[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:40

noox schreef:
Brush lettering wordt nooit mooi als je niet al een net cursive handschrift hebt van jezelf. Deze kun je het beste eerst aanleren, met lijntjes papier schrijven met een pen tot je recht en netjes cursief schrijft. Heel bewust zijn van wanneer je pen omlaag gaat, dat helpt als je daarna de brush pen erbij haalt. Dit maakt het resultaat veel sneller mooier, want dan hoef je alleen maar te letten op de downstrokes.
Dat is in ieder geval hoe ik het mezelf heb aangeleerd :)[ [url=m/4rrhMD.png]Afbeelding[/url] ]


Cursive schrijven kan ik wel, maar ik krijg alsnog niet door hoe dat pennetje werkt

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 21:01

Het is 100 jaar geleden dat ik in dit topic heb gereageerd lol, maar gezien ik na de vakantie begin aan een minor creatief schrijven ben ik opzoek naar tips. Ik heb maar 2 contactdagen in de week en verder moet ik kleine opdrachtjes maken en vooral veel schrijven. Iemand pagina ideetjes?

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:02

JokeRox schreef:
Leuk! Een topic over bullet journaling!

Ik ben in mei begonnen en nog steeds op zoek naar een manier om én mijn werk én mijn huistaken én mijn vrije tijd op een overzichtelijke manier te plannen...

Dus ik volg graag mee!

Voor huishouden vond ik deze opzet heel handig:
Afbeelding

En als je die dan gewoon ergens gelijk voorin hebt..... En event elke maand herhaald...

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 01:03

Photograph schreef:
Cursive schrijven kan ik wel, maar ik krijg alsnog niet door hoe dat pennetje werkt


Op youtube zijn hele handige tutorials te vinden. Het is écht te leren! En zo leuk om te kunnen. Niet opgeven :j

JokeRox
Berichten: 76
Geregistreerd: 18-05-15
Woonplaats: Kalmthout

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:05

Bedankt Sodera, ga ik alvast eens proberen

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:28

Die is handig Sodera!

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:39

Ik heb nog zo’n “handlettering voor beginners” boekje, zou dat helpen om te oefenen met brushpennen?

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:18

Als een muts die altijd met 3 boekjes rondloopt (agenda, notitie en scheurnotitieboekje) ben ik laatst op de BJ getipt. Wat een leuke ideeën staan hier. Mijn agenda’s hebben altijd ruimte te kort voor notities, lijstjes etc. en ik denk dat dit voor 2020 een heel goed idee is voor mij.
Die dikke van de Bruna zou perfect zijn als ik de foto’s zo zie. *\o/*

Al ben ik meer van het simpele, gewoon links de agenda en rechts de notities. :+

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:39

Hallo mensen.

Vandaag ga ik oefenen met handlettering. Iemand tips? Gezellig praatmaatje vind ik ook leuk :)

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:05

Wellicht dat iemand het ideale boekje weet voor mij. Op mijn vakantie wil ik graag een journal bijhouden. Mijn BUJO blijft thuis gezien die toch een ander doel heeft. Nu zoek ik wel de vrijheid om lekker te tekenen, schrijven, knippen en plakken.

Wat had ik In het verleden en werkte niet ideaal:
1. Harde kaft notitieboek a5 formaat van de Hema met circa 150 pagina's.
Groot nadeel, te veel pagina's voor 3 weken reizen. Door het knippen en plakken wordt het boek erg dik en dat komt dit model niet ten goede.

Geleerd hiervan kwam boekje
2. Harde kaft maar dan niet gebonden maar met ringen. Weer a5 model echter weer te veel pagina's en helaas ook weer alleen met lijntjes.

Wat zoek ik nu:
A5
Circa 50 pagina's liefst bullets of blanco
Harde kaft, gebonden met ringen
Extra insteekvak zou fijn zijn

Inmiddels al half internet afgestruind en wat boekwinkels bekeken zonder succes. Wie heeft een goede tip?

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:30

Heb je al eens gekeken naar Happy Planner? Of een (nep) filofax? Als je daar een perforator bij neemt kan je zelf je papier uitkiezen om er in te doen. Beide hebben een ringband maar ze zijn net even anders, misschien dat iets in die richting iets voor je is?

In mijn nep filofax (A5) zit allerlei papier dat ik er zelf in heb gestopt, mijn papier koop ik A4 formaat in (simpele reden, veel papier wat ik fijn vind wordt niet kleiner verkocht) en dat doe ik dan zelf op maat snijden en perforeren. Zo zit er vanalles in, o. a. dotted papier, tekenpapier, markerpapier, cardstock. A5 puzzelboekjes scheur ik pagina's uit en prop ik er in, ik print free printables en andere pdf's uit op 50% formaat en dat past ook.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:08

Dat zijn goede tips. Heb nog een week of 5 dus dat zou voldoende tijd zijn om er ook echt nog even wat moois van te maken. Bewaar dit soort journals altijd en wil ze dan wel leuk maken. Heb de eerste keer (vroeger als kind ook wel maar de eerste echte grote vakantie) op locatie een prittstift en schaartje gekocht want dat is wel erg leuk om s avonds de herinnering alvast te verwerken.

Mocht iemand anders nog aanvullingen hebben dan hoor ik het graag.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:00

Ik heb helaas geen tips, behalve dat een scrapbook misschien iets is voor je.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:18

Heb een happy planner notitieboek besteld. Even zien of dat wat is. Ze zijn in ieder geval erg leuk.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:39

Hebben jullie dat ook dat als je stiften gebruikt, het meteen enorm doordrukt? Ik had gisteren bij de Action van die fijne stiften gekocht maar of de bladzijden zijn te dun of de stiften te dik? Beetje jammer het is zo lelijk!

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:44

magda_90 schreef:
Hebben jullie dat ook dat als je stiften gebruikt, het meteen enorm doordrukt? Ik had gisteren bij de Action van die fijne stiften gekocht maar of de bladzijden zijn te dun of de stiften te dik? Beetje jammer het is zo lelijk!


Ik heb het daarom ook nog niet uitgeprobeerd, ahaha. Bij de action moet je stiften/fineliners nooit vertrouwen. Ik heb daar calligraphie fineliners gekocht, en dat drukt ook door. Plak er wat washitape overheen en het is niet meer te zien :)

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:48

magda_90 schreef:
Hebben jullie dat ook dat als je stiften gebruikt, het meteen enorm doordrukt? Ik had gisteren bij de Action van die fijne stiften gekocht maar of de bladzijden zijn te dun of de stiften te dik? Beetje jammer het is zo lelijk!

Als het deze stiften zijn, dan ligt het aan de stiften en niet aan je boekje
https://www.action.com/nl-nl/p/deco-time-twinmarkers/

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:56

Hebben jullie al een pagina voor 2020 gemaakt met calender?

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:13

Telpeva schreef:
magda_90 schreef:
Hebben jullie dat ook dat als je stiften gebruikt, het meteen enorm doordrukt? Ik had gisteren bij de Action van die fijne stiften gekocht maar of de bladzijden zijn te dun of de stiften te dik? Beetje jammer het is zo lelijk!

Als het deze stiften zijn, dan ligt het aan de stiften en niet aan je boekje
https://www.action.com/nl-nl/p/deco-time-twinmarkers/


Kak, net 3 van die dozen gekocht. Gelukkig heb ik een nichtje die graag tekent. :P

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:14

Photograph schreef:
Hebben jullie al een pagina voor 2020 gemaakt met calender?


Ik heb al een nieuwe gekocht, vooral omdat mijn huidige een dunne was om uit te proberen

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:57

magda_90 schreef:
Hebben jullie dat ook dat als je stiften gebruikt, het meteen enorm doordrukt? Ik had gisteren bij de Action van die fijne stiften gekocht maar of de bladzijden zijn te dun of de stiften te dik? Beetje jammer het is zo lelijk!


Heel veel pennen drukken helaas door, over het algemeen zijn water based pennen die die niet door drukken. Alchohol based vooral ontwijken, die drukken echt enoooorm door helaas!

Ik gebruik zelf Tombow dual brush pens, nogal duur maar de kleuren zijn echt schitterend en ze drukken niet door!


Nog geen voor 2020, ga ik denk ik pas in december of zo doen :P Nu nog veel te ver weg, maar ik werk ook per maand ipv alles van te voren af hebben

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:22

Bedankt voor de tip! Ik zoek sowieso nog wat meer kleurtjes. Volgende maand maar eens kijken.

Ik heb nu voor dit half jaar een simpel dun boekje gekocht, eerst maar om uit te proberen. Voor 2020 heb ik een dikkere gekocht en daar heb ik wel alvast wat jaaroverzichten, trackings en januari met overzicht al in staan. Mede omdat er in januari een paar grote gebeurtenissen zijn die nu al organisatie verlangen. :)

Kan ik in mijn oude schriftje even klieren en uitproberen, ga ik straks voor het eggie.

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:32

Als je lang de tijd hebt, kan je ook eventueel zibra mildliners van AlieExpress zijn ook erg fijn! en leuke kleurtjes, duurt wel een tijdje voor dat ze er zijn.

Wel belangrijk, kijk even of je pennen wel/niet doorschijnen in je nieuwe, ik heb achterin mijn Bujo een paar paginas voor pen testen, elke BuJo's papier is anders, dus das soms best lastig met pennen

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:35

Sanne_com schreef:
Als je lang de tijd hebt, kan je ook eventueel zibra mildliners van AlieExpress zijn ook erg fijn! en leuke kleurtjes, duurt wel een tijdje voor dat ze er zijn.

Wel belangrijk, kijk even of je pennen wel/niet doorschijnen in je nieuwe, ik heb achterin mijn Bujo een paar paginas voor pen testen, elke BuJo's papier is anders, dus das soms best lastig met pennen


Toen ik daar had besteldzijn ze niet binnen gkeomen.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:36

Bedankt, die tip had ik inderdaad al gelezen. De laatste pagina is nu mijn kliederpagina.

Is dat wel vertrouwd? Ik zag op EBay ook leuke tapes maar ik twijfel over de kwaliteit.