[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
assie
Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:41

Als je hem gedraaid ophaalt krijg je geen gaatjes :)

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


BloemBloem
Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:51

Gedraaid ophalen? Die techniek ken ik nog niet.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:57

In principe haal je hem dan gewoon op zoals normaal, maar je breit hem niet door de voorste maar door de achterste lus, waardoor je lus inderdaad draait.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

BloemBloem
Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:58

Iriscope schreef:
In principe haal je hem dan gewoon op zoals normaal, maar je breit hem niet door de voorste maar door de achterste lus, waardoor je lus inderdaad draait.


Gelukkig moet ik nog een mouw hahaha. Kan ik daar weer oefenen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:57

*Geeft topic een schop onder de kont*

Mag ik een vraagje spuien? Ik wil graag pannenlappen gaan breien, maar ben nog zoekende naar het juiste garen. In dit geval wil ik garen dat niet meteen warmte doorlaat als je de pannenlappen gebruikt. Enigszins hittebestendig dus. Tevens mag het niet of niet teveel pluizen want pannenlappen worden uiteraard bij eten gebruikt. Welke garen is voor dit doel het meest geschikt?

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

BloemBloem
Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:59

JPitty schreef:
*Geeft topic een schop onder de kont*

Mag ik een vraagje spuien? Ik wil graag pannenlappen gaan breien, maar ben nog zoekende naar het juiste garen. In dit geval wil ik garen dat niet meteen warmte doorlaat als je de pannenlappen gebruikt. Enigszins hittebestendig dus. Tevens mag het niet of niet teveel pluizen want pannenlappen worden uiteraard bij eten gebruikt. Welke garen is voor dit doel het meest geschikt?


Katoen?

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:10

Heb al eens een pannenlap gehaakt van ook katoen (Dacht ik), maar die doet het toch niet zo goed. Wil ik iets pakken dan brand ik vrij snel mijn vingers...

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:18

Katoen is denk ik het enige dat hittebestending is. Iets als acryil wil je niet, dat smelt, en wol lijkt me ook niet geschikt. Dus dan kom je toch op katoen uit. Probleem met handen branden is denk ik eerder de dikte, dus meerdere lagen op elkaar breien zou dan moeten helpen. En dicht genoeg breien, dus niet op een te grote pen maar op de kleinste waarop het nog lukt.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Paloedie
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:21

Lalidan schreef:
Katoen is denk ik het enige dat hittebestending is. Iets als acryil wil je niet, dat smelt, en wol lijkt me ook niet geschikt. Dus dan kom je toch op katoen uit. Probleem met handen branden is denk ik eerder de dikte, dus meerdere lagen op elkaar breien zou dan moeten helpen. En dicht genoeg breien, dus niet op een te grote pen maar op de kleinste waarop het nog lukt.



Precies!

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:40

Helaas zijn de pannenlappen niet gelukt. Bij de bestelling van het garen ging iets mis, waar door de bestelling pas vrij laat mijn kant op kwam. En daarbij kwam de begeleidster waar ze voor waren ineens met een datum voor haar afscheid, amper 1,5 week verder. En ik ben niet zo snel qua breien dat dit lukt. Is uiteindelijk een sleutelhanger geworden:


[ img ]

[ img ]

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Paloedie
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 00:59

JPitty schreef:
Helaas zijn de pannenlappen niet gelukt. Bij de bestelling van het garen ging iets mis, waar door de bestelling pas vrij laat mijn kant op kwam. En daarbij kwam de begeleidster waar ze voor waren ineens met een datum voor haar afscheid, amper 1,5 week verder. En ik ben niet zo snel qua breien dat dit lukt. Is uiteindelijk een sleutelhanger geworden:


[ [url=m/btm2hx.jpg]Afbeelding[/url] ]



[ [url=m/x2wUYc.jpg]Afbeelding[/url] ]



Erg leuk geworden!


Ik heb gister mijn maandelijkse sokkenwas gedraaid, altijd een geluksmomentje.


[ img ]

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 01:16

Leuk, die sleutelhanger!

En wat een gave sokkencollectie, Paloedie! :wow:

Ik ben momenteel dit patroon aan het breien. Een eerste poging tot het breien van sokken is jammerlijk mislukt, maar dit gaat vooralsnog goed. Zitten wel wat foutjes in hier en daar, maar ik kan ermee leven. :') Ik zal morgen in daglicht proberen een beetje een degelijke foto te maken van het project tot nu toe.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 09:07

Mooi geworden JPitty!
:oo Die sokkenwas! :oo

Zoals ik altijd zeg, een trui breien is vele malen makkelijker dan sokken breien :j :)) Ben benieuwd, ziet er vanaf het plaatje uit als een leuke trui!

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:33

Daar kwam ik inderdaad ook achter. :))
Dit is wat ik tot nu toe heb:
[ img ]
Het wordt een verjaardagscadeautje voor een vriendin die uit de Lake District komt (Galleny Force ligt in de Lakes)... en in november jarig is... :') Maar ik had verder geen inspiratie voor een project, dus ik ben maar vast begonnen. De kleur vertekent wel iets door de foto. Het garen is Scheepjes Merino Soft in Ansingh, in het echt is de kleur heel mooi gesatureerd.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:55

Ach, je kan hem maar vast af hebben, toch? :))

Ik ben anderhalf uur verder en heb wel 1 toer gedaan _O- Leuk hoor, 85 6 keer 2 kabels en 6 keer slip, twee samenbreien en geslipte steek over halen en dan na 85 steken erachter komen dat je de toer ervóór iets fout gedaan hebt, zodat je maar steken hebt voor een patroon met 6 keer 14 steken hebt ipv 6 keer 15.... %)
Goed, alles weer netjes terug gebreid, elke herhaling ipv van 3 steken 1 maken maar van 2 steken 1 gemaakt en nu klopt het weer :+ Nu alleen hopen dat ik genoeg garen heb, want dat gaat wat harden dan gepland :=
Hoe gaat het met jullie breiwerkjes?

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:57

Lalida, wat ik doe als ik zoiets heb met veel herhalingen is steekmarkeerders plaatsen bij elke herhaling, zodat je gelijk kan zien of je goed zit of niet en niet de hele toer uit hoeft te halen.
Misschien heb je daar wat aan?

Ik heb wat Kerst cadeautjes gebreid en ben nog met een sjaal en trui bezig. Schiet niet zo op de laatste tijd, kan er de tijd maar niet voor vinden!
En heb zoveel prachtige nieuwe wol voor nieuwe projecten maar gewoon geen tijd om op te zetten.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:32

Ben nog steeds met koeienknuffel bezig, laatste loodjes (vier pootjes waarvan er nu 2 gebreid zijn) alleen de vulling voor die pootjes is op. Bestel in het nieuwe jaar wel nieuwe, kom nu toch nog niet aan breien toe.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:47

Zoveel steekmarkeerders heb ik niet, daarnaast vind ik het niet heel fijn breien en eenmaal in het patroon zie ik wel wat ik moet doen, maar bedankt voor het meedenken!
Dit was alleen helaas net de overgang tussen 90 steken recht breien en het kabel/kant patroon.... Helaas pindakaas. Overigens heb ik niet de hele toer uitgehaald, alleen het eerste stuk van de laatste pen.

Ik kan kijken, volgens mij moet hier nog een hele zak met vulling liggen jpitty, als je interesse (voor hoogstens verzend kosten) hebt wil ik wel voor je kijken.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:54

Wat is het voor vulling? Wil namelijk wel spul dat baby-veilig is omdat ik ook regelmatig kraamcadeutjes brei en haak. Deze koe is geen kraamcadeautje, maar er lopen/ kruipen daar wel kleine kindjes rond en dus wil ik wel veilig spul gebruiken. Wel tof dat je even wilt kijken!!!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:06

Dit spul heb ik toen speciaal voor een babyknuffel gekocht, dus bij mijn weten moet het veilig zijn. Het is van dat fibrofill of hoe heet het volgens mij... Ik zal morgen wel even kijken en het je laten weten, als ik het nog kan vinden :j

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:10

fiberfill bedoel je denk ik. Is wel goed spul ja. Als je er vanaf wilt, heb ik zeker interesse.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:39

Sorry Jpitty, nog niet aan kijken toegekomen....
Maar mijn breiwerk is wel af *\%/* hij moet nog geblokt worden, maar voor het idee:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Kan ik nu weer veder met mijn huiswerk en mijn trui :j

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:56

Goed gedaan Lalidan!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:46

Mag ik even wat hulp vragen? Van een Secret Santa heb ik breiringen gekregen. Nu ben ik op zoek naar een eenvoudig patroontje om te leren hoe ik iets brei met die dingen. Dat zit er namelijk niet bij. Omdat ik al genoeg mutsen, wanten en sjaals heb, zit ik te denken aan een rokje voor mezelf of iets van een speeltje voor baby's (kennis van mij wordt in 2020 vader, kraamcadeautje dus). Liefst een leesbaar patroon, dus geen youtube-filmpjes en in het Nederlands. Heb al gezocht, maar kan niets vinden. Ja boeken met patronen, maar eigenlijk heb ik al boeken genoeg, dus dat wil ik niet. Ook patronen in het Engels of andere taal zijn niet de bedoeling, vindt een gewoon breipatroon met naalden in het Engels al lastig genoeg. Zeker als ik eerst nog de basistechniek onder de knie wil krijgen. Wie helpt?

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Anoniem

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:00



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Telpeva en 38 bezoekers