[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:35

mystique schreef:
ik zou het best willen maar heb geen machine.
ik heb namelijk nog wel eens dekens die gemaakt moeten worden en dan moet ik ze altijd naar mijn schoonmoeder brengen.
Ik heb nu een hals die ik wil vastzetten aan de deken maar geen machine dus ben op zoek naar iemand die dat kan doen.
Iemand een idee?

Leuke dingen zie ik. Die deken is echt leuk, net bevallen en die zou ik best willen hebben.


Zoek op het net naar een oude Pfaff. Die baggeren echt bijna overal door.

En hihihihi hij staat tegenover me :D Heb toevallig vanmiddag nog achter de naaimachine gezeten. Moest even een sluiting van een winterdeken verzetten. Mijn oude Pfaffje (362) is ehhhhh ongeveer een 35 a 40 jaar oud. Heeft ondertussen wel een paar keer bij de reparateur gestaan, maar werkt als een speer. Ik naai er dus eigenlijk alleen maar paardendingen mee. Vroeger dekens, reisbeschermers ed. Tegenwoordig alleen nog maar verstel en reparatiewerk. Alhoewel ik de stof en alles klaar heb liggen voor een uitrijdeken. Nu nog de tijd vinden.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:36

Haha, dankje bromfiets! Het jasje is door een goede vriend gemaakt, ik heb alleen meegeholpen met patroon knippen. Het is stof van de markt, kostte 1,50 per meter en heb er geloof ik 2,5 meter van gebruikt, ook omdat 1 stuk voorpand overnieuw geknipt is omdat de krijtstreepjes niet netjes overliepen. De stof is heel dun en niet rekbaar, maar valt wel heel soepel om mijn lichaam vind ik!

Ik heb dezelfde soort stof maar dan in een andere kleur en met een ruitje nog liggen, moet ik van de winter echt voor gaan zitten!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:42

Naath, samen prutsen klinkt gezellig alleen woon je niet naast de deur. :')

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 19:44

Echt een mooi jasje geworden!
Cursus zat idd in aug al vol, ik had vooraf gereserveerd :o Maar ik zie de vrijdagmiddag nog wel open?

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:44

Ik ga dit topic even goed doorlezen :)
Mijn singer staat al twee jaar in de verpakking ( echt te erg)
En nu wil een vriendin het mij gaan leren, is de motivatie weer ver te zoeken :o :o :o :o :o :o

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:45

Oh, het gaat echt wel kriebelen nu :D

Alleen heeft mijn tante dus naar mijn machine gekeken en zij heeft gezegd dat hij "lust", ik heb zelf geen idee wat het inhoudt :o Kan ik daar zelf iets aan doen of moet ik daarmee langs de reparateur?

Marlies: Dagje van maken? :P Je zou toch een keertje Anouk komen hobbelen, dus we zouden kunnen combineren :D

Rivka: Die had ik ook gezien ja, maar ik vind het dan toch wel een beetje eng om in m'n eentje daar binnen te stappen hoor :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:46

Ja, kunnen we wel een keer combineren. :j

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:46

Ik vind toyota's leuke machines om mee te beginnen, ook niet duur! 2e hands is husqvarna zeker een aanrader! Mijn moeder heeft ook een heule oude husqvarna en dat ding is onverwoestbaar (met uiteraard wel de nodige onderhoudsbeurten, maar dat hebben ze allemaal nodig)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:47

Dankje Urielle, heb je gestemd :P ? Het patroon van het jasje is trouwens ook helemaal handmatig getekend, naar een bestaand jasje als voorbeeld! Ben er erg blij mee! Door de dunne stof is het wel een echt zomerjasje, maar goed, ik heb een dikkere wedstrijdblouse onder gekocht, dus in de winter is dat ook geen probleem!

Als je machine lust, dan trekt hij de draad niet strak. Kan aan je onderspanning liggen, maar als het al een oudere machine is, kun je hem het beste een keer laten schoonmaken!

