[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:31

Dit zijn een aantal van m'n pagina's. Niet minimalistisch maar ook niet heel uitgebreid.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:36

Mooi! Lekker overzichtelijk!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 15:39

Daihyo schreef:
Mooi! Lekker overzichtelijk!

Dankje wel :D

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:27

Wat leuk gedaan ook met die letters!

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:06

Oh wauw wat leuk gedaan!

Ik ben geveld door de griep, maar ik heb echt behoefte eraan dat mn weekly, zeker voor de komende week, al klaar staat. Dus gisteren voor het eerst met mn snothoofd weer wat gedaan en dat was de eerste 2 weekly's van december.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 16:20

Ik had eindelijk weer zin om wat te doen. Bij gebrek aan een zwarte BuJo heb ik maar zwart papier gekocht. Helaas zonder bullets. Moet zeggen dat ik bulletjes wel heel fijn vind om recht te schrijven :+
Januari
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik had nog een foto van mijn tapejes beloofd. Er zijn er alweer veel op en weer een aantal onderweg.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:23

February
Afbeelding

Weekly staat in de basis, maar is nog niet klaar. Ik kan in ieder geval mijn afspraken vast kwijt :+
Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:36

Ik vind je olifantjes leuk <3

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:07

Ja ze zijn schattig hè <3
Ik wil ze door heel de maand terug laten komen. Maar dan wel met potlood, want met stift vind ik eigenlijk niet zo mooi gelukt.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:21

Oh dit topic was gewoon ontstipt bij mij.
Ik ben een redelijk stille mee lezer maaar wilde me nu toch even weer melden.
Ik merk dat ik graag wat creatief wil zijn maar een echt bj bij houden kost me.toch te veel tijd.trackers vergeet ik etc.
Nou had ik bij Action een zwart bj gekocht in de hoop met iets nieuws weer te gaan werken maar nee, helaas. Omdat je niet even snel iets met de gewone pen kan opschrijven werkt dat helemaal niet voor mij...

Nu kwam ik bij de ah de agenda van flow tegen. Voor elke week een pagina met daarnaast een notitie pagina. De notitie pagina's zijn gestipt, met ruitjes of leeg. Staan al quotes op. Gewoon precies wat ik zoek. Wel een duidelijk agenda en ook mogelijkheid tot creativiteit.
Ik dacht dat t wellicht het vermelden waard was.

Mocht iemand interesse hebben in de bj met zwarte pagina's, die mag over genomen worden. Denk niet dat ik m ga gebruiken.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:50

Ja graag! Ik was al op zoek :D
Ik stuur je even een pb.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:37

Maart staat in het teken van de katten :D
Afbeelding

Afbeelding

Vivaldi is het er helemaal mee eens :))
Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:44

Haha die laatste foto :-)

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:11

Ugh 2021 komt er aan en ik heb weer dezelfde eeuwige discussie met mezelf: welke bullet journal nemen we volgend jaar?
Ik heb tot nu toe altijd Nuuna gehad en ik hou echt heel erg van de kwaliteit en vooral de afstand van de puntjes, maar ik vind de designs zo niks :+
Wie kan me overtuigen een ander merk te kopen? Ik wil A5 formaat en zeker 230 pagina's anders kom ik te kort. Ik moet er wel met water in kunnen kliederen.

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:21

Hier tot nu toe alleen ervaring met Nuuna en Leuchttrum1917. Van die twee vind ik de Nuuna fijner omdat de dots wat dichter op elkaar staan. Ook is het papier dikker, maar van LT is gecoat. LT heb ik (nog)geen waterverf gebruikt.
Ik heb nu ook een dingbats in huis, maar die moet ik nog uitproberen.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:36

Ik merk dat naast de puntjes afstand ook aantal pagina's een ding is...
Dingbats heeft 192 pagina's. Ik zit nu op pagina 219 en het jaar is nog niet voorbij :+
LT heeft wel 240 pagina's maar doordat de puntjes verder van elkaar staan past er denk ik dus ook minder op de pagina's én zijn LT boekjes kleiner dan Nuuna (toch?) dus ben ik dus bang dat ik aan 240 ook niet genoeg heb :=

Sodera

Berichten: 5302
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:38

Ik zou ver van die Dingbats vandaan blijven als je water wilt gebruiken. Het is heel dun papier vond ik, dat ook nog eens enorm doordrukte. Zelfs mn Crayola super tips drukten door.
Ik heb nu een Archer & Olive en die is FIJN...

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:45

Ok geen dingbats, thx!
Archer & Olive komt niet verder dan 160 pagina's. Dat is in mijn ogen echt heel dun :=

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:05

Is een organizer een optie?
Heb ik nu ook. En met het bestandje met dots van telpeva hier in het topic print ik mijn eigen papier met de laserprinter. Dan kun je zelf je keuze maken van papier. Omdat ik veel met brushpennen werk, gebruik 160gr papier. Dat is voor waterverf nog te dun denk ik, maar dan zou je voor aquarelpapier of mixed media papier kunnen kiezen.

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:17

Ik heb in het verleden een Leuchtturm gehad, die vond ik toen onvoldoende om met water of waterverf in te werken, het papier ging bobbelen en al met al vond ik dat eigenlijk gewoon niet fijn werken. Ik weet niet hoe perfectionistisch je bent, maar ik vond het toen echt niet leuk zeg maar :+

Dit jaar ga ik weer voor een agenda en bujo mix in mijn organiser. De weekly die ik nu gebruik vind ik fijn maar het kost best veel tijd om die elke week opnieuw uit te tekenen, die ben ik nu digitaal na aan het maken zodat ik die weeklies alvast (zonder datum) kan uitprinten, als ik dan een keer zin heb dan teken ik alles zelf, en als ik geen tijd heb dan pak ik zo'n kant en klaar weekly printje. Als het af is zal ik een foto maken. Ik wil dat ook alleen voor het agenda deel zo doen, hier ben ik namelijk elke keer zo veel tijd aan kwijt dat ik niet meer aan andere pagina's toe kom.

Ps, ik zag dat er inderdaad gebruik word gemaakt van mijn bestandje! Ik ben er inmiddels achter dat 1 van de 2 pagina's daarvan net een regel minder dots heeft, als ik een keer eraan toe kom dan zal ik dat repareren en een betere versie uploaden.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:24

Ja ik ben er nog steeds heel blij mee. Heb een bestandje gemaakt met 2 pagina’s zodat ik ze dubbelzijdig kan uitprinten :D

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:34

Organiser is geen optie. Ik wil echt een boekje :')

Ben op zich niet extreem perfectionistisch maar het moet wel gewoon werken zeg maar. Bobbelen doet alles denk ik wel met water

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:55

Ik ben nog steeds heel blij met mijn Bujo met losse velletjes :D
En de action heeft terug nieuwe stickerboeken *\o/* *\o/*
Hier hadden ze echt niets meer van stickers maar nu dus terug boekjes en heel gave rub-on stickers *\o/*

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:38


Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:19

Geen ervaring van mijn kant, maar er staat bij dat het aquarelverf is (aquarel is op waterbasis, net zoals bijvoorbeeld ecoline, stabilo, vulpen) mijn verwachting is dat het ook ongeveer op die manier zal reageren. Met dat product zou ik doordrukken niet 123 verwachten, wat ik wel zou verwachten is dat het papier wat zal bobbelen vanwege het gebruik van water.

-

Dit is hoe mijn weekly printable er momenteel uit ziet, een verticale agenda van 6 tot 24 uur, met links en onder vrije ruimte met dots, en alles is op 3mm afstand.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding