[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:55

Omdat ik het altijd zo leuk vind om van jullie te zien, hierbij een paar WIPjes van mij!

Afbeelding

Afbeelding

Hiertussen heb ik eventjes geen fotos gemaakt..


Afbeelding

En nu net:

Afbeelding

Helaas zijn vrij veel kleuren heel doorzichtig, dus ik moet het hele gele gedeelte onderaan nog een keer overdoen om de nummertjes en de lijntjes weg te krijgen :Y)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:33

Afbeelding

Dit is echt mijn favoriete tot nu toe. Tis een drieluik.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:25


Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:20

Ik had van deze versie de kat(ergens aan het begin van het topic) ik vond hem geslaagd.

Heb van donker naar licht gewerkt

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:37

Heb hem ook die leeuw.

Afbeelding

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:32

Ik heb de leeuw ook aangeschaft *\o/*
Heel benieuwd hoe hij straks gaat worden.
Wil hem in een mooie lijst in de huiskamer gaan hangen, ben voor de XL versie gegaan!

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 09:02

liekec schreef:
Omdat ik het altijd zo leuk vind om van jullie te zien, hierbij een paar WIPjes van mij!

[ [url=m/Kv8lqX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OOG95J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hiertussen heb ik eventjes geen fotos gemaakt..


[ [url=m/xNjguq.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu net:

[ [url=m/R5ml2e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas zijn vrij veel kleuren heel doorzichtig, dus ik moet het hele gele gedeelte onderaan nog een keer overdoen om de nummertjes en de lijntjes weg te krijgen :Y)



Deze vind ik graaf!
Welke is dit? Van Ali of een echte?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 09:15

Dispar_Vulgo schreef:
liekec schreef:
Omdat ik het altijd zo leuk vind om van jullie te zien, hierbij een paar WIPjes van mij!

[ [url=m/Kv8lqX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OOG95J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hiertussen heb ik eventjes geen fotos gemaakt..


[ [url=m/xNjguq.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu net:

[ [url=m/R5ml2e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas zijn vrij veel kleuren heel doorzichtig, dus ik moet het hele gele gedeelte onderaan nog een keer overdoen om de nummertjes en de lijntjes weg te krijgen :Y)



Deze vind ik graaf!
Welke is dit? Van Ali of een echte?


Alie!

Ik heb hem gisteren zo goed als afgemaakt. Zwarte lijst besteld en hij gaat dienen als verjaardagscadeau voor mijn vader, die zelf zijn boot recentelijk verkocht heeft :(:)

Afbeelding

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:28

In tijden van verveling schop ik dit topic even omhoog! Ik zou hier ook graag mee beginnen, heb het al een tijdje in mijn hoofd. Een keer bij Aliexpress een painting by numbers besteld, maar helaas kreeg ik gewoon een lelijke afdruk van het schilderij dat ik zou moeten maken :')

Ik zoek een Nederlandse website die binnen een paar dagen kan leveren. Ik ben er al een aantal tegengekomen maar vind de keuze nog niet reuze. Ook een aantal websites die duidelijk dropshippen. Kan iemand een goede website aanbevelen die niet te duur is?

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:42

Hobbyhuis.nl heb ik de meeste van. Bol.com levert ook snel. Verder weet ik het niet zo goed

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:00

Ik heb laatst bij webshop-outlet.nl besteld en dat was binnen twee dagen geleverd. Het zijn wel de Chinees neppe varianten en niet de goede merken, die gewoon door deze shop ingekocht zijn. Maar goed, ik doe niks anders en vermaak me er prima mee.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:19

Ahh die kon ik nog niet. Vandaag wil ik denk ik ook eens gaan beginnen aan mijn kerst cadeautje <3 :D

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:22

Via Amazon.de heb ik een paar van Malen nach zahlen aangeschaft. Echt mn favo merk en favo soorten schilderijen.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:05

Iris82 schreef:
Via Amazon.de heb ik een paar van Malen nach zahlen aangeschaft. Echt mn favo merk en favo soorten schilderijen.

Malen nach Zahlen is geen merk. Dat is de Duitse vertaling van Schilderen op nummer.
Ik vermoed dat je Schipper bedoelt? Prima merk, niet goedkoop, maar dan heb je ook wat, pracht spul!
De allereerste die ik ervan maakte had crappy verf, vermoedelijk te oud, maar sindsdien alleen maar heel happy mee.
Verder zijn er qua kwaliteit-merken naar mijn idee alleen Ravensburger (moet wel je stijl zijn, er zitten best leuke tussen), PaintWorks en Plaid, maar die zal je niet snel aantreffen hier, omdat ze uit Amerika komen.
Reeves is trouwens crap. What You See Is What You Get op de cover art gaat voor dat merk absoluut niet op!
Ik ben momenteel op de knoopkleden tour, dus voorlopig geen paintings van mij, maar altijd leuk om te zien wat hier langskomt!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:22

Mijn kerst cadeautje is ook een fake, maar ben erg benieuwd hoe hij gaat zijn. We moeten wel nof zelf een frame maken ervoor.

Verder heb ik 95% schipper paintings en 3 van paintworks gemaakt. Beide merken vind ik heel gaaf. Alleen bij schipper vind ik de glans mooier. Als verf slecht is van schripper krijg je gratis via de post nieuwe verf :D

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:31

Leuk dat dit topic weer actief is geworden. De afgelopen vier maanden heb ik niets gedaan aan mijn schilderij.. Maar ik heb nu weer twee avonden geschilderd:

Afbeelding
Afbeelding

Het plan is dat het in juli af is, voor de verjaardag van mijn opa. Maar of dat gaat lukken..

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:52

Gelukt! Ik heb er een besteld bij Hobbyhuis (gelijk een drieluik :') )
Als ik het leuk vind ga ik er nog meer bestellen via Ebay denk ik, die mogen er dan wel wat langer over doen. Schilderen jullie per kleur of per sectie (van links naar rechts?)?. Ik heb echt geen idee hoe te beginnen straks!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:02

Welke heb je besteld? :D

Ik schilder altijd per kleur :D En bij meerluiken de kleur op alle luiken afmaken en dan volgende kleur. Maar dat is mijn manier. Ik heb mijn work in progress ook altijd ergens zichtbaar staan, ik vind het altijd leuk om het op die manier tot leven te zien komen :D

Ik ga nu beginnen aan mijn doek. Ik ben heeel erg benieuwd hoe hij gaat worden :D

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:08


Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:21

Ik deed voorheen altijd per kleur, maar nu meer per sectie. Ik probeer dan van licht naar donker te werken (omdat licht makkelijker te corrigeren is met donker dan andersom).

Gewoon doen wat je zelf prettig lijkt.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:41

Afbeelding

Ik heb deze besteld om voor mn vaders verjaardag te schilderen.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:04

Undefined, Een mooie ook! |Ben benieuwd wat jullie ervan gaan vinden :D

Iris, Die heb ik ook nog liggen! ben erg benieuwd hoe hij bij jou word! :D

Shiloh, Ik werk zelf ook altijd van licht naar donker met dezelfde rede, maar ik heb er nog een. Deze reden is dat ik de lichte kleuren verschrikkelijk saai vind om te doen. Ik vind zo gauw er contrast in komt het schilderrij tot leven komen. Als ik dan daarna nog de lichte kleuren moet doen vind ik het einde erg saai ook. Nu bouwt het zeg maar op naar het "toppunt" :D

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:48

Hier ook weer 1 bijna af.. gebruik het schilderen echt om mijn koppie rustig te krijgen.. nu niks op voorraad liggen Afbeelding

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:43

Ow, lief! Die zou ik dolgraag ook eens willen maken! Maar dan wel met ‘normale’ teckel kleuren. :-)

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:27

Ik heb nu ook eindelijk weer tijd om mijn nu al 3 jaar durende project weer op te pakken.
Het einde is in zicht, de achtergrond is al bijna volledig klaar!


Afbeelding