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:48

Bromfiets: als hij lust maakt hij waarschijnlijk geen nette steek aan de onderkant, maar alleen maar lussen. Dat kan je zelf verhelpen als de boven of onderdraad niet op de goede spanning staat, maar het kan ook zijn dat het binnenwerk ruim is geworden en hij een onderhoudsbeurt nodig heeft, dan moet je er mee naar een reparateur.

edit: antwoord was al gegeven zie ik :)
Laatst bijgewerkt door zorro op 28-09-12 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 19:48

Ik wou stemmen maar ik snap niet hoe :=

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:49

Spreken we een keertje af :D

Mijn machine heeft járen in een kast gestaan, dat zal hem ook geen goed hebben gedaan wss. Dus misschien idd eerst even langs de winkel :) Iemand enig idee wat dat ongeveer kost?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:50

Als je machine lust kan het ook zijn dat de spoel niet gelijk loopt met de naald, waardoor deze niet op hetzelfde moment beneden zijn. Dat had ik met mijn naaimachine.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:51

Urielle schreef:
Ik wou stemmen maar ik snap niet hoe :=


Er staat rechts een grote balk: Stem ;-)

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 19:52

bromfiets schreef:
Rivka: Die had ik ook gezien ja, maar ik vind het dan toch wel een beetje eng om in m'n eentje daar binnen te stappen hoor :=

Mijn groep is iig heel gevarieerd en allemaal hele leuke meiden en vrouwen, heel behulpzaam voor deze leek iig :')
(ik vind zo'n nieuwe groep ook echt heel eng, maar goed, ik ken hier niemand die wil(de) leren naaien dus ja, dan kan ik wel wachten tot sintjuttemis tot ik ooit iemand leer kennen die mee wil, of dan maar zelf gaan en over de drempelvrees heen ;) )

Maar als ik er iets van kan, spreken we zeker eens af om samen wat te klungelen?

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:54

Wat jullie allemaal zeggen is echt jibberish voor me :') De winkel is de beste oplossing denk ik...

Rivka: Daar heb je gelijk in, zou mezelf ook een schop onder m'n kont moeten geven. Ik ga er nog even over bomen :P Lijkt me zeker gezellig om een keer af te spreken :j

45u
Berichten: 2778
Geregistreerd: 24-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:14

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 21-04-22 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:22

Heb wel een machine maar geen tijd :+ Wil het eigenlijk wel graag weer oppakken.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:23

Ik wil ook! Ik baal er zo van dat ik altijd aan m'n moeder moet vragen om even dit of dat voor me te fixen (te meer omdat ze het dan belooft en niet doet :')), dus ik wil ook graag op naaicursus. Als het goed is begint er in december weer eentje bij de plaatselijke fourniturenzaak, ik hoop dat ze nog een plekje hebben. :D

Ik wil graag zelf kleding "customizen", maar dat is nog wel even te hoog gegrepen. :')

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:26

Het is voor.mij ook ontspannend. Ben begonnen toen mijn dochtertje anderhalf was (nu is ze bijna 9) anderhalf jaar naailes gehad. Begonnen op één oude lewenstein, heb hem nog steeds, die gebruik ik voor winterjassen en jeansstof. Daarbij één Brother die prima bevalt en één lockmachine, ideaal. Alles netjes afgewerkt, leg veel dingen ook direct onder de locker.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:53

Rinske schreef:
Wauw wat knap!

Dit is mijn wikkeldeken :) .

[ Afbeelding ]

Oh ja, ik heb ook nog de binnenbekleding voor het ledikantje gemaakt :) .


Wauw dat lijkt wel een echte Lodger!!

Om verder even ontopic ge blijven, ik werk ook geregeld met de naaimachine. Broeken ombouwen naar skinny's ed :D

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 00:18

Ik heb vorig jaar leren naaien voor mijn profielwerkstuk. Heb toen met een klasgenootje een replica van een Renaissance jurk gemaakt:
Afbeelding
Heb nu net gister een naaimachine gekocht bij de lid, en ben nu bezig met oefenpatronen uit te zoeken, en hoop toch binnenkort een mooie galajurk te kunnen maken o.i.d. na een boel oefenen. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 07:42

Die jurk hierboven is gaaf!!! :oo Heb jij die gemaakt?

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 08:40

Prachtige jurk, de foto is ook mooi trouwens!
Is het wat, zo'n naaimachine van de Lidl?

Gaaf dat je een locker hebt hittepit, dat weet ik nog niet hoe ik het ga doen. Voor fleece enzo zegt ons mam dat je een locker nodig hebt en ik zou ook graag zweetdekens en uitrijdekentjes voor de paarden maken voor van de winter. Maar ik las al van Nathalie dat er een naaicafe ergens zit, die hebben vast ook lockmachines staan. Of zou het wel gewoon gaan met mijn gewone naaimachine?

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 08:46

Heb mijn lockmachine tweedehands gekocht bij één naaimachine winkel . Kijk eens op marktplaats, vooral als je veel erachter zit, is het zo makkelijk.