[ART] Bullet Journal

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
thirteenn
Berichten: 2080
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

[ART] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 18:10

Het Bullet Journal Topic!

Wat is Bullet Journal (BuJo)?
Bullet Journal is een handige manier om je leven wat meer op orde te brengen als je net als ik een chaotisch persoon bent. Een Bullet Journal is basically je agenda, je to-do lijstje, inspiratielijst enzovoorts. Door alles in 1 boekje te zetten kan je het gemakkelijker terug vinden.

Wat heb je nodig?
In principe kom je er al met een schriftje en een pen.

Wat vaak gebruikt word zijn fineliners, potloden, pennen, markers, brushes, stickers, washi tape en dat soort spullen. Dit is puur om de BuJo op te leuken. Sommige mensen kiezen ervoor het heel strak en simpel te houden en anderen kiezen er voor hun creativiteit er volledig op los te laten.

Wat is de bedoeling van dit topic?
Ik heb dit topic geopend om de BuJo’s met elkaar te delen, de redenen dat je een BuJo gebruikt en wat je allemaal in een BuJo zet.

Enkele voorbeelden van lijsten die gemaakt worden

Er wordt van alles bijgehouden met de BuJo, hieronder een lijstje met voorbeelden

Monthly log tracker
daily log tracker
monthly tracker
reading log
series tracker
mood tracker
daily habit tracker
to do lijstjes
weekly log
water intake
birthdays
to learn
things that make me happy
bucketlist
saving tracker
sleeplog
places to go

Er zijn natuurlijk veel meer dingen om in je BuJo te zetten, maar dat zal in het topic wel verder voorbij komen.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 02-03-24 21:31, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Juiste tag toegevoegd.

All magic comes with a price, dearie


AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:14

Wat leuk, dit kende ik nog niet!

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

thirteenn
Berichten: 2080
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 20:10

AlwaysH schreef:
Wat leuk, dit kende ik nog niet!

Ik zie vaak de mooiste dingen op pinterest staan! Ben vandaag begonnen haha

All magic comes with a price, dearie

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:13

Ik heb wel een to-do list en een inspiratie paarden plakboek, maar dit ken ik niet!

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

prugelpiet
Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:19

Ken het al een poosje, maar zoveel afspraken plan ik niet naast school dus maak ik er nooit een :=

Ben heel benieuwd naar mensen die het wél maken, vind het altijd heel leuk om op pinterest en YouTube er naar te kijken :D

I am because you were

NESCAFE
Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 07:52

Ik ken het ook al wat langer maar ben er nog niet mee begonnen. Het lijkt mij wel heel nuttig maar misschien ook wel tijdrovend. Ik vraag mij wel af of het bruikbaar is voor kantoor waar je heel veel dingen op je to do list hebt en waar afspraken ook vaak wijzigen en privé heb ik dan weer minder dingen die ik moet onthouden.

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:36

Ik ben redelijk vaak begonnen aan een bullet journal maar het werkt niet altijd lekker voor mij, ik heb liever overzichten per dag. Mag ik hier ook meepraten of is dit echt enkel voor Bulletjournal'ers?

[o]

420BlazeIt
Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:46

Als je scholier/student bent lijkt me dat niet meer dan normaal Lonneke om liever een overzicht van elke dag te maken :j

Wat een handig systeem zeg! Ik ben enorm chaotisch en ik denk dat dit echt wel een oplossing kan bieden ... probleem is dat ik me instel op het feit dat ik uitstel, valt er dan nog mee te werken of wordt het dan een enorme chaos? Hmm om daar achter te komen lijkt het me het verstandigst om ermee te gaan beginnen en kijken waar het schip strand, misschien dat ik morgen oid een boekje koop (:

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:49

420BlazeIt schreef:
Als je scholier/student bent lijkt me dat niet meer dan normaal Lonneke om liever een overzicht van elke dag te maken :j

Wat een handig systeem zeg! Ik ben enorm chaotisch en ik denk dat dit echt wel een oplossing kan bieden ... probleem is dat ik me instel op het feit dat ik uitstel, valt er dan nog mee te werken of wordt het dan een enorme chaos? Hmm om daar achter te komen lijkt het me het verstandigst om ermee te gaan beginnen en kijken waar het schip strand, misschien dat ik morgen oid een boekje koop (:


Ik ben idd scholier op 4vwo :j
Wat ik het nadeel vind aan de meeste bulletjournal systemen is dat je je vakjes moet inkleuren als je iets hebt gedaan, ik zet er veel liever met een markeerstift een streep doorheen, dat zie je veel duidelijker.
Maar het leuke aan een Bulletjournal vind ik dan weer wel dat je ook andere pagina's kan invoegen :D

[o]

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:59

Ehm.. hier bestaan toch gewoon agenda's voor??

