[ART] Bullet Journal

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 07:09

Ik bedoel meer dat, als ik naar mijn daily nu kijk, ik maar weinig ruimte heb voor veel notities. Op een dag kan ik zo maar een pagina vol schrijven namelijk. :P

Die met losse papiertjes is een goede, bedankt!


Maartje_M
Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 07:30

Maar dan is je daily toch gewoon een volle pagina? Wat ik dus doe: vandaag is het 1 oktober dus begin ik met opschrijven dat het 1 oktober is. Dan ga ik door de dag en schrijf ik dus alles op wat er in mijn hoofd zit. En dan morgen begin ik met opschrijven dat het 2 oktober is, en dan doe ik datzelfde nog een keer. Soms is een daily 3 regels, soms is een daily 1,5 pagina.

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 07:37

Ik heb natuurlijk ook best wat trackers etc. er bij staan. Ik ga eens kijken naar een minimalistische indeling zodat ik meer ruimte over houdt. Bedankt. :)

Maartje_M
Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:44

ah ja trackers doe ik sowieso maandelijks dus die staan allemaal al voor de daily :)

Telpeva
Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:15

Zo leuk dat iedereen hem op zijn eigen manier gebruikt :D heel inspirerend al die ideeen!

Herkenbaar ook dat dailies zo kunnen afwisselen, soms passen er bij mij 4 of 5 op een pagina, soms maar 2 of 3. Braindump gaat hier vaak razendsnel, ik maak de laatste tijd veel plattegrondjes van ruimtes in huis (geweldig, dat papier met dots) met daarin de afmetingen omdat ik er kasten wil plaatsen, handig voor als je in de winkel staat want dan heb je alles bij je. Laatst 1 enkele rit naar de ikea: braindump 3 pagina's verder, want interessante kasten doe ik er ook meteen bij schrijven inclusief hun afmetingen. En andere weken, maanden gebruik ik heel die braindump niet, het is soms lastig inschatten hoeveel ruimte het gaat innemen dus ik ben maar gestopt met inschatten en inplannen van die pagina's. Als ze echt boeiend en onmisbaar zijn doe ik ze wel eens markeren met zo'n sticky note als boekenlegger, als ze op een heel onpraktische plek staan kan je ze later nog kopieren naar een nieuwe pagina of nieuwe bujo.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:53

De Leuchtturm ist nog zo leeg en mooi en strak. Ik durf niet te beginnen. :+

Telpeva
Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:49

Dat vind ik ook altijd een lastig momentje :') je kan het, je kan het! *\o/*

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:53

Ik heb een post it erin geplakt. _O_

Sanne_com
Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:58

Haha het is een begin!
Ik vond dat ook zooo moelijk, ben daarom maar gewoon op de 2de pagina begonnen, dan zag die eerste pagina er nog zo mooi netjes uit :')

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:09

Snap ik. Ik ben nu met de voorpagina bezig, leuk kleurtje met 2020. Met post its heb ik aangeven hoe en wat en dan werk ik rustig naar januari toe. Ik stop bij het maandoverzicht. De dailys komen nog wel.

Ik had bij de Action van die goedkope waterbrush pennen gehaald, eerst maar om te zien of ik het iets vond. Maar kan het kloppen dat je bij die goedkope het water moeilijk kunt reguleren? Of doe ik iets fout? Ik doe al bewust boven een tissue eerst maar de pagina van de bujo is best nog natter geworden dan hoe het op Youtube steeds lijkt. :o Daardoor helaas ook wel wat doorgeschemert, niet gedrukt maar je ziet het best wel. -O-

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:29

Wat beginnersfouten daargelaten, is het wel redelijk naar wens. :+:

[ img ]

Omdat het te waterig is geworden is het helaas wel wat doorgeschenen. Volgende keer beter.
[ img ]

Maartje_M
Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:40

magda_90 schreef:
Ik heb een post it erin geplakt. _O_

*\o/* :')

Leuk geworden Magda! Ik heb van die brush pennen van ali en daarmee vind ik de hoeveelheid water best wel ok te regelen

Telpeva
Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:45

Die van de action kon ik ook niet zo mee overweg, kon er ook niet echt lekker mee schrijven. Is wel mooi geworden je eerste pagina :j

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:47

Bedankt, wellicht toch maar iets bestellen dan. Welke heb je precies?

Ik heb de andere kant ook maar blauw gemaakt. :')


Telpeva schreef:
Die van de action kon ik ook niet zo mee overweg, kon er ook niet echt lekker mee schrijven. Is wel mooi geworden je eerste pagina :j


Bedankt. Ik had alleen mooie grootse andere plannen, maar gezien de hoeveelheid water het maar zo gelaten. :=

Maar even geen pagina's meer volmaken met waterverf totdat ik betere brush pens heb. :)
[ img ]

Verder geen fan van Pink Floyd hoor. :+:

thirteenn
Berichten: 2079
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-19 18:41

magda_90 schreef:
Bedankt, wellicht toch maar iets bestellen dan. Welke heb je precies?

Ik heb de andere kant ook maar blauw gemaakt. :')


Telpeva schreef:
Die van de action kon ik ook niet zo mee overweg, kon er ook niet echt lekker mee schrijven. Is wel mooi geworden je eerste pagina :j


Bedankt. Ik had alleen mooie grootse andere plannen, maar gezien de hoeveelheid water het maar zo gelaten. :=

Maar even geen pagina's meer volmaken met waterverf totdat ik betere brush pens heb. :)
[ [url=m/F1fs9J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder geen fan van Pink Floyd hoor. :+:


Misschien kan je heb minder bobbelig maken (als je dat vervelend vind) met een stuk bakpapier erop en dan voorzichtig strijken? heb dat zelf nog nooit geprobeerd hoor, maar misschien werkt het!

All magic comes with a price, dearie

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:51

Het bobbelige maakt mij niet eens iets uit, meer dat het doorschemert.

Maartje_M
Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:06

magda_90 schreef:
Bedankt, wellicht toch maar iets bestellen dan. Welke heb je precies?


Pfff geen idee, ik heb deze al zo lang :=

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:31

Ik sneup wel even, bedankt.

Jaaroverzicht staat er ook in. Goed bezig... Totdat december ineens 8 dagen per week telde. _O- maar even stoppen voor vandaag.
[ img ]

Maartje_M
Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:05

Krijg je wel meer gedaan in een week :')

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:20

Echt hè, soms. :')

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:59

Ik krijg de smaak te pakken met het waterverf en 2020 inrichten. :P


[ img ]

Odysseus
Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:51

Mag ik me hier ook melden?

Ik ben sinds drie dagen bezig. Dus moet nog een hoop uitvinden en uitproberen.
Een vriendin heeft me aangestoken.

Ik heb een Archer and Olive boekje besteld, 160 gr papier. Maar met erg waterig waterverf gaat ook deze wel iets kreukelen. Schijnt gelukkig nauwelijks door. Ik heb de pagina’s gestreken met een strijkijzer :+


Zijn er hier mensen die hun trainingen bijhouden met hun paard? En wanneer de smid etc komt?
Ik heb daar nog niet echt een idee op bedacht.


[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Maartje_M
Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:59

Ja ik!
Ik deelde laatst deze al:
[ img ]
en tot nu toe vind ik dat wel fijn werken. Verder schrijf ik per training een verslagje in mijn daily log. Ik heb een overzicht van wanneer ik een zak voer aanbreek/opmaak en hoeveel dagen ik daar dus mee doe (maar dit moet voor 2020 geoptimaliseerd worden).
Ik ben nu aan het uitproberen hoe ik dingen in 2020 bij wil gaan houden. Denk hierbij inderdaad aan de smid, dierenarts, zadelmaker etc, maar ook een kostenoverzicht, hoe hun conditie is, hoe de hoeven zijn etc. Maar goed, dat is dus nog WIP...

Odysseus
Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:02

Die had ik gezien een paar dagen terug! Mooie opzet zo, maar inderdaad ik moet ook nog even denken hoe ik die extra’s zoals smid, voer, entingen wedstrijdverslagen etc kan verwerken. En dan zo verwerken dat het handig maar ook visueel aantrekkelijk is haha....

Maartje_M
Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:05

ik heb voer nu echt als een losse lijst en dat iks echt niet overzichtelijk, aangezien ik nogal wat verschillende dingen voer :+ Dus dat wordt voor komend jaar ook een tabel. Ik zal straks thuis eens kijken welke dingen ik allemaal opgeschreven had, misschien dat je daar nog wat dingen in ziet die je ook wilt verwerken. Ik ben her en der wel al wat aan het proberen maar ben ook nog niet helemaal uit de perfecte opzet... Ik zal af en toe eens wat delen, misschien hebben anderen er ook wat aan :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 8 bezoekers