[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:15

Zijn er hier nog meer dames die de Scheepjes CAL 2019 gaan haken?
Voor mij is het mijn eerste grote haak project en heb er veel zin in. Ben benieuwd wie het nog meer doen!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Deugenietje
Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:57

Ik ga hem ook maken, ga nu toevallig beginnen maar wou eerst even internetten.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:26

Wat een ontzettend leuke projecten komen hier langs!

Haken jullie ook wel eens vesten e.d.? Ik wil graag nog eens een vest zelf haken, maar ik ben echt een beetje een ui met tellen enzo, dus ik ben echt bang dat als ik er aan begin het echt weer een mislukking wordt }:0

Ik had bv heel enthousiast de "dragon belly shawl" gehaakt, die haak je een beetje apart, dus ik dacht nouuu als ie klaar is dan komt het wel goed met de vorm. Niet dus :') Dus nog maar een keer overnieuw gaan doen want het was ook nog eens met dure wol.

En ik heb een kooppatroon van een heel leuke poncho met muts. Komt ook altijd scheef uit als ik die ga beginnen, ben al 4x opnieuw gestart -O-

Maar goed. Ooit ga ik het toch proberen :D

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:37

Deugenietje schreef:
Ik ga hem ook maken, ga nu toevallig beginnen maar wou eerst even internetten.

Super leuk! Ik heb zelf mn wol bij elkaar gekozen, want de paketten kon ik hier niet krijgen.
Ik ben net begonnen. Ben benieuwd hoe die van jou er uit ziet straks!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:31

Iriscope schreef:
Zijn er hier nog meer dames die de Scheepjes CAL 2019 gaan haken?
Voor mij is het mijn eerste grote haak project en heb er veel zin in. Ben benieuwd wie het nog meer doen!

Ik zou hem wel willen maken, maar dat wordt waarschijnlijk pas achteraf. Heb er nu niet heel veel tijd of energie voor. Wat voor kleuren heb je gekozen? Ben benieuwd naar jullie vorderingen!

WowAmigo: ik heb vorig jaar een vest gehaakt... viel iets kleiner uit dan verwacht, maar ik pas hem gelukkig wel... het is alleen niet het oversized-snuggle up-vest geworden waarop ik had gehoopt.

Kiimm_
Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:30

Ik ben dol op CAL's :D
Ik had deze nog niet voorbij zien komen. Weer iets om op te googlen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:06

Kiimm_ schreef:
Ik ben dol op CAL's :D
Ik had deze nog niet voorbij zien komen. Weer iets om op te googlen :o

Er is een Scheepjes FB-groep waar ieder jaar hun CAL op komt. :D

Ik denk dat ik om ben na het zien van de nieuwe colourways, haha. Die worden ook pas verscheept eind november, dus dan heb ik hopelijk wat meer tijd. :)

Kiimm_
Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 22:05

Mkango schreef:
Kiimm_ schreef:
Ik ben dol op CAL's :D
Ik had deze nog niet voorbij zien komen. Weer iets om op te googlen :o

Er is een Scheepjes FB-groep waar ieder jaar hun CAL op komt. :D

Ik denk dat ik om ben na het zien van de nieuwe colourways, haha. Die worden ook pas verscheept eind november, dus dan heb ik hopelijk wat meer tijd. :)


Ik ben al lid geworden van de groep :+
Nieuwe colourways? Waar heb je die gevonden?

Edit: Ik zie ze zojuist op de facebookpagina

Mijn voorkeur gaat toch uit naar de midnight. Ik twijfel alleen of ik een pakket aanschaf of zelf op zoek ga naar garen..

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:48

Ik heb een DK wol gebruikt, niet van Scheepjes en heb de juiste afmetingen met 3,5mm naald. Maar mijn deken wordt best wel stijf.
Wat is jullie ervaring, wordt dat later nog wat soepeler of blijft ie dan vrij stijf? Het is acryl, dus ik denk dat blokken achteraf niet veel uitmaakt?

Ik zou opnieuw kunnen beginnen op een 4 mm maar dan is mn steek groter en ben ik bang dat de deken gaat bobbelen omdat de verhoudingen verkeerd zijn...

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Kiimm_
Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:30

Als die stijf is gaat het vaak ook op een gegeven moment bobbelen. Bij mij werd het vandaag ook stijf. Besloten om uit te halen en een half maatje naald groter te pakken. Eens kijken of die dan wat soepeler wordt, maar wel netjes blijft

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:16

Mkango schreef:
Iriscope schreef:
Zijn er hier nog meer dames die de Scheepjes CAL 2019 gaan haken?
Voor mij is het mijn eerste grote haak project en heb er veel zin in. Ben benieuwd wie het nog meer doen!

Ik zou hem wel willen maken, maar dat wordt waarschijnlijk pas achteraf. Heb er nu niet heel veel tijd of energie voor. Wat voor kleuren heb je gekozen? Ben benieuwd naar jullie vorderingen!

WowAmigo: ik heb vorig jaar een vest gehaakt... viel iets kleiner uit dan verwacht, maar ik pas hem gelukkig wel... het is alleen niet het oversized-snuggle up-vest geworden waarop ik had gehoopt.


Oh daar ben ik dan ook bang voor. Ik doe ook nooit aan proeflapjes enzo, ik wil gewoon haken en dat het dan iets wordt zeg maar :')

Anoniem

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:31

Even worse: ik had dus een paar verschillende swatches gehaakt. Ook nog andere haken gebruikt en zo, en toch kwam hij niet uit. :roll:

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:57

Ik ben iets verder dan dit, maar dit is mijn Rozeta zover en de kleuren :)

[ img ]

[ img ]

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Kiimm_
Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 21:16

Nice, mooie kleuren!
Ik ben er 2 aan het maken :o

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 21:51

Ben heel benieuwd naar de jouwe. Dapper hoor, 2! Ik hoop dat ik deze steek niet zat ga worden voor dat deel van de deken af is. Soms is ie wat eentonig vind ik. Het resultaat is wel super.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Anoniem

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 23:21

Oeh, gave kleuren inderdaad!

Ik zit constant bij Woolwarehouse te kijken of ze de nieuwe colourways al hebben. :)) Of misschien toch maar gewoon alles zelf samenstellen...

Nerwen
Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:13

Die nieuwe kleuren komen toch pas eind november beschikbaar? Vind het wel jammer dat ze geen foto hebben geplaatst van de Winter Twilight.

Anyway, ik verwacht morgen mijn pakket voor de CAL, ik had 'Dusk' gekozen. Ben heel benieuwd, vond het ontwerp van de deken erg mooi en origineel.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:23

Oeh spannend Nerwen! Dusk is inderdaad prachtig. En morgen komt deel II ook uit, dus kan je lekker naar hartelust haken de komende week.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:34

Nerwen schreef:
Die nieuwe kleuren komen toch pas eind november beschikbaar? Vind het wel jammer dat ze geen foto hebben geplaatst van de Winter Twilight.

Anyway, ik verwacht morgen mijn pakket voor de CAL, ik had 'Dusk' gekozen. Ben heel benieuwd, vond het ontwerp van de deken erg mooi en origineel.

Ze worden eind november verzonden, maar je kunt ze wel voor die datum bestellen. :) Ze staan ook al op de site, maar als ‘out of stock’. En same, ik had ook graag een foto van Winter Twilight gezien.

Spannend! Heb je de Colour Crafter of OT kit besteld?

Nerwen
Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:55

De Colour Crafter :j Vind Our Tribe (m.n. in de Twilight versie) ook mooi, maar die is ook een stuk prijziger :=

Heb ook nog getwijfeld over Midnight, maar zwart is een lastige kleur om mee te werken en wat meer afwisseling is sowieso wel fijn en houdt het spannender.

Oja, wat betreft die stijfheid; zolang je deken niet bobbelt en nu gewoon plat ligt zou ik me daar niet teveel zorgen over maken. Wordt vanzelf soepeler. Overigens kan je acryl wel blocken, al moet dat wel met wat beleid geloof ik. Het fijne weet ik er ook niet van, ik heb alleen ervaring met wol en zijde wat betreft blocken.

Ik heb hier nog wel een Sophie's Universe liggen die nog geblockt moet worden >;) Is van een katoen/acryl mengsel...

Kiimm_
Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:34

Ik vond vele kleurencombi's erg mooi, moeilijk om te kiezen!
De midnight in colour crafter is toch mijn favoriet. Dat pakket komt morgen binnen.

Daarnaast ben ik met 1 begonnen waarbij ik (goedkopere) garen zelf heb samengesteld. Week 1 daarvan net af. Heb bij deze wel wat aanpassingen gedaan in het verloop van de kleuren, ik vond dit zelf op deze manier mooier :)
[ img ]

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 22:21

Mag ik even een vraag over vullingen voor amigurumi spuien? Voor een begeleidster die een nieuwe uitdaging aangaat en dus bij ons vertrekt, wil ik een klavertje vier in potje haken. Alleen vraag ik me een beetje af hoe je dan de boel rechtop houdt zeg maar. Want met watjes od in het potje, gaat die wel tuimelen gok ik. Ik hoor mensen ook over rijst of granulaat. Hebben jullie daar ervaringen mee? Of andere tips om te zorgen dat het gehaakte plantje bij haar thuis niet elke keer om valt?

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 22:24

Ik heb er geen ervaringen mee, maar kun je niet dat groene foam gebruiken wat ze bij de bloemist gebruiken om Kerst stukjes en andere tafel stukjes mee te maken?
Hoe heet dat ook alweer...

Steekschuim?

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 22:29

Oase bedoel je? Vraag me af of dat niet te licht is. Haakpatroon is inclusief potje gehaakt in 1 stuk, dit is patroontje: https://www.margriet.nl/zelfmaken-2/gra ... ertjevier/ Denk dat bij oase de boel nog omvalt bij 1 windvlaagje. Ze hebben het hier over granulaat, maar dat is toch plastickorrels? Vind dat niet erg geslaagd voor milieu en dacht daarom zelf aan klein beetje rijst, kan dat ook? Of wordt dat bij vochtig worden (schoonmaak vensterbank/ plankje, morsen bij planten water geven/ luchtvochtigheid etc.) een rotzooitje?

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Selima, Selina en 27 bezoekers