[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Fnanne
Berichten: 14267
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-10 12:40

Citaat:
Het begin van een nieuwe ronde! Ik wil iedereen bedanken die actief in het oude topic meningen, tips en/of taxaties heeft gegeven! +:)+
Deel 1 vind je hier: Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 1
Deel 2 vind je hier: Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2
Vergeet niet daar ook nog even een kijkje te nemen met betrekking tot de tekeningen op de laatste paar pagina's!

Om het voor iedereen duidelijk en overzichtelijk te houden volgen hier een paar richtlijnen:
  • Graag bij het kunstwerk vermelden:
    - Het formaat,
    - Medium (bv. papier/doek/PC) en
    - Materiaal (bv. pastel/potlood/acryl/digitaal)
    Alle soorten werken zijn welkom!
  • Om je afbeelding te laten 'opvallen' is het 't beste als je deze niet in een link plaatst maar als een zichtbaar plaatje.
  • Wanneer je zelf werk plaatst wordt het zeer op prijs gesteld als je ook je mening/taxatie over de andere werken geeft. Het geeft niet als je niet kunt taxeren, alleen al een mening wordt heel erg op prijs gesteld :j .
  • Voor hele uitgebreide tips is het vaak beter een eigen topic op UK te openen.
  • Het aantal te posten tekeningen per keer is een aantal van maximaal 3. Indien er toch meerdere tekeningen gepost worden kan er op de TEM knop gedrukt worden, en worden meerdere tekeningen verwijderd. Dit om het overzichtelijk te houden.
  • Géén foto's quoten maar alleen de namen van de kunstenaars.
  • Alleen eigen werk plaatsen. (zo als op UK sowieso verboden is) Werk wat niet van jou wordt niet getaxeerd.
  • Zet alleen foto's neer van werk dat af is. Alleen werk dat af is kan eerlijk getaxeerd worden.

Wat tips voor het fotograferen van je werk:
  • Probeer zoveel mogelijk in daglicht te fotograferen zonder gebruik te maken van de flits.
  • Houdt je camera evenwijdig aan het werk wat je wilt fotograferen. Dit voorkomt vertekening van het beeld. | < (waarbij | = kunstwerk en < = camera :+ ) Dit kun je bijvoorbeeld doen door je werk op een 'ezel' te zetten of op de vloer te leggen met de camera erboven.
  • Indien je een macrostand op je camera hebt, kun je deze goed gebruiken :j . Met macrostand krijg je bij een close-up scherpere foto's. Ook het gebruik maken van een statief en eventueel iets langere sluitertijd kan je tekening ten goede komen.


En... last but not least:
Iedereen is vrij om in dit topic te posten. Echter word je wel verzocht je aan bovenstaande richtlijnen te houden en iedereen met respect te behandelen. Wanneer er iets voorkomt wat niet thuis hoort in dit topic kan er ten alle tijden op de TEM knop gedrukt worden.

Hoe meer taxaties, meningen en informatie: hoe beter we kunnen inschatten hoe onze kunstwerken gewaardeerd worden. Daarnaast kunnen er eventuele verbeter punten naar boven komen, voor een volgende keer. Kortom: iedereen heeft er iets aan en leert hier van.


Op naar Deel 4! :D


Moderatoropmerking:
Een kleine toevoeging aan dit topic, naar aanleiding van een pbtje van een gebruiker.
Probeer zo realistisch mogelijk te taxeren. Een bepaalde taxatie komt vaak voort uit een gevoel en een persoonlijke smaak, heel logisch, maar dat is niet alleen wat telt. Bij het taxeren van een tekening kun je bijvoorbeeld ook formaat, materiaal en uren mee nemen. Zo kan een uiteindelijke taxatie misschien op iets heel anders komen.

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst


CoonArt
Berichten: 23285
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:15

Jeeeeeeeeeeuj, ben de allereerste! :D (me very happy!)

Rock: mooie boom... alleen ik vindt 'm zo simpel?! Iets meer details erin! Voor nu € 15,-

Dan nu de mijne (alle foutjes heb ik nu weggehaald, en goed naar jullie geluisterd. Oog was verkeerd, zat te hoog, Kaak zat een kreukel in, ook weg!)

[ img ]

Have You Hugged Your Horse Today?

Leonyr
Berichten: 2557
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:17

HorseyDude : Wauw, jij hebt echt je eigen style, en dat kan je van weinige zeggen! Ik vind ze erg orgineel, en leuk opgezet. Het ziet er ook gewoon leuk uit. 20 €

_Bitje_
Berichten: 12032
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Leeuwarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:18

horseydude: ja, nu is ie al veel beter :j
nogsteeds is het linker oog een beetje raar maar ik zou er nu wel 7,50 voor over hebben :j
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 01-03-10 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xStephanie
Berichten: 4067
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Elst (GLD)

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:33

Horseydude: Ik vind de verhoudingen nog neit helemaal goed maar het begint te kloppen;)

Veni, Vidi, Vici
Ik kwam, ik zag, ik overwon

_Bitje_
Berichten: 12032
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Leeuwarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:55


xStephanie
Berichten: 4067
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Elst (GLD)

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:56

_Bitje_:
Mooi gemaakt! Eigenlijk niks op aan te merken.. Als hij A4 zou zijn 35 euro;)

Veni, Vidi, Vici
Ik kwam, ik zag, ik overwon

Nevony
Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:03

Horseydude Zo ziet hij er al een stuk beter uit! en geheel eigen stijl 30,- euro
_Bitje_ Wat een ontzettend schattig hertje! Vooral het koppetje vind ik onwijs mooi uitgewerkt en ook de achtergrond vind ik erg mooi. Alleen de rug ziet er ietwat slordig uit. 50,- euries

Dag lieve Gullit *25-12-2016 <3
(Dieren)portretten in opdracht
Facebook Instagram

CoonArt
Berichten: 23285
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:09

Zo, kassa! $$$

Bedankt allemaal! Tja, het begint te komen alleen wil ik wat minder gaan tekenen en meer gaan photoshoppen!

Even een taxatie op dat hertje want dat is zooooo MOOI! € 40,- op zijn minst!

Have You Hugged Your Horse Today?

Leonyr
Berichten: 2557
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 08:11

casperzot schreef:
HorseyDude : Wauw, jij hebt echt je eigen style, en dat kan je van weinige zeggen! Ik vind ze erg orgineel, en leuk opgezet. Het ziet er ook gewoon leuk uit. 20 €


_Bitje_: Mooi! Ik vind het alleen jammer dat het gras zo gauw is neergezet. Dat had van mijn toch iets netter gemogen. Ondanks dat is het een prachtig geheel! 35,- €

Na een lange tijd niets, toch maar weer even één plaatsen. Op A3 formaat, met Derwent Coloursoft. Is mijn 2de tekening in kleur. De foto is ietwat schuin genomen, waardoor het voorhoofd niet helemaal kloppend lijkt te zijn.

Van het paard van JorisDy.
[ img ]
Detail neus.

CoonArt
Berichten: 23285
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 08:36

@ Casperzot: waarom had je mij nou gequote??? :? :?

Have You Hugged Your Horse Today?

SarahLynn
Berichten: 1545
Geregistreerd: 13-08-07
Woonplaats: Utrecht

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 08:47

Waarschijnlijk omdat ze de taxatie van jou wilde laten zien

*is stille meelezer :) *

Saar___ is nu SarahLynn

vanTroje
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:02

Bitje: Ik zie je de laatste tijd erg vooruitgaan. Mooie tekening!
Ongeveer 35-40 euro. Is het van een foto of echt uit de losse hand?

Casperzot: Leuke tekening! 15-20 euro!

Wendyoost
Berichten: 243
Geregistreerd: 30-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:07

Horseydude:
Aparte stijl heb je, toch is het niet helemaal mijn smaak. Dat vooral omdat ik heb nog wat leeg vind, op sommige plekken geen kleur en op andere plekken heel lichtjes. niet echt mijn smaak dus toch €10,- ongeveer.

_Bitje_:
Ik ben niet echt goed in digitaal werk beoordelen, maar ik vind hem erg leuk! :o Ik vind het alleen wat jammer van het gras, dat vind ik wat te slordig afgewerkt. €25-30,-

casperzot:
Eerg leuk gedaan, ik vind alleen dat het wat ruig is. Dat is niet helemaal mijn smaak. Ik vind vooral het oog, de neus en de knotjes erg leuk gedaan. Bij de rest vind ik de kleuren wat apart en misschien soms wat te krasserig overkomen. Misschien komt het ook wel door het materiaal, maar ik heb daar nog nooit mee gewerkt dus ik weet er ook eigenlijk niks vanaf. ik zou zeggen €20-30,-

Veriom (roepnaam Kenzo) [Riverman x Omosa] - M1 + 0
Ik TEKEN nu ook op AANVRAAG! Klik hier voor mijn site!
of kijk op mijn Facebook Pagina

Anoniem

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:21

Horseydude: Je hebt de tekening goed verbeterd. Hoofdstel is leuk gedaan, goed gedetailleerd. Probeer met het inkleuren nog veel meer detail en kleur te gebruiken. Je kleurt het paard nu in met één egale kleur, terwijl er in het echt zo veel meer kleuren op het paard zitten!

Bitje: Erg leuk gedaan. Hier en daar vind ik 'm nog iets te streperig, alsof ie een beetje afgeraffeld is. Dit mag nog iets netter. 20 euro.

Casperzot: Porbeer dekkender te werken met kleuren. Het is nu nog een heel oppervlakkig geheel. Met derwents kun je veel dekkender kleuren! :)

Labrador in pastel op 30x40. De kleur is helaas ietwat anders an in het echt (het papier is donkergeel-achtig).

[ img ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:09

Ik kan m'n post niet meer wijzigen, maar op deze foto is de kleur beter te zien. :)
Zomaar cadeautje voor mijn schoonouders, hun hond Hero. :)

[ img ]

Trouwens dit is de allereerste keer dat ik een hond probeer te tekenen. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-03-10 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_
Berichten: 12032
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Leeuwarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:14

wauw wuis! wat ontzettend mooi :))
wel ergens in de 50 hoor, zo iets? :D

Wendyoost
Berichten: 243
Geregistreerd: 30-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:15

Wuis
Heel erg mooi gemaakt! :D Ik vind alleen de bolling in de neus wat apart.. Ik weet niet precies wat.. Maargoed, ben ook weer lekker vaag. Erg mooi dus! Zoals altijd bij jou prachtig kleurgebruik! €50,- ongeveer

Veriom (roepnaam Kenzo) [Riverman x Omosa] - M1 + 0
Ik TEKEN nu ook op AANVRAAG! Klik hier voor mijn site!
of kijk op mijn Facebook Pagina

Michelle_S
Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:56

[ img ]

Ik heb weer een nieuwe tekening af, bonte pony punjab!

Taxatie anderen:

@ horseydude: Je tekening is zeker beter geworden, sommige verhoudingen kloppen nog niet. Je kunt misschien ook wat meer kleuren gebruiken, het is nu allemaal een beetje eentonig. 5 euro

@ _bitje_: Heel erg leuk! mooi realistisch, mooie kleuren gebruikt.. 20 euro

@casperzot, vind het een heel erg goed begin, misschien meer met kleuren spelen. Denk dat jij nog heel goed kan worden, je hebt een leuke stijl! 10 euro

@ wuis, ik zie jou echt groeien! geweldig! Vooral als dit je eerste hond is vind ik het helemaal knap! Ga zo door! 60 euro

Groetjes Michelle

Www.auras-sportarabians.com

Duality
Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:08

hier mijne op een a4tje eerst met potlood geschetst daarna met houtskool in gekleur ong uurtje werk geweest
Het oog kan beter , bij de neus kunnen wat meer details , en de mond is ook beetje plat :o maar ik teken nog niet zolang , ben pas 15 nog zat tijd om beter te leren :+
[ img ]

@ carita WAUW gewoon perfect 70 euro zo denk ik wel
@ casperzot je ziet nog een beetje teveel de lijnen van het inkleuren maar toch wel 20 euro waard
@ bitje prachtich ik denk zeker wel rond de 40 euro
@ horsydude , echt een eigen stijl alleen kloppen sommige verhoudingen nog niet helemaal , ik denk iets van tussen de 10 en 15 euro
Laatst bijgewerkt door Duality op 02-03-10 22:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:59

Ik plaats mijn schilderij toch ook nog even hier aangezien ik het idee heb dat de laatste pagina's van het oude topic niet echt meer getaxeerd worden ;)

Bij deze dan mijn schilderijtje.

Acryl, 30x40. De stipjes rond de boom zijn goud, dat is niet zo duidelijk te zien op de foto. :) Daarentegen licht het op sommige plekken juist iets meer op dan in het echt... Ongeveer 2 uurtjes werk.

[ img ]

Kyno
Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:21

Horseydude; Aparte stijl! Nog wel wat leeg. :) 7,50
Carina; Heel mooi! 30,-
Casperzot; 7,50. Mag nog wat meer contrast in.
Bitje; Ik heb geen verstand van digi tekeningen, maar weet wel dat ik het kunstig vind! 30,-
Justine; Leuk begin! Ik zou er persoonlijk nog niet echt iets voor willen geven denk ik...
Rock; Heel apart en dromerig maar moeilijk te taxeren! Persoonlijk zou ik er ongeveer 10,- voor geven denk ik. :j

Kyno
Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:23

Ook even eentje van mij...
Ben benieuwd. :D

[ img ]

_Bitje_
Berichten: 12032
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Leeuwarden!!

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:29

kyno: die ben ik al eens eerder tegen gekomen: ik vind het nog een beetje
krasserig en de aders te 'duidelijk' ...
maar hij is al leuk :D
7,50 :j
Rock: wat een leuke sweer ! :D 15 ,- :j

Kyno
Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:33

@Bitje; klopt! Ik heb 'm een keer in het resultaten topic geplaatst omdat hij nagetekend is van een foto van een bokker. :D

Bedankt voor je feedback!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers