[DIGI] Eerste photoshop tekening.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xSanneE_98
Berichten: 971
Geregistreerd: 26-06-09
Woonplaats: Echt

[DIGI] Eerste photoshop tekening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-10 14:37

hallo,
mijn allereerste photoshopwerkje is eindelijk af.
tips en commentaar is welkom. ( A.U.B er rekening meee houden dat dit de eerste keer is. )

[ img ]

alvast thnx. ( Ps. Alsjeblieft niet zo afkraken als in 'hoeveel is mijn tekening waard deel 3'


_haflinger


Fay
Berichten: 1594
Geregistreerd: 13-10-07

Re: [DIGI] Eerste photoshop tekening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:50

Je kunt misschien meer details tekenen, en met verschillende kleuren tekenen.
Voor de rest vind ik hem wel aardig ;)

HappyBuddha
Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: [DIGI] Eerste photoshop tekening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:52

ik vind hem leuk!
zeker voor de eerste keer!

Love is our resistance

LeonieL
Berichten: 3549
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:53

Hoi,
voor de eerste keer niet heel slecht hoor, met wat oefening kom je er wel.
Ik weet niet wat voor een foto je gebruikt hebt? maar hij lijkt een beetje overgetrokken. (als je het verschil ziet tussen de lijntekening en het inkleuren) je hebt nu schaduw en highlights gemaakt met dunne lijntjes. eigenlijk maakt dit het juist wat slordiger. Of doe alles met die lijntjes, of niets, maar dat is dan mijn mening.

Misschien kan je op internet zoeken naar wat tutorials? Dat helpt mij altijd wel.
Groetjes, Leonie

xSanneE_98
Berichten: 971
Geregistreerd: 26-06-09
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-10 14:51

hoi, ik heb er weer 1 gemaakt :D

dit is um:

[ img ]

Ik heb een tekentablet gekocht en daarmee gat het veel beter

_haflinger

loulou
Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:04

leuk!
misschien kun je gaan proberen wat meer diepte in je tekeningen te krijgen?

Anoniem

Re: [DIGI] Eerste photoshop tekening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:16

Vind de tekeningen best mooi in verhouding. Voor de eerste keren vind ik ze er helemaal niet gek uit zien.

Misschien kun je proberen wat diepte en details toevoegen? Oefening baart kunst, succes! :D

xSanneE_98
Berichten: 971
Geregistreerd: 26-06-09
Woonplaats: Echt

Re: [DIGI] Eerste photoshop tekening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-10 17:17

hoi.
ben nu bezig deze tekening beetje d3 uit te laten zien. ik zet het daarna op bokt

JulienSVU
Berichten: 3535
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:18

Als ik een tip mag geven...
Gebruik Adobe Illustrator... Dat is echt een tekenprogramma!
Photoshop is eigenlijk bedoeld (zoals de naam het ook zegt) het aanpassen van foto's.

JUULs Jackets & Dressagehats
Vera Femina SVU L2 + 3, paard voorlopig met zwangerschapsverlof

xSanneE_98
Berichten: 971
Geregistreerd: 26-06-09
Woonplaats: Echt

Re: [DIGI] Eerste photoshop tekening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-10 17:18

oke. ik zal even google :D

Tinky12
Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:26

JulienSVU schreef:
Als ik een tip mag geven...
Gebruik Adobe Illustrator... Dat is echt een tekenprogramma!
Photoshop is eigenlijk bedoeld (zoals de naam het ook zegt) het aanpassen van foto's.


JulienSVU,ik gebruik ook Photoshop en dat is zeker geschikt voor het maken van tekeningen.Je moet alleen wel leren om het programma goed te gebruiken ;)
Het is en enorm uitgebreid programma met volop mogelijkheden,ik gebruik het zowel voor mijn foto's als voor mijn tekeningen.

TS...ik vind je werkjes helemaal niet slecht hoor,mist veel diepte en details maar dat is een kwestie van oefenen en uitproberen.
Je 2e werkje vind ik er leuk,wat kleine puntjes die ik nog wat meer uitgewerkt/aangepast zou willen zien.

Het oog is niet in de stijl van de rest van de tekening,zou ik nog wat aan knutselen
De staart moet ook nog wat gebruiken en ik denk dat ik weet waar jouw probleem zit,zo te zien werk je niet in lagen.

Mag ik je dat als tip geven?

Zet je schets op in een apparte laag,kopieer deze in een volgende laag en zet het origineel op slot en maak hem onzichtbaar.
Werk met de kopie-schets en zorg dat die de bovenste laag is.

Verder neem je een achtergrond,ik werk meestal met wit omdat de schets dan goed te zien is (ook op slot zetten en deze onderaan houden)
Dan begin je met een basislaag,daar ga je met kleuren werken dat is dus je werklaag.Uiteindelijk kun je zoveel lagen maken en gebruiken als je wilt.
Het voordeel hiervan is dat je de kopie-schets langzaam weg kan gummen zonder aan je werk te komen en als je klaar bent kun je de achtergrond elke kleur geven die je wilt ook zonder aan je werk te komen.

Probeer ook eens met de opaciteit te werken van je kleuren,zo kun je mengen en experimenteer met verschillende brushes :)

Veel plezier met je tablet en succes met je tekeningen!!

Wat is nu precies ME?Dan ben je toch alleen maar moe. -O- http://www.mecvs.net/module-ME_CVS_docs ... t.facebook Te Koop: recreatiemarathonwagen-pony-maat http://www.bokt.nl/markt/ad/450864/recr ... -pony-maat
Teken de petitie https://meisgeensolk.petities.nl/ hartelijk dank namens alle patiƫnten

xSanneE_98
Berichten: 971
Geregistreerd: 26-06-09
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-10 00:04

Ik heb er weer 1 af met wat meer diepte:

[ img ]

Ik vind hem wel aardig :D

_haflinger

ThinkAgain
Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: [DIGI] Eerste photoshop tekening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:08

die laatste vind ik eigenlijk best wat hebben!

I'll always be a living nightmare, from the cradle to the grave.

You don't know what I had to give to walk away and live again. I'm the living proof that you can turn around and say "it's me again". I've got the scars to prove it: only the strong survive.

Tinky12
Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 08:41

Je moet de tekening niet "te snel" af willen hebben,tekenen en vooral de afwerking kost veel tijd en geduld.
Afhankelijk van je type werk zit er in een digi tekening toch wel snel tussen de 10 en 40 uur werk,misschien wel meer,als je netjes en gedetailleerd werkt.

Diepte vind ik nog lang niet zichtbaar in je laatste tekening en er moet nog veel worden afgewerkt.Ga met deze tekening nog eens verder en experimenteer met de tools die het programma bied.
Het gaat immers om de kwaliteit van de tekening en niet om de kwantiteit (hoeveelheid) ;)

Wat is nu precies ME?Dan ben je toch alleen maar moe. -O- http://www.mecvs.net/module-ME_CVS_docs ... t.facebook Te Koop: recreatiemarathonwagen-pony-maat http://www.bokt.nl/markt/ad/450864/recr ... -pony-maat
Teken de petitie https://meisgeensolk.petities.nl/ hartelijk dank namens alle patiƫnten

CuteApplePie
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-12-08
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 11:38

Ik sluit me volledig aan bij Tinky12.
Het gaat er om dat je lekker rustig, en mooi werkt, in plaats van dat je snel werkt, en het (misschien) afraffelt.
Een tip:
Misschien moet je (net zoals eerder gezegd) lagen werken.
Voor de schaduw kan je het beste de dodge/burn tool gebruiken. Die zet je dan allebij op shadow, en met de Burn tool ga je de schaduw maken. Dan pak je de Dodge tool, zorgt dat die ook op shadow staat (kan ook op highlights, maar shadow vind ik mooier bij die tool :}) en gaat daarmee de higlights maken. Dan krijg je al een wat mooier effect, wat sierlijker vooral;)

En misschien ook een idee om je omlijning van je paard eerst idd in een laag helemaal bovenaan zetten, en wanneer jij vind dat je klaar bent, hem zo een keer opslaan (onder .psd ofzoiets) en dan alle lagen samenvoegen (ctrl+E) en dan alles wat om de omlijning van je paard weghalen met het toverstokje. Je moet wel zorgen dat er geen gaten in je tekening zit! anders dan haal je alle kleur weg:)
En dan kan je de achtergrondkleur naar keuze doen, of gewoon geen achtergrond;)
Dat is alles weggummen, vooral op de onderste laag ;) dan zie je grijs-witte blokjes als het goed is, en dan moet je hem opslaan onder .png :) haha.

Ik hoop dat het je wat helpt!

Carpe Noctem


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daanbrego en 7 bezoekers