[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Boterbloem90
Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:10

Dallista, dat is zeker waar.

Moonsparkle, lijkt ook alsof er witte stippen tussen zitten en het canvas de verf afstoot. Misschien als het droog is nog een laagje doen?

Als je neus 180 graden gedraaid zat zou je bij regen verdrinken.


moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:26

Boterbloem90 schreef:
Dallista, dat is zeker waar.

Moonsparkle, lijkt ook alsof er witte stippen tussen zitten en het canvas de verf afstoot. Misschien als het droog is nog een laagje doen?


Ik maak m maar zo snel mogelijk af en dan hopen dat de volgende betere kwaliteit is :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:07

Ik heb ook eindelijk weer wat tijd om verder te gaan! En nu blijkt dat ik toch al veel verder ben dan ik dacht. Dat creëert weer motivatie!

[ img ]

Boterbloem90
Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:47

De eerste kleur (van de 18) zit erop :D

Nu 2, wat zowat het halve canvas is :+

[ img ]

Als je neus 180 graden gedraaid zat zou je bij regen verdrinken.

Shiloh
Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:34

Net een beetje bijgelezen van de afgelopen maanden. Bij mij hangen er slechts twee schilderijen aan de muur.

[ img ]


Verder heb ik deze allemaal gemaakt. Ik zoek er nog een plekje voor. Wel dus allemaal van die neppe. Maar heb er flink plezier van!


[ img ]


Laatst tijd niet zo heel veel geschilderd maar toevallig net weet opgepakt. Ben nog steeds met de vrouwelijke pianiste bezig.

[ img ]

Wil er binnenkort misschien wel eens een keer eentje van schippers bestellen.

Ik verf trouwens bijna altijd met een zelf aangeschafte kwast. Zeker 95% doe ik met een kwast van da vinci: forte synthetics plat nummer 2. Ik heb er ook een nummer 4 van voor de iets grotere stukkken en een 6 voor de hele grote. Maar die hoef ik bijna nooit te gebruiken. Echt héle fijne duurzame kwasten!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Yipee
Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:20

Hier weer eens een berichtje van mij! Eindelijk klaar met mijn projectje. Cadeau voor mijn moeder. Deze had heel veel kleine vakjes, al zou je het niet gelijk zeggen. :')


[ img ]

Boterbloem90
Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:27

Prachtige kleuren Yipee!

Shihol, de onderste is erg mooi, ben benieuwd.

Bij mij zitten de eerste 5 kleuren erop. Vind alleen de kwaliteit van de verf van Schipper niks. Of het kan zijn dat ik een verkeerde batch heb. Alle kleuren moeten minsten een keer overgeverfd worden.
[ img ]
Laatst bijgewerkt door Boterbloem90 op 27-10-19 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Als je neus 180 graden gedraaid zat zou je bij regen verdrinken.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:27

Mooi geworden Yipee!

Die van Shiloh ook!

XxLiEsJuHhxX
Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:23

Shiloh, OMG Die zijn echt heeeeeel erg gaaf!! Waar bestel jij ze? Ik heb een aantal van jouw schilderijen al vaak langs zien komen als neppe enz maar geloofde nooit dat het echt zo zou worden. Jouw schilderijtjes bewijzen het tegendeel <3 <3 <3

Boterbloem. Hij ziet er al erg gaaf uit!! De lichtere kleuren hebben dat wel eens ja. Zorg ervoor dat je niet met te natte kwastjes verft zodat het beter dekt en meteen een lekkere goede laag, niet nodig te zuinig te zijn <3 <3

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Shiloh
Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 07:17

EBay. Amazon.

Ik probeer vooral de schilderijen uit te zoeken waarvan de voorbeelden al duidelijk het pbn eindresultaat is. Als er veel kleur overgangen zitten dan is het de originele afbeelding en dan gaat de pbn daar amper op lijken. Maar die waar ik nu mee bezig ben, en die aap en die danseres, daarvan heeft het voorbeeld al exact de vlekken met harde randen die het schilderij ook gaat hebben. Dan weet je zeker hoe het eindresultaat eruit gaat zien.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:32

