[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:42

Dat doe je snel!
Hier lange dagen gehad en als ik dan eindelijk kan zitten heb ik geen zin meer om me ergens zo op te concentreren O:)


Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:45

Tja, hij moest gewoon af. Aankomende week weinig tijd, dus gisteren even flink doorgebikkeld. ;-)

XxLiEsJuHhxX
Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:17

Wauw die is wel echt heel ruig geworden!! :D

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Rena100
Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:40

Mooi zeg, ik ben ook een stuk verder met mijn paard, heb helaas geen foto bij de hand. Ik heb een groene vlek die ik niet mooi vind, zal vananvond even een foto maken, misschien kunnen jullie meedenken hoe dat op te lossen?

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

XxLiEsJuHhxX
Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:09

https://www.dein-kunstwerk.com

Iemand bekend met deze site?? Ziet er wat appart uit, kan er de vinger niet helemaal op leggen, Maar ze hebben een aantal bijzonder gave pbn's erbij zitten. Ook de witte hengst van dalista's avatar zit erbij :P

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Grainey
Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:15

misschien heb ik het helemaal fout, maar ik denk dat ze de paintings gewoon bij aliexpress besteld voor jou, ik zie veel bekenden voorbijkomen en het doek doet me daar ook aan denken en dan kun je ze zelf goedkoper bestellen bij alieexpress O:)

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:24

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ook de witte hengst van dalista's avatar zit erbij :P

https://www.dein-kunstwerk.com/collecti ... zahlen-set

Dat heet dus, cheape Chinese namaak (en in dit geval, dure Chinese namaak).
Is veel te grof, geen enkele detail.
Maar mocht je deze fake toch willen hebben, kan je hem waarschijnlijk ook veel goedkoper op ebay of aliexpress kopen. ;-)

Shiloh
Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:05

Inderdaad. Deze kun je beter via eBay/aliexpress bestellen. Veel goedkoper.

Ik heb meestal wel dergelijken, ik vind het niet zo erg de hoeveelheid detail. Maar het zijn wel ripoffs inderdaad.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

XxLiEsJuHhxX
Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:22

Hihi oke dan zat mijn gevoel goed erbij :D

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Rena100
Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:48

Hebben jullie tips waar ik echt mooie schilderijen kan vinden? Ik heb er nu twee van ali, en die zijn prima hoor, maar vind de verf te stroperig (dik) en de nummers op het doek vaak te donker geprint, waardoor je het vaak door de verf heen ziet bij lichtere kleuren. Ik neem aan dat duurdere merken dit minder hebben?

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:55

Schipper (Duits merk, makkelijk te krijgen in NL webshops, amazon.de met gratis shipping naar NL etc.)
PaintWorks (voor echt gedetailleerde kunstwerkjes) en Plaid, laatstgenoemde is wat meer op de Amerikaanse markt gericht dan de eerste. Niet zo makkelijk te krijgen hier want meestal import (en dus taxes). Maar je zou op ebay en amazon kunnen rondkijken.

XxLiEsJuHhxX
Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:22

plus wat ik een voordeel van schipper vind, is dat als er verf uitgedroogd o.i.d. is, je gratis nieuwe verf kan bestellen via de site van schipper <3 :D

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

aaidaa
Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:31

Wat leuk dat hier een topic over is. Ik zag wat reclames langskomen over schilderen op nummer en vond dit als kind geweldig. Ik probeer nu zelf wel eens wat uit de losse pols te maken, maar dit weer eens proberen lijkt me ook leuk. (en als het dan echt mooi wordt, zou ik het zelf wel ergens op kunnen hangen ;) )

Als ik op bol.com kijk, vind ik de meesten daar eruit zien alsof ze veel te weinig detail hebben en dus niet zo scherp worden. Schipper en Paintworks zijn dus beter begrijp ik?
Iemand ervaring met schildernummers.nl? Daar zie ik steeds reclames van voorbij komen en ik vind er wel leuke plaatjes bij zitten.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

XxLiEsJuHhxX
Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:39

Leuk! :D

Die site ziet eruit als de site die ik laatst ook poste. Niet in trappen. Zijn neppe O:)

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

aaidaa
Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:44

Ja, dat idee had ik ook een beetje. Ik wil zelf het liefst een landschap gaan doen, dus moet ik even een research doen voordat ik ergens aan begin :)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:51

Schipper en Paintworks zijn inderdaad de betere merken. Dan heb je aan detail in elk geval genoeg. Let er met Paintworks wel op dat deze uit de US komen en dat daar dus importrechten over betaald moeten worden. Daarom bestel ik alleen kleintjes rechtstreeks uit de US. Toen ik daar een aantal jaar geleden was, heb ik een grote mee in de koffer naar huis genomen. Maar de kleintjes zijn zeker nog de moeite waard, hoor! Die zijn iets kleiner dan A3 formaat, de grotere zijn iets kleiner dan A2.

aaidaa
Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:00


Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:31

Onverwacht wat uurtjes over, dus dit maar eens uit de kast gehaald. Dit gebeurt er als je a. Geen zin hebt in witte tinten, en b. Heeeeel snel schildert met grove kwasten en je dus niets aantrekt van precies op de lijntjes schilderen etc.
Dit ding kostte wel vijf hele euros (!) omdat er alleen een paintboard in de doos zat, verf moet ik dus zelf erbij uitzoeken. Laat ik nou heel veel verf overhebben van eerdere paintings. ;-)
Links voorbeeld van middenpaneel, rechts mijn versie WIP.

[ img ]

XxLiEsJuHhxX
Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:33

Wauw ziet er gaaf uit zeg!! <3 het is een schipper toch? Vind stiekem zelf de rode kleuren ook wel mooier O:)

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

aaidaa
Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:23

Tof met dat rode!
Ik heb eerst maar eens een goedkope gekocht,kijken of het bevalt. Ik ben benieuwd hoe het wordt :) [ img ]

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

joyce83Jarig
Berichten: 5197
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:32

Lang mee gelezen en nu eindelijk eens eentje besteld via wish.... Het is al jaren geleden dat ik een schilderijtje gemaakt heb maar het zal wel aan de prijs liggen maar de nummer zijn wat onduidelijk te lezen. Benieuwd of ik alle nummers goed ga vinden.

those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear

aaidaa
Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:39

Ik ben benieuwd welke jij besteld hebt joyce83! Ik hoop van het weekend er weer even tijd voor te hebben, ben erg benieuwd hoe het uitpakt. Bij mijn goedkopie zijn de nummers ook niet extreem duidelijk, maar tot nu toe kom ik er nog wel uit :)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

joyce83Jarig
Berichten: 5197
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:54

https://www.wish.com/product/5afaa49319899c183edd7e97

olifantje met giraffe. Weet niet zeker of ik bij deze besteld had maar kon het zo snel niet vinden.

ben benieuwd hoe de verf is en hoe het op canvas werkt. Kwam dat witte paardenhoofd nog tegen op ali even zoeken.

those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear

joyce83Jarig
Berichten: 5197
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:02


those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:52

Bij de schilderijen van paintworks zit er altijd een apart blad bij waar alle nummers nog eens op staan. Zodat ze bijvoorbeeld niet op het doek nog in hele kleine vakjes een nummer hoeven te priegelen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers