[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy15

Berichten: 11097
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 13:11

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Allen A4 formaat in grafiet

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:33

@noaenkelly knap werk! ik weet niet hoelang je aan zo'n tekening bezig bent? en hoeveel materiaal kosten je hebt per tekening? maar ik zou denk ik 30 euro vragen :)

@Wendy15 mooie tekeningen! er zit heel veel detail in! ook weet ik hier niet hoeveel tijd en kosten je hebt voor materiaal :) dat vind ik wel heel belangrijk :o ik zou zeker 35 euro vragen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:37

Wendy15 schreef:
[ [url=m/mxiBw6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9YjVAu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1s5dJJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Allen A4 formaat in grafiet

Zeker 150 - 200 euro :). Mooie werken. De tweede is mijn favoriet.

drafbalk

Berichten: 1931
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:05

Pag. 139
Maudfaldo Dat is al een heel goed begin! Ik zou je zeker adviseren hier verder mee te gaan. Je verwerkt heel mooi het contrast erin. Je hebt nog even te gaan voordat je zo ver bent dat je jezelf onderscheid van de anderen, maar dat komt wel. Voor nu 20 euro.
Jeika Zelfde advies als hierboven, goed op weg en ga zo door. Let daarbij ook op de wat fijnere uitwerking. 15 euro
Pepperrr Als de auto A4 formaat is zou ik er 20 euro voor geven. Heel mooi gemaakt, contrast mag nog iets meer om hem wat sprekender te maken. Het hout zou ik persoonlijk niet veel aan geven, maar ik denk dat zodra je dit verder uitwerkt er zeker wat leuks van te maken is!
amy495 De eerste is heel leuk gedaan! Let wel op de uitwerking, nu lijkt het alsof je sommige delen overgeslagen hebt (onderkant hals). 20 euro. De volgende 15 en daarna 10 euro.
Coonart Wat zijn de maten? 1ste 45 euro, dit is mijn favoriet. 2de 30 euro, 3de 25 euro (jammer dat het op 2 pagina's is)
Anniek22 Hele leuke stijl. Hoewel het niet mijn smaak is zie je wel de goede uitwerking! 350 euro
monikasweety 1. 100 euro, heel mooi! 2. 75 euro, mist wat zachtheid en contrast voor mijn smaak. 3. 70, onderkant niet uitgewerkt? 4. 35 euro, vergt nog wat meer oefening in technieken (heel anders als grafiet)
Coonart Ook weer formaat? 35 euro, voor mijn gevoel wat grof, had iets meer kleurdiepte gemogen.
Jackytje 1. 40 euro. Heel leuk, ga zo door! 2. 45 euro, heel sprekelijk. Mag nog wat verder uitgewerkt worden, ook in het witte. 3. 20 euro, het paard gaat voor mij te veel op in de achtergrond.
Syzygy Formaat? 1. 35 euro. Ik weet zeker dat beter papier al veel zal doen! 2. 20 euro. 3. 50 euro, maar ook hier zou beter papier veel goeds doen voor je prachtige tekening.
d4rkhorse Digitaal is niet mijn gebied. 1. 35 euro, lijf mag wat beter uitgewerkt wroden. 2. 40 euro, hier ook lijf beter uitwerken. 3. 20, kijk naar verhoudingen
Sheran 7,50 per stuk
noaenkelly 1. 100 euro, let op de verhoudingen van de linker hond en de levendige ogen van de rechter. 2. 75 euro. 3. 50 euro. 4. 50 euro

Pag 140
Wendy15 Heel mooi, zeker 100 euro per stuk

Hierbij mijn tekening.
Faber castell kleurpotlood op drafting film, formaat iets kleiner dan A4
Afbeelding

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:36

Wendy: ik vind ze heel mooi! Hangt een beetje van het formaat af wat ik ervoor zou vragen. Ik denk een euro of 60/70.

Drafbalk: ook heeeeeeel mooi! 80-90 euro.

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:42

syzygy: Let een beetje op de verhoudingen, tekeningen gaan er dan automatisch anders uitzien. Voor nu 10-15 euro.
D4rkhorse: 1e 50 euro, de 2e en 3e vind ik wat onaf en zou ik zelf niets voor vragen.
Sheran: Als boekenleggers zou ik 10,- per stuk geven, vind ze leuk!
noaenkelly: 1e 50 euro, verhoudingen zijn niet optimaal. 2e 20 euro, niet mijn smaak. 3e 10 euro, er mag nog meer diepte in, ook in de oren etc. 4e erg netjes gedaan, 90 euro+
Wendy15: Mooie zachte portretten. Prijs hang een beetje af van het formaat maar zo'n 100-150 zeker.
Drafbalk: 70 euro ivm het formaat. Wel knap dat je het zo gedetailleerd krijgt op klein formaat.

En dan nu de mijne. A4 formaat grafiet + fineliner en witte gelpen voor snorharen/lichtjes in de ogen.

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 01:11

ga ook eens een poging wagen en zien wat jullie van mijn werk vinden. Daar leer ik uit :)

Wendy15 Ik vind het erg knap met grafiet en toch zo duidelijk belijnd. Zeker 80 euro, die tinker zou ik zelfs 90-100 euro zeggen.

drafbalk: wauw erg leuk gedaan, 100 euro

frost: werkelijk waar ik ben grote fan van die tekening. Combinatie van de gebruikte materialen vind ik erg interessant. minstens 150 euro zeker.

mijn laatste werkjes van dit jaar, allen met pastelpotloden op mi teintes pastelpapier 24x32cm groot (A4)

zelf erg trots op de leeuwin
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:57

Frost: erg mooi! Ik denk zo'n 100 euro. Hij heeft echt uitdrukking :)

Artificious: de leeuwin vind ik zelf ook het meest geslaagd, vooral door de kleuren. Ik zou er ongeveer 80 voor geven, geldt ook voor je andere werken :)

Ik krijg nu steeds vaker berichtjes van mensen die iets willen overkopen. Wat zouden jullie hiervoor geven?

1. Aquarel, A4
Afbeelding

2. Aquarel, A3
Afbeelding

3. Aquarel, A4
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 01:36

sheran bedankt voor de taxatie. Dat is het dubbele van wat ik momenteel voor een tekening vraag, durf niet hoger te vragen want dan wordt er meteen afgehaakt :o

Vind jouw aquarels erg prachtig.
A4 zou je zeker wel 80 mogen vragen.
De ijsvogel is moeilijk te zien maar de stijl spreekt me wel aan voor dat formaat mag je toch richting 120 gaan hoor als minimum denk ik.

Mensen spreken me nooit aan eigenlijk, vind het wel beetje vervelend kijken op die ogen er is iets denk doordat het rehteroog kleiner is, denk voor deze 60

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:33

Bedankt voor je taxatie, wat veel :wow: Ik zit nog op het punt van 'moet ik hier überhaupt iets voor vragen', haha :')

Jammer dat dit topic een beetje dood is O:)

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:41

vind het ook heel jammer :( Ik wil heel graag reageren op jullie berichten hoor, ik durf alleen nooit zo goed omdat ik bang heb dat ik een verkeerde prijs zeg :+ hoe berekenen jullie trouwens de prijs van jullie tekeningen en die van de andere? :)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:03

Volgens mij is hier echt elke taxatie welkom hoor, dus zeggen wat je er zelf voor over zou hebben :) Dat geeft, als meerdere mensen dat doen, al een leuke indicatie! Dat voelt uiteraard vreemd, zeker als je niet veel te besteden hebt, dan voelt je prijs misschien ook lager dan die van anderen maar dat geeft niks :)

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:01

monikasweety: de arabier is echt heel goed gelukt! :D ik zou hier 60 - 70 euro voor vragen. bij de 2de tekening mis ik wat contrast. En de 3de tekening vind ik heel netjes alleen de nek vind ik wat minder. dus voor de 2de en 3de zou ik iets minder voor vragen. De 4de spreekt me niet echt aan (maar dat is persoonlijk denk ik) ik denk dat ik hier maar 30 euro voor zou vragen. Voor de rest knap werk!

CoonArt: Speciale stijl heb je! Alleen is het niet echt mijn smaak, maar dit is eerder mijn smaak! :D
de verhoudingen kloppen ook niet helemaal denk ik? ik zou er 25-30 euro voor vragen

Jackytje: de eerste tekening is heel leuk gedaan in waterverf! ik zou hier 15 euro voor vragen, ik mis wat detail? de hond is ook heel leuk gedaan zeker met de fineliner! hier zou ik 30 euro voor vragen! :D
de laatste tekening vind ik wat minder tegenover jouw andere tekeningen, de verhoudingen kloppen ook niet helemaal denk ik? ik zou hier maar 10 euro voor vragen.

drafbalk: heel mooi die tekening! :D ik zou hier 100 euro voor vragen.

Frost: leuke tekening! de mix van de materialen zijn een leuke combi, ik zou hier 110 euro voor vragen.

Art_Ificious: ik ben echte van van de leeuwin! :D ik zou voor jouw tekeningen 90-100 euro vragen.

Sheran, leuke werkjes! zeker de eerste 2. jouw laatste portret is niet echt mijn ding. en volgens mij kloppen de verhoudingen ook niet helemaal? ik zou hier 30 euro voor vragen.

Nu ben ik ook verder aan het tekenen geweest en deze werken zijn er tot nu toe uitgekomen. Ze zijn digitaal getekend in waterverf stijl. (bokt upload)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:39

Sheran: oeh la la gaaf! Ik dacht eerst dat de vogel een muurschildering was, en vond m heel vet <3 maar het was een canvasje denk ik? Ik zou voor A4 denk ik €20 a €25 hiervoor geven.

D4rkhorse: ook gaaf! Ik mis nog wat meer detail, daarom denk ik dat ik hiervoor €30 zou geven.

De mijne: olieverf op een doek van 90x120cm

Afbeelding

Jodhi

Berichten: 329
Geregistreerd: 17-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:54

Hoi! Ik was benieuwd of ik iets voor mijn tekeningen kan vragen en zo ja, hoe veel.
Voor nu vraag ik €5,00 voor A4 formaat en €2,50 voor A5. Ik maak gepersonaliseerde dierportretten.


Afbeelding
Afbeelding

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:27

Hm lastig, ik heb ook het idee dat de foto's niet helemaal goed overkomen? Ze komen op mij een beetje 'wazig' over maar ze zien er veelbelovend uit! Ik zou inderdaad ook rond de 5 gaan zitten :)

Ik krijg ook steeds meer vragen om in opdracht iets te schilderen maar weet niet goed wat ik zou moeten vragen. Nu geef ik ze gewoon weg als ik de mensen aardig genoeg vind :D. Zijn nu meestal cadeautjes. Maar wat zijn ze waard?

1.Aquarel op 140g papier, ongeveer A4.
Afbeelding

2.Aquarel op 140g papier, ongeveer A4.
Afbeelding

3. Aquarel op 140g papier, setje van 2
Afbeelding

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:04

Leuk dames! Taxeren jullie ook een beetje terug in dit topic? :)

Jodhi: ik zou voor A4 toch wel rond de 10,- gaan zitten hoor. 5,- is echt niks, dat is de tijd toch ook nie waard? Het ziet er heel zacht en gedetailleerd uit.
Ik weet alleen niet zo goed hoe kloppend de tekeningen zijn met de foto's, dat is wel een indicatie voor een goede prijs :)
Sheran: ook hier weet ik niet goed hoe kloppend ze zijn. Ik vind de tweede heel leuk, de eerste zou ik toch wat minder voor geven (hoogstens 5,-). De tweede ergens tussen 5,- en 20,-. De laatste zijn schattig, en staan heel goed in de lijsten! Misschien voor een selectiever publiek, maar 15,- per stuk.

MusicELINE

Berichten: 352
Geregistreerd: 29-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:51

Ik heb echt 0.0 verstand van hoeveel geld je voor tekeningen/schilderijen kunt krijgen, maar omdat het best een dure hobby is hoop ik dat jullie me hierbij kunnen helpen! Ik heb in coronatijd een nieuwe hobby opgepakt en momenteel teken ik alleen nog voor de lol, maar omdat de materialen best prijzig zijn wil ik inventariseren hoeveel ik ervoor zou kunnen vragen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Paardenportret 30x40 met pastelpotloden op pastelmat
Afbeelding

Hondenportret 20x30 met pastelpotloden op pastelmat
Afbeelding


Anniek22: gaaf portret! Doordat de rivier op de voor- en achtergrond ongeveer even breed is lijkt het landschap wel wat platter ipv diepte te hebben, maar ben wel fan van de kleurcombinaties! Zoals ik al zei heb ik weinig verstand van prijzen, ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is of het paard in opdracht is gemaakt van iemand of dat het een op zichzelf staand kunstwerk is? Denk dat mensen meer betalen voor hun eigen dier.

Jodhi: De verhoudingen zijn bij beide dieren erg goed! Ik denk dat je de donkere kleuren misschien nog iets donkerder kan maken zodat er meer diepte en detail in de tekening ontstaat. Denk dat de prijzen nu prima zijn voor een beetje onkostenvergoeding maar dat je ook wel gauw omhoog kunt gaan wanneer je meer ervaring hebt!

Sheran: Ik vind de eerste erg leuk! Bij de tweede heb ik het idee dat de neus een beetje lang is? Maar zou ook kunnen passen bij het ras van de hond. Denk zo rond de 20-25?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 13:38

Dank je voor je taxatie! Fijn dat je het ook na zo'n lange tijd stilte in het topic nog oppakt :D

Jouw tekeningen vind ik prachtig! Vooral die jongen, maar eigenlijk ook het paard. Echt veel uitdrukking! Ik zou denk ik op 40-60 euro gaan zitten?

MusicELINE

Berichten: 352
Geregistreerd: 29-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:54

Bedankt voor je taxatie! Als je nog tips hebt zijn die natuurlijk ook van harte welkom (: misschien dat ik bij een volgend werk wel een apart topic aanmaak.

Ja ik twijfelde hoe ver ik terug moest taxeren omdat het inderdaad al zo lang geleden is en iedereen vast al veel beter is geworden :D of gestopt is met tekenen haha, dat kan ook! En ik heb zoals ik al zei echt nog weinig kijk op wat tekeningen waard zijn dus heb het nu gebaseerd op wat ik er zelf voor over zou hebben, maar heb gezien dat jouw werken door anderen veel hoger wordt geschat dus sorry als ik te laag zit! Is een taxatie met een studente nbudget in het achterhoofd houdend.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:29

Ik heb zelf al moeite er überhaupt iets voor te vragen, want vind het zelf nog niets waard (gaat om mijn werken he, niet de jouwe _O-). Maar omdat steeds meer mensen me iets gaan vragen voelt het ook niet meer goed om het zomaar gratis te blijven doen, vandaar dat taxaties van alle kanten heel welkom zijn!

Qua tips... Ik vind ze echt gewoon heel mooi! Prachtige details in de honden. Bij het paard vind ik persoon iets meer contrast/detail ook mooi, maar het is eigenlijk gewoon goed zoals het is :)

Janny18
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 18:33

Dag Bokkertjes

Er is al even niet meer gereageerd... Ik hoop toch nog op reactie. Er is namelijk vaak discussie rond mijn prijzen en dan vraag ik me af... Ben ik echt zo duur?
Onderstaande zijn mijn recentere tekeningen A3 formaat.
Mijn huidige prijzen zijn €35, ik wou stilaan naar €50 gaan, maar mensen vinden €25 zelfs al veel te veel...

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 18:35

Het is lastig. Mensen vergeten vaak hoeveel tijd en werk je erin steekt, ben daar zelf ook wel de fout mee omgegaan. Als je iets speciaal voor iemand tekent heb je er zelf weinig aan.
Voor een echte opdracht weten mensen hoeveel je kost en dan moeten ze het ook zelf weten.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 18:38

Ik snap dat het naar is om te horen dat mensen je tekeningen te duur vinden, terwijl je er zo hard aan werkt en zo je best doet. Maar op dit moment zijn ze gewoon nog niet zo veel waard. Het zijn leuke tekeningen, maar je techniek is niet bijzonder en de verhoudingen kloppen ook nog niet goed. Ik vind je tekeningen erg vlekkerig, doordat je het grafiet zo uitveegt. Ik zou je prijzen nog even zo laten en veel door oefenen! Succes, je komt er wel! :)

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:42

Hoe lang teken je nu janny?

Ben het eens met Jeika.

Je zult altijd mensen treffen die het geld er niet voor over hebben en dat is niet erg, laat dat snel los. Geniet en oefen, en als je merkt dat mensen die naar je werk vragen verrast zijn over de prijs in positieve zin dan zou ik de prijzen wat gaan verhogen.

Laatst kreeg ik 75 euro meer voor een werk dan ik gevraagd had, dat was voor mij een mooi moment om eens na te denken over mijn prijzen en de meer dan 10 jaar van oefenen, de kwaliteit wat dat brengt en wat daar tegenover mag staan.

Succes!