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:01

Supervixen schreef:
Ehm.. hier bestaan toch gewoon agenda's voor??


Creativiteit heet zoiets *\o/*

[o]

Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:02

Lonneke, het mooie aan een bullet journal is toch dat je hem helemaal zelf kunt vormgeven? Als jij 't liever doorstreept dan doe je dat toch? Wie gaat jou vertellen dat je het fout doet?

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:04

Aleeneh schreef:
Lonneke, het mooie aan een bullet journal is toch dat je hem helemaal zelf kunt vormgeven? Als jij 't liever doorstreept dan doe je dat toch? Wie gaat jou vertellen dat je het fout doet?


De 'eisen' die ik stel maken het niet echt een bullet journal meer :')
Maar ik doe vaak gewoon mijn eigen ding

[o]

Yentaah
Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:04

Ik wilde er een keer aan beginnen maar na 2 dagen vergeet ik het allemaal in te vullen, raak ik de draad kwijt en stop ik er maar mee :roll:

Dakota F12+1 / L1+4

soesje321
Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:13

Jaaa ik ben een intensieve bullet journal gebruiker! Leuk dat er een topic over is!
Ik doe het ook op mijn eigen manier lekker creatief! Als ik tijd heb kan ik weleens een foto plaatsen!

'Cause somebody stole my car radio
And now I just sit in silence'

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:17

Hee wat leuk, een topic! Ik heb er ook eentje. Of nouja, eentje... Een voor allemaal 'collections' en een 'agenda/planner' om eens te proberen mijn studie daadwerkelijk te plannen.

Ik doe het vooral wanneer ik even tijd heb, of even wat tijd voor mezelf nodig heb. Lekker creatief.

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:17

Hebben jullie de kaft ook gecustomized?

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:20

AlwaysH schreef:
Hebben jullie de kaft ook gecustomized?


Een kanten randje heb ik er omheen geplakt, ik houd wel van een beetje vintage :D

[o]

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:22

De kaft niet, ik heb al een mooi notitieboek <3

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:24

Santigo_ schreef:
De kaft niet, ik heb al een mooi notitieboek <3


Ik ook :j

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:24

Mijn grootste probleem is vaak de index :')
Hoe laat ik dat er vrolijk uit zien? Alleen een kop en daaronder twee rijen met nummer en beschrijving is zoo saai :(

[o]

420BlazeIt
Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:31

Ik vind stickers dan altijd de ideale oplossing. Vooral van die oude stickers, poëzie style :D

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:37

Die heb ik niet veel :( maar heb wel wat ideetjes gekregen, bedankt!

[o]

thirteenn
Berichten: 2080
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 18:01

Lonneke2001 schreef:
420BlazeIt schreef:
Als je scholier/student bent lijkt me dat niet meer dan normaal Lonneke om liever een overzicht van elke dag te maken :j

Wat een handig systeem zeg! Ik ben enorm chaotisch en ik denk dat dit echt wel een oplossing kan bieden ... probleem is dat ik me instel op het feit dat ik uitstel, valt er dan nog mee te werken of wordt het dan een enorme chaos? Hmm om daar achter te komen lijkt het me het verstandigst om ermee te gaan beginnen en kijken waar het schip strand, misschien dat ik morgen oid een boekje koop (:


Ik ben idd scholier op 4vwo :j
Wat ik het nadeel vind aan de meeste bulletjournal systemen is dat je je vakjes moet inkleuren als je iets hebt gedaan, ik zet er veel liever met een markeerstift een streep doorheen, dat zie je veel duidelijker.
Maar het leuke aan een Bulletjournal vind ik dan weer wel dat je ook andere pagina's kan invoegen :D


@BlazeIt: Gewoon proberen zou ik zeggen! Ik doe het niet zo zeer om dingen te plannen, ik hou nu bijvoorbeeld bij welke series ik bij welke aflevering ben.

@Lonneke: Je hoeft natuurlijk niet met vakjes te werken, kijk anders eens op pinterest, buzzfeed heeft ook nog wel eens posts over bulletjournals.

@Supervixen: Nee, je kan wel een agenda deel maken, maar het is eerder dat je bijvoorbeeld je wilt ontwikkelen in iets, of gewoon iets wilt bijhouden. Zoek maar eens op naar voorbeelden.

All magic comes with a price, dearie

thirteenn
Berichten: 2080
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 18:02

Ik heb een simpel rekenschriftje gepakt, omdat ik even niks anders had XD ik doe niks met de kaft, maar je kan natuurlijk alles pimpen met stickers, calligrafie, stempels, sierlijnen, tekeningetjes, fotos, gedroogde bloemen etc.

All magic comes with a price, dearie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy_leftover, Fair, Flux, gerlindie, Roihi, Selina en 8 bezoekers