[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 17:32

Heel mooi Marlies!


Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 17:49

Wauw wat gaaf gemaakt! :D

MarliesR
Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 06:59

Bedankt! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:14

Tof, Marlies! Welke CAL is dat?

__Sannne schreef:
Mkango schreef:
Fijn garen is dat hè, Sanne? :D Ik ben er een trui mee aan het breien en ik schrok in eerste instantie een beetje van de prijs, maar vind het het geld meer dan waard. Mooi patroon ook! Ik vind gehaakte dekens/kleden vaak maar zo-zo, maar deze is wel echt vet!

Staat er bij je patroon geen indicatie van het aantal bollen, of hoeveel rijen en steken je gauge swatch moet hebben, Janine?


Dankje! Plaats je even een foto zodra je trui af is?

Will do!


MarliesR
Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:29

De Ardith CAL van Hooked on Sunshine. Ik heb hem overigens gekocht toen week 7 net uit was. Gisteren is het laatste deel uitgekomen. Dus ik kom mooi achter iedereen aan haha.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:42

[ img ]
Weer een stukkie verder!

Bedenk me net dat ik hier de binnenkant op de foto heb gezet. :')

Pocca_Locca
Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:46

Leuk gevarieerd die verschillende steken! Ben benieuwd hoe die wordt!

When you tear out a man’s tongue, you are not proving him a liar, you’re telling the world that you fear what he might say

https://youtu.be/1JLBXfKDbbI

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:08

Dankje! Door de variërende steken is ie ook erg leuk om te maken! De kleuren komen niet helemaal tot hun recht op de foto. Hij is wit met zacht roze en de donkerste kleur is een mooi oudroze kleurtje.

MarliesR
Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:53

Leuk zo met die variatie!

Kleuren zijn sowieso vaak lastig goed op de foto te krijgen vind ik. Ik heb ook een nieuw deel van de deken waar ik aan werk (Ardith). De kleuren lijken op de foto wel wat meer hysterisch dan ze in werkelijkheid zijn :')

Vier delen klaar, nog 4 te gaan! Maar aangezien hij steeds groter wordt, zal het ook wel steeds langer gaan duren nu per deel haha.

[ img ]

[ img ]

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:16

Prachtige details!

Pocca_Locca
Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:22

Nou, kleuren kunnen mij meestal niet hysterisch genoeg zijn haha! Maar juist mooie combinatie die paars roze en blauwe.

When you tear out a man’s tongue, you are not proving him a liar, you’re telling the world that you fear what he might say

https://youtu.be/1JLBXfKDbbI

Anoniem

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:05

Heel mooi, allebei! :D Ik vind die verschillende tinten roze en blauw erg geslaagd!

Ik moet van mezelf eerst wat projecten afmaken, maar het begint nu wel te kriebelen. :') De Karoo MAL staat hoog op mijn lijstje, en ik ben ook heel benieuwd wat voor patroon uiteindelijk hieruit komt rollen: https://cypresstextiles.net/2019/11/20/work-in-progress-gloria-blanket/

idylle
Berichten: 5780
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:12

Ik kan nooit wat afmaken :+
Was bezig met de winterjas van creachick, maar inmiddels met een kinderdekentje bezig. Geen idee ook of ik de jas af ga maken, want weet niet zo goed meer waar ik gebleven ben en om dat uit te zoeken vind ik nogal lastig,,dus begin ik om die reden vaak wat nieuws.

Wat een prachtige dekens hierboven! Vooral die vierkanten vind ik mooi met het 3d effect <3

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26186
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:19

Dat heb ik dus ook, zowel met breien als haken, dat ik later niet meer weer waar ik was. Om dat te voorkomen heb ik 2 opties:

1) patroon printen en na elke stap in dat patroon een krulletje of vinkje zetten.
2) in schriftje of op kladblaadje het aantal nummers van de stappen onder elkaar zetten en dan afvinken welke je gehad hebt.

Hangt bij mij van het patroon of de teltekening af welke van de 2 ik gebruik.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

MarliesR
Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:26

Heel erg bedankt :D :D

Het is ook wel echt fijn dat er een video bij zit, want anders was het mij als newbie echt never nooit niet gelukt. Maar zo op deze manier is het best wel te doen.

Qua waar ik ben houdt ik nu overigens bij in mijn Ravelry account. Je kan aan een aangemaakt project "private notes" toevoegen. Daar zet ik in tot welke rij ik klaar heb/welke rij ik bezig ben. En vul ook in welk garen ik gebruik en welke maat haaknaald. Want merkte nu ook al dat ik de zebra die ik ben begonnen van MyKrissieDolls dus laat liggen omdat ik deze deken nu leuker vind om aan te werken. En straks weet ik heus niet meer of ik nu met een 2,5 of 3 of 3,5 maat aan het haken was :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26186
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:45

Mijn nieuwste creatie is wat minder groot dan die hierboven:

[ img ]

Kleuren zijn niet 100% oke, maar foto is ook gemaakt met mijn telefoon. Oogjes zijn ook niet rood of roodachtig, maar bruin. Kleur is als van melkchocolade. Is een cadeautje voor een begeleidster die stopt bij ons.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:47

Ik heb een row counter app op m'n telefoon waarop ik verschillende projecten kan opslaan en de meeste patronen die ik heb zijn pdf, dus ik maak daarin notities, markeringen etc. Het breipatroon waar ik momenteel aan bezig ben ziet roze van alle aantekeningen en gemarkeerde delen. :')

Schattige sleutelhanger, JPitty!

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26186
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:58

Dank je wel Mkango.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

idylle
Berichten: 5780
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 00:37

[ img ]
Dit is mn huidige project. Hij wordt 3 tegels breed en 4 tegels lang net op en om geel/groen en op de middelste rij van boven naar beneden komt op iedere tegel een beertje (4 totaal dus) ben benieuwd of ik hem af maak :+

Sani
Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:37


Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

idylle
Berichten: 5780
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:42

Breien is voor mij ook niks nee :n

Alle lapjes zijn gehaakt, nu nog het witte randje eromheen haken en de lappen aan elkaar verbinden. Dan nog 2 of 3 beertjes haken en vastzetten en dan ben ik klaar *\o/*

Anoniem

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:33

Ik vond breien in het begin ook veel te lastig om me aan te wagen, maar inmiddels lukt het aardig. Heb vanmiddag het lijf van mijn sweater afgemaakt (en kwam er vervolgens achter dat hij mij perfect past, maar degene voor wie hij is, niet, dus ik ga deze afmaken en hem dan nog een keer breien, maar groter).

Leuk patroon, Sani!

En ik ben benieuwd naar het eindresultaat, idylle!

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26186
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:38

Breien, haken, vind het allebei leuk en kan het ook allebei. Ben nu bezig met de breisteek Gerstekorrel aan te leren.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Jolien87
Berichten: 17400
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:59

Het nadeel van breien ten opzichte van haken is dat je met breien steken kunt laten vallen. Ik heb nog weleens dat ik in mijn enthousiasme een rits steken van de naald trek :=
En bij een foutje moet je weer terug breien, met haken trek je gewoon de draad uit.

MarliesR
Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:24

idylle, dat heb je dan nog best snel gedaan! Ben benieuwd naar het eindresultaat straks

Sani, dat zijn leuke tassen! Ik heb hem ook nog ergens in Ravelry opgeslagen als ooit een keer een ‘side project’. Ga je er ook nog kleur in verwerken?

Hier nog wel even bezig met mijn Afghan. Heb ondertussen wel een begin gemaakt met het afmaken van mijn Unicorn. Nog een paar rijen manen te gaan en de staart. Wil ik deze week ergens gaan doen, is dan mooi weer een afgerond project haha!
[ img ]


En wil heel erg graag beginnen met Apollo <3 (link). Maar vind ik dat ik dan minimaal mijn lopende amigurimi projectjes moet afmaken en mijn eerste afghan :+ . Heb nog een zebra in de maak (ook Paardje Piem patroon) en een Raving Rabid voor mijn man. Heb ook een heleboel African Flowers t/m de ena laatste rij klaar voor Fatty Lumpkin (geloof dat ik er nog 10 moet ofzo). Maar zie nog erg op tegen die in elkaar zetten :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marion_, Novastar en 29 bezoekers