Ff berichtje van mij, ik ben momenteel bezig met knoopkleden, dus het schilderen staat op een laag pitje.
Maar, kwam een paar dagen geleden in Grenoble toevallig langs een grote hobbyshop, en zag deze penseeltjes:
[ img ]

Laten ze nou gewoon hetzelfde zijn als mijn favoriete penseeltjes voor PbN! Manet galaxy synthetique rond no 2. Behalve de kleur van de grip (blauw ipv grijs) zie ik geen verschil.
Heb dus meteen maar alle zes no. 2 die ze op voorraad hadden gekocht. ;-)

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:45

Bedankt voor de tip!
Ik schilder met de manet galaxy rond maat 2, naar aanleiding van jouw berichten. Ik heb chronische pijn in mijn handen en dan is de softgrip erg fijn.

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:22

Ja, ik kan ook niet zonder soft grip. Normale kan ik niet goed vasthouden.
Ik wist niet dat meerdere firma’s dit soort penseeltjes maken, dus ben wel blij!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 02:41

Ik was bezig met de derde kleur van mijn schilderij en nu ben ik van tactiek veranderd. Ik doe alle kleuren per gedeelte en ik ben linksonder begonnen:
[ img ]
[ img ]

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 20:53

Dat is wel lekker ellish, zo zie je voor je gevoel sneller resultaat.
Ik heb dat nu met mijn uil ook geprobeerd, maar halverwege opgegeven en weer gewoon per kleur het hele schilderij doen. :+

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:14

Haha ja, maar het duurt sowieso lang, hoe je het ook doet :+

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:41

Okay, ze zijn toch niet helemaal hetzelfde. ;-)
[ img ]
Bij de Raphael Symbiose is het gripje ietsiepietsie smaller, zachter, en duidelijk een stukje langer. Penseeltje is ook iets korter en het kwastje lijkt ook nog wat fijner dan die van de manet galaxy.

LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 23:35

Hallo! Mag ik me hier ook melden? :D

Ik ben met mijn eerste canvas bezig!
[ img ]
[ img ]

Nu ben ik hier lang geleden mee begonnen, had een heel klein stukje links boven al gedaan, en 1x wit gebruikt. Ik heb het witte potje aan de achterkant dus niet goed dicht gedrukt dus deze is nu net rubber.. krijg ik dit nog goed op een bepaalde manier of moet ik er wat anders voor halen..?

Ik heb vandaag vanaf het oog (dus inclusief oog en het zwarte deel eromheen) naar beneden gewerkt. Ik moet echt nog even oefenen en de handigheid vinden :+

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 23:41

Leuk! Die heb ik ook liggen :D

Iris82
Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 08:53

Ik vind het schilderen op canvas niet echt leuk. Het is meer het verdelen van dikke prut op een glad canvas dat eigenlijk niet wil hechten.

Ben er aan begonnen, maar na een paar dagen weggelegd en weer een drieluik van Ravensburger besteld.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Boterbloem90
Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:02

Mooie kleuren loveUggs!

Voor de verf: het werkt nog wel eens om een paar druppels warm water in het potje te doen, goed te schudden en daarna even te wachten.

Zelf ben ik ook niet zo fan van canvas, het lijkt geen verf te dekken. Doe je nog een 2e laag zodat de kleuren beter worden?

Als je neus 180 graden gedraaid zat zou je bij regen verdrinken.

LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:39

Ik merk idd dat het niet zo fijn werkt. Ik verdun de verf (want die is idd dik!!) Met een drupje water en dan gaat het redelijk. De laagjes die niet zo mooi gedekt zijn doe ik later inderdaad nog een keertje om dat te verbeteren.

Ik kijk de volgende keer voor iets anders. Deze is via Ali en je merkt wel dat de kwaliteit niet zo heel denderend is :+

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Shiloh
Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:30

Ik merk wel verschil tussen de neppe schilderijen. Sommige zijn canvas, maar ogen meer als een soort glad wit plastic of zo en die hecht inderdaad totaal niet. Andere zijn wel echt meer canvas/katoen achtig en die schilderen prima.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Boterbloem90
Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:44

Hij begint steeds meer vorm te krijgen

[ img ]

Als je neus 180 graden gedraaid zat zou je bij regen verdrinken.

XxLiEsJuHhxX
Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:31

WAUW

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xChoco, xEliesx en 37 bezoekers