[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:51

Mooie Mandala!! Ik heb een whirl liggen om ook een keer zoiets mee te maken!

Inmiddels zit de rand ook om de mozaïek deken en is ie nu helemaal af!


Afbeelding

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:14

mirtedl schreef:
Mooie Mandala!! Ik heb een whirl liggen om ook een keer zoiets mee te maken!

Inmiddels zit de rand ook om de mozaïek deken en is ie nu helemaal af!


[ [url=m/ozsGTg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Flinke deken! Gaaf hoor!

Ik zie een hoop toffe dingen voorbij komen :)

Ik heb net een boek besteld voor het haken van sokken, heel wat anders dan de knuffels die ik normaal maak hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:22

Yonker: Als je aan je rand bezig bent, kun je eventueel nog wat steken toevoegen bij de rijen waar je echt teveel tekort komt. Ik heb het ergens in mijn One For the Road voor elkaar gekregen om een paar steken te weinig te hebben, en dat heb ik eigenlijk onzichtbaar weg weten te werken. Bij die van jou wss wel iets lastiger, maar ik zou even kijken naar wat tutorials op YT en dan zelf nog een beetje aanrommelen; zo heb ik het uiteindelijk ook gedaan. :)

Kiimm_: Wat cute! Ik ben zelf niet zo van de dekens met afbeeldingen, maar de jouwe is wel heel schattig. :D

Janine: Kan me voorstellen dat er voor je gevoel geen eind aan komt. :(:) Lijkt ook alsof je vrij dun garen gebruikt, of zie ik dat verkeerd? Dat maakt wel echt een verschil. Hij ziet er wel mooi uit, though!

Faelivrin: Wat gaaf! <3 Whirls staan ook nog hoog op mijn verlanglijstje.

Ladybird: Neeeee joh, gewoon doorgaan! Vergeet niet dat je zelf altijd veel kritischer bent op je eigen werk dan een ander die er niet met z'n neus bovenop zit. :D

Foaly: Ik heb geen ervaring met Tunisch haken, maar het staat wel op mijn lijstje van dingen die ik wil doen! Ik wil enkele kussenslopen voor mijn nieuwe casa zelf gaan maken, en ik wil ze o.a. Tunisch haken. :D

mirtedl: Mooi geworden zo met die rand!


Mijn Corfu bag is af:
Afbeelding
Ik kwam alleen nét tekort met bruin, dus een van de hengsels heeft een blauw stukje, want ik vond het een beetje nutteloos om voor nog geen honderd steken een hele nieuwe bol te kopen. := Ik heb ook mijn naaitalent (ahum) moeten benutten voor de voering. :') Ik ben zelf niet echt tevreden over hoe ik de voering in de tas genaaid heb, maar m'n moeder is er blij mee, dus bon.

Dit is tot nu toe het patroon van Two Steps Beyond. Ik ben inmiddels al een stuk verder, en kan over een rij of 20 het ruitpatroon erin verwerken. :D
Afbeelding

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:48

mirtedl schreef:
Mooie Mandala!! Ik heb een whirl liggen om ook een keer zoiets mee te maken!

Inmiddels zit de rand ook om de mozaïek deken en is ie nu helemaal af!


[ [url=m/ozsGTg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel gaaf deze. Waar heb je het patroon vandaan als ik vragen mag?

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:56


Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:48

Mooie Corfu bag!

En mozaïek deken af, ook prachtig.

Tunisch haken is heel leuk! Ik vond de honingraat steek erg leuk. Haakt voor mijn gevoel sneller dan gewoon haken. Is leuk voor afwisseling en je kan er prachtige dingen mee haken. Let er wel op dat je de juiste naald maat gebruikt want met Tunisch haken heeft het werk de neiging onwijs te krullen.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:13

Ik heb toch een dingetje.

Ik moet een dubbel reliëf stokje voor maken, maar ik merk dat mijn steeklus dan heel groot word zeg maar.
Afbeelding

Je ziet duidelijk dat bij de 2 reliëf stokjes heel duidelijk dat de steken groter zijn. Is dat erg? trek dat later bij? Ik krijg het ook niet voor elkaar om de steek kleiner te krijgen.



Afbeelding

Ik vind ook dat je dat wel ziet bij stokjes zeg maar, dus hoe kan ik dat volgende keer beter doen of meer, wat doe ik fout.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:41


Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:22

Ladybird, ik denk dat dat wel weer bijtrekt als je de volgende toeren gelijkmatig haakt. Anders zou je kunnen proberen om bij het maken van de reliefstokjes extra op je spanning te letten en ervoor te zorgen dat alle lusjes zo klein mogelijk zijn, maar dat vind ik zelf ook best lastig :+

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:28

Ik vind het er nog niet zo verkeerd uitzien Ladybird, al snap ik dat het irritant is hahah.

