[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
RenskeFrea
Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:15

Hm dat had ik ook niet meegekregen, wel zonde want ik ging ook elk jaar wel hier of daar. Ik moet wel zeggen dat ik de recentere jaren veel minder interessante dingen vond dan vroeger, maar ik zoek dan ook vrij specifieke dingen en niet standaard romans, maar wel afgelopen jaar dus veel stickervellen en knutseldingen gevonden dus.
Jammer wel, er gaan zoveel leuke dingen failliet tegenwoordig...


thirteenn
Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-19 15:47

Marjo schreef:
Op de website lees ik er niks over, en blijkbaar hebben ze een webshop? Zou dat dan wel doorgaan?

geen idee, heb er verder niet meer naar gezocht/gekeken

All magic comes with a price, dearie

Photograph
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:47

Misshien bestaat het nog wel maar danalleen de webshop

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

Telpeva
Berichten: 14671
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:54

Dit weekend is in Rijswijk een crea/planner beurs, over 2 maanden ergens is in Utrecht ook weer de creadoe beurs voor wie dat leuk vind :)

Bodemprijzen zul je er denk ik alleen niet vinden!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Photograph
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:10

Waar is Rijswijk?

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

thirteenn
Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-19 20:29

Photograph schreef:
Waar is Rijswijk?

Kan je zo op Maps vinden. :+ Zuid Holland

All magic comes with a price, dearie

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 06:52

Goeiemorgen :) Ik kom hier even binnen vallen. Ik zou heel graag eindelijks eens orde in de chaos in mijn hoofd krijgen en tegelijkertijd mijn huishouden plannen. Een bullet journal lijkt mij dus de oplossing. Nu vroeg ik mij af waar jullie voor kiezen? Een schrift? Een leeg boek? Harde kaft, zachte kaft? Met blaadjes die je er uit kunt halen en kunt versteken in jou map etc. Ik heb onwijs schrik dat ik in het begin zaken/pagina’s ga vergeten maken en ik het overzicht dan helemaal kwijt ben omdat het weer een rommeltje wordt.

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:51

Leuk dat je met een bullet journal gaat beginnen!
Ik heb zelf een a5, gestippelde (dotted) met een harde kaft van Leuchturn1719 ( https://www.leuchtturm1917.de/ kan je ook bijna in alle boeken winkels kopen)

Ik vind het formaat en de stipjes echt ideaal!

Veronica2
Berichten: 2660
Geregistreerd: 26-08-13

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:21

Hier nog een binnenvaller. Het is wel fijn als je het boek plat neer kunt leggen, ik heb een boekje van paperblanks, maar die heeft eigenlijk te weinig regels voor de dagen van de maand en daarom heb ik het maandoverzicht in 2 kolommen op de pagina gezet. Dat vind ik niet erg, het is net zo overzichtelijk. Volgens mijn benadering van een BJ kun je haast geen pagina's vergeten omdat je zelf je indeling maakt naar wat je nodig hebt. Wat bij mij niet aan het haakje blijft hangen is het kruisverwijzen naar verzamelingen, daar heb ik dus mijn eigen invulling aan gegeven. Het enige wat ik dus gevolgd heb is de index, jaaroverzicht en maandpagina's, de rest doe ik zoals me uitkomt.

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:54

Bedankt voor de tips! Ze hadden helaas geen dotted boek hier bij de action dus het is maar gewoon 1 met lijntjes geworden. Heb direct een hele hoop andere zooi mee zoals markers, stickers, washi tape, kalligrafie stiften etc. Wou heel erg graag naar de boekenbeurs gaan afgelopen weekend in Hasselt maar zag, dankzij jullie gelukkig, dat die failliet is. Wat onwijs zonde. Heb daar zoveel boeken vandaan gehaald die je in een gewone boekenwinkel niet tegen komt.

Ik ga nu beginnen met de journal en hoop zo eindelijk de chaos in mijn hoofd een plaatsje te kunnen bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:19

3 uur verder :') Maar hij is af. Voor deze week dan toch :D Niet alles staat op foto ivm persoonlijke info zoals de maandagenda, to do list etc. Op de to do list staat er bijna 20 dingen :wow: Dingen die in mijn hoofd rond gingen, die ik constant moest onthouden, buiten de dagelijkse zaken etc. Hoop dat dit echt de oplossing is voor mij.

Niet super speciaal overigens. Misschien komt dat nog wel, als ik wat meer tijd en orde heb :) Ook nog wat foutjes. Zo staat de jaarlijkse to do list ergens tussen de september lijsten en komen de week en maandlijst voor de daglijsten etc :+ Nog eventjes mijn weg vinden dus.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Veronica2
Berichten: 2660
Geregistreerd: 26-08-13

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:18

Mooi gelukt, jouw BJ is een stuk creatiever dan die van mij :). Goed begin hoor, ik hoop dat je lekker veel kan afvinken en nieuwe leuke dingen op kan schrijven.

tessyke
Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:49

Leuk! :D
ik heb gewoon een dik Bujo van de action, ik doe er al bijna een jaar mee.
Alles staat erin en hij is nog niet halfweg :D

Inspiratieloos....

Dandy200
Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 22:47

Mijn eerste pagina's voor de maand oktober:

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Excuses dat de laatste foto gedraaid is, maar ik krijg het niet anders.

Ik merk dat nu school weer begonnen is dat ik weer veel meer behoefte heb om mijn journal weer goed bij te gaan houden en ook weer wat dingen te gaan tracken.

Al jullie creaties zien er ook weer erg mooi uit.

Leuk DeMolenhoek dat je begonnen bent met een bullet journal, de eerste pagina's zien er al goed uit. Hopelijk helpt het om orde te creëren.

Anne. Schrieken fotografie , te vinden op facebook: https://www.facebook.com/Anne-Schrieken ... 976181948/
Bedankt voor de geweldige 3 jaar vriendje <3 [i]Ik mis je nog altijd.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:32

Werken aan je bullet journal
Stap 1: raak je kat kwijt.

[ img ]

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:21

Welke winkels kunnen jullie nog aanraden voor goede stiften? De Bruna, HEMA en Xenos vallen best nog wel tegen in het aanbod namelijk.
Ik wil nog even bij de Schrijfkamer kijken maar daarna weet ik niet goed wat er nog meer is. Liever haal ik het dan te bestellen.

Oooh wat mis ik de V&D nu weer zeg. -O-

Photograph
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:28

Verkocht die dan altijd stiften?

Ik zou bij de Action kijken, maar daar drukken ze meestal door. Ik heb nou weer het geluk dat ik stiften daar heb gehaald die niet doordrukken. De Pipoos heb je een heeeeel groot assortiment met alle merken, soorten, maten en kleuren.

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:30

Ten tijden dat ik nog naar school ging wel, ik heb complete salarissen daar achter gelaten aan kleding, huishouden, decoratie etc. -O-

Bij de Action moet je geluk hebben inderdaad, hier zijn er tot nu toe alleen op alcohol basis en die drukken door.

In Leeuwarden zit helaas geen Pipoos.

Photograph
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 23:19

Oh raar, wij hebben juist geen op alcohol basis maar de goede.

Jammer, Leeuwarden is inderdaad in het hoge noorden, bestelen kan ook :)

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

Dandy200
Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 07:51

magda_90 schreef:
Ten tijden dat ik nog naar school ging wel, ik heb complete salarissen daar achter gelaten aan kleding, huishouden, decoratie etc. -O-

Bij de Action moet je geluk hebben inderdaad, hier zijn er tot nu toe alleen op alcohol basis en die drukken door.

In Leeuwarden zit helaas geen Pipoos.


Ik heb mijn pennen (micron), mijn fine liners (stabilo's) en markeerstiften bij de Bruna gehaald op het station van Leeuwarden. Het kost wel iets meer, maar ik weet zeker dat het niet doordrukt en ze gaan al lang mee.

Buiten de winkel die jij noemt in Leeuwarden zo ik er zo ook niet meer weten. Via internet bestellen wordt dan de optie denk ik.

Anne. Schrieken fotografie , te vinden op facebook: https://www.facebook.com/Anne-Schrieken ... 976181948/
Bedankt voor de geweldige 3 jaar vriendje <3 [i]Ik mis je nog altijd.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:35

Bedankt ga ik nog op het station kijken. Ik wil eigenlijk minderen met online bestellen, vandaar dat ik eerst zo ga kijken. :)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:21

Via de Friese Schrijfkamer heb ik mooie Stabilo stiften en pennen ingeslagen en nog wat zwarte fijnlijners in diverse dikten. Kan ik weer mooi vooruit. :j

Photograph
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:23

Ik heb het geld er niet voor over om steeds zulke duren dingen bii de Pipoos te komen. Dus ik houd het maar bij mijn voorraad.9

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:25

Maar dan heb je al een voorraad, dat scheelt. Ik had nog stiften opgedoken, van school nog, die allemaal waren uitgedroogd. Toen stiften van de Action gehaald die mega doordrukten. Nu heb ik eindelijk stiften die ik normaal kan gebruiken. :P Hierna wordt pas weer nieuw gekocht indien iets op is.

Photograph
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:28

Ja klopt, ik weet nog dat ik helemaal niks had. Heb alleen geen stiften, behalve die oude van school. Maar die doen het niet meer. Kan ze net zo goed weggooien. Ik heb helaas geen normale stiften, behalve de pastel stabilo, maar die gebruik ik voor kleine aantekeningen, niet kleuren. Ik zou wel graag fineliners van verschillende groottes willen.

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers