mijn doelen staan erin, mijn dagelijkse to do lijstjes staan erin en alles wat ik niet mag vergeten.

Op dit moment heb ik alleen een dipje, nieuwe school en weer even mijn routine vinden, ook in mijn bullet journal.

Ik haal zelf altijd veel inspiratie van Boho Berry, haar website en youtubekanaal. Ze heeft nu ook een serie op haar kanaal staan voor hoe te starten met een bullet journal, heel leuk.

deksel

Berichten: 3782
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:57

Oeh, leuk topic! En een leuk idee. Ik weet nog niet wanneer ik zoiets ga maken/beginnen maar dit is zeker wat voor mij. Ik ben echt van de lijstjes (vandaag al 4 sticky notes volgeschreven met dingen die ik nog moet doen/kopen of onthouden, als ik het gedaan heb streep ik het door, zorgt voor rust in mijn hoofd XD).
Op Pinterest staan veeeel, heeel veel leuke ideeën. Of als je 'tumblr' achter je zoekopdracht bij Google zet, krijg je meestal mooiere/meer artsy zoekresultaten:
https://www.google.nl/search?q=bullet+j ... YQ_AUIBigB

:)

_Naomi

Berichten: 68
Geregistreerd: 06-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:40

Leuk topic! Heb er gelijk 1 gekocht :D een "echte" met genummerde pagina's en stipjes. Krijg het nogal druk met verschillende dingen aankomende tijd en dit lijkt mij ideaal! Gelijk maar beginnen dus.. nou ja als mn bestelling binnen is :Y)

_kimm

Berichten: 1787
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:00

Welke heb je besteld en waar? Ben verder niet nieuwsgierig hoor. Haha