Ik ben zaterdag begonnen met reliëfstokjes maken, dat wilde niet. Gisteren opnieuw begonnen met ander garen, dat ging beter en daarna toch weer met sokkenwol gedaan. Nu heb ik het toch enigszins onder de knie :D

Afbeelding
Afbeelding

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:50

Hetis ook vooral meer irritant hoor denk ik als dat je het ziet, maar tis gewoon frustrerend dat ik het niet voorelkaar krijg. Uithalen en opnieuw beginnen is geen optie iig. haha Ik ga maar verder weer en blijf mn best doen. Komen nog genoeg stokjes aan xD

Leuk die rondjes zo! ziet er ingewikkeld uit :=

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:29

Ja dat is ook zo idd, niks zo irritant als dingen die niet zitten zoals je wilt hahah.

Begin stuk voor sokken. Ben benieuwd of ik het wat vind, ben nog maar korte tijd bezig en eigenlijk alleen maar knuffels gemaakt hahah

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:47

Iemand biedt garen aan op marktplaats en zegt 'de kenner weet wel dat een bol 15 euro kost. Dus ik was benieuwd wat voor superdeluxe garen dat wel niet moest zijn.

Klik ik op de foto: een paar halve bollen Royal en Amy (beide van de Zeeman), wat Scheepjes Stonewashed en een aantal bollen Durable katoen. Heb nu sterk de neiging om een bericht te sturen welke bol hem precies 15 euro gekost heeft, want dan is hij behoorlijk opgelicht :+

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:30

Ladybird schreef:
Ik heb toch een dingetje.

Ik moet een dubbel reliëf stokje voor maken, maar ik merk dat mijn steeklus dan heel groot word zeg maar.
[ [url=m/bum6Qh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je ziet duidelijk dat bij de 2 reliëf stokjes heel duidelijk dat de steken groter zijn. Is dat erg? trek dat later bij? Ik krijg het ook niet voor elkaar om de steek kleiner te krijgen.



[ [url=m/v2zY9Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind ook dat je dat wel ziet bij stokjes zeg maar, dus hoe kan ik dat volgende keer beter doen of meer, wat doe ik fout.


Ik snap wat je bedoeld, ik ergerde me er zelf ook altijd aan en heb het altijd uit gehaald tot het goed was :')
Bij mij werd de lus die al op de naald zat ruimer door het omslaan en doorhalen. Ik houd bij de reliefstokjes de draad vanaf het begin strak zodat de lus op de naald niet ruimer wordt door de bewegingen die je maakt met de steek. Dat hielp bij mij wel.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:41

Zijn er al mensen die een ear saver hebben gehaakt voor mondkapjes?

Ik zoek patroon, maar kan er geen wegwijs in worden.

Heeft er iemand een nederlands patroon?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26309
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:50

Één patroon in het Nederlands voor een mondmaskerhouder:
https://handwerkmama.nl/product/mondmaskerhouder/


Hier is weer iets af: een dromenvanger voor een vertrekkende begeleidster, doorsnede 18 cm.
Geheel:
Afbeelding

Close-up:
Afbeelding

De sliertjes onderaan met applicaties en kraaltjes:
Afbeelding

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:04

Leuk Jpitty!

In het kader van Halloween heb ik dit mozaiekprojectje gemaakt :D :


Afbeelding


Naar een patroon van Ravelry. Mega simpel ook, ik dacht dat de diagonale steken het lastigst zouden zijn maar dat viel echt heel erg mee. Vasten en stokjes, en dat is het eigenlijk wel :')

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:15

Wat leuk beide!

Super tof gedaan ook Foaly! Lijkt me best een hoop gedoe met elke keer kleur wisselen, of borduur je de skeletten er later in?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26309
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:19

Die skeletten zien er prachtig uit!

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:33

Je hoeft niet van kleur te wisselen, aan het einde van elke rij hecht je af en dan doe je de volgende rij met de andere kleur. Google maar eens op mosaic crochet, want het is echt helemaal niet moeilijk :D

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:52

Gaaf hoor!

Ik moet nog een klein pixel hoek van mijn babydeken haken, kom ik voor een 30 hokjes een kleur te kort.. Gelijk besteld, maar komt pas dinsdag binnen.. -O-

Anoniem

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:58

Wat leuk, Foaly en JPitty!
Mosaic crochet is echt de bom, haha.

Vervelend, Kiimm_! I know the feeling. :+

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:09

Foaly schreef:
Je hoeft niet van kleur te wisselen, aan het einde van elke rij hecht je af en dan doe je de volgende rij met de andere kleur. Google maar eens op mosaic crochet, want het is echt helemaal niet moeilijk :D

Oh dat ziet er inderdaad niet zo heel moeilijk uit. Wat grappig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:57

Ik ben inmiddels al een heel stuk verder met mijn moeders dekentje, maar van die progress nog geen foto. Wel wilde ik graag deze nog even delen van het dekentje waar ik al de hele tijd over loop te miepen hier. :+ _Hedi hier op Bokt was zo lief om een leren labeltje te maken met de naam van het patroon, en dit is het resultaat:
Afbeelding

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:07

Mkango: wat een mooie kleuren, gaaf patroon! :D

Mijn "Four Friends" babydeken is af! *\o/*
Afbeelding